View Full Version : Някои знае ли къде е пробката
moonkiss
21-10-2007, 20:45
Някои може ли да ми помогне че невиждам къде е пробката за водата на блока при 33 боксер. Има ли изобщо такава, сега точа от мъркучите ама излиза само към 3 литра. а искам да налеч 4 литра концентрат . Купих си от италянския ПАРАФЛУР ли маи беше нямам точно спомен. Помагаите.
Твърде вероятно не антифриза да е виновен за мътилката в мотора, бившия собственик. Всички тези прахчета, течности, червен пипер, кисело мляко, жълтък от яйце, боза, бира ... водка с кола дето ги сипват за запушване на протекъл радиатор е**ват мамата на охладителната система. Моя Фиат му бяха сипвали такива ла*на преди да го купя и няма чистене!!! ЕЙ няма... Преди два дни една баничарка и сменявах радиаторче на парното защото беше задръстено пак с червен пипер или кой знае какво. Друг вариант колата да е карана дълго време само с вода и за това да има ръжда в охладителната система. Аз лично не смея да се доверявам на случайни марки антифриз по разни смотани магазинчета. За най-лесно и сигурно снощи отидох до един Лукойл, взех една туба 4 литра концентрат на Приста май беше и я обърнах в казанчето и толкова. Премерен с ареометър ще замръзне на - 30 градуса :tooth:
Аз наскоро се опитвах да си прочистя системата, ама то само дето магданоз нямаше вътре :gruebel: Никакъв ефект, отново антифриза ми е кафяв с някакви странни утайки, а въпросната промивка се направи със студена вода. Явно е трябвало с нещо друго, идеи ? :roll:
moonkiss
27-10-2007, 17:47
Аз наскоро се опитвах да си прочистя системата, ама то само дето магданоз нямаше вътре :gruebel: Никакъв ефект, отново антифриза ми е кафяв с някакви странни утайки, а въпросната промивка се направи със студена вода. Явно е трябвало с нещо друго, идеи ? :roll: Така де и аз така направих ама моя беше чист а сега е кафяв и затуи искам да го сменям. утре е тая процедура на ред.
moonkiss
27-10-2007, 18:22
Не няма да промивам а само да го сменя с по качествен (уж) .
vikoalfa
27-10-2007, 18:59
ОЦЕТ :!: :idea: Това ви трябва изпитано е :idea: Ръждата идва от малкото радиаторче в купето за парното,самата схема там е че тръбите влизат и излизат в горната част на радиатора и съответно в долната част се събира тинята.Разкачвате двата маркуча за парното отпред в коша и ги свързвате с маркучи и пускате водата първо през единия и обратно повтаряте операцията.За оцета източвате малко от течноста в инсталацията и слагате едно шишенце обикновен винен оцет от 1лв.За добър резултат карайте с оцета колата 2-3 дена!Също така свалете и си почистете преливника!Иначе пробките са на двете глави отдолу по една на всяка средните болтове.Пуснете течноста и от двете пробки задължително :D
Ба ... ше ми тряя канал сякаш. Ще видим к'во ше измайсторя :roll: Що се отнася до преливника, как да го изчистя ? В смисъл, той си е разделен на 3 отделения и абсурд да го изчистя само с оцет и яко тръскане :?
vikoalfa
27-10-2007, 19:23
Качи я на тротоара или вдигни колата на крик ама отпред за гредата зад бронята,няма нужда от канал легаш си като пич :D За преливника сваляш и чистиш-тръскаш,киснеш кво ти идва на ум тия коли те правят иноватор отвсякъде :D
moonkiss
27-10-2007, 19:39
ОЦЕТ :!: :idea: Това ви трябва изпитано е :idea: Ръждата идва от малкото радиаторче в купето за парното,самата схема там е че тръбите влизат и излизат в горната част на радиатора и съответно в долната част се събира тинята.Разкачвате двата маркуча за парното отпред в коша и ги свързвате с маркучи и пускате водата първо през единия и обратно повтаряте операцията.За оцета източвате малко от течноста в инсталацията и слагате едно шишенце обикновен винен оцет от 1лв.За добър резултат карайте с оцета колата 2-3 дена!Също така свалете и си почистете преливника!Иначе пробките са на двете глави отдолу по една на всяка средните болтове.Пуснете течноста и от двете пробки задължително :D Много мерси за пробките , а другото съм го правил миналата година с радиатора на парното и почна да ме топли повече. Утре ще слагам ПАРАФЛУ .
Аз наскоро се опитвах да си прочистя системата, ама то само дето магданоз нямаше вътре :gruebel: Никакъв ефект, отново антифриза ми е кафяв с някакви странни утайки, а въпросната промивка се направи със студена вода. Явно е трябвало с нещо друго, идеи ? :roll:
Да споделя моя опит по въпроса : Както е посочил колегата по-горе се източва антифриза посредством двете пробки -докрай. След това се завиват , прави се следния разтвор /според обема на системата/- взема се кислол от супера и се разрежда с дестилирана вода - 1:3 .С разтвора се напълва системата до максимум .Стартира се двг на празен ход , изчаква се да отвори големия кръг , след това се засича 20 мин. работа , изгася се двг , още 30 мин. и се източва след което се налива антифриза. Процедурата може да се повтори още веднъж ако колата е карана повече с вода или да се удължи времето посочено горе.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.