Log in

View Full Version : Търся си кола,моля помогнете ми с избора



DJ
07-11-2007, 09:32
Здравейте колеги имам малко въпроси към вас относно покупката на 155-ца:) харесал съм в мобиле.бг 2 коли кажете си мнението и горе долу какви пари струва обслужването на една такава кола. Интересува ме също голяма ли е разликата в клиренса между 8в и 16в? ще бъда много благодарен за мнения и препоръки съ6то и за оферти:).
ето ги и двете коли:
http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details (http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmenu=2&leftmenu=1&act=11191312385143079&f1=details)
кажете ми има ли изоб6то такъв мотор 1,7-16в и колко конски сили е?
Ето я и другата:
http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details (http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmenu=2&leftmenu=1&act=11194010410297590&f1=details)
И все пак за да остане питането ми пълно искам да знам и за мотора 1,9ТД(клиренс,разход,обслужване и потдръжка)
ето и една дизелова:
http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details (http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmenu=2&leftmenu=1&act=11191175485210553&f1=details)
МОля за мнениея препоръки и оферти:)
Благодаря предварително :roll:

pr_00f
07-11-2007, 09:43
155 1.7 е 8в - 115 коня обикновенно.
16в няма.
И е с климатроник така като я гледам на снимките, салона изглежда добре. Ама според мен не си вземай кола с толкова слаб двигател.
За другите нека друг да си даде мнението

DJ
07-11-2007, 10:02
155 1.7 е 8в - 115 коня обикновенно.
16в няма.
И е с климатроник така като я гледам на снимките, салона изглежда добре. Ама според мен не си вземай кола с толкова слаб двигател.
За другите нека друг да си даде мнението
Тайничко се надявах точно ти колега да ми отговориш :wink: кайи си мнението и за останалите мотори? ако може и за дизела:) иначе ходих да пробвам една 1,7 8в и не ми хареса как върви...... дано някои не се обиди наи много искам 1,8 или 2,0 8в ама от тях не мога да намеря по нова ходина иначе съм навит на 2,0 16в супер но ме притеснява да не е прекалено нисък картера....мерси предварително колега:)

pr_00f
07-11-2007, 10:12
Ами не знам защо си чакал отговор точно от мен ( аз съм един от най- неподотвените в техническо отношение)
За мен избора би бил 1.8 8в. Ще гори колкото 1.7 да не казвам и по-малко(зависи си от стила на каране естествено) но си върви повече.
2.0 си гори повчко, колкото и да я галиш.
Предимството на 8в е найстина евтиното обсужване на двигателя ( разликата в цената на първоначалното обслужване е 2-3 пъти.) в сравнение с 16в.
Ако не те бърка поне един литър отгоре разход вземи си 2.0 8в.

Погледни темата най-отгоре в раздела ако не си го нправил вече. Веднага ще добиеш представа какво се сменя по колата и цените на почти всичко по колата.

За дизелите не мога да давам мнения.

WhitePower
07-11-2007, 10:22
16В
много здрав мотор има да знаеш
пак и гори колкото я настъпваш
извънградско съм стигал до 7/100 както и 16/100

DJ
07-11-2007, 10:37
Мерси за мненията колеги:) и все пак никои нищо не каза за височината на карета:)
Приемам всякакви мнения:) :roll:

pr_00f
07-11-2007, 10:47
Ето тук има данни за просвета:

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/alfa-romeo/155/

Не знам до колко са верни. Аз до сега проблеми с картера не съм имал.
Бтв проверих за 1.7 8в и за 2.0 16в дават един и същ просвет - 140 мм
Не знам дали е вярно за 16в съм чувал че са малко по ниски.
Хайде Орлине ти си на ход.

VFTI
07-11-2007, 11:55
Досега за проблеми с картери и прочие при 8В не съм чувал...

Според мен разхода при 1,8 и 2.0 Е НИЩОЖЕН...

Ето какво е написано в германската ми книжка за колата..

Двигател 1,8 2,0 V6
градско 9,5л 9,7л 12
изв.г.90км 6,7л. 6,3л 7,3л
изв.г.120км 8,8 8,1 9,3


Това не са някакви и-нет данни, а са от дебелата книжка с кожена калъфка, която ми е дадена от германско...

Според мен това е НАПЪЛНО ВЯРНО! Още повече, че едва ли някой ще оспори, че извънградско 2.0 ЩЕ Е По икономичен
:wink:

Аз от моята съм супер доволен от към разход :P Извънградско София-Севлиево 7литра/100 :P За багажа и хората да не споменавам....

И в крайна сметка вземи по запазената кола...

Моето лично мнение е, че 2.0 по удачен от гледна точка, че по икономичен и вървежен като говорим за извънградско...За градско разлика от 0,3литра едва ли има значение при цената на бензина... :P

Търси 8V възможно по-нова и запазена за да ти е по евтина потдръжката...

Разликите в обслужването не са само първоначалното(лелей масла. ремъци, ролки), което не е за пренебрегване...
Виж при смяна на Ламбда, Дебитомер,Свещите... това са си неща, които много хвърлят и оскъпяват, а 16В си ги искат по-скъпи...

WhitePower
07-11-2007, 12:16
и въпреки всичко 16В е по модерния мотор малко по скъп но пък здрав и бърз и се развърта до 7400 оборота
с балансиращи валове което му позвоява да има равномерна работа
моята е супер и незнам каква е разликата с другите
ама като разбрах нямам само ел седалки и подгряване и задни ел джамовеи и кожа
бе не че съм фен на алфа ама тази се оказа много здрава за моите изпълнения

Mury
07-11-2007, 12:29
155 1.7 е 8в - 115 коня обикновенно.
16в няма

Я питай Румен дали няма :twisted: :twisted: и аз не вярвах на очите си ма го видях :twisted: :twisted: 1745 16в,отзад пише 1.8 но не стават петите за зацепване за 1.8,а кажи кво е тва :wink: :wink:

pr_00f
07-11-2007, 13:16
Не разбрах какво точно си казал с поста си но все пак WIN-a взе ли и на таз неземна кола ?
А има ли 1.7 8в 113 коня версия ?

WhitePower
07-11-2007, 14:41
1.7 16В няма според мене
а най лесно е преброийте клапаните:)))

Mury
07-11-2007, 14:44
А бре вие мене за луд ли ме имате :?: :?: :?: казвам ви че колата по ВИН излиза 1745 кубика :idea: :idea: :idea: има 16 клапана :idea: :idea: :idea: отзад пише 1.8 :idea: :idea: :idea: а петите за зацепване на валовете за 1.8 не стават :idea: :idea: :idea: следователно според мен и Румен е 1.7 16в ТС :twisted: :twisted: :twisted: сега разбрахте ли :twisted: :twisted: :twisted:

П.С.По темата на колегата,определено втората кола е много по-хубава :wink: :wink: избора си е твой,качваш се караш ако ти хареса купуваш и тва е :wink: :wink:

Mury
07-11-2007, 14:48
Ламбда, Дебитомер,

А на 2.0 8В,кво става като се прецака дебитомера :?: :?: :?: Знаеш ли цени за такива дебитомери,и то не нови а рециклирани в Бош :?: :?: Цените започват от 1000 лв. нагоре :twisted: :twisted: А сондата е почти еднаква и на 8в,и на 16в :idea: :wink:

WhitePower
07-11-2007, 14:53
А бре вие мене за луд ли ме имате :?: :?: :?: казвам ви че колата по ВИН излиза 1745 кубика :idea: :idea: :idea: има 16 клапана :idea: :idea: :idea: отзад пише 1.8 :idea: :idea: :idea: а петите за зацепване на валовете за 1.8 не стават :idea: :idea: :idea: следователно според мен и Румен е 1.7 16в ТС :twisted: :twisted: :twisted: сега разбрахте ли :twisted: :twisted: :twisted:

П.С.По темата на колегата,определено втората кола е много по-хубава :wink: :wink: избора си е твой,качваш се караш ако ти хареса купуваш и тва е :wink: :wink:

баце нямамете за луд просто питам щото и аз не съм чувал

моето менние е че е 1.8 16В с други валове и за това не пасвали петите

Mury
07-11-2007, 14:57
Бе и аз така си мислех,ма по ВИН излиза 1745 кубика което си е чисто 1.7 :twisted: :twisted: :twisted:

VFTI
07-11-2007, 15:36
Mury.. За ламбдата... При 16в си трябва номер и прочие та трябва да се цакат кинти....8в в това отношение не е претенциозен и ламбда сонда от 70лв. става :roll: (МагнетМарели..е поне за сега 4300км работи)(чукам здраво на дърво)...


За дебитомера вярно, че на 8в е много скъп, НО съм чувал че МНОГО много рядко може да замине-всъщност незнам конкретен случай...може би яко някой е слагал газ..нз.. :roll: Докато при 16в Дебитомер и ламбда са неща, които ще се сменят още в първите 5-10 000км...Напълно съм сигурен, та нека DJ да го има предвид :P Това са си още 800лв.-900лв!!

И на мен ми се кара 16в, но всеки се простира според чергата си :)
Да има предвид и свещите...От моята гледна точка разлика от 70-80лв заради свещите си е голяма :P Мойте свещи са 35лв...Та нещата се натрупват...

DJ не забравяй при избора на кола и неща като- застраховки,винетки, гуми..Всички тези неща си струват доста кинти и не са за пренебрегване.....

Ами това са ми разсъжденията успех :P

П.П Да се обадиш после като вземеш масло да сменяш :lol:

pr_00f
07-11-2007, 15:47
Mъро сигурен ли си че дебитомера е такива пари, че аз в Т+Н съм питал информативно и съвсем друга цена ми обадиха.

VFTI
07-11-2007, 16:22
Mъро сигурен ли си че дебитомера е такива пари, че аз в Т+Н съм питал информативно и съвсем друга цена ми обадиха.

За 8в е 800--900лв.
За 16в е 600-700лв. Това знам аз :)


ЕДИТ:

Цена при много добра отстъпка ОРИГИНАЛЕН НА БОШ Дебитомер за 155 2.0 16В по номер както си трябва беше 570лв. , а продажната и цена беше 650лв.

Иначе дебитометри всякакви и на различни марки, но...

pr_00f
07-11-2007, 16:32
Ами като питах ми казаха цена около 500

DJ
07-11-2007, 21:41
Мерси на всички които се отзоваха.Извода е да търся 2,0 8в или 16в.А за дизела защо така мълчите???толкова ли е зле?
аз отдавна чета тука темите но искам отново да чуя мнения:)а кажете ми защо толкова трудно се намира по нова кола 95-96год. с мотор 2,0 8в?

koolio
07-11-2007, 22:11
Защото 2.0 8V се произвежда някъде до началото на 1995. дори тези, на които пише, че са 95-та най-вероятно са произведени 94-та и с първа регистрация от 95-та :wink: .

VFTI
07-11-2007, 23:29
Защото 2.0 8V се произвежда някъде до началото на 1995. дори тези, на които пише, че са 95-та най-вероятно са произведени 94-та и с първа регистрация от 95-та :wink: .

С изключение на версията My95 sport.... При тези версии двигателя е стария, а купето е раздуто от новото...Хем евтин за обслужване двигател хем караш подобрена алфа(разлики между двете купета има многооо големи)...И във форума си имам членове с такива автомобили...Според мен това е най-добрия вариант, но уви е многоо многооо рядък :)

ALFA CORSE
07-11-2007, 23:42
2.0 MY95 са 16V

VFTI
07-11-2007, 23:52
2.0 MY95 са 16V

Не мисля така :P Точно си е с 8клапановия :)

1995

Обновяване на модела - рестайлинг на купето, по-широка колесна база, хромирано сърце на предната решетка, въздушна възглавница за водача и пътника до него, кормилна рейка с намалено предавателно число - 2,1 оборота вместо 2,5. Започва монтирането на 16-клапановите версии на TwinSpark-двигателите, в началото само 2,0 TS 16V; До средата на 1995 са произвеждани междинни модификации с новото купе и оборудване, но с двигател 1,8 TS (MY.95 SPORT и MY.95 SUPER).

1996

Излиза 1.8 TS 16V.


Цялата информация за 155

http://clubalfaromeo.com/?Section=7&Entry=10

koolio
07-11-2007, 23:57
Не знаех докога са произвеждани MY95 Sport, но на Басс е такава и наистина изглежда супер :D .
Май имаше и още едно момче с тоя модел.

ALFA CORSE
07-11-2007, 23:59
2.0 MY95 са 16V

Не мисля така :P Точно си е с 8клапановия :)

1995

Обновяване на модела - рестайлинг на купето, по-широка колесна база, хромирано сърце на предната решетка, въздушна възглавница за водача и пътника до него, кормилна рейка с намалено предавателно число - 2,1 оборота вместо 2,5. Започва монтирането на 16-клапановите версии на TwinSpark-двигателите, в началото само 2,0 TS 16V; До средата на 1995 са произвеждани междинни модификации с новото купе и оборудване, но с двигател 1,8 TS (MY.95 SPORT и MY.95 SUPER).

1996

Излиза 1.8 TS 16V.


Цялата информация за 155

http://clubalfaromeo.com/?Section=7&Entry=10
Ми да де, същото го пише 95та година 2.0 са 16V :) .

VFTI
08-11-2007, 00:07
Имам предвид,че има 1,8 8калапана 95година! Стария двигател с новото купе!


Аз съм с 8в, но когато търсих 155 гледах и 16в-версиите. Има достатъчно собственици на 16в в клуба (за мнения), аз само бих обърнал внимание, че 1.8 16в са много редки (всъщност, виждал съм 1 за година търсене).

п.с. Я, то имало една 1.8 16в в мобиле.бг :-)

Това е една много полезна тема също:)
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=4749
Та това според мен е най-добрия избор...

ЕДИТ
Ееее разбрахме се :lol: :lol: :P :P

Furious 155
08-11-2007, 08:31
Не знаех докога са произвеждани MY95 Sport, но на Басс е такава и наистина изглежда супер :D .
Май имаше и още едно момче с тоя модел.

Аз,аз си намерих такава МУ95, но са правени само 95-та и са само с мотори 1.8 8V. Единственият проблем който открих в последствие, е че на 1.8 са доста по-скъсени скоростите, отколкото на 2.0 мотора. 2.0 прави 200 и отгоре км/ч, а с 1.8 май 180 и вече си в червеното ;)

ALFA CORSE
08-11-2007, 08:46
Аз,аз си намерих такава МУ95, но са правени само 95-та и са само с мотори 1.8 8V. Единственият проблем който открих в последствие, е че на 1.8 са доста по-скъсени скоростите, отколкото на 2.0 мотора. 2.0 прави 200 и отгоре км/ч, а с 1.8 май 180 и вече си в червеното ;)
При мен с 200 е на 6000 ама това си е доста относително...

MY95 има и 1.7 8V :wink:

hsr
08-11-2007, 08:50
..... че на 1.8 са доста по-скъсени скоростите, отколкото на 2.0 мотора. 2.0 прави 200 и отгоре км/ч, а с 1.8 май 180 и вече си в червеното ;)

Т'ва на 4-та ли :lol:
Аз с моята не съм вдигал 180 км/ч :oops: ама съм сигурен,че ще има още до "червеното" :roll: А иначе скоростите верно са си доста къси :?

WhitePower
08-11-2007, 15:42
Бе и аз така си мислех,ма по ВИН излиза 1745 кубика което си е чисто 1.7 :twisted: :twisted: :twisted:

1.8 T.Spark (140 Hp)
Объем двигателя 1747 см3
Количество клапанов на цилиндр 4

ето каде е ключа а виш по надолу
1.7 T.S. (167.A4D,167.A4H) (115 Hp
Объем двигателя 1731 см3

и както казва италянците са пълни ламери( на ламята мъжкото) с 10CC двигателя е по голям и го водат 1.8

pr_00f
08-11-2007, 15:52
Ами моята е -AR67105 - 1749 кубика- Поне това намерих в репеър менюъла.

По ВИН:
Engine Stamp: AR67105
Version Code: 167A4H



При 16ките кубатурите са леко по различни за 1.8
Не че е много фатално де.


А това е специално за Мъро - за 16 в двигателите.

pr_00f
08-11-2007, 15:53
Орлине за теб .
И забелязвам нещо много интересно - ревизия на двигателя -

Engine Stamp: AR67105
Version Code: 167A4H

Се слага според тази таблица за '95 моделите.
А моята кочинка е 93. Баси и купона.
Пълна ламерщина а?

Ето какво ми излиза по ВИН:

Catalogue: U5 | 155 ASPIRATO (1992-1996)
MVS: 167.056.0(0) | T.SPARK 1.7 MEDIA'93
Engine Stamp: AR67105
Version Code: 167A4H
Version: V1 | MEDIUM
Engine Version: M1 | 1.7 T.S.
Interior: 366 | TESSUTO GRIGIO QUADRETTATO
Vehicle No: 00056120
Engine No: 0001121
Prod. date: 1993-03

WhitePower
08-11-2007, 16:06
Mury.. За ламбдата... При 16в си трябва номер и прочие та трябва да се цакат кинти....8в в това отношение не е претенциозен и ламбда сонда от 70лв. става :roll: (МагнетМарели..е поне за сега 4300км работи)(чукам здраво на дърво)...


За дебитомера вярно, че на 8в е много скъп, НО съм чувал че МНОГО много рядко може да замине-всъщност незнам конкретен случай...може би яко някой е слагал газ..нз.. :roll: Докато при 16в Дебитомер и ламбда са неща, които ще се сменят още в първите 5-10 000км...Напълно съм сигурен, та нека DJ да го има предвид :P Това са си още 800лв.-900лв!!

И на мен ми се кара 16в, но всеки се простира според чергата си :)

чшш алоууу навъртял съм 80000 и нито дебитомер нито ламбда съм сменил
недеи с лошо , сменил съм ремаци ролки съедидител , лагер на климатика , една скоротна кутия лагери и амортесиори - всичко за 5 години

WhitePower
08-11-2007, 16:08
Орлине за теб .
И забелязвам нещо много интересно - ревизия на двигателя -

Engine Stamp: AR67105
Version Code: 167A4H

Се слага според тази таблица за '95 моделите.
А моята кочинка е 93. Баси и купона.
Пълна ламерщина а?

Ето какво ми излиза по ВИН:

Catalogue: U5 | 155 ASPIRATO (1992-1996)
MVS: 167.056.0(0) | T.SPARK 1.7 MEDIA'93
Engine Stamp: AR67105
Version Code: 167A4H
Version: V1 | MEDIUM
Engine Version: M1 | 1.7 T.S.
Interior: 366 | TESSUTO GRIGIO QUADRETTATO
Vehicle No: 00056120
Engine No: 0001121
Prod. date: 1993-03
еее не отказвам се от тия италянци според мене и те незнаят какво излиза с колко кубика е
и сигурна нема 1 с една еднаква
според схемата твоята е 1.8

pr_00f
08-11-2007, 16:12
Не бе - гледай 2-рата схема 1.7 си излиза
ама :)

VFTI
08-11-2007, 16:40
Mury.. За ламбдата... При 16в си трябва номер и прочие та трябва да се цакат кинти....8в в това отношение не е претенциозен и ламбда сонда от 70лв. става :roll: (МагнетМарели..е поне за сега 4300км работи)(чукам здраво на дърво)...


За дебитомера вярно, че на 8в е много скъп, НО съм чувал че МНОГО много рядко може да замине-всъщност незнам конкретен случай...може би яко някой е слагал газ..нз.. :roll: Докато при 16в Дебитомер и ламбда са неща, които ще се сменят още в първите 5-10 000км...Напълно съм сигурен, та нека DJ да го има предвид :P Това са си още 800лв.-900лв!!

И на мен ми се кара 16в, но всеки се простира според чергата си :)

чшш алоууу навъртял съм 80000 и нито дебитомер нито ламбда съм сменил
недеи с лошо , сменил съм ремаци ролки съедидител , лагер на климатика , една скоротна кутия лагери и амортесиори - всичко за 5 години


чшш алоууу не мисля, че е израз, който е правилен когато се води една съвсем спокойна дискусия :? :? + това
съм достатъчно голям и интелегентен за да получавам един нормален отговор! А не такава простащина :?

Много се радвам за твоята алфа, но я следя от много отдавна и съм наясно, че ти създава малко ядове...Виж 95% от останалите коли от този клас които се внасят са точно обратно на твоята и си имат много проблеми....За това и съм толкова сигурен, че в близките 15 000км ще му се наложи ламбда и дебитомер.....
Все пак на всеки е ясно, че на алфите ламбдите са си консуматив от край време и това няма кой да го отрече!!!

Ако мислиш, че греша веднага давам 3 примера за 96г+ 155ци. алфи които са перфектни, но им се смениха ламбди и дебитомер...

Както казах, всеки знае покупателните си възможности и се съобразява с това...Нека поне сме информирани.

WhitePower
08-11-2007, 17:26
Mury.. За ламбдата... При 16в си трябва номер и прочие та трябва да се цакат кинти....8в в това отношение не е претенциозен и ламбда сонда от 70лв. става :roll: (МагнетМарели..е поне за сега 4300км работи)(чукам здраво на дърво)...


За дебитомера вярно, че на 8в е много скъп, НО съм чувал че МНОГО много рядко може да замине-всъщност незнам конкретен случай...може би яко някой е слагал газ..нз.. :roll: Докато при 16в Дебитомер и ламбда са неща, които ще се сменят още в първите 5-10 000км...Напълно съм сигурен, та нека DJ да го има предвид :P Това са си още 800лв.-900лв!!

И на мен ми се кара 16в, но всеки се простира според чергата си :)

чшш алоууу навъртял съм 80000 и нито дебитомер нито ламбда съм сменил
недеи с лошо , сменил съм ремаци ролки съедидител , лагер на климатика , една скоротна кутия лагери и амортесиори - всичко за 5 години


чшш алоууу не мисля, че е израз, който е правилен когато се води една съвсем спокойна дискусия :? :? + това
съм достатъчно голям и интелегентен за да получавам един нормален отговор! А не такава простащина :?

Много се радвам за твоята алфа, но я следя от много отдавна и съм наясно, че ти създава малко ядове...Виж 95% от останалите коли от този клас които се внасят са точно обратно на твоята и си имат много проблеми....За това и съм толкова сигурен, че в близките 15 000км ще му се наложи ламбда и дебитомер.....
Все пак на всеки е ясно, че на алфите ламбдите са си консуматив от край време и това няма кой да го отрече!!!

Ако мислиш, че греша веднага давам 3 примера за 96г+ 155ци. алфи които са перфектни, но им се смениха ламбди и дебитомер...

Както казах, всеки знае покупателните си възможности и се съобразява с това...Нека поне сме информирани.
това чшш алоуу е в рамките на шегата и добрия тон , не се пали
навлсякаде пише че са консумативи , е да ама аз не съм ги сменил
както казвам кола и жена взимаш и поссле разбираш какво си взел
но смея да твърдя че 16В е по модерния и по надежден по бърз мотор, който е малко по скъп за подръжка но пък си заслужава удоволсвието

millko
09-11-2007, 12:40
Напълно подкрепям WhitePower :D .За 30000 км. на моята 155 2.0 16 V сам сменял само масла и филтри.Всичко зависи на каква кола ще попаднеш!А разликата във вървенето на 8V и 16V e чувствителна в полза на втората!

Mury
09-11-2007, 20:58
Mury.. За ламбдата... При 16в си трябва номер и прочие та трябва да се цакат кинти....8в в това отношение не е претенциозен и ламбда сонда от 70лв. става (МагнетМарели..е поне за сега 4300км работи)(чукам здраво на дърво)...

Да бе и аз бях с такава сонда ама Денсо и изкара точно няма и година :idea: :idea: :idea: а колкото до дебитомера,аз лично съм виждал доста прецакани такива,на тях проблема им е главно в пистите и писеца :idea: :idea: :idea: