PDA

View Full Version : Отново за спортен филтър



deks777
17-10-2007, 22:06
С цел да бъда разкритикуван, че има такива теми ще дам първо малко обяснения за какво иде реч:

Тези дни си купих едно Пунто 1,2 и си реших проблема с поддръжката и разхода на алфата. Пундьо става ежедневната кола за ходене на работа и моята 145 ще е за удоволствие.

Като такава реших да започна със спортен филтър. Дали да е конус или обикновен да кажат тези дето разбират. Цената не е съществено различна. По важния въпрос е: имам газов инжекцион и слагането на такъв филтър ще влияе ли на газта. Знам че звучи смешно, но след като съм инвестирал 700-800 лв за тва чудо не ми се ще да ги захвърля ей така. Основно ще карам на бензин за кеф, но веднъж на определено време /месец/ минавам към 700-800 км наведъж и газта е добро решение. Та приказките за дебит на въздуха и т.н. няма ли да окажат влияние на работата на газ. Искам да уточня че газовиия инжекцион черпи данни от ламбда сондата за да определя цикъла на отваряне на инжектора и на теория според мен филтъра не би трябвало да му пречи, но все пак...
Очаквам вашите мнения - какъв да взема /реплейсмънт или конус/, как да определя какъв точно, и най вече как ще влияе на ГАЗТА.

VFTI
18-10-2007, 00:13
Нямам особенни знания по тази тема, а само някакви информации от форуми и дребни книжлета...

Според мен щом си си купил 2 ра кола, то тази наистина трябва да е само за удоволствие... Щом ще си правиш кефа....не виждал смисъл да буташ нещо по нея, ама да има и газ.... По-добре тази газ я прехвърли във пунтото и пак си ги карай тия километри....Иначе голям зор ще видиш да ги съвместяваш..>Защото се започва с филтър... а после.....чипове...генерации...валове :P :P Мести газста и си прави кефа без да се притесняваш :D

Venci
18-10-2007, 00:19
Адаша е много прав! Хвърляй тая газ! Или я прехвърли на Фиатката или я продай! Гледам и пежо имаш в подписа... Каква кола за удоволствие ще е това с бидон за газове в багажника да тежи.

WhitePower
18-10-2007, 10:53
абе хора темата е не коя кола да продаде и какво да прави с гаста
а дали ще има ефект
да ще има ефект особенно за гаста щото тя иска въздух и както знаеш ако си на гас с обикновен филтър е хубаво да го сменяш на 5000 км за да не се вдига разхода
другото е добра работа на мотора на високи обороти

deks777
18-10-2007, 21:04
Това за газта няма да стане по няколко причини:

Пътувам доста и все пак едно е да дам примерно 55 лв за газ, и 100 за бензин наведнъж. Идеята ми е основно да карам на бензин за градско и не много далечно пътуване. А ако реша и на далечно винаги мога да щракна копчето на бензин.

Второ монтажа на това чудо е само на едно място в София и е към 200 лв с настройките на компа на газта. Не става да я местя на другите коли отново. Отделно е поставнето на бутилката и тръбите.

Идеята беше за риплейсмънт /щото на боксера прочетох, че е мъчно слагането на конуса заради топлия въздух/ и как ще влияе ако реша да карам на газ.

Speeder
19-10-2007, 00:42
Аз преди няколко седмици сложих K&N 33-2096 (риплейсмънт). Нямам чип, нито спортна генерация, нито газова. Разлика в мощноста на колата не усещам. Май звука от двигатела стана малко по-силен, но нищо фрапиращо... ако няма какво да си купиш за колата(като мен), купи си филтър :lol:

raketa
19-10-2007, 10:01
С цел да бъда разкритикуван, че има такива теми ще дам първо малко обяснения за какво иде реч:

Тези дни си купих едно Пунто 1,2 и си реших проблема с поддръжката и разхода на алфата. Пундьо става ежедневната кола за ходене на работа и моята 145 ще е за удоволствие.

Като такава реших да започна със спортен филтър. Дали да е конус или обикновен да кажат тези дето разбират. Цената не е съществено различна. По важния въпрос е: имам газов инжекцион и слагането на такъв филтър ще влияе ли на газта. Знам че звучи смешно, но след като съм инвестирал 700-800 лв за тва чудо не ми се ще да ги захвърля ей така. Основно ще карам на бензин за кеф, но веднъж на определено време /месец/ минавам към 700-800 км наведъж и газта е добро решение. Та приказките за дебит на въздуха и т.н. няма ли да окажат влияние на работата на газ. Искам да уточня че газовиия инжекцион черпи данни от ламбда сондата за да определя цикъла на отваряне на инжектора и на теория според мен филтъра не би трябвало да му пречи, но все пак...
Очаквам вашите мнения - какъв да взема /реплейсмънт или конус/, как да определя какъв точно, и най вече как ще влияе на ГАЗТА.
Когато ти поставят газова инжекция копират информацията от компютъра на автомобила и е записват в компютъра на газовата.При смяна на филтър,генерация и т.н. след известно време/при всеки автомобил е различно/ автомобилния компютър се самонастройва /нагажда/ на новия режим на работа ,но газовия ще продължи да си работи със старата информация.По тази причина е възможно дори само от поставяне на спортен филтър колата ти да започне да предърпва или да губи мощност поради по големия дебит на въздух,който няма да се компенсира с подаване на по-голямо количество газ.
Решението е като си поставиш филтъра да покараш около два,три дни след което да отидеш на газаджия,който да ти презапише новата информация в газовия компютър!
Успех!

chico
19-10-2007, 14:21
@raketa, това което си написал, може и да е вярно, но не си написал за коя инжекция. Лично аз не съм чувал НИКОГА за "копиране на информация" от ЕКУ-то на автомобила върху ЕКу-то на газовата. Да не говорим, че по-нагоре е написано че газовия инжекцион взема данни и от лабдата (което е много по-добре от каквито и да е "копирания").
Аз съм слагал риплейсмънт на Старгас Поларис - никакви проблеми. WhitePower пък е с конусен и БРЦ - пак не съм чувал за некакви специaлни газаджийски пренастройки. Така че според мен спортен филтър на газов инжекцион не създава проблеми, стига инжекциона да е читав и да може да отчете повишения приток на въздух.

raketa
20-10-2007, 01:23
@raketa, това което си написал, може и да е вярно, но не си написал за коя инжекция. Лично аз не съм чувал НИКОГА за "копиране на информация" от ЕКУ-то на автомобила върху ЕКу-то на газовата. Да не говорим, че по-нагоре е написано че газовия инжекцион взема данни и от лабдата (което е много по-добре от каквито и да е "копирания").
Аз съм слагал риплейсмънт на Старгас Поларис - никакви проблеми. WhitePower пък е с конусен и БРЦ - пак не съм чувал за некакви специaлни газаджийски пренастройки. Така че според мен спортен филтър на газов инжекцион не създава проблеми, стига инжекциона да е читав и да може да отчете повишения приток на въздух.
Колега поинтересувай се при някой газаджия как настройват газовото ЕКУ и ако ти кажат нещо по разлчино от предния ми пост спирам да пиша на тема газ.

deks777
20-10-2007, 20:04
За да няма спорове ще внеса малко яснота: Моята е GIG- руска. В компа НЕ СЕ копират никакви данни от колата. За моята знам че анализира данните от ламбдата и определя сместа която подава към газовия инжектор. Има и някакви работи по самообучаване в зависимост от тези данни. На за повече инфо който иска да прочете на сайта им - не съм технически грамотен, но се интересувам когато ми я поставяха. Та исках да кажа че се правят определени настройки в началото, но не са свързани със данните от компа на колата и в последствие те не се статични, а се променят постоянно в зависимост от режима на работа.

Така че на теория трябва да няма проблем с подобен филтър, но само се страхувам да ни е дойде в повече въздуха :D

deks777
20-10-2007, 20:06
@Аз съм слагал риплейсмънт на Старгас Поларис - никакви проблеми. WhitePower пък е с конусен и БРЦ - пак не съм чувал за некакви специaлни газаджийски пренастройки. Така че според мен спортен филтър на газов инжекцион не създава проблеми, стига инжекциона да е читав и да може да отчете повишения приток на въздух.

И най важния въпрос: има ли поне някакъв малък ефект от спортен филтър при газовата или не :lol:

Ако ще е само за звук моя боксер го има

WhitePower
22-10-2007, 10:31
@Аз съм слагал риплейсмънт на Старгас Поларис - никакви проблеми. WhitePower пък е с конусен и БРЦ - пак не съм чувал за некакви специaлни газаджийски пренастройки. Така че според мен спортен филтър на газов инжекцион не създава проблеми, стига инжекциона да е читав и да може да отчете повишения приток на въздух.

И най важния въпрос: има ли поне някакъв малък ефект от спортен филтър при газовата или не :lol:

Ако ще е само за звук моя боксер го има

разхода остава съсщия дори и след 6000-7000 хил км , а не като обикновенния филтър

chico
22-10-2007, 11:14
Колега поинтересувай се при някой газаджия как настройват газовото ЕКУ и ако ти кажат нещо по разлчино от предния ми пост спирам да пиша на тема газ.
"Колега", без да обръщам внимание на пренебрежителния ти тон, ще ти отговоря. Както по-горе казах имам някакъв опит с поне две различни марки. И съм ходил при няколко газаджии по различни поводи, включително за пренастройване, калибриране и профилактика... В нито един вариант на процедурите не се "копират информацията от компютъра на автомобила и е записват в компютъра на газовата." Възможни варианти са вземане на данни от датчици и сигнала на дюзите, но не и копиране от ЕКУ на ЕКУ. А сега ако си настроен конструктивно, а не за заяждане, сподели ако обичаш при коя известна на теб газова инжекция се прави това прословуто копиране. Така или иначе повече не мисля да ти отговарям, успех.
P.S. към модераторите... цялата тема като гледам отива за към друг раздел.