View Full Version : ЗА ТЕРМОСТАТИТЕ
Колеги питате ли се защо толкова много италянски машини сменят термостатите
Някаде бях чел че в Италия слагат нарочно термостати които да отварят по рано заради високите температури
Имали нещо вярно?????
Колеги питате ли се защо толкова много италянски машини сменят термостатите
Някаде бях чел че в Италия слагат нарочно термостати които да отварят по рано заради високите температури
Имали нещо вярно?????
Ако си карат колите по 5-15 мин има някаква логика... :lol:
Ако си карат колите по 5-15 мин има някаква логика... :lol:
Говорим за по дълго каране
Колеги питате ли се защо толкова много италянски машини сменят термостатите
Някаде бях чел че в Италия слагат нарочно термостати които да отварят по рано заради високите температури
Имали нещо вярно?????
Ако си карат колите по 5-15 мин има някаква логика... :lol:
Не виждам каква е логиката :roll:
nikolaaaay
11-11-2007, 16:30
Ами те отварят при достигане на определена температура на охлаждащата течност. Когато е по-топло ще отворят по-бързо. Едва ли има значение климата. Пък и Алфа се продава не само в Италия.
Искам да кажа че според мен в Италия слагат термостати които отварят на по малка температура примерно на 60-65 градуса
Novachev
11-11-2007, 18:18
Ако отваря на 60-65 при студено времеколата няма да може да загрява защото като стане температурата в двигателя 65 той ще отвори и ще подърша постоянно такава температура. Според Auto data на колата от подписа ми термостата трябва да започне да отваря от 81 до 85 може за топлия и студения климат да има някаква разлика в температурите на отваряне на термостатите но тя ще е в рамките на няколко градуса
Amorphis
11-11-2007, 18:22
С оригинален термостат ако ще и на сафари да ходиш с алфата пак ще си отваря около 85.
П.С.Точно италиянците НЕ си карат по 10 мин. на ден колата.може да има и изкл. разбира се.
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=11151
Хората се мъчат ма май напразно.
Вчера го смених моя, днес вече беше друга БИРА държа си малко под 90 градуса всичките 200 километра. Мисля си че трябваше да е 90 но няма какво да го мисля, като намеря време ще се ходи на преглед. Може нещо датчика да мери различно? Иначе термостата е BEHR.
Ами преди 90гр е добре. Понеже датчика е чувствителен, стрелката пада и до над 60гр, нормално е
моя термостат го смених преди два дни от ТиН марка BEHR и от тогава насам загрява доста бързо и стига 90градуса и не спада.А преди това като се спуснех по някой наклон и ми падаше до 60 градуса.А по въпроса на колегата не само на италианските коли се сменят термостати сега масово ,защото преди мен смениха мой мюпознати- на Рено Меган ,на Хонда Сивик това незначи ,че тези марки са проблемни!
моя термостат го смених преди два дни от ТиН марка BEHR и от тогава насам загрява доста бързо и стига 90градуса и не спада.А преди това като се спуснех по някой наклон и ми падаше до 60 градуса.А по въпроса на колегата не само на италианските коли се сменят термостати сега масово ,защото преди мен смениха мой мюпознати- на Рено Меган ,на Хонда Сивик това незначи ,че тези марки са проблемни!
...и аз съм така....вдига ми докъм 72 гр. и там държи...а се пуснеш по надолнище, или минеш в пенсионерски режим на каране..пада и до 60 гр....само шипка като качвах скоро ми дигна 90 гр.....ще го махам, ами....я подскажете къде точно се намира този термостат на 156-2.4 JTD, че като знам що листи са из мануала и че вс. е на талиански... мерси
http://www.detali.ru/cat/fi/./pics/RT81040201002.png
е това чудо 17 е термостата. Има поне 3 варианта според компютъра, моя е с два датчика. Но може да се ориентираш като го видиш твоя.
моя термостат го смених преди два дни от ТиН марка BEHR и от тогава насам загрява доста бързо и стига 90градуса и не спада.А преди това като се спуснех по някой наклон и ми падаше до 60 градуса.А по въпроса на колегата не само на италианските коли се сменят термостати сега масово ,защото преди мен смениха мой мюпознати- на Рено Меган ,на Хонда Сивик това незначи ,че тези марки са проблемни!
...и аз съм така....вдига ми докъм 72 гр. и там държи...а се пуснеш по надолнище, или минеш в пенсионерски режим на каране..пада и до 60 гр....само шипка като качвах скоро ми дигна 90 гр.....ще го махам, ами....я подскажете къде точно се намира този термостат на 156-2.4 JTD, че като знам що листи са из мануала и че вс. е на талиански... мерси
ндааа
ама на 2.4 жтдд с климатик повече от 70 не дига :idea:
моя термостат го смених преди два дни от ТиН марка BEHR и от тогава насам загрява доста бързо и стига 90градуса и не спада.А преди това като се спуснех по някой наклон и ми падаше до 60 градуса.А по въпроса на колегата не само на италианските коли се сменят термостати сега масово ,защото преди мен смениха мой мюпознати- на Рено Меган ,на Хонда Сивик това незначи ,че тези марки са проблемни!
...и аз съм така....вдига ми докъм 72 гр. и там държи...а се пуснеш по надолнище, или минеш в пенсионерски режим на каране..пада и до 60 гр....само шипка като качвах скоро ми дигна 90 гр.....ще го махам, ами....я подскажете къде точно се намира този термостат на 156-2.4 JTD, че като знам що листи са из мануала и че вс. е на талиански... мерси
...с климатик е...значи е в ред,а...??? А иначе целият тази позиция 17 - този кютюк ли му е термоса...не е класически елемент термостат,а ???
ндааа
ама на 2.4 жтдд с климатик повече от 70 не дига :idea:
съсем класически термостат си е
а дали ти е в ред по нета ми уекинко трудно да позная
:wink:
Смених си термостата .......... преди смяната температурата извънградско беше около 60 градуса - сега е около 70-72градуса .... градско не вдига повече от 75 -80 градуса - само в задръстванията стига и държи на 90 ................ какво още трябва да се гледа за да се нормализира температурата ................ ,че пак ми се струва ниска .................!?
...за 1.9 и 2.4 JTD данните за термостата са: започва да отваря при 78-82 гр.С; а напълно отворен е при; и след : 86-90 гр.С !!! Така че поведението на термостатите около тия стойностти ...е нормално....
Да споделя и аз:
Преди да сменя моя термостат, стрелката почваше да отлепя след около 10 км при работа на двигателя до 2000 rpm и трудно качваше 60*. Натоварено градско движение - 65*.
Купих си въпросния термостат след няколко опита да ми продадат такъв за 136 и 140 HP. При 150HP започва да се използва G.146 на BEHR, който се ползва и при 2.4 JTDm (20v). Смяната е малко по-трудна (за справки Жоро от клубния сервиз).
След смяната колата до 5 км качи малко под 90* и там си остана независимо от експериментите ми (извънградско на 5-та със 60-70км/ч). Парното стана брутално!
След това мое наблюдение, считам, че теориите за "нормални" 70* при JTD са основани на блокирал в отворено положение термостат.
Така че съвет от мен - подменете си блокиралите термостати барабар с датчиците, за да може двигателите ви по-лесно да постигат оптимална работна температура и да не се износват и скапват залудо, а също така и да имате свястно отопление.
Тези които са с климатроник, да не се лъжат, че той е с четирипътен винтил, и разбирате ли ще ги топли и при студен двигател. Климатроника не е инверторен !
Знам ,че въпроса ми е тъп ,ама дали е възможно да има термостати за коли с газова уредба и такива за коли без газова уредба ?
Знам ,че въпроса ми е тъп ,ама дали е възможно да има термостати за коли с газова уредба и такива за коли без газова уредба ?
Кое според теб трябва да е различното? Такова чудо мисля, че няма.
Знам ,че въпроса ми е тъп ,ама дали е възможно да има термостати за коли с газова уредба и такива за коли без газова уредба ?
Ми на охладителната уредба й е все тая на кво гориво е колата - задачата й е да поддържа работната температура около 90гр. и изправно охлаждане успешно се справя с тая задача и с газ, и с метан.
Така, че - няма, освен в специални рацерски изпълнения :cheers:
А дали при механична причина за постоянно отворен термостат с някакъв препарат може да реши проблема ?
don_pepone
09-12-2011, 19:36
:no:
А дали при механична причина за постоянно отворен термостат с някакъв препарат може да реши проблема ?
Не може, отговорът е в тоя цитат, взет наслуки от нета:
"Тайната на термостата се намира в малкия цилиндър, разположен на устройството от страната на двигателя. Този цилиндър се пълни с термо-разширяващ се восък, който започва да се топи обикновенно при 82 или 88 градуса Целзий. Прът, свързан с клапан натиска този восък. Когато восъкът се топи, той се разширява значително и избутва пръта от цилиндъра, отваряйки вентила."
Тоя прословут парафин е причината и за тоталната смяна на термостатите по коли втора ръка, както и за легендите, че италианките не държат температура, щото стоят дълго време с паднало ниво на антифриза и изсъхнал термостат. Не знам как става, но старите майстори твърдят, че това е "смъртоносно" за парафинчето вътре - практиката го доказва :-|
Пример: купуваш си готина италианка на далавера, а стрелката й постоянно шари м/у 40 и 80 градуса (щото е много чувствителна, според някои спецове), бодваш й един ренде-термостат от Рено5 и хоп - пустата стрелка изведнъж си загубва чувствителността, залепне около 90гр. и години не мърда оттам ... личен опит, двукратен, в подписа.
За уредите може да поспорим, сменял съм дебитомер и на 156 пак шава (е не в тоя диапазон де, но да кажем 80-95 по стрелка), а на 146 не помръдва.
Та си има и уреда значение...
А това дали термостата е оригинален или гавра от ренде... не променя поведението на уреда.
Преди 4 г ,когато взех колата ,естествено термостата беше за смяна .Смених го с/у 160 лв ,но чувствителна промяна нямаше ,разбира се температурата се вдигна ,ама продължи да загрява бавно та затова си викам дали нещо не е застанало вътре и да пречи да се затваря напълно ,нещо микроскопично ,варовик ли ,ръжда ли .
alfonso1990
12-12-2011, 00:09
И аз си смених термостата Юни месец и много рядко ми качва 90 , само в задръствания и като катеря наклони... Дори днес един приятел ми вика кво става с тва нещо бе , тъй като карам си на дъжда и от 80 и нещо градуса спирам на светофара и пада на 70
При мен термостата си е в ред, просто колата загрява бавно. Не мисля да го сменям, по-скоро си мисля дали мога да си инсталирам екстрата за подгряването на антифриза, но дали е наложително ще се види като стане по-студено.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.