PDA

View Full Version : Стартера не върти..



Numark
16-09-2007, 18:58
Вчера си паркирах и после като тръгнах да паля, стартера изобщо не искаше да завърти... ток си има таблото си свети алармата си работи всичко нормално, ама като дам на контакт и се опитам да запаля, нищо не се случва.. все едно не съм завъртял ключа. Отворих капака и накарах приятелката ми да завърти ключа и откъм стартера се чува едва долувимо жужене. какво може да е това? ако някой знае помагайте плс.. :cry: (а забравих да кажа, съвсем леко да я бутна и на 2-ра си пали от раз..)

LeoVin4i
16-09-2007, 21:25
Ъъъ аз не съм експерт ама хич, обаче туй дето подава ток към стартера май се казваше бендикс :roll: и сигурно то се е развалило/изгоряло/счупило или кото там му се случва.

Numark
16-09-2007, 22:32
Може ли да е изгорял някой бушон ?? (ама те са много бе :P има и под капака..) утре ше ги провера че днес се стъмни вече..

rtfm
16-09-2007, 23:13
По принцип няма бушон за стартера. Бендикс е зъбното колело което се зацепва в маховика и завърта двигатела. То може да се изрони и да не зацепва или да заяде и да не се изхвърля. Но щом се чува жужене значи ток до стартера стига ама нещо не завърта та си за сервиз.

LeoVin4i
17-09-2007, 14:16
:oops: Е поне разбрах, че бендикса не е туй дет си мисля. А как се нарича това което все пак силово подава напрежение към стартера, едва ли е директно през ключа? Numark извинявай, че ти спамя темата ма нища да си умра проЗт :frown: затуй питам тука.

VladoH
17-09-2007, 14:24
Имал съм подобен проблем на друга кола. Тогава при първите няколко завъртания на ключа, стартерът съвсем леко завърташе и после изобщо не искаше да върти. Причината беше, че акумулатора беше частично разреден. Стартера изисква много повече ток от крушките по таблото и затова може вътре да свети, но да не може да завърти.

lan
17-09-2007, 14:57
първо си провери акумулатора колега... акумулаторите свършват от веднъж, сутринта си запалил без проблем, а до вечерта може и да е заминал. пиши после какво е станало.
поздрави,

Venci
18-09-2007, 02:37
Замери с мултицет колко волта ти е напрежението на акумулатора. Онзи ден идва при мен един с едно БМВ, не щяло да запали. Отивам меря ---> 9 волта как ще завърти, стартера? Иначе лампите на таблото си му светеха и едвам доловимо примижаваха като завъртиш ключа на стартер.

Numark
18-09-2007, 04:41
май се оправи :) един колега по алфите ми каза кое е стартера и ми каза да извадя една клема дето влиза в него да накарам някой да врътне ключа и да замеря с мултицет ходи ли ток до нея :idea: ... пипам с мултицета - 12.6 v... върнах клемата в стартера врътнах и пална 8) ... от тогава до вечерта си палеше от всеки път, може би се е била леко извадила... утре ще я извадя пак да я зачистя че днес от радост забравих :P дано да е било от нея... ако пак почне да прави мизерии ше пиша. мерси на всички :)

J_I_V_K_O
18-09-2007, 10:15
май се оправи :) един колега по алфите ми каза кое е стартера и ми каза да извадя една клема дето влиза в него да накарам някой да врътне ключа и да замеря с мултицет ходи ли ток до нея :idea: ... пипам с мултицета - 12.6 v... върнах клемата в стартера врътнах и пална 8) ... от тогава до вечерта си палеше от всеки път, може би се е била леко извадила... утре ще я извадя пак да я зачистя че днес от радост забравих :P дано да е било от нея... ако пак почне да прави мизерии ше пиша. мерси на всички :)
Ако пали на скорост си купи един "ром" да бута... за минимално заплащане мисля че ще се съгласи и при резервната гум да глезе че да не пречи... :oops: