Log in

View Full Version : За зимните гуми и легендите за +7 градуса, мекия каучук и...



pinko
29-10-2007, 19:33
Днес в големия дъжд от любопитство спрях при 8 катастрофи, и 8-те от тях бяха удари отзад (неспазване на дистанция). Най-интересното знаете ли кво е - тия отзад във всичките случаи бяха със зимни гуми, а в 7 от 8 случаи тия със сплесканите багажници бяха с летни гуми.

Факт.


Въпреки че по всички форуми всички ме обявиха за луд, фактите са си факти.


След като преди 2 седмици присъствах на едни тестове на зимни гуми във Финландия, повече не искам и да чуя за зимни гуми на сухо и мокро. Тотално ми се обърнаха представите за спирачен път при минус 7 градуса. Зимната гума - победител в теста - имаше повече от 8 метра по-дълъг спирачен път от най-обикновенна лятна гума.

На мокро при плюс 1 градус спирачния път на зимните гуми също е с около 8 метра по-дълъг от този на летните.

Да не говорим за устойчивост към аквапланинг - зимната гума е бахти трагедията.

Тия басни и градски легенди за меката каучукова смес и алабала бяха актуални преди 20 години.

ЗИМНИТЕ ГУМИ ИМАТ ПО-ДОБРИ КАЧЕСТВА САМО И ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ, И ТО УТЪПКАН СНЯГ.

Ето го и самия тест, "сухата част" беше проведена бе при минус 7 градуса, а мократа - при плюс 1 градуса.

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202007.pdf (http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentest/Winter%20tyres%202007.pdf)

petko
29-10-2007, 19:42
Мда , така е. Това го Знам от опит, но ако има сняг Зимните са пъти по добри и понеже се предполага, че Зимата може и да вали сняг, по добре е да си с Зимни гуми

KGB
29-10-2007, 19:56
Това означава ли, че абсолютно всички тестове за гуми провеждани някога от АутоБилд са ПЪЛНА лъжа????

pinko
29-10-2007, 19:58
Това означава ли, че абсолютно всички тестове за гуми провеждани някога от АутоБилд са ПЪЛНА лъжа????

Не, защо, там винаги е пишело точно това - на сухо и мокро, даже и при много ниски температури, летните гуми са по-добри.

Предимството за зимните е само и единствено на сняг.

Прегледай си броевете, знам че ги имаш.

Що не работи ефтипито?

75 2.0 turbo
29-10-2007, 19:58
аз зимни гуми слагам в деня които завали снега или ако ще пътувам и се очаква сняг :idea: дори днес теорията на колегата се доказа пред мен колата със зимни гуми не успя да спре за негово съжаление а аз спрях с летен мишлен пилот за моя голяма радост 8)

Tinoto
29-10-2007, 20:01
В тоя ред на мисли как се държи лятна гума върху сняг?
Без значение утъпкан или не?

По-скоро друго е смущаващо!!! Колко потенциални кандидати
за багажника ти се разхождат наоколо???

8 катастрофи, 16 коли от тях 9 със зимни гуми!!!
Допреди седмица температурите бяха над 15 градуса !!!

Според мен тези 9 коли със зимни гуми си карат целогодишно
с каквото им попадне.
След жегите лятото дето и асфалта се размекна и деформира тези зимни гуми са точно толкова зимни колкото някоя дедова галошка.

koolio
29-10-2007, 20:13
А как стоят нещата при така наречените всесезонни гуми?

KGB
29-10-2007, 20:20
При колко градуса ги правят тестовете на АутоБилд....

Аз от личен опит съм сигурен, че под 10градуса колата се държи по-добре с зимните дъблоп винтерспорт М3 от колкото с летни Пирели П Зеро Неро....

А Марто е абсолютно прав....в БГрия има практира да се купуват зимни гуми втора употреба преди зимата и с тях да се кара до следваща зима....

pent
29-10-2007, 20:21
:offtopic:
пдф-а не може да се отвори?

pinko
29-10-2007, 20:25
:offtopic:
пдф-а не може да се отвори?

Ми не работи ефтипито, там е качено всичко+последния тест от финландия и Япония.

marrrto
29-10-2007, 20:49
добре тогава какъф е смисъла че от зимните гуми. все пак не може да знаем кога ще завали стана студено и т.н. не може един мишлен алпин да няма добро поведение на пътя сега :shock:

VAN
29-10-2007, 21:16
А как стоят нещата при така наречените всесезонни гуми?

Примерно с тези
http://drive.bg/index.php?ModelId=179&c ... a01f2c0176 (http://drive.bg/index.php?ModelId=179&cPath=132_134&osCsid=ebc41f8527cce1b141c18ba01f2c0176)

pinko
29-10-2007, 21:31
Проработи.

ето текстовете от всички тестове на гуми в АутоБилд, там е и пидиефа на последния тест, който ще излезе в броя в четвъртък.


http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202006.doc (http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentest/AB%2011%20S%2036%20Summer%202006.doc)

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202007.doc (http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentest/AB%2011%20S%2050%20Summer%202007.doc)

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202006.doc (http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentest/AB%2038%20S%2052%20All%20Season%202006.doc)

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202006.doc (http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentest/AB%2040%20S%2036%20Winter%202006.doc)

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... 202007.pdf (http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentest/Winter%20tyres%202007.pdf)


Ето цитат от теста за зимни гуми от миналата есен

Въпреки че не са абсолютно задължителни и не ви грозят глоби или отнемане на точки, ако карате с летни гуми през зимата, добрата зимна гума е неизбежното зло при сняг, лед и температури значително под нулата. Както показаха нашите тестове по снежните алпийски пътища и замръзналите северни езера в Швеция, лятната гума не може да осигури почти никакво сцепление и сигурност при движение в зимни условия. Почти никакво сцепление при потегляне, почти никакво странично водене в завой, както и един повече от два пъти по-дълъг спирачен път - всичко е ясно.

На суха и мокра настилка предимство имат летните гуми.

И наистина – при мокра и суха настилка поради по-меката каучукова смес и множеството ламели при зимните гуми лятната гума е многократно по-добра. Зимната гума по-рано губи сцепление в завой, има значително по-лоши показатели по отношение на аквапланинга, както и доста удължен спирачен път, даже и при много ниски температури. Това е безспорно. Въпреки че митовете за температурната граница от +7 градуса да са много разпространени и хората да продължават да вярват в това.
Нашите тестове показаха еднозначно - при мокра настилка едва достигането на границата на замръзване поставя физическите граници на сцеплението пред летните гуми(но същото важи и за зимните), на суха настилка дори при няколко и повече градуса под нулата лятната гума е абсолютен победител по отношение на сцеплението. Въпреки това ние горещо препоръчваме на нашите читатели зимните гуми, особено ако има вероятност да бъдат изненадани от сняг.


тестовете тогава са се провели в Швеция, на доста голям студ.

pent
29-10-2007, 22:26
:offtopic:
пдф-а не може да се отвори?

може и проблема да е в моя reader, но пак ми дава че не може да се отвори ПДФ-а. другите докс са ОК

Коки
29-10-2007, 22:46
Миналата събота в нашия квартал заваля сняг и в неделя побързах да сложа зимните гуми. После времето омекна, но валеше дъжд и след едно пързаляне по мокрия паваж почнах да карам много по-внимателно. Зимните гуми наистина стават само за сняг!

Обаче има значение и летните какви са, защото от гума до гума има балкан разлика. От години следя тестовете на АутоБилд и смея да твърдя, че без тази информация НЕ МОЖЕ да избереш добри гуми. Понякога дори моделите на скъпи мерки като Мишлен се представят по-зле от някои други, така че тестовете са безценни.

pinko
29-10-2007, 22:46
:offtopic:
пдф-а не може да се отвори?

може и проблема да е в моя reader, но пак ми дава че не може да се отвори ПДФ-а. другите докс са ОК

Са ще ги сейфна като джипези

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... Page_1.jpg (http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentest/Winter_tyres_2007_Page_1.jpg)

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... Page_2.jpg (http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentest/Winter_tyres_2007_Page_2.jpg)

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... Page_3.jpg (http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentest/Winter_tyres_2007_Page_3.jpg)

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... Page_4.jpg (http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentest/Winter_tyres_2007_Page_4.jpg)

http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentes ... Page_5.jpg (http://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifentest/Winter_tyres_2007_Page_5.jpg)

Коки
29-10-2007, 22:48
Този брой излязъл ли е? В последния, който имам го нямаше.

pinko
29-10-2007, 22:49
Този брой излязъл ли е? В последния, който имам го нямаше.

Този брой ще е на пазара в четвъртък. Утре ще се печата.

nelim
29-10-2007, 22:51
И при мен ПДФа не се отваря

Коки
29-10-2007, 22:52
Слава богу, не съм сбъркал, че купих Континентал!

Bobo
29-10-2007, 23:18
Определено от доста време карам Continental Wintercontact и съм убеден че при мокро и студено континентала държи яко :lol: Незнам как тествате и кво ма нещо куца или просто летните джапанки дет ги тествате са извънземни зимни гуми :lol: :lol: :lol:

Коки
29-10-2007, 23:22
Определено от доста време карам Continental Wintercontact и съм убеден че при мокро и студено континентала държи яко :lol: Незнам как тествате и кво ма нещо куца или просто летните джапанки дет ги тествате са извънземни зимни гуми :lol: :lol: :lol:

Бобо, в дъжда се подхлъзнах с КонтиВикингКонтакт, а летните са ми КонтиПремиумКонтакт2 - по ежедневния ми маршрут. Има разлика! Карам с ПремиумКонтакт от 4 години - жестоки са за сухо и за мокро. Зимните все пак не са за тая работа ;)

Bobo
29-10-2007, 23:26
Според мен много ми се е изродил стила на каране и явно немога да предценя при нормална употреба без мисъл в карането а само газ и спирачки кво ше става :roll: По принцип аз никога не разчитам дори на 85% на възможностите на колата слагам си запас за корекции от моя страна :lol: Не за друго ми кат знам че китайците вече произвеждат всичко нема се учудя ако и дъжда дет вали е китайски :lol: :lol: :lol:

pinko
29-10-2007, 23:29
Лятната гума, използвана за сравнение при теста на зимните гуми, е Континентал СпортКонтакт2

http://www.pneu-diskont.cz/fotocache/bigorig/ContiSportContact2.jpg

Bobo
29-10-2007, 23:31
Лятната гума, използвана за сравнение при теста на зимните гуми, е Континентал СпортКонтакт2

Извода е че континентал са убъркали надписите :lol:

Коки
29-10-2007, 23:32
Лятната гума, използвана за сравнение при теста на зимните гуми, е Континентал СпортКонтакт2

И резултатите съвпадат с моя "минитест" от миналата седмица ;) Кво да се прави, все пак трябва да се кара със зимни гуми - просто няма да юркаме толкова през този сезон :)

ne0
30-10-2007, 00:58
летните спират на чисти мокри пътища, в бг винаги е киша.... следователно големи канали, зимни гуми.......

навън може бос да ходиш по асфалта и нищо ти няма тука от росата става кал ;)


нали не говориш сериозно за зимните гуми Инане

ne0
30-10-2007, 00:59
В тоя ред на мисли как се държи лятна гума върху сняг?
Без значение утъпкан или не?

По-скоро друго е смущаващо!!! Колко потенциални кандидати
за багажника ти се разхождат наоколо???

8 катастрофи, 16 коли от тях 9 със зимни гуми!!!
Допреди седмица температурите бяха над 15 градуса !!!

Според мен тези 9 коли със зимни гуми си карат целогодишно
с каквото им попадне.
След жегите лятото дето и асфалта се размекна и деформира тези зимни гуми са точно толкова зимни колкото някоя дедова галошка.

МНОГО ПРАВ, МНОГО ПРАВ!!!

basmachi
30-10-2007, 01:49
А как стоят нещата при така наречените всесезонни гуми?
Зависи :) ,аз карам 4 години с Вектор 3 на "Гуд иър"и сега пак "всесезонки " ще си взема .
Тойо V2 (http://www.toyotires.bg/tire.php?id=13)
Ланчата на жената вече гази асфалта с Навигатор 2 на Debica ,което си е чист Вектор 3.Та при мен нещата стоят добре с "всесезонките":) :wink:

Colombo
30-10-2007, 07:11
КАТ щели да глобяват зимни гуми и светлини. (http://dnes.dir.bg/2007/10/30/news2268275.html) Да разбирам ли, че от 1-ви ноември трябва да съм със зимни гуми? Аз никога не ги слагам преди да натрупа първия сняг, даже миналата година си стояха цяла зима в мазето по обясними причини :) А кво става с тия, които карат с всесезонни гуми и с тия, които слагат зимни само на задвижващите колела?

robkobg
30-10-2007, 08:47
Бобо, в дъжда се подхлъзнах с КонтиВикингКонтакт, а летните са ми КонтиПремиумКонтакт2 - по ежедневния ми маршрут. Има разлика! Карам с ПремиумКонтакт от 4 години - жестоки са за сухо и за мокро. Зимните все пак не са за тая работа ;)

Ами тази гума хич не е за дъжд, вода и сух асфалт, просто каналите не са направени за тази цели.

marrrto
30-10-2007, 08:51
А какво ще кажете за тези.. на първо място са в тестовете на ADAC.

robkobg
30-10-2007, 08:52
ЦЕНИ НА ГУМИ В ДИАНА /лв. с ДДС/

1 195/65 R15 95T TL XL TS810-КОНТИНЕНТАЛ 148,51
2 195/65 R15 91T TL ML TS810-КОНТИНЕНТАЛ 130,42
3 195/65 R15 91H TL ML TS810-КОНТИНЕНТАЛ 166,69
4 195/65 R15 91Q MS*PLUS NORDIC-УНИРОЯЛ 149,56
5 195/65 R15 91T TL MS*PLUS 66-УНИРОЯЛ 106,68
6 195/65 R15 91H TL MS*PLUS 66-УНИРОЯЛ 132,54
7 195/65 R15 95T XL EURO*FROST 3-ГИСЛАВЕД 119,35
8 195/65 R15 91T POLARIS 2-БАРУМ 89,51
9 195/65 R15 91T SNOWWOLF 2-ЕУРОТЕК 91,51
10 195/65 R15 91T TL AMERICA SLC 202 - АМЕРИКА 80,69
11 195/65 R15 91T LM25-BLIZZAK - БРИДЖСТОН 154,34
12 195/65 R15 91H LM25-BLIZZAK - БРИДЖСТОН 192,70
13 195/65 R15 91T TL DW510 - ДЕЙТЪН 88,17
14 195/65 R15 91T ALPIN A3 GRNX TL - МИШЛЕН 134,98
15 195/65 R15 95T XL ALPIN A3 GRNX TL - МИШЛЕН 146,18
16 195/65 R15 91H TL PRIMACY ALPIN PA3 - МИШЛЕН 184,00
17 195/65 R15 91H TL PILOT ALPIN PA2 - МИШЛЕН 187,50
18 195/65 R15 91H KRISALP HP TL KL - КЛЕБЕР 117,09
19 195/65 R15 91T TL W190SZ SOTTO ZERO - ПИРЕЛИ 141,24
20 195/65 R15 91T TL WINTER CARVING- ПИРЕЛИ 123,27
21 195/65 R15 91H TL W210SZ SOTTO ZERO - ПИРЕЛИ 191,28
22 195/65 R15 91T V902 - ЙОКОХАМА 130,92
23 195/65 R15 95T V902 - ЙОКОХАМА 134,75

venci-aleks
30-10-2007, 09:09
Искам да споделя нещо от скромния си опит по пътищата миналата 2006 при едно качване до Черни връх в етрополския балкан, на места имаше около 1 до 2 см. утъпкан и заледен сняг, бях с Ултрагрип 6 на едно по стръмно изкачване закъсах и нямаше мърдане ако от страни не намерих песъчлива почва и листа, пред мен се движеха с дебика и Мишлен втора употреба минаха без всакакви проблеми. Това го пиша защото на много места видях че Гудиъра и специално утрагрипа доста ги хвалят. В тестовете на Авто билд има токива покозатели като шум износоустоичивост и др. които несъмнено вдигат оценката на дадени гуми и свалят оценката на други. Сега съм с фулда и пак ходих там от гледна точка на спиране при над + 7 градуса съм направо очарован.

lyuli
30-10-2007, 09:20
По-скоро друго е смущаващо!!! Колко потенциални кандидати
за багажника ти се разхождат наоколо???.

това е плашещо


Според мен тези 9 коли със зимни гуми си карат целогодишно
с каквото им попадне.
След жегите лятото дето и асфалта се размекна и деформира тези зимни гуми са точно толкова зимни колкото някоя дедова галошка.

а това е абсолютно вярно, лично познавам такива хора........

robkobg
30-10-2007, 09:23
Не, защо, там винаги е пишело точно това - на сухо и мокро, даже и при много ниски температури, летните гуми са по-добри.

Предимството за зимните е само и единствено на сняг.

Прегледай си броевете, знам че ги имаш.

Що не работи ефтипито?

Като говорим за броевете, забелязах следния феномен. Намерих брой на АутоБилд от 2002 за тестове на зимни гуми 195/65/R15. Автомобил със задно и обут в по-нетехнологични гуми дава по-добри резултати, от сегашния ви тест.


http://www.autobild.de/artikel/Themen-Reifen-Die-Wintersportler_39363.html

Alexanderbb
30-10-2007, 09:27
Смятам че във всеки тест малко или много има елемент на субективност. Обикновенно тестващия винаги успява да докаже това което иска. Съгласен съм че лятната гума би могла да е по-добра на сух асфалт но само ако е имала време да "загрее". А на мокро всичко си зависи от профила и способността му да изхвърля водата. За лятна гума на сняг не искам и да чувам. лично съм усещал как колата се засилва като натиснеш спирачките защото снегът е изпълнил каналите на протектора.
И пак казвам всичко е субективно защото колко хора ползват винаги само нови гуми.

koolio
30-10-2007, 12:50
А как стоят нещата при така наречените всесезонни гуми?
Зависи :) ,аз карам 4 години с Вектор 3 на "Гуд иър"и сега пак "всесезонки " ще си взема .
Тойо V2 (http://www.toyotires.bg/tire.php?id=13)
Ланчата на жената вече гази асфалта с Навигатор 2 на Debica ,което си е чист Вектор 3.Та при мен нещата стоят добре с "всесезонките":) :wink:
Аз питам, защото от всесезонни гуми имам крайно, ама крайно лоши впечатления. Преди няколко години баща ми беше купил някакви "Матадор". Няма такива боклуци :dyrvo_v_kenefa: ! На мокър асфалт си бяха направо опасни за живота. На сухо свиреха при най-леко потегляне.
Въобще идеята за всесезонна гума нещо не мога да я разбера- не си го представям, че една каучукова смес може да имаеднакви свойства и при -10, и при 35 градуса :roll: .

lyuli
02-04-2008, 16:17
ето препоръка за летни гуми от ADAC

В актуалния тест за летни гуми на германския автомобилен клуб ADAC са проверени общо 37 модели гуми.

Победители в категория 195/65 R 15 V са модели, които често се монтират на автомобили от средния клас. Тук най-високи оценки са получили Pirelli P 6, Bridgestone Turanza ER 300, Vredestein Sportrac 3 и Dunlop SP Sport Fastresponse. Четирите модела получават оценка „особено препоръчителни“, защото не проявяват съществени слабости в никоя от тестовите дисциплини.

Като „препоръчителни“ (т.е. Едно ниво по-надолу в класацията) са определени няколко модели, сред които прави впечатление новият продукт на Michelin - Energy Saver. Най-лошо са се представили китайските Wanli S1095, които са имали „катастрофално дълъг“ спирачен път на мокра настилка. Там където автомобилът, оборудван с някои от гумите – победители вече е напълно спрял, обутият с Wanli автомобил е имал остатъчна скорост от 48 км/ч.


http://news.automedia.bg/read/3958.html

http://news.automedia.bg/images/news/body/table-1.jpg

http://news.automedia.bg/images/news/body/table-2.jpg

Alexanderbb
02-04-2008, 17:03
интересен начин на сравнение на стари и нови модели гуми. само за пример ще кажа че от миналата година BF Goodrich продават и по-хубавия си модел g force profiler който е перфектен на мокро

pinko
02-04-2008, 17:16
Не, защо, там винаги е пишело точно това - на сухо и мокро, даже и при много ниски температури, летните гуми са по-добри.

Предимството за зимните е само и единствено на сняг.

Прегледай си броевете, знам че ги имаш.

Що не работи ефтипито?

Като говорим за броевете, забелязах следния феномен. Намерих брой на АутоБилд от 2002 за тестове на зимни гуми 195/65/R15. Автомобил със задно и обут в по-нетехнологични гуми дава по-добри резултати, от сегашния ви тест.


http://www.autobild.de/artikel/Themen-Reifen-Die-Wintersportler_39363.html

Явно не си разбрал точно какво е написано

Ьberraschend: Geht es um die Disziplinen Handling und Bremsen (nass und trocken), ziehen sдmtliche Winterkandidaten im Vergleich zu einem Sommerreifen den Kьrzeren. Ein Zeichen fьr die recht einseitige SchwarzweiЯauslegung fьr Schnee. Dass sie auf trockenem Asphalt das Nachsehen haben, ist leicht zu verstehen – die weniger stabilen Profilblцcke kцnnen nicht genug Haftreibung aufbauen. Dass sie aber selbst auf abgestreuten, nassen (also glatteren) StraЯen dem Sommerkandidaten nicht das Wasser reichen kцnnen, ist kein gutes Zeugnis. Der sportlich orientierte Fahrer sollte daran denken und seine Winterpneus in dieser Beziehung nicht ьberschдtzen.

Мога да ти го преведа, ако държиш. Обаче явно не си разбрал - тестовият автомобил е бил BMW 316ti compact, т.е. в случая гумите са тествани САМО при задно предаване. Няма предно в този тест.

Mit dem BMW 316ti compact hatten wir einen besonders gut geeigneten Testwagen. Er besitzt ein ausgewogenes Fahrverhalten, ein straffes Fahrwerk, eine gefьhlvolle Servolenkung mit guter Rьckmeldung und ist weitgehend kurvenneutral. Das bedeutet, er tendiert weder zum Ьber- noch zum Untersteuern. Ideale Voraussetzungen, um Rьckschlьsse auf das Gripverhalten zu ziehen.



Иначе линка на въпросния материял е променен, но става дума за 205/55 R 16, а не за 195/65/R15. Понякога има драстични разлики в поведението даже и при толкова близки размери.

Актуалния линк на същия тест е този

http://www.autobild.de/artikel/winterre ... 39363.html (http://www.autobild.de/artikel/winterreifen-der-dimension-205_55-r-16_39363.html)

Gogata
02-04-2008, 17:26
Гледам и Fulda EcoControl са в челната тройка! :) В момента съм с такива и мога само хубави неща да кажа за тях,особено на дъжд са много добри.А този новият модел на Michelin(Energy Saver) дано наистина е по-добър,защото предишният модел(Energy)нищо не струваше!

Galeano
03-04-2008, 07:37
А какво ще кажете за тези.. на първо място са в тестовете на ADAC.
Аз карах с такива миналата година УНИКАЛНИ са в снега ,но не са за мокър асфалт. Много трудно спират. :?

Pepo
27-10-2008, 14:39
ADAC публикува тестовете на зимните гуми за 2008/09. Колкото по-малък е коефицентът, толкова по-добра е гумата. Като гледам Continental дават най добри показатели:
Tест за 175/65 R14 http://news.automedia.bg/read/5144.html
Тест за 195/65 R15 http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/195_65_R15T/tab.asp?ComponentID=229299&SourcePageID=229332

ФЕРАРИСТ
28-10-2008, 10:37
Аз на сняг рядко карам, и затова тотално съм отсвирил зимните гуми.....

Mury
30-10-2008, 20:45
Аз на сняг рядко карам, и затова тотално съм отсвирил зимните гуми.....

Па ти си гении бре :prescription: