PDA

View Full Version : Алфата спря да пали



hsr
12-09-2007, 16:44
Здравейте,колеги!Обръщам се към вас с молба за помощ и съвет,защото вие сте последната ми надежда.
От известно време си имам ядове с тая кола и каквото и да опитвах нещата все повече се влошаваха докато...Но да карам подред:отначало ми правеше впечатление,че колата като че ли няма мощност-от 2 до 3 хиляди оборота при подаване на газ се "чудеше дали да ускорява" и след като минеше 3-те хиляди се оправяше.Покарах я малко така,но по едно време започна да "киха" при преминаване от ниски към високи обороти.Прегледах свещите(бяха Golden Lodge 4 полюсни) бяха черни и реших,че са за смяна.Понеже неможах да намеря нито Денсо нито NGK взех някакъв Бош за 40-тина лв.Смених ги и колата като че ли се пооправи,но не за дълг-след околу 150 км. с тоя Бош пак се почна старата песен плюс това,че колата започна да държи по ниски обороти.Викам си ще сменям кабели.Взех Шампион за 103 лв.от магазин на Шампион в Пловдив-ефекта беше минимален.Скоро нещата се влошиха допълнително-оборотите станаха нестабилни.Реших да почистя дроселовата клапа понеже някъде прочетох,че може да има нещо общо-ефект никакъв.Скоро колата се влоши още повече и започна едно рязко придърпване отвреме на време-сякаш за секунда колата гаснеше и отново пак палеше.Смених отново свещите(понеже Бошовските бяха станали черни също както Голдън-а и си викам може пък от тях да е),този път с NGK BCP6ES-ефект почти никакъв.
Последва чистене на МПХ,дебитомер,проверка на гумените втулки на колекторите(и омазването им със силикон за всеки случяй),отново чистене на дроселовата клапа(този път и отвътре)-ефект отново никакъв.Онзи ден ми се наложи да пътувам,но колата май не мислеше така-придърпването което се получаваше само отвреме навреме стана много често,но също както и преди при по-високи обороти колата се пооправяше и реагираше доста добре на подаване на газ.Аз обаче се притесних да не ме остави на пътя и реших да обърна и да се прибирам обратно(бях изминал не повече от 20-25 км.).И така потеглих "прилашквайки" към вкъщи.По едно време усетих,че нещата се влошиха още повече-колата сякаш започна да работи на 2-3 цилиндъра.И така изминах последните 3-4 км.Когато се прибрах свалих свещите и с голямо учудване установих,че изгарянето е доста по-добро отпреди-пък колата все едно работи на 2 цил.Отворих форума и се разтършувах.Попаднах на 1-2 теми в които ставаше въпрос за изгорял комутатор на едната бубина,при което колата има подобно поведение.Там пишеше,че може да се провери като се откачи единия комутатор и колата трябва да работи само на другия.Реших да пробвам и установих,че колата си работи по същия начин само на вътрешната бубина,а на външната въобще не пали.Викам си това ще е.Понеже вчера нямах много време реших да го отложа обиколката на магазините за днес.Понеже имам познати продавачи се уговорихме да взема комутаторите и да пробвам-ако не стане ги връщам.Прибирам се вкъщи с новите комутатори,сменям с нов този който смятах,че не работи,а другия си го оставям стария.Влизам в колата и започвам да въртя-въртя ли въртя,а няма никакъв изглед да запали.Слагам друг комутатор-пак същия резултат.Пробвам пак само с една бобина и един комутатор(тези с които преди 2 дни работеше на 2-3 цилиндъра)-пак никакви изгледи да запали.Единствено колата припали със този комутатор(и само с него без никой друг),който смятах за изгорял,но то пък едно палене..Работеше на някакви невероятно ниски обороти,които дори оборотомера не можеше да засече(а той започва от 500 об)и колккото и да пробвах не можеше да се изфорсира.Когато реших да изключа този комутатор забелязах,че доста се е нагрял и от него изтича някаква бяла полутечност :shock:
И така върнах комутаторите и прекратих опитите.
Ако някой знае нещо по-въпроса и може да помогне със съвет,моля нека да пише в тая тема,защтото наистина съм се отчаял :(

Alexanderbb
12-09-2007, 17:04
Ами време е да спреш с опитите и да идеш в някой сервиз за диагностика

ALFA CORSE
12-09-2007, 17:04
То варианти май много има, вероятно може да имаш записана грешка, защо не я закара на диагностика да я видят още в началото?

hsr
12-09-2007, 17:13
Ами знам ли гледам много много да не ходя по майстори,пък и наблизо няма свястни.Пък и всеки път като прочета нялпя тема и открия нещо общо с моята и си викам,че е това,ама явно не е.Пък и ако знаех,че тия коли са толкова сложни вероятно нямаше да си взема такава.

EvgeniiM
12-09-2007, 17:20
Тая ако е сложна пробвай 156 :lol:

alf
12-09-2007, 17:24
бензиновия филтър сменяван ли ти е скоро
провери на контакт само какво налягане има в бензиновата система

hsr
12-09-2007, 17:26
Ами явно и 155 е сложна щом има толкова много варианти.Аз досега съ карал коли,на които като кажеш какъв е проблема и веднага се намира някой да каже(ако не се сетиш сам де) "това или това й е" и сменяш-ако не е едното,ще е другото и колата тръгва,пък при Алфата явно не е така,ама късно съм разбрал :(

ПП:Май съм пропуснал да спомена,че масла и филтри са сменени още при покупката.А варианта да има някакво запушване по бензинопроводите го изключвам,понеже като свалих свещите след доста продължителни опити да запали,бяха мокри и си миришеше на суров бензин.

alf
12-09-2007, 17:27
тя не е сложна а тъпия бош :evil:

TRENDi
12-09-2007, 20:10
Пробвай датчика на картинката:
http://clubalfaromeo.com/forum/files/thumbs/t_rpmsensor_324.jpg
Виж му връзката (буксата) към останалата инсталация (пада се над шайбата на коляновия вал). Ако всичко му изглежда ОК пробвай с такъв от някой колега от форума (игриво е, но не е нищо особено свалянето му 10 -15 мин. мах, ако ти е за първи път). При откачена такава чикиритка колата не пали. И след като си описа въртележката на комутаторите може да го погледнеш.
Виж си и релетата и кабелите към тях, които са под дебитомера към акумулатора. Според Autodata там са 2 релета за ECU-то, едно за вариатора и едно за бенз. помпа, както бушон за ламбда сондата и бенз. помпа.
Бубини гледам не си въртял, но чак такава чудесия едва ли е от тях.
Ми дано уцеля с нещо да хелпна
:wink:

hsr
12-09-2007, 20:22
Мерси много колега!Дано се получи нещо,но дори и да не стане важно е желанието да помогнеш.Релетата ги огледах за окисление или нещо подобно,понеже бях прочел в друга тема,че може да е от тях,но нямам идея как мога да проверя дали някое не е изгоряло :roll: Бушоните са здрави.Тоя датчик не ми стана много ясно къде се намира точно,но вероятно утре като погледна на светло ще го открия.

TRENDi
12-09-2007, 20:35
...Тоя датчик не ми стана много ясно къде се намира точно,но вероятно утре като погледна на светло ще го открия.

Предно дясно колело. Вдигаш я на крик, ако не ти се сваля колелото въртиш пълен десен и залягаш пред него. Сваляш 1 пластмасова кора и ще го видиш. Виждането може да стане и без да сваляш кората, но свалянето с поглед няма да стане. Може да му почистиш профилактично буксата преди да се хвърлиш да го сваляш. На моята и на един колега от форума маркучето за пръскалките минава около нея, а на колегата и беше кърпено точно в този участък :) .

hsr
12-09-2007, 20:42
Ясно.А това чудо каква роля играе,че от него да не пали?Питам чисто информативно?

TRENDi
12-09-2007, 20:57
На картинката пише "r.p.m. and timing sensor", т.е. дава инфо, за да ти мърда стрелката на оборотомера и за второто, може би по известен като датчик на Хол. Сега, преди да си попитал прочети тук (http://arhiv.forum.abv.bg/cgi-bin/showpost.pl?Board=auto&Number=38979&page=8&view=expanded&mode=threaded&sb=5) . :wink:

Venci
12-09-2007, 22:11
Наистина провери го тоя датчик! Аз два дни се борих с Фиат Купето и се оказа, че кабелите с куплунга от инсталацията към датчика са прекъснати вътре в изолацията. Отгоре го гледаш здраво, а отдолу - аха да шавне и прекъсва. Огледай кабела от датчика до куплунга и от куплунга към инсталацията да не е протрит и да няма съмнителни чупки и изкривявания.

hsr
13-09-2007, 12:42
За туй чудо ли става въпрос?
Като гледам магнита май си работи,но дали сигнала не се губи някъде по кабела :roll: Тая корпусната(алуминиевата)част си мисля да я излъскам хубаво с разредител АМБ,че ми се намира едно шишенце :twisted:

hsr
13-09-2007, 12:47
И още нещо да попитам.Някой знае ли тоя кабел за какво е,че се е "откъснал" :?:

hsr
13-09-2007, 15:07
Почистих добре тъпия датчик(стана като нов)и огледах кабела-изглежда си наред,а ефект никакъв.Просто няма ток да свещите и това си е.
И преди 2 или 3 пъти съм имал подобни проблеми(но с др.коли)-оставям си колата вечерта,а на сутринта не пали.При проверка установявам,че няма ток до свещите и диагнозата веднага е комутатор или бобина.
Ама тая алфа.....нали уж са по 2..Възможно ли е едновремено да изгорят 2 комутатора или две бубини :shock: :?:
Пробвах и да ги кръстосам (единия комут. с другата бобина) и пак нищо.
Някой ако има някаква идея нека сподели,че моите се изчерпаха вече :(

deq
13-09-2007, 15:22
Я виж тази тема,може нещо да те подсети,което не си пробвал

http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopi ... fa02bf6c77 (http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic_7572_0.html?sid=3d09f4d02743309814a3ebfa 02bf6c77)

Пишеше някъде

"комутатора.. Делкото .. датчик на ХОЛ.. ако е изгорял мисля ,че е същата диагноза- няма ток.."
Ако ти свърши работа

търтей
13-09-2007, 15:24
Я виж тази тема,може нещо да те подсети,което не си пробвал

http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopi ... fa02bf6c77 (http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic_7572_0.html?sid=3d09f4d02743309814a3ebfa 02bf6c77)

комутатора.. Делкото .. датчик на ХОЛ.. ако е изгорял мисля ,че е същата диагноза- няма ток..

кво делко бе колежке :wink:
то реално и хол датчик няма де ама има нещо подобно

deq
13-09-2007, 15:27
кво делко бе колежке :wink:
то реално и хол датчик няма де ама има нещо подобно

прочетох го из нета и го копирах,ако може да даде идея и да се подсети.

Venci
13-09-2007, 15:50
Колегата! Ти като го сваля датчика от стойката после какво разстояние му направи като хлабина между него и зъбите на шайбата? Разстоянието трябва да бъде 0,5 - 1,5 мм

hsr
13-09-2007, 15:50
Колега търтей,ти ако си от знаещите вземи дай някой съве.Знам,че в тоя форум има доста компетентни хора,ама вместо да дадът някой мъдър съвет,седят и ни гледат сеира на нас невежите :haha: :baby:
ПП:Благодаря на всички които се опитват да помогнат по някакъв начин,включително и на колежката deq!!!

hsr
13-09-2007, 15:52
Колегата! Ти като го сваля датчика от стойката после какво разстояние му направи като хлабина между него и зъбите на шайбата? Разстоянието трябва да бъде 0,5 - 1,5 мм
Опсс :oops: тука май се изложих.Откъде се наглася това разтояние?

Venci
13-09-2007, 16:38
Ами на 155 не знам как е. Виждам стойката има водачи къв ангренажния капак. Значи виж датчика къв стойката как е. Първо го виж все пак с хлабиномер колко е разстоянието.

hsr
13-09-2007, 19:09
Не разполагам с луфтомер(или както там се казва) затова не мога да ти кажа колко точно е разтоянието,но не е повече от 1,5.Друг е въпроса дали сигнала не се губи някъде по кабела,но това нямам идея как може да се провери.Преди малко пробвах със смяна на релетата,които се намират зад акомулатора и под дебитомера.При подмяна на едно от тях колата започна да припалва,но държи околу 500-600 об и няма изфорсирване :roll: :?:

Venci
13-09-2007, 21:59
Приютелю, мисля, че вече е момента в който трябва да прежалиш 20 лв за една диагностика. Щом толкова не искаш друг да ти пипа колата, да я закачат само да и видят къде и е проблема, пък ти ще си смениш каквото трябва.

hsr
13-09-2007, 22:12
Приютелю, мисля, че вече е момента в който трябва да прежалиш 20 лв за една диагностика. Щом толкова не искаш друг да ти пипа колата, да я закачат само да и видят къде и е проблема, пък ти ще си смениш каквото трябва.
Останал си с много грешно впечатление-нито съм за 20-те лв.(или там колкото са),нито затова,че не искам някой друг да ми пипа колата.Лесно е ако си от София или Пловдив или друг голям град-има си сервизи,специалисти и т.н.Ами ако си от провинцията?И ако колата ти вече не върви?И не на последно място ако е алфа?

ALFA CORSE
13-09-2007, 22:13
Останал си с много грешно впечатление-нито съм за 20-те лв.(или там колкото са),нито затова,че не искам някой друг да ми пипа колата.Лесно е ако си от София или Пловдив или друг голям град-има си сервизи,специалисти и т.н.Ами ако си от провинцията?И ако колата ти вече не върви?И не на последно място ако е алфа?
От кой град си?

hsr
13-09-2007, 22:24
Не мисля,че в случая това има някакво значение.Важното е,че не мога да си позволя да я влача на пътна помощ до някой от въпросните градове.
Затова и се мъча сам.

KikoBo
13-09-2007, 23:03
Здравей! И аз имах подобен проблем, като си взех колата. Работеше едвам едвам на много ниски обороти и при подаване на газ или гаснеше или мъцаше нещо мноо на зле. Оказа се, че проблема е точно в едно от тия реленца и по точно от един кабел. Става въпрос за едно то релетата, които са за бензиновата помпа. Трябва да минава ток (мисля че 12в) а при мен вървеше мноо слаб и нестабилен ток. Можеш да ги провериш на контакт с мултицет как са твойте тоци. При мен релетата бяха 2 еднакви с метални капачета... Дано да съм ти полезен! Успех

deq
14-09-2007, 00:21
Ами ако си от провинцията?И ако колата ти вече не върви?И не на последно място ако е алфа?

е това е най кофти от цялата работа.

Kostadin
14-09-2007, 09:12
колега прочети тази тема мисля, че ще ти е от полза
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopi ... D%E5%ED%E5 (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=9625&highlight=%E3%E0%F1%ED%E5%ED%E5)
:wink:

hsr
14-09-2007, 09:32
Мерси за линка,колега,макар че всеки ден по няколко пъти пускам търсачката и изчетох всички теми(включително и тази),но такъв случай като моя никаде не видях :( В повечето случаи на някой не му работела бенз.помпа,на друг пък алармата ми правела проблеми и т.н.
Това с релетата го пробвах и както писах малко по-горе при подмяна на едно колата припалва,но работи ужасно-в крайно ниски обороти,дави се и при подаване на газ въобще не реагира-нито гасне,нито се изфорсира.
Днес мисля да ги сменя и 4-те и да огледам по-обстойно кабелите отдолу,пък да видим какво ще стане.

Благодаря на всички за мненията и съветите и ако някой се сети нещо нека да сподели!!!

hsr
14-09-2007, 13:29
Сменени 4-те релета и 3-те бушончета до тях-дори не припалва. :rip:
Освен да почвам да събирам пари и да сменям всичко едно по едно и до няколко месеца може и да тръгне или пък да почна да я продавам на части,че да изкарам някой лев за друга :small_cry:

търтей
14-09-2007, 13:48
добре де от къде си ти?
просто щото диагноза по нета е като да се хвърля боб

hsr
14-09-2007, 18:54
добре де от къде си ти?
просто щото диагноза по нета е като да се хвърля боб
Да,точно така е,но аз не искам това.Просто се обръщам с молба към хората от форума,като към собственици и познавачи на тази марка автомобили(които за мен все още са доста непознати) да споделят опит или да дадат някой мъдър съвет.Понеже виждам че тук има доста компетентн хора(някои от които се занимават професионално с тези коли) и в голям процент от случаите знаят кой е "виновника" за даден проблем се надявах да ме насочат къде да "търся",според симптомите които описах.
А иначе аз съм от провинцията и нямам възможност да закарам колата в някой добър сервиз.Тука си имаме само гаражни майстори които,както вече казах нито са компетентни,нито имат нужната техника за подобен род коли.В общи линии така стоят нещата :roll:

Kostadin
15-09-2007, 10:01
добре до колкото съм разбрал бенз. помпата си върши работата и подава гориво, значи гориво имаме ток немаме...понеже немаш искра на нито една свещ това красноречиво говори, че проблема едва ли е в бобините и комутаторите, остава да провериш проводниците между релетата и компютъра на колата или така нареченото ЕКУ, първо можеш даже да провериш дали идва захранване на релетата, взимаи един мултицет и почвай да проверяш жиците една по една, провери и захранването на ЕКУ-то, стърчащото болче на плюса на акомулатора виж дали е добре затегнато, но най-вероятно проблема ти идва от релетата и това, че си ги сменил нищо не значи те и старите ти може да са наред, а просто проводниците между тях и компютъра може да се прекъснати, нагоряли и т.н. :wink:

hsr
15-09-2007, 10:51
добре до колкото съм разбрал бенз. помпата си върши работата и подава гориво, значи гориво имаме ток немаме...
Именно :th_up: Изобщо много странна работа.На единия ден колата пали и работи на една бобина,а на другата не иска и аз логично си викам,че единия комутатор си е заминал.Оставям колата така и след 2 дни и слагам нов комотатор и.... :shock: :shock: :shock: не иска :shock: Нито с новия нито с тоя с който преди 2 дни си бачкаше.И затова все си мисля да не би да е изгорял и другия :roll: Но пък както вече казах като побазиках реленцата 2-3 пъти успя да запали,ама голяма скръб.И затова най-вероятно е да е оттам.Ама как се проследяват пустите им кабели,като влизат в разни "маркучета" с по още сто кабела вътре и се провират през всевъзможни теснотий :( А иначе при подаване на контакт се чува как помпата заработва и цъкането на разни реленца.

търтей
15-09-2007, 10:54
е нямаш ли пдф-ите
там ги има описани ел веригите
верно качеството е кофти ама с малко напъване става

Z:)m
15-09-2007, 11:03
добре до колкото съм разбрал бенз. помпата си върши работата и подава гориво, значи гориво имаме ток немаме...понеже немаш искра на нито една свещ това красноречиво говори, че проблема едва ли е в бобините и комутаторите, остава да провериш проводниците между релетата и компютъра на колата или така нареченото ЕКУ, първо можеш даже да провериш дали идва захранване на релетата, взимаи един мултицет и почвай да проверяш жиците една по една, провери и захранването на ЕКУ-то, стърчащото болче на плюса на акомулатора виж дали е добре затегнато, но най-вероятно проблема ти идва от релетата и това, че си ги сменил нищо не значи те и старите ти може да са наред, а просто проводниците между тях и компютъра може да се прекъснати, нагоряли и т.н. :wink:
Тези релета са много важни и ако проблема наистина не е от свещи, кабели и комутатори, много вероятно е проблема да се крие в тях. На първо време провери самите релета дали са изправни - дали при подаването на 12V към управляващата верига, се затваря силовата верига. След това вече можеш да провериш цоклите и кабелите на релетата за окислявания и прекъсвания. Ако имаш ръководството за Alfa 155, направи справка в раздела "10 alfa 155-electrical&electronic diagnosis3.pdf" за това кое реле от къде получава сигнал, къде го изпраща и какво управлява. Само като предварителна информация - имаш 1 реле, коeто управлява бензиновата помпа, 1 реле за вариатора и останалите 2 - за инжекциона (Motronic relay). Бушоните (предпазителите) са за бензиновата помпа, ламбда сондата и инжекциона (Motronic 1.7).
Друг е въпроса, защо тези релета и предпазители не са на по-достъпно и по-защитено от влагата и праха място... Само Господ знае... и то само ако е италианец ;)

hsr
18-09-2007, 15:34
Проблема с Алфата май ще се окаже сериозен :( След като видях,че няма да мога да се оправя сам с тая кола,вчера е задърпахме до едно момче което се занимава с елецтроника,тоци и т.н.Преди малко ми се обади и ми каза лошата новина-прегледал всичко(комутатори,бобини,кабели) и установил,че проблема бил в комп-а.Подавал ток само на двата цилиндъра и колата работела само на тях 2-та.Предложи ми ако искам аз да си търся или той да ми намери.Дали има някаква вероятност да бърка и да е от нещо друго или направо да почвам да си търся друг :?: :cry:

търтей
18-09-2007, 15:37
мен лично тая работа дълбоко ме съмнява
но комп можеш да вземеш за ~100 лв

но преди да купуваш вземи един и пробвай с него
1,8 и 2,0 са еднакви
само на 2,0 се връзват на късе едни крачета

hsr
18-09-2007, 15:47
мен лично тая работа дълбоко ме съмнява
но комп можеш да вземеш за ~100 лв

но преди да купуваш вземи един и пробвай с него
1,8 и 2,0 са еднакви
само на 2,0 се връзват на късе едни крачета
И той това ми предложи пича ама като няма откъде :( Познавам само 2 с алфи ама едната е дизел,пък другата 1,6 боксер,а непознат човек няма да даде да му човъркат из колата.И мен малко ме съмнява тая работа,щото някъде бях чел,че компа горял мноо трудно,имал си защити и т.н.Ама пича твърди,че бил пробвал всичко и оставил компа за накрая щото и на него не му се вярвало,но като го замерил се оказало,че давал ток само на 2-та цилиндъра.А как точно го е замерил идея си нямам. :roll:

търтей
18-09-2007, 15:49
доре де ти от къде си се пак?
ща ти измислим един компютър

hsr
18-09-2007, 16:05
Ами както вече казах от провинцията и по-точно от пловдивската област,на околу 50-тина км от Пловдив.Ама мен ме притеснява друго-да взема комп и да се окаже,че не е от него.Щото веднъж го ядох.Колата ми беше 1 месец при един "майстор" който поне 10 пъти ме праща да му търся части,които не бяха за смяна,а накрая се оказа,че малоумника не е проверил както трябва комутатора :cussing: :ranting: И след едномесечно умуване съвсем случайно сложи някакъв,който му беше подръка и колата взе че тръгна :shock: Та затова сега питам да не вземе да се повтори случката щото.... :shoot: А иначе верно ли може да се намери комп за 100-тина лева :?: Днес май лошите новини ще ми дойдат в повече :crybaby: :crybaby: :crybaby:

hsr
19-09-2007, 20:18
Колеги,някой знае ли в Пловдив или околията морга,в която да има 155-ца 1.8 8в,че спешно ми трябва компютър (ECU) за моята?

Iliqn
19-09-2007, 22:46
[quote="hsr"]Колеги,някой знае ли в Пловдив или околията морга,в която да има 155-ца 1.8 8в,че спешно ми трябва компютър (ECU) за моята?
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=14585[/url]
попитай колегата дали все още не го е продал

ParisWind
19-09-2007, 23:21
Здравей колега, надяжам се да не изглежда отговора ми като спам, но все пак моля те написши какво е положението и каде точно е бил проблема с колицата! Предната ми кола беше 155 1.7ТС , а сега карам 2.0 ТС И при двете в общи линий имам подобен на твоя проблем - при първата след като я закарах в доста добър сервиз се установи че единственият и проблем е бил в ламбда сондата, но така и не я смених и оставиха колата на твърди настройки в следствие на което разхода ми се вдигна но пък колата си палише и се форсираше без проблеми! Сега при новата също има едно странно припаткване и придърпване между 1000 и 2500 оборота но не мога да открия на какво се дължи тъй като го има само на бензин! В момента съм с газов инжекцион, а той използва и цялата горивна система- ламда, горивна, дебитна помпа, а и компютъра също си работи , факт е че проблема на газ обаче го няма! :( Съжалявам че не мога да помогна с информация, но поне мога да те опътя към сервиз в пловдив в който ммогат да ти дадат компетентно мнение и професионална помощ ако не се справиш сам! Имам доверени сервизи в ПАзарджик.. Стара Загора ще измислим и за Пещера надявам се така че покриваме околностите около Пловдив в радиус 50-ти на км (явно не искаш да кажеш от къде си та поне ще се измисли нещо близо до твоето населено място:)
Успех и ако откриеш нещо ново сподели

hsr
19-09-2007, 23:46
Към Iliqn : В момента водя преговори точно с него,но гледам да се подсигуря за всеки случай.


Към ParisWind : Благодара ти за мнението и не го приемам като спам.Незнам обаче дали си чел предната страница където съм писал,че колата в момента не е в движение и я задърпахме до един сервиз.Момчето там каза,че след като е проверил всичко е установил,че компютъра не подава ток към 2 от цилиндрите.Направил е колата да пали,но работи само на 2 цилиндъра и най-вероятния проблем е да е от компа.Сигурен съм,че има много и по-добри сервизи в споменатите от теб градове,но не мога да подкарам колата на 2 цилиндъра,нито да си позволя пътна помощ.Засега това е единствения ми вариант.Иначе аз съм от едно село разположено м-у Пловдив и Стара Загора.Не,че го пазя в тайна,но просто едва ли някой го е чувал.Та така в общи линии стоят нещата-търся си комп и ако някой знае нещо нека да сподели.Благодаря на всички за отговорите!!!!

ParisWind
20-09-2007, 01:00
освен колегата във форума който си продава на части неговата ... www.automir.mobile.bg (http://www.automir.mobile.bg) е място където също можеш да провериш! поздрави

hsr
20-09-2007, 13:36
ParisWind мерси за линка!Там обаче има само една 155-ца и тя е 16 в. :(
Ние с колегата gaiska се разбрахме,че ще взема неговия,пък дано ми свърши работа.

hsr
23-09-2007, 19:19
Колеги имам едно въпросче и много искам да чуя ващето мнение на Алфисти.
Значи след като ми казаха,че проблема на Алфата е в компютъра,взех комп. от колегата gaiska :notworthy: и го занесох на майстора,който ми прави колата.Обаждам му се днес да питам дали е готова да ходя да си я взимам вече,а той ме изненада с новината,че сега пък и 2-та комутатора били за смяна :shock: Той ги бил поръчал и утре вече щяла да е готова.
На мен обаче ми е "малко" интересно,как ще са изгорели и 2-та,като преди няколко дена ми каза,че колата работела на 2 цилиндъра и причината била,че компа. подавал такъв сигнал,а иначе всичко друго било ОК :shock: Добре де нали ако и 2-та са били изгорели без значение какъв сигнал е подавал компютъра колата въобще не би трябвало да пали :shock: И преди ми се е случвало да ми изгори комутатор и тогава колата ВЪОБЩЕ не може да припали.Как така Алфата работи с 2 изгорели,по-различна ли е от другите коли?Според вас възможно ли е това или пича ме разиграва с цел да ми измъкне повече пари,или защото толкова му е майсторлъка?????

ParisWind
23-09-2007, 23:35
Не искам никой да обиждам ама наистина аман от пишман майстори колега:( По описанието в цяла тема или поне това което прочетох и разбрах аз ми стана ясно че така или иначе първо си въртял колата с два чисто нови комутатора с които колата също не е работила - приемаме че проблема е бил в компютъра и за това в последствие си го купил вече, но не смяташ ли че става малко странно хем компютър хем и двата комутатора да ти изпляскат по едно и също време? Наистина ми дойде до гуша от такива майстори - вчера си закарах колата в едно сервисче за да я видим на канал от каде ми капе течност от хидравликата и след като установихме момчето от сервиза позави некъв болт уй на скоба или не знам си какво - не знам от това ли е ама факт че се прибрах в къщи и след 20 мин паля колата и хидравликата като зе да бучи старже и да издава звуци все едно в нея има нещо живо което в момента го дерат баси ужаса чесно - та май май сега и помпа на хидравликата ще сменям :( Ти отиваш на сервиз че колата ти накъсва и без да си вдигнал капака майстора ти вика " Дебитомер" после отиваш за друг проблем оня ти вика Ламбда сонда " а то всъщност просто запушен горивен филтър какво да ти кажа повече еми ако ги бех купил дебитомера и ламбдата? Така че бате стегай си колицата и идвах към пловдив да отваряме сервиз и ние! Като дойде некой ше викаме я свещи я кабели и ще взимаме по двайсетаче :wink:

hsr
24-09-2007, 08:43
Даже много странно ми се струва :wink: Аз и за това питам на другите как им се струва да не би да е някаква параноя от моя страна :roll: Абе вече ми е дошло не до гуша ами...незнам докъде от такива "майстори" дето работят по системата сменяй наред пък все ще налучкаш нещо,пък колко ще му излезе на клиента......ми ще си плати като иска колата му да върви :wink:

SFINKS
25-09-2007, 10:51
Без да се сърдиш колега но всички ти казаха още в началото :
не си прави експерименти отиди в свестен сервиз . Знам че при тебе няма но можеше да намериш някой да те дръпне до свестен сервиз в пловдив или софия и отдавна щеше да си приключил с проблема .
Просто алфите са доста непознати като техника по повечето сервизи и освен че няма да ти свършат работа може и да влошат нещата и на всичкото отгоре да те одерат за това .. тва не е опел или фауве ..
Даже и в софия има най много 2-3 сервиз в които си бих позволил да отида с проблем като твоя ......

deq
25-09-2007, 21:40
hsr,моята днес също отказа да пали,въобще не върти двигателя,нещо по ел. ще е утре отива на диагностика,ще пиша какво е станало

hsr
26-09-2007, 10:40
hsr,моята днес също отказа да пали,въобще не върти двигателя,нещо по ел. ще е утре отива на диагностика,ще пиша какво е станало
Преди няколко дни когато ходих да взимам компютър за моята,заварих колегата gaiska със подобен проблем и май го реши с нов акомулатор :P
Ако имате 2 коли може да пробвате да смените акомулаторите .

deq
26-09-2007, 12:55
Преди няколко дни когато ходих да взимам компютър за моята,заварих колегата gaiska със подобен проблем и май го реши с нов акомулатор :P
Ако имате 2 коли може да пробвате да смените акомулаторите .

ами той си е нов на 2 месеца е :roll: ,преди пак ми беше направила такъв номер и махнаха ми алармата,казаха ,че е било от нея :roll:

hsr
26-09-2007, 16:47
Преди няколко дни когато ходих да взимам компютър за моята,заварих колегата gaiska със подобен проблем и май го реши с нов акомулатор :P
Ако имате 2 коли може да пробвате да смените акомулаторите .

ами той си е нов на 2 месеца е :roll: ,преди пак ми беше направила такъв номер и махнаха ми алармата,казаха ,че е било от нея :roll:
Той може и нов да е,но ако колата се кара рядко или само на къси разтояния,някой ден може и да те изненада :roll: Ако не е от него или алармата остава по-кофти варианта-стартер :(

deq
26-09-2007, 17:03
Той може и нов да е,но ако колата се кара рядко или само на къси разтояния,някой ден може и да те изненада :roll: Ако не е от него или алармата остава по-кофти варианта-стартер :(

Оле,аз колата не я спирам,има и др. вариант за акм.,но ще се види утре,стартер също не е :roll: Ще я видят утре

hsr
26-09-2007, 17:16
Ами дано се окаже нещо дребно,че тия Алфии.....

ALFA CORSE
26-09-2007, 21:04
Ами дано се окаже нещо дребно,че тия Алфии.....
Е с твоята какво стана в крайна сметка?

hsr
26-09-2007, 21:12
Ами дано се окаже нещо дребно,че тия Алфии.....
Е с твоята какво стана в крайна сметка?
Ами одеве най-после ми се обади пича и каза,че била готова.Вероятно се предполага,че трябва да се радвам....ама по-скоро ми се.... :crybaby:

hsr
28-09-2007, 11:49
Вчера НАЙ-НАКРАЯ си взех колата от сервиза в който я бях закарал.Пича вика "Вече работи перфектно",перфектно АМА ДРУГ ПЪТ :( След смяна в сервиза на компютър,2 комутатора и едната бубина и тая кола пак не е наред.Вярно,че вече пали и при подаване на газ ускорява много добре,но на място мени рязко обороти,понякога гасне и "придърпва" в движение някъде около 1500-1600 об. :( Днес ще ходя пак да същия "майстор" да му правя рекламация.

Z:)m
28-09-2007, 12:38
hsr,моята днес също отказа да пали,въобще не върти двигателя,нещо по ел. ще е утре отива на диагностика,ще пиша какво е станало
Преди няколко дена и аз имах същия проблем - въртиш ключа, а стартера не ще да се развърта. След известни размишления и консултации с някои хора от форума, запретнах ръкави и си наврях ръката в коша с цел да достигна едно тънко кабелче, влизащо в релето на стартера (закрепено е към самия стартер, от горната му страна). Поразклатих малко буксата (за съжаление не успях да я извадя за да я почистя и поставя наново) и от тогава - вече почти седмица - не ми е правила такъв проблем. Дали наистина в това кабелче е била причината не знам, но за сега си бачка ОК...

hsr
01-10-2007, 20:54
Пак проблеми с Алфата :crybaby: Ходих пак до сервиза да правя рекламация и се оказа,че едната "секция" на бубината била изгоряла (отново) и за да не се набутвам за нова пича ми предложи от 2-те развалени да направи една :shock: И така оставих му колата и на другия ден си я взех с 3 бубини.Порадвах и се 1 ден и пак започнаха проблемите :( Сега колата си работи добре на празен ход,но изведнъж гасне.Освен това в движение на по-ниски обороти се случва доста често да прикъсва.Не съм 100 % сигурен,но останах с впечатление,че тея магарии ги прави само като позагрее,а на студен двигател всичко си е ОК :shock: Отначало си помислих,че пак някоя бубина се е скапала,но свалих всички свещи 1 по една и всички са бели без абсолютно никакъв нагар.Затова сега се съмнявам дали не е от температурния датчик.Според вас възможно ли е от него да прави подобни мизерии :?: И има ли някакъв начин да се "провери" дали е наред :?: Иначе в по-високи обороти колата си върви перфектно и както се казва "не дава да и докоснеш гаста". Моля ви дайте някой съвет,че вече останах без нерви и без пари от тая кола :(

Yon
02-10-2007, 09:54
Моля ви дайте някой съвет,че вече останах без нерви и без пари от тая кола :(

Не сте ли се замисляли , че може би има причина да горят бобиите и нали се сещаш че и този комп може да си замине ? Та докато все още е на ход колата карай за София....... и стига плака, знаем че е гадно но не ни слушаш :!: :idea:

p.s.
За темп. датчик на студен мотор омовете са около 10к на загрял около 350 но това най добре се вижда на диагностика :)

hsr
02-10-2007, 10:08
Моля ви дайте някой съвет,че вече останах без нерви и без пари от тая кола :(

Не сте ли се замисляли , че може би има причина да горят бобиите и нали се сещаш че и този комп може да си замине ? Та докато все още е на ход колата карай за София....... и стига плака, знаем че е гадно но не ни слушаш :!: :idea:

p.s.
За темп. датчик на студен мотор омовете са около 10к на загрял около 350 но това най добре се вижда на диагностика :)
Ясно !Ще се постарая повече да не ви досаждам с проблемите си !!!

Yon
02-10-2007, 10:11
При температура на антифриза 20 градуса омовете са около 2300

deq
03-10-2007, 15:05
Ясно !Ще се постарая повече да не ви досаждам с проблемите си !!!

Еее ти пък сега :roll: