Log in

View Full Version : КАК ДА РЕАГИРАМЕ ПРИ ОПАСНИ И ЕКСТРЕМНИ СИТУАЦИИ НА ПЪТЯ!



Nasko_77
26-09-2007, 19:59
Понеже много зачестиха темите за катастрофи по пътищата, дойде ми на ум да пусна тази тема. Нека всеки който знае как да реагираме най-добре в даден случай, да сподели. Все пак човек се учи цял живот. Може би всеки ще разбере нещо което не е знаел до сега. Това е тема която, надявам се ще стане много полезна и смисленна.

Аз например до колкото знам, при спукване на предна гума в движение... в никакъв случай резки спирачки! Хубаво е да се подаде малко повече газ на мига(то ест гони се ефекта на това двигателя да дърпа колата, това ще задържи възможно най-добре колата в право положение) и да се слезе на по ниска предавка, поетапно до вече окончателното овладяване и спиране на автомобила.

Nasko_77
26-09-2007, 20:28
През дълбока локва от наводнение например се преминава.... на втора предавка, с по-високи обороти и полусъединител. Целта е да не изгасне двигателя от водата разбира се.

Kuku
26-09-2007, 20:48
Аз пък знам, че през голяма локва се минава с натиснат до долу съединител, т.е. никога на скорост или с газ, или полусъединител, или с каквото и да е :roll:

Nasko_77
26-09-2007, 20:54
Аз пък знам, че през голяма локва се минава с натиснат до долу съединител, т.е. никога на скорост или с газ, или полусъединител, или с каквото и да е :roll:Ти шегуваш ли се? По инерция :shock: :?: Шегуваш се... нали?

blank_jack
26-09-2007, 20:54
Аз пък знам, че през голяма локва се минава с натиснат до долу съединител, т.е. никога на скорост или с газ, или полусъединител, или с каквото и да е :roll:Ти шегуваш ли се? По инерция :shock: :?: Шегуваш се... нали?

аз минах с газ и затънах ... :shock:

Nasko_77
26-09-2007, 20:58
[quote=Kuku]Аз пък знам, че през голяма локва се минава с натиснат до долу съединител, т.е. никога на скорост или с газ, или полусъединител, или с каквото и да е :roll:Ти шегуваш ли се? По инерция :shock: :?: Шегуваш се... нали?

аз минах с газ и затънах ... :shock:[/quote:en17hq9k]
Ами за това се минава с високи обороти на втора и ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ.

blank_jack
26-09-2007, 20:59
[quote="Nasko_77":342jkski][quote=Kuku]Аз пък знам, че през голяма локва се минава с натиснат до долу съединител, т.е. никога на скорост или с газ, или полусъединител, или с каквото и да е :roll:Ти шегуваш ли се? По инерция :shock: :?: Шегуваш се... нали?

аз минах с газ и затънах ... :shock:[/quote:342jkski]
Ами за това се минава с високи обороти на втора и ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ.[/quote:342jkski]

тя докато разбера че съм в локва и угасна - нямаше видимост

trustworthy
26-09-2007, 21:06
...Ами за това се минава с високи обороти на втора и ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ.

за какво ти са тези високи обороти? За да е по-ефективен водният удар ли :?: През локва се минава бавно, без значение с газ/без газ, щото ако не знаеш какви дупки има и колко е дълбока....

Nasko_77
26-09-2007, 21:18
...Ами за това се минава с високи обороти на втора и ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ.

за какво ти са тези високи обороти? За да е по-ефективен водният удар ли :?: През локва се минава бавно, без значение с газ/без газ, щото ако не знаеш какви дупки има и колко е дълбока....Какъв воден удар бе колега :roll: Представяш си как колата лети с 100км.ч и изведнъж.... голяма локва ли? :lol: Не! Става въпрос за това как да се гази в по-дълбока вода след дъжд. Ситуаци които това лято се случваха в Пловдив а и в цялата страна. Това за което говоря е БАВНО преминаване. Нищо, че се прави с високи обороти. Изглежда не обръщате внимание на думичката ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ :idea:

blank_jack
26-09-2007, 21:25
[quote="Nasko_77":2otmxmay]...Ами за това се минава с високи обороти на втора и ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ.

за какво ти са тези високи обороти? За да е по-ефективен водният удар ли :?: През локва се минава бавно, без значение с газ/без газ, щото ако не знаеш какви дупки има и колко е дълбока....Какъв воден удар бе колега :roll: Представяш си как колата лети с 100км.ч и изведнъж.... голяма локва ли? :lol: Не! Става въпрос за това как да се гази в по-дълбока вода след дъжд. Ситуаци които това лято се случваха в Пловдив а и в цялата страна. Това за което говоря е БАВНО преминаване. Нищо, че се прави с високи обороти. Изглежда не обръщате внимание на думичката ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ :idea:[/quote:2otmxmay]

е как помага полусъединителя? То нека си смукне вода през въздушния филтър ... после шси говорим... аз като правих ремонта след като наводних мойта механика ме пита - с газ ли мина аз викам - да, и той- мноо кофти тогава... :roll:

Kuku
26-09-2007, 21:34
Аз говоря за магистрала или първокласен път, когато преминавам през мокър участък или локва със скорост, примерно, 90км/ч., винаги натискам съединителя точно преди да стъпя на мокрото :roll:
Не знам ти за каква "втора" и "полусъединител" говориш на магистралата, примерно :?
А ако говориш за газене в наводнение, то ако водата е достатъчно висока - няма спасение :wink:

trustworthy
26-09-2007, 21:38
...е как помага полусъединителя? То нека си смукне вода през въздушния филтър ... после шси говорим... аз като правих ремонта след като наводних мойта механика ме пита - с газ ли мина аз викам - да, и той- мноо кофти тогава... :roll:

Точно :idea: Наско, воден удар се нарича, явлението, когато влиза вода в цилиндрите и понеже е несвиваема, за разлика от горивовъздушната смес, връща буталото надолу, когато е тръгнало да сгъстява. И става мазало - кривят се биели...тва... онва... Ако си на празни обороти, вероятността да ти затегне само двигателят, без да строшиш нещо по него е много по-голяма ;)

Nasko_77
26-09-2007, 21:39
[quote=trustworthy][quote="Nasko_77":28fx2vc9]...Ами за това се минава с високи обороти на втора и ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ.

за какво ти са тези високи обороти? За да е по-ефективен водният удар ли :?: През локва се минава бавно, без значение с газ/без газ, щото ако не знаеш какви дупки има и колко е дълбока....Какъв воден удар бе колега :roll: Представяш си как колата лети с 100км.ч и изведнъж.... голяма локва ли? :lol: Не! Става въпрос за това как да се гази в по-дълбока вода след дъжд. Ситуаци които това лято се случваха в Пловдив а и в цялата страна. Това за което говоря е БАВНО преминаване. Нищо, че се прави с високи обороти. Изглежда не обръщате внимание на думичката ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ :idea:[/quote:28fx2vc9]

е как помага полусъединителя? То нека си смукне вода през въздушния филтър ... после шси говорим... аз като правих ремонта след като наводних мойта механика ме пита - с газ ли мина аз викам - да, и той- мноо кофти тогава... :roll:[/quote:28fx2vc9]Брей... ти за малко да се удавиш :lol:
ОК. Явно ти си влезнал с значително по-висока скорост от тази за която аз говоря. Полусъединителя ти помага за това хем да държиш мотора "по-жив" и да не угасне, хем самото ти преминаване да е... едва-едва, бавничко. Защото нали се сещаш, че пък ако не минеш достатъчно бавно... "вдигаш" водата пред предницата на колата и това е кофти :wink:

hsr
26-09-2007, 21:40
е как помага полусъединителя? То нека си смукне вода през въздушния филтър ... после шси говорим... аз като правих ремонта след като наводних мойта механика ме пита - с газ ли мина аз викам - да, и той- мноо кофти тогава... :roll:
Предполагам е засмукала през въздуховода?Толкова ли са "ниско"?Щото аз си нямам и трябва водата да ми залее целия ДВГ,че да засмуче :lol:

pumukle
26-09-2007, 21:41
Какъв воден удар бе колега :roll:
Воден удар се получава когато двигателя засмуче вода и колкото по-високи са оборотите, толкова по-големи са пораженията по мотора.

trustworthy
26-09-2007, 21:43
....Полусъединителя ти помага за това хем да държиш мотора "по-жив" и да не угасне...

Натопи си смукателя в един леген с вода и се опитай да държиш мотора 'по-жив" на полусъединител :lol:

Nasko_77
26-09-2007, 21:48
....Полусъединителя ти помага за това хем да държиш мотора "по-жив" и да не угасне...

Натопи си смукателя в един леген с вода и се опитай да държиш мотора 'по-жив" на полусъединител :lol:Ама тука сега за езера и морета ли се заговори :roll: Що така?

Kuku
26-09-2007, 21:51
Е, нали ти говориш за газене в дълбока локва?! :roll:

Nasko_77
26-09-2007, 21:56
Е, нали ти говориш за газене в дълбока локва?! :roll:Именно, но къде се намира този смукател? На нивото на накладките ли :roll: Не е ли на високо? Газил съм така в дълбока локва до фаровете. И то не един път. И всъщност това не е някакво мое "откритие" :wink: Чувал съм го от много опитни шофьори. И всъщност като се замислиш има много логика.

Kuku
26-09-2007, 21:57
Щом е високо, какъв е проблема?! :wink:

pumukle
26-09-2007, 21:57
[quote="Nasko_77":297ves40]....Полусъединителя ти помага за това хем да държиш мотора "по-жив" и да не угасне...

Натопи си смукателя в един леген с вода и се опитай да държиш мотора 'по-жив" на полусъединител :lol:Ама тука сега за езера и морета ли се заговори :roll: Що така?[/quote:297ves40]
Ами 156-цата, например, засмуква въздух на 15 см от земята.....така, че не е нужно в морето да влезнеш за да я счупиш

trustworthy
26-09-2007, 22:02
...Ами 156-цата, например, засмуква въздух на 15 см от земята.....така, че не е нужно в морето да влезнеш за да я счупиш

Същото се отнася и за 145/6 :?

hsr
26-09-2007, 22:03
[quote="Nasko_77":17kwo36k]....Полусъединителя ти помага за това хем да държиш мотора "по-жив" и да не угасне...
Ами 156-цата, например, засмуква въздух на 15 см от земята.....така, че не е нужно в морето да влезнеш за да я счупиш[/quote:17kwo36k]
Еми затова слагаш едно конусно филтърче и газ :drive: :P
А тая тема не трябваше ли да е за екстремни ситуации(как да предотвратиш ПТП или нещо подобно)?Щото на мен минаване през гьол на втора не ми са вижда много екстрмно :roll:

pumukle
26-09-2007, 22:05
[quote="Nasko_77":2jlb3tt5]....Полусъединителя ти помага за това хем да държиш мотора "по-жив" и да не угасне...
Ами 156-цата, например, засмуква въздух на 15 см от земята.....така, че не е нужно в морето да влезнеш за да я счупиш
Еми затова слагаш едно конусно филтърче и газ :drive: :P
А тая тема не трябваше ли да е за екстремни ситуации?Щото на мен минаване през гьол на втора не ми са вижда много екстрмно :roll:[/quote:2jlb3tt5]
Ами сложил съм си, ама съм си направил и интейк...които води въздуха пак оттам.....защото няма откъде другаде...така, че...

Nasko_77
26-09-2007, 22:06
:shock: :shock: :shock: на 15 см. от земята? Това само при Алфите ли е така?

Nasko_77
26-09-2007, 22:13
Ами при отказ на спирачките май нямаше друго, освен да убиеш скороста с по-ниски предавки постепенно :roll: Така се правеше май и при блокирване на колела при заледено.

pr_00f
26-09-2007, 22:16
Въртиш пълен десен и ходиш у дерето!
Или като сем. Флинстоун с с пети през пода на колата :)

pumukle
26-09-2007, 22:20
Ами при отказ на спирачките май нямаше друго, освен да убиеш скороста с по-ниски предавки постепенно :roll: Така се правеше май и при блокирване на колела при заледено.
При отказ на спирачките - намаляваш с моторна спирачка и с внимателно и постепенно дърпаен на ръчната
При лед - по-ниска предавка и пулсово натискане на спирачката / ако нямаш абс/

Nasko_77
26-09-2007, 22:22
Забелязвал съм също, че при много гъста мъгла нощем, като изключа фаровете се вижда много по-добре пътя. А на фарове и на метър нищо не се виждаше пред мен. Това разбира се съм си го позволявал на пуст и не много дълъг път. Само включих аварийните и си продължих :)

Kuku
26-09-2007, 23:11
Нещо друго, екстремно, за реагиране?! :wink:

Nasko_77
26-09-2007, 23:15
...Ами 156-цата, например, засмуква въздух на 15 см от земята.....така, че не е нужно в морето да влезнеш за да я счупиш

Същото се отнася и за 145/6 :?
Много спам стана, ама съм доста разочарован от това :( Сега ще ми е голяма параноя да излизам с Алфата при по-продължителни валежи. Но пък поне го научих на време и ще знам :) С този Ровър от подписа съм плувал буквално и са ме гледали ей така хората :shock: Особенно с Фиестата.

trustworthy
26-09-2007, 23:28
145/6 смучат на нивото на бронята, където е най-издадената и част ;) По-добре е да те гони параноята, отколкото да правиш основен ремонт.

Що се отнася до спама, мисля че това инфо за смукателя, макар и не и от животоспасяващо значение, е също много важно да се знае.

Nasko_77
26-09-2007, 23:58
145/6 смучат на нивото на бронята, където е най-издадената и част ;) По-добре е да те гони параноята, отколкото да правиш основен ремонт.

Що се отнася до спама, мисля че това инфо за смукателя, макар и не и от животоспасяващо значение, е също много важно да се знае.Разбира се... Ето, аз едва сега го разбирам че при Алфите е толкова ниско.

kiler_4o
27-09-2007, 13:29
това за високите обороти и полу-съединителя може да помогне само ако се намокри някъде около кабели/свещи според мен ... на вартбурга се е случвало 2 от цилиндрите да откажат и с един цилиндър на полусъединител да излезем от средата на пътя ...

aav
27-09-2007, 17:35
в дълбока локва на втора на полусъединител и високи обороти, както и при висока скорост при влизане в локва със съединител не бих направил.

Nasko_77
27-09-2007, 18:49
От остър завой се излиза по-стабилно като се "пипне" малко газта на по-ниска предавка. Колата залепва повечко за пътя. Това разбира се, не се отнася за заледено или мокро.

Kuku
27-09-2007, 19:23
Май по-важно е как се влиза, защото някой може и да не излезне :roll:

Nasko_77
27-09-2007, 19:41
Май по-важно е как се влиза, защото някой може и да не излезне :roll:Разбира се. Съобразената скорост винаги трябва да ни е като, обица на ухото. Това е безспорно. Тя е най-сигурната ни защита срещу нежелани опасни ситуации.

blank_jack
27-09-2007, 20:04
е как помага полусъединителя? То нека си смукне вода през въздушния филтър ... после шси говорим... аз като правих ремонта след като наводних мойта механика ме пита - с газ ли мина аз викам - да, и той- мноо кофти тогава... :roll:
Предполагам е засмукала през въздуховода?Толкова ли са "ниско"?Щото аз си нямам и трябва водата да ми залее целия ДВГ,че да засмуче :lol:

едно че е точно до гумата до калника на 1 педя от земята и друго че водата си беше до чистачките, така че нямаше голямо значение каде е ...

Nasko_77
27-09-2007, 20:06
На времето като карах шофьорските курсове... В един от последните ми часове по кормуване, моят инструктор ми каза така:
-Добре караш. Карай така и на изпита, но не ми харесва само едно.
-Преминаваш по път с предимство, който пресича път без предимство, прекалено уверено! Опулих се ето така :shock:
След това ми поясни... винаги да се подсигорявам като пак се оглеждам и изострям вниманието си, когато съм с предимство и пресичам такъв без и да отнемам малко газта. И накрая се обоснова с това, че много хора са си отишли от този свят с "предимство" пред другите.
Тези думи няма да ги забравя никога.

netsurfer
27-09-2007, 20:36
На времето като карах шофьорските курсове... В един от последните ми часове по кормуване, моят инструктор ми каза така:
-Добре караш. Карай така и на изпита, но не ми харесва само едно.
-Преминаваш по път с предимство, който пресича път без предимство, прекалено уверено! Опулих се ето така :shock:
След това ми поясни... винаги да се подсигорявам като пак се оглеждам и изострям вниманието си, когато съм с предимство и пресичам такъв без и да отнемам малко газта. И накрая се обоснова с това, че много хора са си отишли от този свят с "предимство" пред другите.
Тези думи няма да ги забравя никога.
така си е, особено в центъра на софия по малките улички които не са регулирани със знаци, където важи правилото на десния, има бая каки с жипки и други идиоти дето май това не го знаят ...

ето тука едно видео от София (http://slackpack.net/?q=node/668) вижте колко хора с предимство го отнесоха ...

Nasko_77
27-09-2007, 21:10
За съжаление истината е, че в повечето случаи тези градските ПТП-та са резултат от НЕ познаване на закона за движение по пътищата от шофьорите. Не се знаят значенията на елементарни, знаци, правила и маркировки от много водачи. Имал съм много случаи с такива некъдърници. Преди около две седмици например, една мацка така скочи на спирачките пред мен, че леко спрях в нея със служебната. На Път с предимство който пресичаше кръгово се стреснала от "онзи" дето идвал от ляво :shock: А той човека просто си застана за да си чака момента за пресичане на нашия път.
Мисля, че едни задължителни проверовъчни изпити, които да се правят периодично на всички дето "имат книжки" ще са много-много полезни :idea: Защото повечето от малкото които са хващани в нарушение се пущат още от "пъдаря" с фуражката, срещу някоя кинта и пак не знае какво означава знака. Но без корупции разбира се :wink:

Derry
27-09-2007, 22:52
На времето като карах шофьорските курсове... В един от последните ми часове по кормуване, моят инструктор ми каза така:
-Добре караш. Карай така и на изпита, но не ми харесва само едно.
-Преминаваш по път с предимство, който пресича път без предимство, прекалено уверено! Опулих се ето така :shock:
След това ми поясни... винаги да се подсигорявам като пак се оглеждам и изострям вниманието си, когато съм с предимство и пресичам такъв без и да отнемам малко газта. И накрая се обоснова с това, че много хора са си отишли от този свят с "предимство" пред другите.
Тези думи няма да ги забравя никога.

:th_up:Свършиха се вече тия инструктори. :(

blank_jack
28-09-2007, 01:43
На времето като карах шофьорските курсове... В един от последните ми часове по кормуване, моят инструктор ми каза така:
-Добре караш. Карай така и на изпита, но не ми харесва само едно.
-Преминаваш по път с предимство, който пресича път без предимство, прекалено уверено! Опулих се ето така :shock:
След това ми поясни... винаги да се подсигорявам като пак се оглеждам и изострям вниманието си, когато съм с предимство и пресичам такъв без и да отнемам малко газта. И накрая се обоснова с това, че много хора са си отишли от този свят с "предимство" пред другите.
Тези думи няма да ги забравя никога.

:th_up:Свършиха се вече тия инструктори. :(

моя ми каза да не спирам на пешеходни патеки да не ме блъснат отзад

kiler_4o
28-09-2007, 02:22
да се върнем на темата ... Аз винаги се стремя да пусна спирачката и да подам газ непосредствено преди завоя... ако е много остър влизам на скорост, но никога със съединител или спирачка (почти никога, по някой път се налага, а моите гуми имат един такъв навик да свирят много често :twisted: )
При аквапланинг в никакъв случай спирачка, хващате здраво волана и чакате локвата да свърши, като естествено контрирате дърпането на една страна с волана, след като минете през нея успешно тогава спирачка...
Това е от личния ми опит, не знам до колко е вярно ...
При неравности винаги намалям рязко и пускам спирачката точно преди тях (може да вляза с 5-10 км/ч по-бързо, но колата ми ще остане цяла) ... Не дръжте спирачка когато минавате през дупки/бабуни ...
Ако някой път не сте в кондиция и нещо не можете да се справите с дадена маневра - слизате, оглеждате и премисляте ситуацията и се връщате на любимото място - шофьорското, за да си свършите работата по въпроса ...

Kuku
28-09-2007, 02:48
Аз пък искам да кажа едно много важно нещо, въпреки, че не е по темата и държа да се знае, че го казвам от личен опит :!:
Когато пътувате нощем (и не само) и усетите, че ви се доспива, никога, ама никога не се опъвайте на съня, а отбийте на първата възможна отбивка и пуснете назад седалката да дремнете за 15мин. - само който не го е правил, само той не може да си представи, какво правят тези 15мин. сън с организма и колко много помагат :idea:

Lame_0ne
28-09-2007, 03:13
За съжаление истината е, че в повечето случаи тези градските ПТП-та са резултат от НЕ познаване на закона за движение по пътищата от шофьорите. Не се знаят значенията на елементарни, знаци, правила и маркировки от много водачи. Имал съм много случаи с такива некъдърници. Преди около две седмици например, една мацка така скочи на спирачките пред мен, че леко спрях в нея със служебната. На Път с предимство който пресичаше кръгово се стреснала от "онзи" дето идвал от ляво :shock: А той човека просто си застана за да си чака момента за пресичане на нашия път.
Мисля, че едни задължителни проверовъчни изпити, които да се правят периодично на всички дето "имат книжки" ще са много-много полезни :idea: Защото повечето от малкото които са хващани в нарушение се пущат още от "пъдаря" с фуражката, срещу някоя кинта и пак не знае какво означава знака. Но без корупции разбира се :wink:

Ако говориш за кръговите в тракия, са си наистина за объркване, замисли се само по какъв начин са регулирани другите (например тези на панаира) и дали първия път няма да се объркаш, като няма знак, че навлизаш и излизаш с предимство.

piqnica
28-09-2007, 18:28
Съгласен съм с това за съня, за което сподели колегата Kuku. Само някой, който се е срещал с това може да го знае. Наистина, доспи ли ви се на пътя, колкото и да бързате, дремнете 15-20 минути,все ще имате GSM у вас да ви събуди. Това същото се отнася и за следобедна дрямка, бях го чел преди време някъде в интернет. Следобяд към 16:00-18:00 не е лошо човек да си подремне 15 мин.Събужда се съвсем друг човек. Опитвал съм го и гарантирам!

:offtopic: Съжалявам :smackbum:

code
28-09-2007, 18:36
Това за съня е вярно, аз съм сънувал на волана че карам и доста съм се стреснал оттогава! Сънуваш си направо пътя все едно си караш нормално само че си със затворени очи :shock: А относно спирането при отказ на спирачки най-ефективното е да върнеш контакта и да я угасиш както си на скорост - кюф, кюф и готово. Говорим за ситуация на живот и смърт де, не да го практикуваш на всеки светофар :headbang:

peho
29-09-2007, 00:57
Тази тема не трябваше ли да е с цел да се помогне при екстремни ситуации?!Като чета обаче,нещо много грешни неща са се изписали.Преминаването през локва с голяма скорост да ставало с натиснат съединител :shock: ,нищо подобно.Голяма грешка е при навлизане с голяма скорост в участък от пътя покрит с вода,да се натисне съединителя(особено пък рязко),същото се отнася и за лед и за сняг.Защото,оставяйки колелетата на автомобила да се въртят единствено благодарение на инерцията,върху хлъзгав участък,те просто могат да блокират и да започнат да се хлъзгат по водата,снега или леда,тогава автомобила става неуправляем.Ако сте на скорост,гумите продължават да се въртят,благодарение на работещият двигател и тогава няма това плъзгане.Овладяването на автомобила в такава ситуация си става с умело боравене с волана и педала на газта.Преминаването през локва с ниска скорост си става на първа бавно.Двигателя си е на обороти достатъчно високи,а скороста е ниска и водата не се разплисква заливайки всевъзможни части от двигателя.

Galeano
29-09-2007, 11:23
Тази тема не трябваше ли да е с цел да се помогне при екстремни ситуации?!Като чета обаче,нещо много грешни неща са се изписали.Преминаването през локва с голяма скорост да ставало с натиснат съединител :shock: ,нищо подобно.Голяма грешка е при навлизане с голяма скорост в участък от пътя покрит с вода,да се натисне съединителя(особено пък рязко),същото се отнася и за лед и за сняг.Защото,оставяйки колелетата на автомобила да се въртят единствено благодарение на инерцията,върху хлъзгав участък,те просто могат да блокират и да започнат да се хлъзгат по водата,снега или леда,тогава автомобила става неуправляем.Ако сте на скорост,гумите продължават да се въртят,благодарение на работещият двигател и тогава няма това плъзгане.Овладяването на автомобила в такава ситуация си става с умело боравене с волана и педала на газта.Преминаването през локва с ниска скорост си става на първа бавно.Двигателя си е на обороти достатъчно високи,а скороста е ниска и водата не се разплисква заливайки всевъзможни части от двигателя.


Колегата е прав. Пишете неща за които не сте сигурни а този форум се чете от много млади шофъори :!: :!: :!: Такова понятие като натиснат съединител и освобождаване от скорост може да се окаже доста неприятна изненада :!:

Nasko_77
29-09-2007, 17:36
[quote="Nasko_77":2m8e3mk3]За съжаление истината е, че в повечето случаи тези градските ПТП-та са резултат от НЕ познаване на закона за движение по пътищата от шофьорите. Не се знаят значенията на елементарни, знаци, правила и маркировки от много водачи. Имал съм много случаи с такива некъдърници. Преди около две седмици например, една мацка така скочи на спирачките пред мен, че леко спрях в нея със служебната. На Път с предимство който пресичаше кръгово се стреснала от "онзи" дето идвал от ляво :shock: А той човека просто си застана за да си чака момента за пресичане на нашия път.
Мисля, че едни задължителни проверовъчни изпити, които да се правят периодично на всички дето "имат книжки" ще са много-много полезни :idea: Защото повечето от малкото които са хващани в нарушение се пущат още от "пъдаря" с фуражката, срещу някоя кинта и пак не знае какво означава знака. Но без корупции разбира се :wink:

Ако говориш за кръговите в тракия, са си наистина за объркване, замисли се само по какъв начин са регулирани другите (например тези на панаира) и дали първия път няма да се объркаш, като няма знак, че навлизаш и излизаш с предимство.[/quote:2m8e3mk3]
Не. Говоря за кръговото на бул. "В. Априлов" до ВМИ. Там си е много добре регулирано :wink:

Colombo
29-09-2007, 20:50
Какво се прави в случай, че някой ви тритисне и се наложи половината кола да излезе от пътя, т.е. 2 гуми са на асфалта, 2 са в чакъла?
Преди седмица пътувах до Варна и в един завой камион тръгнал да изпреварва без достатъчно видимост друг камион, а аз съм насреща. Когато изпреварващият ме видя вече нямаше време да се прибере в лентата си, а нямаше достатъчно място да се разминем на пътя. Аз намалих доколкото можах и в момента, в който усетих че излизам от пътя махнах крака от педала на спирачката. Разминахме се на три пръста разстояние и после се качих отново на пътя. Предполагам, че ако бях продължил да спирам, когато излизах от асфалта или бях вкарал по-ниска предавка, колата щеше да ми поднесе заради разликата в сцеплението. Извадих голям късмет, че мястото беше подходящо за такава маневра, ако имаше канавка щях да се пречукам в нея или камиона щеше да мине през мен. Не зная дали решението ми беше най-правилното или дали е единственото спасение в такава ситуация, но за частта от секундата с която разполагах това успях да измисля. Надявам повече да не ми се налага да правя такива изпълнения.

Nasko_77
29-09-2007, 21:33
Какво се прави в случай, че някой ви тритисне и се наложи половината кола да излезе от пътя, т.е. 2 гуми са на асфалта, 2 са в чакъла?
Преди седмица пътувах до Варна и в един завой камион тръгнал да изпреварва без достатъчно видимост друг камион, а аз съм насреща. Когато изпреварващият ме видя вече нямаше време да се прибере в лентата си, а нямаше достатъчно място да се разминем на пътя. Аз намалих доколкото можах и в момента, в който усетих че излизам от пътя махнах крака от педала на спирачката. Разминахме се на три пръста разстояние и после се качих отново на пътя. Предполагам, че ако бях продължил да спирам, когато излизах от асфалта или бях вкарал по-ниска предавка, колата щеше да ми поднесе заради разликата в сцеплението. Извадих голям късмет, че мястото беше подходящо за такава маневра, ако имаше канавка щях да се пречукам в нея или камиона щеше да мине през мен. Не зная дали решението ми беше най-правилното или дали е единственото спасение в такава ситуация, но за частта от секундата с която разполагах това успях да измисля. Надявам повече да не ми се налага да правя такива изпълнения.Аз мисля, че си подходил възможно най-правилно. Наистина, понякога спирачките могат да ни изиграят фатално лоша шега, ако се панираме и ги сритаме в неподходяща за това ситуация. Както е било в твоя случай. Оффф абе... да не дава господ.

П.С Аз обаче не мога да разбера, защо трябва да се надбягват Слонове из пътищата ни. Не ни стигат камикадзетата с лъскавите "бегачки" ами и тежката артилерия и тя тръгнала :shock: :roll:

TRENDi
29-09-2007, 21:37
... Не зная дали решението ми беше най-правилното или дали е единственото спасение в такава ситуация, но за частта от секундата с която разполагах това успях да измисля......

Решението ти се нарича инстинктивно (в случая се оказва бързо:wink: и правилно). Същото преживях на пътя Пампорово-Асеновград сред завоите: тъмница, излизам от поредния изгърбен завой и срещу мен много фарове(една част на колона от 4-5 коли и един чифт на един дрисък, който си мисли, че е с Бугати вейрон и ги изпреварва)..., ми инстинкт - плътно в дясно (и при мен късмет, че в тия завои уцелих участък с около метър чакълче) и се разминахме на "честна дума"...

trustworthy
29-09-2007, 22:22
... Не зная дали решението ми беше най-правилното или дали е единственото спасение в такава ситуация, но за частта от секундата с която разполагах това успях да измисля......

Решението ти се нарича инстинктивно (в случая се оказва бързо:wink: и правилно). Същото преживях на пътя Пампорово-Асеновград сред завоите: тъмница, излизам от поредния изгърбен завой и срещу мен много фарове(една част на колона от 4-5 коли и един чифт на един дрисък, който си мисли, че е с Бугати вейрон и ги изпреварва)..., ми инстинкт - плътно в дясно (и при мен късмет, че в тия завои уцелих участък с около метър чакълче) и се разминахме на "честна дума"...

В тази връзка, аз съм си изградил навика да отнемам газта, когато при/преди навлизане в завой без видимост видя насреща си МПС, което се движи сравнително бавно. В Доста голяма част от случаите се оказва, че някой идиот-бързак вече е тръгнал да го изпреварва, респективно се е засилил отгоре ми, без да има необходимата видимост

mitaka_cs
30-09-2007, 19:25
Аз никога не натискам спирачка в дупка :!: Тук има значение и скоростта де, но спирам преди нея, ако мога ги избягвам ако не преминавам с натиснат до долу съединител :!:По този начин се избягва усукване на купето и разбиване на окачването

Kuku
30-09-2007, 21:51
Колеги, понеже виждам, че ми отправяте директни заблежки и направо упреци, за мнението ми, че преминаването през локва трябва да става с натиснат до долу сиединител, то може ли аз да ви помоля да обясните на младите шофьори, как се овладява кола при аквапланинг?!
А преди това можете да обясните и как се стига до аквапланинг!
Няма да е лошо да се замислите и какво се случва, когато гумите на автомобила се въртят еднакво задвижвани от двигателната сила, но имат различно сцепление с пътя, защото едната е на мокро?!
Може да споменете и при какви случаи гумите могат да блокират върху лед и сняг (спирачка, висока предавка, ниска предавка, рязък завой....), как и защо автомобилите завиват или НЕзавиват на заледен завой, и как аджеба вие овладявате колите си през зимата, когато поднесат на лед и сняг.... все неща, които мисля ще са интересни за всички и в същото време ще си отговорим на някои въпроси :wink:

virusalfa
01-10-2007, 08:59
Това за съня е вярно, аз съм сънувал на волана че карам и доста съм се стреснал оттогава! Сънуваш си направо пътя все едно си караш нормално само че си със затворени очи :shock: А относно спирането при отказ на спирачки най-ефективното е да върнеш контакта и да я угасиш както си на скорост - кюф, кюф и готово. Говорим за ситуация на живот и смърт де, не да го практикуваш на всеки светофар :headbang:Само не пазбрах дали на волана си сънувал или си сънувал,че си на волана :biggrin1:

mim
01-10-2007, 16:46
разговорихме се тука и се сетих за 2 варианта, да не заспи човек докато кара:

1ят е да си говори постоянно с пътниците, с поне един, иначе мълчанието е много успиващо

2рият е когато няма пътници, да пее на висок глас - действа (съвсем сериозно)

че и аз съм спирала в голям камък в тревата за щастие с достатъчно убита скорост (това с първата ми кола)

Слав
01-10-2007, 18:04
Разбира се, че при аквапланинг се натиска съединителя!
Не е 100% гаранция, че ще зацепи колата, но поне не вреди, ако не помогне :idea:

Colombo
01-10-2007, 19:13
разговорихме се тука и се сетих за 2 варианта, да не заспи човек докато кара:

1ят е да си говори постоянно с пътниците, с поне един, иначе мълчанието е много успиващо

2рият е когато няма пътници, да пее на висок глас - действа (съвсем сериозно)

Като пътувам с други хора си говорим постоянно и няма начин да заспя, но въпреки това умората си казва думата и реакциите ми се забавят чувствително. Аз пия Red Bull като ми се спи, който я е измислил тази напитка трябва да получи Нобелова награда.

Mind_Control
01-10-2007, 23:46
145/6 смучат на нивото на бронята, където е най-издадената и част ;) По-добре е да те гони параноята, отколкото да правиш основен ремонт.

Що се отнася до спама, мисля че това инфо за смукателя, макар и не и от животоспасяващо значение, е също много важно да се знае.

Явно обаче хората са си го измислили, защото аз като вали дъжд и има една локва доста прилична (където умря този с Х5-цата) и през нея с 40-50 си минавам и се кефя как хвърля вода настрани. До сега година и половина не ми се е случило да засмуче вода (да чукам на дърво). Ама сега като ги прочетох тия работи май няма да минавам така вече от там..

virusalfa
02-10-2007, 11:37
Като чета тая тема,виждам,че в България всеки от всичко разбира.Май няма нужда от школи за автомобилни пилоти :idea: Аз пък съм на мнение,че от вски шофьор не става!Водач на МПС-да,но шофьор е друго :idea: По мое мнение трябва да въведат категории инвалидност ва шофирането(не искам да обиждам инвалидите).Даже нека се почне от автоинструкторите-те лека кола не могат да карат,а са тръгнали да учат курсисти(те не карат,те се возят).Аз примерно съм гледал как се кара самолет,ама не мога да карам

kiler_4o
02-10-2007, 22:24
Колеги, понеже виждам, че ми отправяте директни заблежки и направо упреци, за мнението ми, че преминаването през локва трябва да става с натиснат до долу сиединител, то може ли аз да ви помоля да обясните на младите шофьори, как се овладява кола при аквапланинг?!
А преди това можете да обясните и как се стига до аквапланинг!
Няма да е лошо да се замислите и какво се случва, когато гумите на автомобила се въртят еднакво задвижвани от двигателната сила, но имат различно сцепление с пътя, защото едната е на мокро?!
Може да споменете и при какви случаи гумите могат да блокират върху лед и сняг (спирачка, висока предавка, ниска предавка, рязък завой....), как и защо автомобилите завиват или НЕзавиват на заледен завой, и как аджеба вие овладявате колите си през зимата, когато поднесат на лед и сняг.... все неща, които мисля ще са интересни за всички и в същото време ще си отговорим на някои въпроси :wink:
Много съм чел по доста от въпросите, но въпреки това не ми се е случвало и не мога да знам как ще реагирам... но защо не обясниш все пак ? Може да науча нещо ново (и сигурно ще - примерно това за завиването на леда не го знам ...)