View Full Version : Моторчето за клапата на входящият въздух...
Моторчето за клапата на входящият въздух работи постоянно. Моля ако някой се е справил с този често срещан проблем да сподели как се стига до това моторче. Задължително ли се сваля таблото? Или поне как да го изключа да не върти. Благодаря предварително на всички изказали мнение. Само да не е "ползвай търсачката" :D Ползвах я - нищо конкретно по тоя въпрос. :frown:
Клапата в какво положение е? Отворено /затворено? Ако е този мотор и ако върти постоянно значи оста му е счупена и електрониката е прецакана...
При мен имаше същия проблем още при купуването. Само дето тогава не обърнах внимание, че е моторчето за клапата, по онова време мислех че шума е от вентилатора :). Резултата е, че моторчето изгоря в затворено положение и се наложи мануална интервенция... Сега карам на отворена клапа, 'и тЕ такА'...
Клапата я отворих на ръка като сменях филтъра на климатика :D . Беше някъде на средата. И се движи много лесно с ръка. Интересува ме проклетото моторче. Как да стигна до него?
Клапата я отворих на ръка като сменях филтъра на климатика :D . Беше някъде на средата. И се движи много лесно с ръка. Интересува ме проклетото моторче. Как да стигна до него?
Търсачката
Клапата я отворих на ръка като сменях филтъра на климатика :D . Беше някъде на средата. И се движи много лесно с ръка. Интересува ме проклетото моторче. Как да стигна до него?
Търсачката
:lol: :lol: :lol:
Аре бат Йонко, шо така го отреза човека
Ние с тебе колко се борихме с проблема /що се не обади на феста бре?/
@BaiJedi, не си търсил качествено :wink: цък (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=8262&highlight=%F0%E5%F6%E8%F0%EA%F3%EB%E0%F6%E8%FF)
Верно не съм търсил качествено :D Благодарско за помощта!!! Кво ме чака-малиииииии.... само да намеря време
...що се не обади на феста бре?...
Ами вие от Врачанската група се бяхте покрили... и у каламбурата като не сме се виждали .....едвам Венци намерих и то добре че беше Алфаманиачка и Мим :D :lol:
Верно не съм търсил качествено :D Благодарско за помощта!!! Кво ме чака-малиииииии.... само да намеря време
Вземи го изключи първо за да не вземе да изгори
не е нужно да сваляш таблото
на пипане намери жиците които влизат в него
самото моторче се намира в дясно на вентилатора и с пипане намери кой жици влизат в него и има пластмасова муфа, малко преди моторчето.
ако не можеш да стигнеш с пипане можеш да откачиш половината табло: винт до въздуховода на вратата, винт в жабката, 4 винта там където е ер-бега и 2 болта пак там, и таблото с жабката увисва и вече имаш някакава видимост до моторчето.
...що се не обади на феста бре?...
Ами вие от Врачанската група се бяхте покрили... и у каламбурата като не сме се виждали .....едвам Венци намерих и то добре че беше Алфаманиачка и Мим :D :lol:
Ммм :smackbum:
Аре ега на пролетнио събор се видим :BBQ: :big_beer:
alfonco147GTA
13-09-2009, 19:26
Имам питане към колегите, като се натисне коп4ето би трябвало да се затваря клапата, а като се изкючи да се отваря, някои знае ли този процес отваряне и затваряне от какво се управлява?
Моторчето се самоизключва в крайно отворено или затворено положение от претоварването. Затова като се пре**е механиката си се върти постоянно. Аз моето го шунтирах отдавна и си карам с отворена клапа.
Така е на алфите със старото табло.
След вътрешния фейслифт има монтирана и допълнителна електроника, която прекъсва подаването на напрежение към моторчето около 10 сек след натискането на копчето.
alfonco147GTA
14-09-2009, 20:57
Много интересно преди да монтирам моторчето го пробвах без товар работеше си, сега като го монтирах не работи , дори откачих клапата за да видя дали тя не е счупена нещо и моторчето пак не въртеше
@alfonco147GTA Каква ти е колата? Я пиши и защо си се вкарал в тия филми с това моторче! Историята на заболяването така да се каже.
Скоро си монтирах климатроник от ударена Алфа, същата като моята, и сгреших, че не изпробвах дали работи клапата преди да монтирам въздуховода. Когато сменях поленовия филтър видях, че клапата не се движи, а моторчето се чува как работи. Свалих го, отворих го и се оказа, че има счупено зъбно колело. От 2 седмици ремонтирам моторчето, т.е. направих зъбното колело и скоро ще го монтирам.
Причината за счупването е, че когато натиснеш копчето за клапата, към моторчето се подава 12V в продължение на 15 s, а самата клапа се премества за 3-4 s. В останалите 8-9 s моторчето е под напрежение, но ротора му е блокиран и не се върти.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.