Log in

View Full Version : Джанти



NAS
30-09-2007, 19:22
Здравейте,
идва зима и реших да питам с какви джанти карате зимата? Бихте ли ме посъветвали дали да си взема стоманени джанти или да си карам на алуминиевите? Колко струва една стоманена джанта приблизително?

Благодаря!

pres
30-09-2007, 22:35
az li4no karam s letite dosega ne mi e bilo problem a ina4e lamarineni dganti 2 raka se namirat po 15- 20 leva

pres
30-09-2007, 22:36
извинявам се за латиница

morskiq80
03-10-2007, 01:03
по добре зимата с железни на горубляне може да намериш аз продавам 16-ки ббс или заменям за 14-ки

====================
Пиши на кирилица или поне ползвай кредора!

J_I_V_K_O
03-10-2007, 10:17
po dobre zimata s jelezni na gorubliane moje da namerish az prodavam 16ki bbs ili zameniam za14ki
дай да ги видим :idea:

vladu
03-10-2007, 14:52
с квито и лятото. не разбирам защо хората слагат по-малък цол и/или железни джанти ...

skino
03-10-2007, 15:08
с квито и лятото. не разбирам защо хората слагат по-малък цол и/или железни джанти ...
До колко съм чул
Слагат по малък цолаж един път заради цената на гумата и второ за да гази по-надълбоко колата и да не е като шейна(въпрки че според познанията ми по физика лицето на контактната повърност няма никако отношение за силата на триене) а и зимата малко или много караме по-внимателно и по спокойно и не използваш потенциала на цялата кола, като стабилност.
а слагат железни джанти защото солта с която посипват улиците прецаквала аломинките с които караме или гланца им, нещо такова .

Иначе аз си карам със същия размер гуми и зима и лято и съм с алуминиеви джанти и зимата.
Стманена джанта читава 14" - 20-30 лв.
15 са малко по-скъпи

pumukle
03-10-2007, 16:05
По-тясна гума -> по-малка контактна площ -> по-голяма маса на единица площ -> по-добро сцепление
А относно цолажа на джантите, по-малките джанти дават предимство с това, че е по-висока гумата, което е по-добре за офроуд условията, които настъпват зимно време в татковината ни /естествено и цената си е важен фактор/

vladu
03-10-2007, 16:08
аз тея неща ги знам и пак не разбирам защо да слагам ламариненки и 14".

rtfm
03-10-2007, 16:34
Слагат се ламаринени защото алуминия се разяжда от солта дето я хвърлят по пътищата зимно време и целите ти джанти стават в язви.

търтей
03-10-2007, 16:44
По-тясна гума -> по-малка контактна площ
това не е вярно



по-малките джанти дават предимство с това, че е по-висока гумата, което е по-добре

а това вече е:)

rtfm
03-10-2007, 16:53
pumukle написа:
По-тясна гума -> по-малка контактна площ
търтей написа:
това не е вярно

Как го установи? По тясната гума има по малка контактна площ с пътя и масата на колата се разпределя на по малка площ така се получава по голям натиск на еденица площ и така се затруднява боксуването в снега. По тясната гума мачка снега когато е по висок а не го бута напред като снегорин както прави широката гума. :idea:

търтей
03-10-2007, 16:56
pumukle написа:
По-тясна гума -> по-малка контактна площ
търтей написа:
това не е вярно

Как го установи? По тясната гума има по малка контактна площ с пътя и масата на колата се разпределя на по малка площ така се получава по голям натиск на еденица площ и така се затруднява боксуването в снега. По тясната гума мачка снега когато е по висок а не го бута напред като снегорин както прави широката гума. :idea:

моа ти покажа формулата ако държиш - площта е еднаква :idea: помисли и ще се сетиш

жокер: в единия случай е тясно и дълго а в другия широко и късо
:wink:

rtfm
03-10-2007, 17:03
А кое те кара да мислиш че дължината е правопропорционална на ширината. При горе долу еднакъв радиус на окръжността?
Жокер:
215 55 R15 И 175 65 R14 Разликата е почти изцяло в ширината на гумата.

ivo_red
03-10-2007, 23:21
моа ти покажа формулата ако държиш - площта е еднаква :idea: помисли и ще се сетиш

жокер: в единия случай е тясно и дълго а в другия широко и късо
:wink:

Голяма глупост каза, не знам дали усещаш :roll:

trustworthy
03-10-2007, 23:32
моа ти покажа формулата ако държиш - площта е еднаква :idea: помисли и ще се сетиш

жокер: в единия случай е тясно и дълго а в другия широко и късо
:wink:

Голяма глупост каза, не знам дали усещаш :roll:

Що бе? Ако говори за обем на гумата, е прав Търтеят :lol:

morskiq80
06-10-2007, 02:25
po dobre zimata s jelezni na gorubliane moje da namerish az prodavam 16ki bbs ili zameniam za14ki
дай да ги видим :idea:moje da se vidiat v nedelia togava sam pochivka djantite sa bbs 4bolta tel.0887039019

Mind_Control
06-10-2007, 13:24
pumukle написа:
По-тясна гума -> по-малка контактна площ
търтей написа:
това не е вярно

Как го установи? По тясната гума има по малка контактна площ с пътя и масата на колата се разпределя на по малка площ така се получава по голям натиск на еденица площ и така се затруднява боксуването в снега. По тясната гума мачка снега когато е по висок а не го бута напред като снегорин както прави широката гума. :idea:

моа ти покажа формулата ако държиш - площта е еднаква :idea: помисли и ще се сетиш

жокер: в единия случай е тясно и дълго а в другия широко и късо
:wink:

Я покажи тая формула, защото и според мен това не е вярно, което казваш. Контактната площ със земята е 100% по малка на една гума 175/65/14 отколкото на гума 185/60/14

търтей
26-08-2008, 21:36
не знам от къде я изрових тая тема ама гледам не съм дал отговор та:

контактната площ на една гума е равна на натоварването на гумата разделено на налягането на гумата - това е цялата тайна

ако някой ще смята: делите килограми на кг/см2 и получавате резултата в см2

Ilko Ivanov
26-08-2008, 22:19
В твой стил ще ти кажа,че тва па ич не е верно.
По тия сметки може да се продава само един стандартен размер гуми и да си регулираме контактната повърхност с налягането в тях...?

търтей
26-08-2008, 22:35
В твой стил ще ти кажа,че тва па ич не е верно.
По тия сметки може да се продава само един стандартен размер гуми и да си регулираме контактната повърхност с налягането в тях...?

мисуиш ли?

:devil:

Ilko Ivanov
26-08-2008, 22:41
Ми така излиза.

търтей
26-08-2008, 22:42
провай пак :)

Ilko Ivanov
26-08-2008, 22:50
Абе аз ще си карам с 215х50х16" на 3.0 атм. па нека ми е малка контактната площ...

търтей
26-08-2008, 22:53
бате ако искаш карай и по капли бе
хихихи :)))

DerMeister
26-08-2008, 23:21
Ако имаш предвид, че понеже единицата за налягане ти включва см^2 и затова само по него и натоварването можеш да смяташ контактната площ, то аз не съм съгласен, защото тва налягане ти се разпределя и по страничната част на гумата. Ако съм те разбрал де....

търтей
26-08-2008, 23:24
разбрал си ме
дали ти лично си сърласен или не обаче не променя законите на физиката :)

DerMeister
26-08-2008, 23:27
Седи ,осънзах....

търтей
26-08-2008, 23:31
ок :)

мислех да кача едно изследване на гумите ама нещо нямаме право на големи файлове пък то е 2 мб

DerMeister
26-08-2008, 23:33
Да бе, аз се сетих, то просто при по-широко гума, имаш повече обем въздух и не се разшляква толко по асфалта от тежестта, не се бях замислил досега. Мерси все пак.

търтей
26-08-2008, 23:35
Да бе, аз се сетих, то просто при по-широко гума, имаш повече обем въздух и не се разшляква толко по асфалта от тежестта, не се бях замислил досега. Мерси все пак.

а именно :)
е картинка за илюстрация

Заро
29-08-2008, 19:55
по-тесните гуми имат по-малко контактна площ....
мисля, че проблема на широките през зимата е, че по-трудно газят в снега.... тъй-като са по широки и насрещното съпротивление ще е по-голямо

n.ianev
31-08-2008, 10:16
аз слагам ламарините зимата защото примерно като паркираш и колата ти занесе и се изпука във бордюра и искривиш джантата си казваш ........ох добре че съм със тея джнти.а и се отварят много дупки зимата стават колувози а и един колега спомена и за лугата .апък и лятото е сезона за фукане ,а зимата за оцелявяне

Anarki
01-09-2008, 10:57
Гледам колегите от горе доста поспориха по законите на физиката. Кой крив, кой прав незнам. В световния рали шампионат (WRC) на сняг си карат с едни тънички гуми едвам се забелязват, а на "хасфалт" си карат с широките, така че явно си има значение:rosso_spider:

didko_boy
04-09-2008, 17:18
слагаите тесни високи ЗИМНИ гуми на железните джанти и си караите с напомпени гуми не се праите на малки. Алуминият става крехак на студ и като уцелиш някоя дупка става "чудна приказка" не винаги но наи-често. каде сте видели WRC или ДЖИП да драска с широки гуми

kumenov
05-09-2008, 10:41
по-тесните гуми имат по-малко контактна площ....
мисля, че проблема на широките през зимата е, че по-трудно газят в снега.... тъй-като са по широки и насрещното съпротивление ще е по-голямо
Точно това е истината

bobi_kz
06-09-2008, 12:01
така си е зимата с железни джанти и по тънки гуми а лятото с алуминиевите ;)

didko_boy
08-09-2008, 00:08
а именно :)
е картинка за илюстрация

:bravo::roll2::roll2::roll2::rotfl: тва сам ли го измисли или някои друг "леко пиинал " я сега ги напомпи и двете гуми по 2.2 атм. и виж коя колко ще легне на асвалта и как така при еднакъв диаметър дебелата стапва на широко и късо растояние а тънката на тясно и дълго

П.П аз по физика имам 3 ама гуми бая съм сменил ЗИМАТА С ДЕБЕЛИ ГУМИ СТИГАМ САМО ДО МАНТИНЕЛИТЕ :heavy_cry:

DerMeister
08-09-2008, 11:37
:bravo::roll2::roll2::roll2::rotfl: тва сам ли го измисли или някои друг "леко пиинал " я сега ги напомпи и двете гуми по 2.2 атм. и виж коя колко ще легне на асвалта и как така при еднакъв диаметър дебелата стапва на широко и късо растояние а тънката на тясно и дълго

П.П аз по физика имам 3 ама гуми бая съм сменил ЗИМАТА С ДЕБЕЛИ ГУМИ СТИГАМ САМО ДО МАНТИНЕЛИТЕ :heavy_cry:
Не се излагай колега, щом имаш 3 по физика. Тънката гума зимата е по-добра, защото челното и съпротивление със снега е по-малко, а не защото контактната и площ е по-малка. Я верно хвани напомпай две ралзични гуми на 2.2. атмосфери и виж колко им е контакта с пътя. Чертай си, рисувай си и после сподели опит. Ако искаш може да провериш, че на един правоъгълник лицето му е равно на едната страна по другата страна и да го обявиш за откритие.

didko_boy
08-09-2008, 14:59
колега маи не си ме разбрал "зимата препорачвам тесни гуми" ЗАЩОТО С ДЕБЕЛИТЕ СТИГАМ САМО ДО МАНИНЕЛИТЕ "демек много се блъскам" и по горе съм писал КАРАИТЕ С ТЕСНИ ЗИМНИ ГУМИ НА ЖЕЛЕЗНИ ДЖАНТИ не на алуминиеви
кое точно не е ясно ???

DerMeister
08-09-2008, 15:16
Разбрал съм те и не споря за това. Прав си. Въпроса е, че ти не си разбрал, че наистина тесните гуми имат същата контактна площ както широките и не е в това предимството им през зимата. Картинката на колегата, на която се смееш си е вярна.

didko_boy
08-09-2008, 15:50
че те във ФОРМУЛА 1 големи тапаци да карат с такива дебели гуми и да имат голямо ваздушно сапротивление

didko_boy
08-09-2008, 15:55
що не слагат 135 като контактната плош е еднаква смятаи кви резачки ше са без тея валяци хем поиче тежат хем имат голямо вазду6но сапротивление :screwy:

DerMeister
08-09-2008, 16:31
Колега, хвани попрочети малко на тая тема и после спори.

didko_boy
08-09-2008, 17:18
колега без лоши чуства дано не съм обидил някои. мисля че отговорихме на човека всички сме на 1 мнение ТРЯБВА ДА СЕ КАРА С ПО ТЕСНИ ГУМИ коя колко стъпва и защо маи е работа на инжовете. Маи и двамата си нямаме работа а поне аз сум на работа

П.П парите , колите и главите са си ваши - праите квото знаите