Log in

View Full Version : "Паткане", когато е студена



Bodom
02-09-2007, 22:34
От месец-два насам, колата започна да ги прави тези магарии на студено..
И от преди това винаги на студен двигател и трябва известно време - за да започне да върви..
Не ускорява добре и ги откарва до към 3000об. при това много бавно.
Това не се е променило, само дето през това време - се получава едно припаткване. Не мога да преценя (седейки зад волана) от къде се чуват гърмежите. Понякога са леки и се чуват като тракане, но понякога са си силни гърмежи. Като се получават и при форсиране на двигателя на свободна предавка, и при натискане на педала на газта в движение, на скорост. На скорост е по-често срещано, отколкото при изфорсирване на празен ход.

Винаги чакам колата поне минутка да поработи преди да я подкарам и няма ефект, но не съм пробвал да я чакам 5-6мин да позагрее да видя как ще е.
Малко разбъркан ми стана поста, ама не мога да го подредя :( Дано ме разбрете. Четох няколко теми с подобни проблеми, ама все - нещо не е като при мене и не мога да се идентифицирам с друг случай.

Ремъци, ролки и свещи са сменени сравнително скоро при Бобо. Свещите са Denso Iridium.

ne0
03-09-2007, 01:44
довери ми се... простои чакай оборотите да паднат под 1000 и после първите 5 км по леко без рязка газ и ще забравиш за това :)

обяснение - абе просто го направи

filip_gad
03-09-2007, 13:08
Здрасти,
и моята се държеше по абсолютно същия начин. Прочетох какво ли не за този проблем и всеки ми казва, че е от различно нещо, но никой не ми каза, че е възможно да е от дебитомер, както се оказа! Само, че оригиналния дебитомер ми излизаше много скъпо и едно майсторче ми каза, че от лада самара бил същия и се оказа много прав, за 150 лв. си купих такъв и всичко си дойде на мястото си. Сега колата е в повече от перфектно състояние и мощноста и се повиши доста, абе общо взето вече си върви и набира като Алфа ;)
И аз ходих при Бобо за диагностика, но при него не излезна, че дебитомер е за смяна, а само ламбда сонда. Не, че имам нещо против него, човека си върши перфектно работата. Надявам се да бъда полезен със споделянето ми. Успех и пиши от какво е било в крайна сметка.

Ivo Skoklev
04-09-2007, 08:58
Не смятате ли че ако е от дебитомера ще го прави постоянно?Аз съм с абсолютно същоя проблем-първите 5 км са трагични.И на мен не ми излезе на диагностика нищо.Надявам се да е от Л.сондатат защото ми включва чак след 6-7 минути...

filip_gad
04-09-2007, 09:17
Не, колега не смятам. Защото първо и аз смених ламбда сондата, но нищо не се промени. Нещата си дойдоха на мястото чак когато смених дебитомера.

hsr
04-09-2007, 09:24
Е добре де няма ли някакъв начин да се разбере точно откъде идва проблема,щото то така като вземеш да сменяш къде ще му излезе края?
Накрая да не се окаже,че е най-изгодно да смениш колата :frown:

filip_gad
04-09-2007, 09:34
Има да, като направиш диагностика. Само, че не знам защо не навсякъде го виждат. Както споменах и аз ходих на диагностика при Бобо и при него ми излезна, че само ламбда сондата е заминала, а на друга диагностика си излезе дебитомера.

hsr
04-09-2007, 09:52
Мойта сега я пробвам с разни добавки,но няма голям ефект.Мисля си да й сложа по-хубав бензин и да видя какво ще стане и ако не се оправи ще я карам някъде. :roll:

filip_gad
04-09-2007, 10:49
добавките не са най-одачния вариант, но всеки си преценя. С тези добавки не си решаваш проблема а отлагаш решаването му.

Bodom
04-09-2007, 12:03
Днес сутринта изчаках колата да поработи точно 3мин преди да тръгна. Без да я форсирам. Просто си слушах музика 3мин (засичх с хронометър) и след това тръгнах. Еми нямаше никакви проблеми. нито глъхнеше, нито гърмеше, нищо! Оборотите не бяха слезли под 1000, а се държаха мааалко отгоре (милиметър нейде).

Сега изводът:
Явно на двигателя му трябва малко време да влезе в правия път!
Въпросът:
Нормално ли е това да е така, или има проблем, чието проявление може да се избегне по описаният начин, но не и да се разреши?

Mury
04-09-2007, 12:32
Нормално ли е това да е така, или има проблем, чието проявление може да се избегне по описаният начин, но не и да се разреши

Аз си мисля че не е нищо страшно и мойта е така а няма никакви проблеми на диагностика,интересното че и стартата беше така нищо че беше боксер,също без никакви проблеми на диагностиката.Аз смятам че е някаква детска болест на инжекциона и му трябва малко време да влезе в час/все апк е Бош/ :twisted: :wink:

filip_gad
04-09-2007, 13:07
За страшното и аз си мисля, че не е страшно. Тогава просто може да се почисти самия дебитомер и този, ако може да се нарече проблем да изчезне :thumbup:

Bodom
04-09-2007, 14:57
Добре, а аз не говоря само за невървенето! За него Бобо ми каза, че е защита на ECU-то да не се издевателства върху двигателя, когато е студен, на което съм склонен да повярвам и да се съглася. Но мен ме притесняват гърмежите !!! А не знам и къде гърми и какво ги причинява! Това ме тревожи мене! Мъри, и твоята ли гърми?

filip_gad
04-09-2007, 15:10
Добре, а аз не говоря само за невървенето! За него Бобо ми каза, че е защита на ECU-то да не се издевателства върху двигателя, когато е студен, на което съм склонен да повярвам и да се съглася. Но мен ме притесняват гърмежите !!! А не знам и къде гърми и какво ги причинява! Това ме тревожи мене! Мъри, и твоята ли гърми?

И моята правеше по същия начин. Когато е студена, даже при първото запалване ми гаснеше, на втория път вече си палеше и когато подам газ пукаше и гърмеше като звяр, но сега след смяна на този дебитомер всичко си дойде на мястото. Сега си паля като пич сутрин, естетсвено изчаквам около минута и си тръгвам без никакви проблеми.

hsr
04-09-2007, 16:02
За страшното и аз си мисля, че не е страшно. Тогава просто може да се почисти самия дебитомер и този, ако може да се нарече проблем да изчезне :thumbup:
А някой да е правил подобно нещо?Аз мисля да се пробвам.Свалянето ми изглежда лесно,но все пак да попитам има ли си някакви тънкости?А с какво да го почистя?Бях чел за ВД40 или нещо подобно?

Bodom
04-09-2007, 16:17
Аз бях чел да НЕ се ползва WD40 :roll:

filip_gad
04-09-2007, 16:21
За страшното и аз си мисля, че не е страшно. Тогава просто може да се почисти самия дебитомер и този, ако може да се нарече проблем да изчезне :thumbup:
А някой да е правил подобно нещо?Аз мисля да се пробвам.Свалянето ми изглежда лесно,но все пак да попитам има ли си някакви тънкости?А с какво да го почистя?Бях чел за ВД40 или нещо подобно?

На мен първоначално ми го чистиха в сервиз, но човека ми каза, че съвсем спокойно мога и сам да си го почистя под течаща вода. За съжаление не изкара особено дълго време.... и дойде момента за смяна

Mury
04-09-2007, 16:27
[quote="filip_gad":3ep5dk7u]За страшното и аз си мисля, че не е страшно. Тогава просто може да се почисти самия дебитомер и този, ако може да се нарече проблем да изчезне :thumbup:
А някой да е правил подобно нещо?Аз мисля да се пробвам.Свалянето ми изглежда лесно,но все пак да попитам има ли си някакви тънкости?А с какво да го почистя?Бях чел за ВД40 или нещо подобно?

На мен първоначално ми го чистиха в сервиз, но човека ми каза, че съвсем спокойно мога и сам да си го почистя под течаща вода. За съжаление не изкара особено дълго време.... и дойде момента за смяна[/quote:3ep5dk7u]

Точно така след така нареченото почистване дебитомера не изкарва много :idea: :idea: първо се убедете че е от него и тогава направо го сменяйте :idea: :idea: Иначе мойта не гърми просто не иска да върви първите 2-3 километра,се едно дърпам още 2 коли отзад :twisted: :twisted:

Nasko_77
04-09-2007, 18:11
Иначе мойта не гърми просто не иска да върви първите 2-3 километра,се едно дърпам още 2 коли отзад :twisted: :twisted: И при мене е абсолютно същото, но вече не му обръщам внимание. Явно е характерно :D

Vatev
04-09-2007, 18:33
Къде се намира дебитомера и как се сваля-демонтира

filip_gad
04-09-2007, 20:52
Това е за TC, посочен е с стрелката, а като го видиш, сам ще разбереш как се сваля.
http://clubalfaromeo.com/forum/download.php?id=6725
успех

MBlaST
04-09-2007, 21:29
Vatev при твоя боксьор проблема е решен по Сталински. Има дебитомер, има проблем. Няма дебитомер, няма проблем :lol: Ти си само с МАП сензор.

Mury
05-09-2007, 11:40
Ти си само с МАП сензор

Което си е направо супер :idea: за мен ГМ Рочестър е супер здрав и безпроблемен инжекцион :idea: :idea: :idea:

Ivo Skoklev
05-09-2007, 12:26
Явно всички имаме еднакъв проблем,ясно.А наблюдения върху следното имате ли:
-здраво мирише на недоизгорял бензин
-изпушва на черно,явно от прекалено богата на бензин смес
(да отбележа че съм с права тръба на мястото на катализатора)
иначе за вървенето нямам наблюдения да не върви,сигурно може и повече(ако е нова да речем)

hsr
05-09-2007, 16:24
Явно всички имаме еднакъв проблем,ясно.А наблюдения върху следното имате ли:
-здраво мирише на недоизгорял бензин
-изпушва на черно,явно от прекалено богата на бензин смес
(да отбележа че съм с права тръба на мястото на катализатора)
иначе за вървенето нямам наблюдения да не върви,сигурно може и повече(ако е нова да речем)
Аз май съм н'якво изключение,защото всеки ден е различно :(
Вчера навъртях малко "градско" и нямах оплаквания-нямаше придърпване,"паткане","гърмежи" или нещо подобно.Вярно,че колата ми се стори малко спъната,но поне работеше що годе добре.Тая сутрин я паля и докато мина 4-5 км.беше направо н'якъв кошмар-не може да направи 3 хил.об.-яко придърпване при подаване на повече газ и никаква мощност.После като че ли се пооправи,ама пак не съм доволен(че аз кога ли съм бил :D все ми се струва,че тая кола трябва да върви повече).а това за пушенето и мириса на бензин като че ли изчезна след смяна на кабели и 2-рата смяна на свещи :D

Nasko_77
05-09-2007, 16:30
Да. Иво виж си свещите щото и аз като хвърлих бошовските и си върнах старите с които си ми дойде от Италия..... миризмата на не изгорял бензин и при мен изчезна :)

Ivo Skoklev
06-09-2007, 08:29
Аз верно съм с Bosh,ти ме хвърли в "размисли и страсти",понеделник отивам на диагностика,пък ако излезе нещо ще му мисля

Nasko_77
06-09-2007, 12:08
Аз верно съм с Bosh,ти ме хвърли в "размисли и страсти",понеделник отивам на диагностика,пък ако излезе нещо ще му мисляАбе тя диагностиката.. няма да ти каже, че боша са лоши. Просто с тези свещи, Алфа не се чувства добре. Ако имаш възможност.... направо ги махай и си слагай хубави. Знаеш кои са. Денсо иридиум. Аз съм с NJK. И разхода като че ли малко ми падна.

hsr
06-09-2007, 12:33
[quote="Ivo Skoklev":cpv9maj7]Аз верно съм с Bosh,ти ме хвърли в "размисли и страсти",понеделник отивам на диагностика,пък ако излезе нещо ще му мисляАбе тя диагностиката.. няма да ти каже, че боша са лоши. Просто с тези свещи, Алфа не се чувства добре. Ако имаш възможност.... направо ги махай и си слагай хубави. Знаеш кои са. Денсо иридиум. Аз съм с NJK. И разхода като че ли малко ми падна.[/quote:cpv9maj7]
Тука нещо не съм съгласен.Аз си взех Бош ментенце (за 44 лв 8 бр.) и мойта много добре се разбираше с тях за около 150 км. :lol: :lol: :lol:

Ivo Skoklev
06-09-2007, 20:51
Тука нещо не съм съгласен.Аз си взех Бош ментенце (за 44 лв 8 бр.) и мойта много добре се разбираше с тях за около 150 км. :lol: :lol: :lol:
Аз лично не те разбрах,какво не си съгласен като са изкарали само 150км?

hsr
06-09-2007, 21:02
Тука нещо не съм съгласен.Аз си взех Бош ментенце (за 44 лв 8 бр.) и мойта много добре се разбираше с тях за около 150 км. :lol: :lol: :lol:
Аз лично не те разбрах,какво не си съгласен като са изкарали само 150км?
Еми да де-за тия км.се рабираха :lol: Т'ва трябваше да е смешно,ама май нещо не се получи.А сега сериозно-на доста места из форума съм попадал на мнения,че Алфите не варвят много добре с Бош,пък макар и оригинален.Така,че ако имаш възможност пробвай с други,както ти каза колегата Наско.

flipz
13-09-2007, 23:55
Моята количка също прави нещо подобно.
* запалвам от първият път и оборотите са на около 1500 и след 2 мин падат на 1000-1100 ... тогава тръгвам и няма проблеми ако не я гоня.
* ако настъпя малко по жестоко още от 1-ва 2-ра .. все едно както се изрази един колега имам още 2 закачени отзад.
Когато кача на 3 -та спокойно без гонене и я подкарам до 3500 оборота забравям за проблемите. Когато я запаля и след 30 сек дам газ до края дори може и да огасне, но .. и хванах цаката.
Всеки двигател има нужда да качи маслото да стигне до някаква работна темп. инжекциона да проработи и тн ..
Все пак има толкова електроника, че няма как колеги.

В часовете по термо-динамика изчислявахме разни топлинни разширения .. има значение темп. на двигателя на маслото на свещите ако искате ..
По материало знание също може да се каже, че всеки метал или сплав претарпява макар и микро изменения при промяна в темп. а при по сериозни цикли от обороти в сек. това си е от значение.

За това е добре да подгреете машината 2 мин. да си застанат там нормалните обороти и началото с малко газ .. после go go go .. :)

Nasko_77
14-09-2007, 18:32
Моята количка също прави нещо подобно.
* запалвам от първият път и оборотите са на около 1500 и след 2 мин падат на 1000-1100 ... тогава тръгвам и няма проблеми ако не я гоня.
* ако настъпя малко по жестоко още от 1-ва 2-ра .. все едно както се изрази един колега имам още 2 закачени отзад.
Когато кача на 3 -та спокойно без гонене и я подкарам до 3500 оборота забравям за проблемите. Когато я запаля и след 30 сек дам газ до края дори може и да огасне, но .. и хванах цаката.
Всеки двигател има нужда да качи маслото да стигне до някаква работна темп. инжекциона да проработи и тн ..
Все пак има толкова електроника, че няма как колеги.

В часовете по термо-динамика изчислявахме разни топлинни разширения .. има значение темп. на двигателя на маслото на свещите ако искате ..
По материало знание също може да се каже, че всеки метал или сплав претарпява макар и микро изменения при промяна в темп. а при по сериозни цикли от обороти в сек. това си е от значение.

За това е добре да подгреете машината 2 мин. да си застанат там нормалните обороти и началото с малко газ .. после go go go .. :)Мисля, че този пост ще е добре ВСЕКИ да го чете :!: :idea: Ако може... Модератора да направи нещо :wink:

diapper
19-09-2007, 14:59
И нашата го прави тва,но не знам дали става въпрос за 1 и също.Като я запалиме си работи нормално на 1500 оборота после падат но ако и подам газ до към 3000 оборота има едно като гърмене.Проблем ли е ,или няма смисъл от притеснения

Ivo Skoklev
29-09-2007, 09:28
Смених дебитомера и всичко се оправи... :wink: Нямам повече "паткания",може би много леко за 2 мин.,докато заработи нормално ламдата,но нищо общо с преди

Nasko_77
29-09-2007, 23:01
Смених дебитомера и всичко се оправи... :wink: Нямам повече "паткания",може би много леко за 2 мин.,докато заработи нормално ламдата,но нищо общо с предиА свещите смени ли ги или си остана с бошовските?

Ivo Skoklev
30-09-2007, 10:00
Не съм ги барал,щото не правят проблеми,но миризмата на бензин остава силна,не знам дали наистина е от това...по нататък :wink:

Bodom
30-09-2007, 12:35
Никой не ми каза какво гърми и защо :(
Повечето от вас въобще нямат гърмежи, а колата им просто не върви когато е студена. :?

netsurfer
30-09-2007, 13:28
КАКТО 10000 ПЪТИ ВИ НАПИСАХА - ОСНОВНАТА ПРИЧИНА Е ДЕБИТОМЕР !!!!
аз моя като го смених - даже първия път изгасна, втория път отзад изпуши жестоко - явно се беше насабрал бая бензин вътре, който е й причината за паткането, като форсирах се оправи всичко и нямах такива проблеми - но сега пак взеха да се появяват :evil:

hsr
30-09-2007, 14:43
Никой не ми каза какво гърми и защо :(
Повечето от вас въобще нямат гърмежи, а колата им просто не върви когато е студена. :?
Е ти нали уж си беше решил проблема като изчакаш 2-3 минути да позагрее и тогава си тръгвал безпроблемно :?:

Bodom
30-09-2007, 17:19
:) Това според мен не е решение :!: , а начин да се избегне.
Не винаги мога да си позволя да чакам толкова време.

Nasko_77
11-10-2007, 20:35
:) Това според мен не е решение :!: , а начин да се избегне.
Не винаги мога да си позволя да чакам толкова време.Айде и ние вече гърмим от онзи ден :shock:
Това става след като изчакам оборотите да си паднат в норма на 950.
И като подам газ... паткаме и гърмим :) Прави ми го само в ниските. До 3000. Като я сритам в по-горните, всичко е нормално. На ход не съм я пробвал още дали ще го направи. Алфата я карам доста рядко сега, просто от време на време я припалвам. Тази вечер реших да видя, но някакъв олигофрен ме беше затворил и не можах да я изкарам :angry1:

П.С Ако ще е за дебитомер.... някой купувал ли си е от Италия? Дали ще са по-евтини там :roll: Ама с този Самаровия ще е най-изгодно и безпроблемно май :screwy:

Nasko_77
12-10-2007, 21:01
Одеве я покарах и нямаше никакви проблеми. Нито се спъваше, нито паткаше на ход :screwy: Явно е засмукала някаква вода или боклуци от дъното на резервоара тогава. Направих и едно кръгче, не по-голямо от 1км., държеше се добре и ми изгасна от липса на гориво.
Бях се притеснил обаче и днес проверих колко ще ми струва дебитомер. За моята 297лв. на MAP. И за Самаров питах.... 223лв. :shock:

f0rce1001
19-10-2007, 08:14
От месец-два насам, колата започна да ги прави тези магарии на студено..
И от преди това винаги на студен двигател и трябва известно време - за да започне да върви..
Не ускорява добре и ги откарва до към 3000об. при това много бавно.
Това не се е променило, само дето през това време - се получава едно припаткване. Не мога да преценя (седейки зад волана) от къде се чуват гърмежите. Понякога са леки и се чуват като тракане, но понякога са си силни гърмежи. Като се получават и при форсиране на двигателя на свободна предавка, и при натискане на педала на газта в движение, на скорост. На скорост е по-често срещано, отколкото при изфорсирване на празен ход.

Винаги чакам колата поне минутка да поработи преди да я подкарам и няма ефект, но не съм пробвал да я чакам 5-6мин да позагрее да видя как ще е.
Малко разбъркан ми стана поста, ама не мога да го подредя :( Дано ме разбрете. Четох няколко теми с подобни проблеми, ама все - нещо не е като при мене и не мога да се идентифицирам с друг случай.

Ремъци, ролки и свещи са сменени сравнително скоро при Бобо. Свещите са Denso Iridium.

Това паткане се чува само на ниските обороти. Или по-точно между ниски и високи. Като отвориш капака отпред има 2 или 3 релета не помня точно. Едното явно е за превключване между ниските и високите и не ти прави хубав контакт. При мен го имаше същтия проблем. Ако не искаш все пак да го сменяш можеш само да го напръскаш със спрей за контакт и се оправя.

Yon
19-10-2007, 09:21
Като отвориш капака отпред има 2 или 3 релета не помня точно. Едното явно е за превключване между ниските и високите и не ти прави хубав контакт.

Няма такова реле за превключване между ниски и високи.
:!: :D
Пръскали сте релето на помпата....

Kamen
19-10-2007, 11:10
Къде се намира това реле на помпата. Ако може с картинка.

f0rce1001
19-10-2007, 12:55
Къде се намира това реле на помпата. Ако може с картинка.

Kamen
19-10-2007, 14:31
Благодаря.

phoenix
20-11-2007, 14:31
и последно какво се оказа, някакъв ефект, от почистване, смяна и какво ли не. Оправи ли се колата?

georgievst
20-11-2007, 18:52
Паткането и при мен изчезна след смяна на дебитомера, но остана високия разход на градско. Може би причината е в това, че дебитомерът ми не е БОШ а някаква, неизвестна марка, купена от ebay.at за 80 евро.

Mury
20-11-2007, 18:56
Паткането и при мен изчезна след смяна на дебитомера, но остана високия разход на градско. Може би причината е в това, че дебитомерът ми не е БОШ а някаква, неизвестна марка, купена от ebay.at за 80 евро.

И разхода ти е от дебитомера :idea: :idea: моята след смяна на дебитомер Бош и ламбда Бош се роди :idea: :idea: и разхода е нормален :wink:

teo_gti
03-12-2007, 13:58
Гореописаните проблеми с припаткването на студено ги имах и все още ги имам и аз,и понеже чета че ставало и с почистване на дебитомера реших да го изчистя, купих един спрей за студено обезмасляване напръсках пластините на дебитомера както е показано на едни снимки в форума,чаках около 5 мин и стрих внимателно с клечки за уши, кво се получава после ,паля колата, добре,при плавно натискане на газта добре оборотомера стига до края,но при рязко настъпване един звук като чели имам спортно гърне и спортен филтър и отново гърмежи но по слаби.

Yon
03-12-2007, 16:15
......но при рязко настъпване един звук като чели имам спортно гърне и спортен филтър и отново гърмежи но по слаби.

Пробвай да подходиш по твърдо с това което се събрало в резервоара :wink:

п.с.
след операцията смени горивния филтър.

Novachev
03-12-2007, 16:37
Гореописаните проблеми с припаткването на студено ги имах и все още ги имам и аз,и понеже чета че ставало и с почистване на дебитомера реших да го изчистя, купих един спрей за студено обезмасляване напръсках пластините на дебитомера както е показано на едни снимки в форума,чаках около 5 мин и стрих внимателно с клечки за уши, кво се получава после ,паля колата, добре,при плавно натискане на газта добре оборотомера стига до края,но при рязко настъпване един звук като чели имам спортно гърне и спортен филтър и отново гърмежи но по слаби.
Ходил ли си на диагностика да ти видят ламбда сондата датчичите, провери гумения маркуч дето е от дебитомера към двиагтеля гофрирания да няма пукнатини и да смуче въздух от там, дюзите ти и да са запушени и да "пикаят".да не взима въздух от някъде през гарнитури на колектора или да има пукнатина колектора.

Bodom
04-01-2008, 20:56
Искам да споделя с вас, че не съм направил все-още нищо по този проблем, НО откакто темперетурите паднаха под 0* - колата спря да се държи така!!! Определено напоследък често дори нямам време да я изчакам 5мин да работи, но въпреки това - нито глъхне, нито гърми!
Предположения ?

viper70
04-01-2008, 21:19
За страшното и аз си мисля, че не е страшно. Тогава просто може да се почисти самия дебитомер и този, ако може да се нарече проблем да изчезне :thumbup:
А някой да е правил подобно нещо?Аз мисля да се пробвам.Свалянето ми изглежда лесно,но все пак да попитам има ли си някакви тънкости?А с какво да го почистя?Бях чел за ВД40 или нещо подобно?
вземи го по4исти и после ще береш ядове.. вие въобще знаете ли какъв му е принципа? ... как въобще може да ви дойде на ум по4истване на дебитомер... за неразбралите вътре има иридиева нишка по тънка и от косъм по която те4е костантен ток при преминаване на въздуха през него се охлажда тая нишка която си мени съпротивлението и по това се съди какво коли4ество въздух влиза в даденият момент .. а ся ми кажете как аджеба то4но ще по4истите тая тънка иридиева нишка и кое о4но ще и по4истите най 4естият и дефект е разтеглена нишка при което електрониката е изправна и ДИС системата приема 4е дебитомера е наред просто го 4еква присъства ли като верига или не ма си няма и хал хабер за тва в кво състояние е...тоест ако се вземат живи данни при работа на мотора и за даденият дебитомер спрямо константен се замерва какво действително влиза тогава може да се хване в издънка.. съвета ми е недей си 4исти дебитомера :idea: ми са ориентирай към някой 4итав или нов ако въобще проблемът е от дебитомер

viper70
05-01-2008, 00:02
Искам да споделя с вас, че не съм направил все-още нищо по този проблем, НО откакто темперетурите паднаха под 0* - колата спря да се държи така!!! Определено напоследък често дори нямам време да я изчакам 5мин да работи, но въпреки това - нито глъхне, нито гърми!
Предположения ?
гърменето както го нари4аш се дължи на бедна горивна смес която е склонна към детонационно горене..в момента температурите са ниски и се подава пове4е гориво и затова най вероятно нямаш проблеми

JORDANGT
25-01-2008, 00:06
Освен всички изброени мизерии мойта като достигне 90градуса и почва да мени оборотите на празен ход от 600 до 1500.Може ли всичко това да е от ламбдата която ми казаха че е заминала.Къде се намира МПХ на моя двигател(1.8 144кс.) и как да го почистя?На газ не съм я карал въобще от както я имам защото сама си обръща на бензин след 10сек. и повече не иска на газ. :idea:

Bodom
25-01-2008, 11:12
Къде се намира МПХ на моя двигател(1.8 144кс.) и как да го почистя?
На самата дроселова клапа (като застанеш пред колата е от задната страна) и е един модул заедно с TPS-а.
Незнам как точно се сваля и дали и как може да се чисти, защото не съм свалял моя. :lol: Но е там.

Viktor_
25-01-2008, 13:41
Аз съм свалял на 156ца 1.8TS дросела за чистене - махат се куплунзите на компютара отгоре /ако е с П1.5.5, иначе не седи там/, разкачат се гофрираните маркучи, изважда се извън колата и се почиства отвътре от насъбралата се мазнотия от картерните газове като се отваря дросела за по-лесно.

Отдавна мисля как да си направя едит от така наречените catch can, за тия газове, за да не пълнят дросела и гофрирания маркуч след него с тая гняс.

Ето малко линкове по темата:
http://www.optionimports.com/oilcatchcan.html
http://www.pbase.com/rsrock/oil_catch_can

frozzy_sleep
23-10-2008, 22:07
И аз както може би повечето от форума имам тъй наречената "детска болест на инжекциона".
При мен са абсолютно същтите симптоми както при колегите които споделяха мнението си по тази тема,аз не съм сменял нито дебитомер нито ламбда сонда...но ми е направило впечетление че в момента на гърмежа една гумичка се обръща,която се намира (алфа 145 1.3 боксер) поне на мен,на тръбата която отива към въздушния филтър(моята е за смяна и е напукана)
Така че мисля че това може да се има в предвид втази тема.:gruebel:

poison1912
24-10-2008, 05:19
наистина просто я изчакай 4-5 мин. и смятай че няма6 проблеми!!! аз го имам същия проблем и за съжаление чакам.

dido76bg
24-10-2008, 09:28
И защо всички тръгвате да ги ръчкате тези коли на студен двигател и после проблеми ви и злизат, ей това не го разбирам. Ми то си има работна температура. Особенно сега като е по-студено - ключа и газ до ламарина. Не само ще трака, ами и разхода ви ще е "приказка", пък и ги карайте на по 5-6 км разстояние. Нищо не ви пречи, както беше писал Нено в началода, да поизчакате малко да падне под 1000 оборота и готово. Покарайте да вдигне 60 градуса и сте вие.