Log in

View Full Version : Изследване на TUV – ксеноновите фарове спасяват живот



dch
05-10-2007, 10:42
Автомобилите с ксенонови светлини правят по-малко катастрофи в сравнение с тези, чиито фарове са стандартни.

До този извод стига немската организация TЬV Rheinland, която се занимава с техническите характеристики и безопасността на автомобилите. Най-силно се чувства предимството на ксеноновите фарове на обикновените пътища в тъмните часове на денонощието, но има предимства и на магистралите. По осветените улици на населените места това предимство отпада, заключават немските експерти.

Според авторите на изследването на TЬV Rheinland, ако всички автомобили в Германия са с ксенонови светлини, нощните катастрофи биха намалили с 50% по първокласните пътища и с 30% по магистралите на странат

Като резултат смъртните случаи от катастрофи през нощта биха намалели с 18%. Днес в Германия около 10% от автомобилите са с ксенонови фарове.

http://news.automedia.bg/read/2764.html

Слав
05-10-2007, 10:45
Така ли ми се струва или продажбите на ксенон са намалели и някой си прави реклама? :roll: :D :)

dch
05-10-2007, 11:20
Така ли ми се струва или продажбите на ксенон са намалели и някой си прави реклама? :roll: :D :)

Не продавам нищо, всичко които ме познават ще ти го кажат. Да не говорим, че не виждам точно на кой правя реклама, като в този форум поне 4 различни човека продават ксенонни и линка отдолу е линк към статия от онлайн издание, а не линк към страница на фирма.

Само не мога да разбера, защо в американските форуми (макар самите американци да са по-глупави от нас) хората си помагат, а тук (не говоря само за нащия форум) всичко се обръща на подигравки, бащински напътствия от типа "ти нищо не разбираш" или се опорочават по някакъв начин, както в случая.

Нямам намерение да споря, обсъждам или да се оправдавам по какъвто и да е начин, за това този пост ми е последният в тази тема.

hsr
05-10-2007, 11:28
Така ли ми се струва или продажбите на ксенон са намалели и някой си прави реклама? :roll: :D :)

Не продавам нищо, всичко които ме познават ще ти го кажат. Да не говорим, че не виждам точно на кой правя реклама, като в този форум поне 4 различни човека продават ксенонни и линка отдолу е линк към статия от онлайн издание, а не линк към страница на фирма.

Само не мога да разбера, защо в американските форуми (макар самите американци да са по-глупави от нас) хората си помагат, а тук (не говоря само за нащия форум) всичко се обръща на подигравки, бащински напътствия от типа "ти нищо не разбираш" или се опорочават по някакъв начин, както в случая.

Нямам намерение да споря, обсъждам или да се оправдавам по какъвто и да е начин, за това този пост ми е последният в тази тема.
На мен пък ми се струва,че колегата не визираше теб,а говореше в световен мащаб :roll: Смисъл,че подобно изследване и резултатите от него ще се окажат доста добра реклама :roll:

SFINKS
05-10-2007, 11:49
е аз мога да ви кажа че ако всички караха Майбах , Ролс Ройс и Бентли , смъртните случаи в световен мащаб щяха да спаднат с 90 %

Слав
05-10-2007, 12:12
@dch мир!
Въобще нямам впредвид теб спокойно.Не се връзвай така.Помисли първо.

Аз говоря по принцип.Това е много добра реклама по принцип в световен мащаб.Въобще не визирам нашия форум...още по-малко който и да било тук.Дори не знам кои продават или слагат ксенон :lol:

Ако имах впредвид някой щях да кажа :P

Айде със здраве :)

gigi
05-10-2007, 15:27
Има доста истина в тази статия, но и са спестили някой неща. На 166 цата например разликата между нормалните крушки и ксенона е огромна и найстина на двулентов път видимостта с ксенона е поне 40% по голяма не само напред но и настрани от където може да изкочи например животно и шанса да го видиш ако си с ксенон е доста по голям. В статията обаче не са взели под внимание че с ксенон са по новите и по скъпите коли които естествено са и по сигурни. :roll:

търтей
05-10-2007, 15:28
абе в бг условията на 90% от колите фаровете не са правилно регулирани ... кви ксенони кви 5 лв ....

pinko
05-10-2007, 16:03
Има доста истина в тази статия, но и са спестили някой неща. На 166 цата например разликата между нормалните крушки и ксенона е огромна и найстина на двулентов път видимостта с ксенона е поне 40% по голяма не само напред но и настрани от където може да изкочи например животно и шанса да го видиш ако си с ксенон е доста по голям. В статията обаче не са взели под внимание че с ксенон са по новите и по скъпите коли които естествено са и по сигурни. :roll:

Гиги, тук не става дума за жертви, а просто за катастрофи. Жертвите от катастрофи са друга бира.

Освен това тия естествено не са превели правилно някои термини. TUV са установили, че автомобилите с ксенонови фарове много по-рядко катастрофират и по-рядко са "замесени" в пътни инциденти и катастрофи. За каране по тъмно става дума естествено.

Точния превод е "замесени".

Изобщо не се говори дали има повече жертви при самите инциденти и доколко по-скъпите коли са по-сигурни.

Факт е обаче, че откакто карам с ксенони (вече повече от година, първо на Капата, сега и на 166) НИТО ВЕДНЪЖ не съм скочил в дупка и не съм пукал и срязвал гума. Знаете, тия работи стават основно през нощта и на мокро. Преди редовно се разправях със застрахователите ми да ми плащат срязаните гуми, откакто съм с ксенони - нъцки. Просто виждам дупките много по-отдалеч.

Това с гумите естествено е само част от предимствата на ксеноните.

И друго нещо - добре регулиранети ксенони НЕ ЗАСЛЕПЯВАТ повече от нормалните крушки. Имам разпечатка от стенд и за Капата, и за 166.

Разните олигофрени с навирени към небето крушки 90/100 вата заслепяват в пъти повече.

П.П. По отношение на корупмираността на TUV - забравете, според проучванията това е най-некорумпираната държавна организация в Германия, чували сте как се минава на преглед при тях и защо като не минеш по-добре да продадеш колата в Източна Европа.

Max
05-10-2007, 17:58
Разните олигофрени с навирени към небето крушки 90/100 вата заслепяват в пъти повече.

В тези думи е истината! Регулирането е простичко и става доста бързо, а в сервизите не е и скъпо, но учудващо как толкова много хора изобщо не стигат до проверка на светлините.