Log in

View Full Version : норално ли е да глъхне като е студена ?



frantic
16-11-2007, 09:57
Сутрин, моята колица, сега зимата като я подкарам и глъхне :? , макар че оборотите се подърват нчкаде 1 300 докато загрее. Ако дам повече газ даже може да угасне. Това дали е при всички (особенно боксерите), или да я водя на дисгностика :?:

hsr
16-11-2007, 10:09
Води я !

Gho5t
16-11-2007, 11:28
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=10307 виж и тая тема е същата и мойта ако нея изчакам 2 мин запалена почва да глъхне не че ще изгасне просто даваш газ и 2-3 сек докато зацепи да тръгне мойта е тс не е боксер ама е същото както ти викаш и като минат 3-5 мин и сичко е ток и жица : ) ни глъхне ни нищо после ако я карам 1 4ас и я оставя примерно 2-3 4аса и няма проблем после ни глъхне н нищо

hsr
16-11-2007, 12:51
А мислиш ли,че е нормално да е така? Щото за мен не е :roll:

frantic
16-11-2007, 13:13
Много пъти съм чувал нчкой да се оплаква от същото и за това питам дали не е нормално. Иначе 2 минути след запалването колата си върви като по часовник. И все пак можеби нещо не е на 100 % докато загрее малко.

Sergey_gigov
16-11-2007, 14:37
мойта също е така но чакам да и паднат оборотите до нормалните 900 -950 и след това няма проблеми не придърпва

Alex Shopov
17-11-2007, 08:50
И аз го имам същия проблем.Като я запаля и е студена парвите няколко минути като и подам газ на празен ход направо иска да гасне,пак кат не и давам газ си даржи нормално оборотите.От кво е това немам идея,сега ша сменям свещите,ама се чудя само основните четири ли да сменя,или всичките осем трябва да се сменят.

Gho5t
17-11-2007, 15:33
аве смени си сички ;) да си знаеш че е ок при тях сичко ама и кабелите там ; )

JJJ
17-11-2007, 18:31
Пробвали ли сте да чистите дюзи с ултразвук? :idea:

Alex Shopov
22-11-2007, 18:49
Е ако са дюзите нали ша глъхне постоянно,пък и паленето ми при студен двигател в тес минусови температури е отлично и се отказах и от смяната на свещите.

JJJ
23-11-2007, 22:07
Ефекта от зацапаните дюзи се проявява по-добре при студен двигател (впръсква се повече гориво в сравнение с загрял двигател). От друга страна веднага след пуска на двигателя, компютъра за известно време игнорира показанията на ламбда сондата и е трудно да се компенсира намалелия дебит на дюзите.

Въпреки всичко това е една възможните причини за подобни проблеми.

Alex Shopov
23-11-2007, 23:08
А дали ша има ефект от добавки към бензина за почистване,щот аз си купих една такава.

JJJ
24-11-2007, 00:13
Потърси във форума, мисля че има няколко теми. Но съм на мнение, че по-добрия вариант е “ултразвук”.

Alex Shopov
24-11-2007, 11:26
След дългото четене из форума на подобни теми си мисля дали е възможно следното.Нали на ламда сондата и трябва малко време да заработи докато позагрее малко двигателя,а пак аз с моя тъп термостат дет явно е зацепил отворен нали не може ми загрее колата кат хората,и дали може от туй да ми глъхне парвите няколко минути след студен старт.Пък тя не може ми загрее повече от 60 градуса изобщо в тия студове.И ко ша го сменям тоя термостат аз,дали ша е тои причината.

Tsetso
24-11-2007, 17:22
Ефекта от зацапаните дюзи се проявява по-добре при студен двигател (впръсква се повече гориво в сравнение с загрял двигател). От друга страна веднага след пуска на двигателя, компютъра за известно време игнорира показанията на ламбда сондата и е трудно да се компенсира намалелия дебит на дюзите.

Въпреки всичко това е една възможните причини за подобни проблеми.
JJJ, дюзите нямат ли еднакъв дебит, по-скоро времето на впръскване на гориво ще е различно при студен или топъл двигател, а от там и количеството ? Колкото до ламбда сондата при мен 1.3 Боксер си е с подгрявка и заработва веднага, показанията компютъра ми ги игнорира когато давам много газ и му става все едно за околната среда :D

Novachev
24-11-2007, 17:38
След дългото четене из форума на подобни теми си мисля дали е възможно следното.Нали на ламда сондата и трябва малко време да заработи докато позагрее малко двигателя,а пак аз с моя тъп термостат дет явно е зацепил отворен нали не може ми загрее колата кат хората,и дали може от туй да ми глъхне парвите няколко минути след студен старт.Пък тя не може ми загрее повече от 60 градуса изобщо в тия студове.И ко ша го сменям тоя термостат аз,дали ша е тои причината.
Най вероятно няма да се Що не си провериш датчика за температурата на двигателя може той да е една от причините. А ламбдата да заработи не и трябва топъл двигател горещи газове.

petrof
24-11-2007, 18:15
моиата сащо ми прави сащите номера,2-3 минути си мени оборотите ,след това е ОК.Казаха ми че е от ел.смукач,бил кам 150 лв :

Novachev
24-11-2007, 18:32
моиата сащо ми прави сащите номера,2-3 минути си мени оборотите ,след това е ОК.Казаха ми че е от ел.смукач,бил кам 150 лв :
Що не напишеш каква е твоята че с този автоматичен смукач не е ТS

petrof
24-11-2007, 18:48
146,1,3,boxer :lol:

petrof
24-11-2007, 18:58
сутрин когато е студена ,след като иа запалиа работи нормално ниаколко секунди,после заглахва,а пониакога гасне.Триабва да го следиа за това,и да иа подарям с малко гас .След 1-2 минути вече е ОК. : :?: : ТА питам знае ли ниакои каде е този датчик изпалниаващ функциата на смукач.???

Novachev
24-11-2007, 19:22
сутрин когато е студена ,след като иа запалиа работи нормално ниаколко секунди,после заглахва,а пониакога гасне.Триабва да го следиа за това,и да иа подарям с малко гас .След 1-2 минути вече е ОК. : :?: : ТА питам знае ли ниакои каде е този датчик изпалниаващ функциата на смукач.???
Не бе датчика си е датчик той дава сигнал към компютъра а компютъра управлява моторчето за празния ход аванса времето на впръскване т.н ламбда и разни други такива. Ако датчика примерно дава стойност на компа 45 град а двигателя е 20 град много ясно че ще заглъхне или ако датчика отчита температура напр -70град компа игнорира този сигнал и го замества със стойност 80 град и затова докато загрее заглъхва но причините може да са и от другаде сонди свещи дюзи и още ред други чарколяци.

petrof
24-11-2007, 19:30
a za6to na komputara v serviza ne ot4ita gre6ka?

petrof
24-11-2007, 19:32
закачих го на компутара в сервиза когато бе студена,и не отчита грешка.

Novachev
24-11-2007, 19:43
закачих го на компутара в сервиза когато бе студена,и не отчита грешка.
Може ако не е следил температурата диагностика а само е проверил за грешки да не го разбере ако не отчита точно, темп е 15 а той отчита 40 нема да го възприеме като грешка ама пак ще глъхне,но ти казвам че може да са ред други работи това е един от вариантите

georgievst
25-11-2007, 01:25
Ламбда сонда е това заради което глъхне в началото. Трябват и две три минути за да заработи нормално. Ако я смените и си сложите оригинална т.е БОШ няма да имате тези проблеми. Пък и гаранция 160 К.

Novachev
25-11-2007, 10:17
Ламбда сонда е това заради което глъхне в началото. Трябват и две три минути за да заработи нормално. Ако я смените и си сложите оригинална т.е БОШ няма да имате тези проблеми. Пък и гаранция 160 К.
Аз съм с оригинална сонда на Бош за 280 лв и пак глъхнеше преди да сменя дачтика.

georgievst
25-11-2007, 10:45
Имаш предвид датчика за температурата? Ако е от това е най добре, защото е най евтин. Ти каква марка сложи ?
Въпреки това при мен "забиваше" предница и се оправи още като смених дебитомера. После започнаха да ми играят оборотите и ми казаха, че е ламбда сонда. Не дава информация на компа и той блъска богата смес, от там и разхода отива на 18 на сто.
Ламбдата вчера я смених с Магнети Марели универсална някаква за 115 лв. Да видим какво ще покаже като разход.

Gin4o-majstora
25-11-2007, 17:58
След като си купих моята 145 1.6тс на тестването отчете сондата.И аз се разделих с 280лева .Инае универсалната не е гаранция че ще работи както трябва.

Novachev
25-11-2007, 18:33
След като си купих моята 145 1.6тс на тестването отчете сондата.И аз се разделих с 280лева .Инае универсалната не е гаранция че ще работи както трябва.
Не е вярно универсалната на Бош просто няма букса и трябва да и се запоят кабелите даже мисля че колегата Valjo беше ги накарал ония мошеници от Бош да си признаят че няма разлика между тази специалната и универсалната разликата е само че тази от 280 лв има букса. Уви аз разбрах твърде късно че може да е универсална.

Gin4o-majstora
25-11-2007, 19:09
Реалната цена е340лв но намалението което ползваме ме доведе до BOCH с букса и гаранция.

fen italianski
26-11-2007, 22:10
[quote="Gin4o-majstora"]Реалната цена е340лв но намалението което ползваме ме доведе до BOCH с букса и гаранция.[/quo
Сега имаш ли проблеми ?

Gin4o-majstora
26-11-2007, 22:57
ЗА сега никъкви.

vegatta
26-11-2007, 23:52
След дългото четене из форума на подобни теми си мисля дали е възможно следното.Нали на ламда сондата и трябва малко време да заработи докато позагрее малко двигателя,а пак аз с моя тъп термостат дет явно е зацепил отворен нали не може ми загрее колата кат хората,и дали може от туй да ми глъхне парвите няколко минути след студен старт.Пък тя не може ми загрее повече от 60 градуса изобщо в тия студове.И ко ша го сменям тоя термостат аз,дали ша е тои причината.
Бате сондата не се загрява от охладителната течност а от изгорелите газове
И не може да ти прекъсва пурвите няколко минути от нея

daniel085
27-11-2007, 21:25
[/b]И моита глахнеше така докато непрочетох във форума че трябва да я оставя 2-3 мин. да загрее.И сега така я изчаквам и трагвам вез провлемл :go:

SwappeR
06-12-2007, 11:07
Сега като изчетох темата се чудя в крайна сметка - ламбда сонда ли да сменям или датчик на температурата? Понеже и мооята глъхне първите 2-3 минути като е студена, а след това е пушка!

georgievst
06-12-2007, 18:32
Ти рано или късно ще смениш и ламбда сонда и дебитомер и температурен датчик, така че карай наред.

alra
07-12-2007, 11:20
Здравейте колеги, и моята заглъхва сутрин, но ако я оставя да поработи на място 5 мин. няма проблеми след това. Но на мен и парното ми прави някакви мизерии. След като загрее (бързо) духа 2-3 мин топло и след това започва да духа студено. Или премествам температурата или включвам на клима и после пак на парно и нещата се оправят, но само за няколко мин. и после пак от начало. Дали това не е от температурния датчик. Моята ламбда е сменена с Бош преди 25К. :roll:

Alex Shopov
14-01-2008, 23:36
Май го реших тоя проблем със заглъхването,много просто.От известно време започнах да зареждам само ОМV Super 100 и нито веднъж не сам имал такова заглъхване.Даже при тия студове няколко дни да не съм я палил и няма никви проблеми.

alra
14-01-2008, 23:50
А пък аз реших проблема с истинско зацепване на ангренажния ремък. А в другия случай просто не подавейте много газ и ще се оправи след 4-5 мин.

Успех

Detron
16-01-2008, 22:53
Да ви се оплача и аз имам подобен проблем и все си мисля, че идва някъде от пусковия момент на двигателя, т.е. "автоматичния смукач" или по-известно като "моторче на празен ход", защото след като двигателя влезе в режим, оплаквания нямам. Диагностиката не показва проблеми.
Днес реших да си направя един експеримент. "Моторчето на ПХ" ми е с две бобини - за отваряне и затваряне. Изведох от него кабел до купето и вързах 2 светодиода, паралелно на двете бобини на "моторчето", за да видя кога ЕКУ-то подава напражение към него. Бях страшно удивен, че от запалването на двигателя, карането из града и до спирането, двата светодиода постоянно светеха.
У мен възникнаха няколко въпроса:
1. Не е логично, но възможно ли е едновременно да се подава напрежение на двете бобини, т.е. да се отваря и затваря?
2. Възможно ли е ЕКУ-то да управлява "моторчето" импулсно и по този начин да регулира дебита на преминаващия въздух?
Ще помоля ако някой знае как става управлението на "МПХ", нека сподели, че не успях да намеря по-подробна информация в нета.

petrof
17-01-2008, 21:05
Радвам се че повдигаш отново този вапрос.Та моита е 146 боxер,и аз имах сащия проблем.На коледа ми напрви голям номер ,като не запали.След като постоя няколко часа в гараж и се размрази и купих една добавка от бензиностанция Топливо,продукт на ТЕКСАКО.Честно ти казвам,от тогава какьвто и студ,какьвто и сняг да вали пали от пьрвия пьт,трьгва студена ,и смукача се оказа че работи.ТА всичко маи е от горивото.Вземи пробваи с добавка за бензин ,само за 13.50,нищо не губиш.

Detron
17-01-2008, 22:03
Вече второ мнение виждам, че с добавки към бензина се разрешава проблема. Радвам се, че и ти си си решил проблема по лесен начин. Аз съм слагал разни добавки, за сега без ефект, но не ми пречи да опитам и с тази на TEXACO, но кажи по-точно каква е!
Иначе разгледах в Аутодатата управлението на МПХ от ЕКУ-то. Оказа се, че се управлява импулсно - изводи 4 и 22:

alra
18-01-2008, 09:13
Иаз смятам, че бензина е много лош. От нова година до сега съм зареждала 2-3 пъти и колата не ще да върви. Уплаших се, викам какво й стана на тая кола. Снощи сипах отново и колата си лети. Значи сипват пълни БОКЛУЦИ!

toto99
18-01-2008, 09:34
Основно е от горивото...
Има ли фенове на Газта.... Сутрин паля на бензин и почти веднага на газ... и проблема изчезва...
Брат ми е с Ланча... също на Газ, същия проблем при бензина.
А пък баща ми с Типото винаги пали на Газ, само в най-студените дни на бензин....

Detron
18-01-2008, 11:07
Колеги, тук не става въпрос за паленето. То е ясно - пали без проблем, но при изфорсирване на място или подкарване на колата, двигателя глъхне.

toto99
18-01-2008, 11:30
Аз не говоря за палене, на газ не забива муцуната....когато е студена.
По принцип всички инжекциони трябва да загреят, за да работят оптимално....но на газ не го прави. При работа на газ и по-бързо загрява...

Novachev
18-01-2008, 11:31
Дебитомера е замърсен и не отчита правилното количеството на въздуха понеже е замърсен отчита по малко въздух а реално влиза повече и сместа става бедна а в тези режими на колата и трябва по-богата смес и затова глъхне, или почистване или смяна. А може и да е от датчика за температурата дето е боцнат в термостата.
Ако ти е замърсен дебитомера ще имаш проблем с високите скорости да речем че няма да можеш да дигаш повече от 180км/ч, моята със зацапан дебитомер умираше на 200 по надолнищата и до там .
НО няма нищо по добро от нов оригинален дебитомер само че е доста солено затова може да се пробва с почистване като начало ако е от дебитомера.

alra
18-01-2008, 14:20
Колега Novachev, обясни моля те, понеже много не разбирам, възможно ли е от зацапан дебитомер да има по-голям разход на гориво.

И трудно ли много се чисти дебитомера? Изисква ли много време

моята харчи доста и се чудя дали може да е от това

Благодаря

Novachev
18-01-2008, 14:33
Относно разхода може да е по висок ако дебитомера не работи но не и ако е само зацапан , но разхода може да е висок заради неработеща или бавно реагираща( демек умряла)лабда сонда или неправилно отчиташ температурен датчик свещи и т.н. като при това не е задължително да свете лампата на таблото за проблем с инжекцията. Друго нещо заради което може да е висок разхода е карането на къси разстояния до 10 км примерно. Най добре ще е да идеш при някой който си разбира от работата ако си от София има няколко варианта. А за чистенето е елементарно потърси в търсачката става за 15 мин има доста теми написани .

alra
18-01-2008, 14:42
Колега, благодаря ти много. :big_bow_down:

Виждам, че си в Бургас, като идвам на там ще пиша за по кафе.

petrof
18-01-2008, 16:50
На вапроса за марката добавка за бензин е;Additive-extra продукт на texako,и в Силистра я предлагат в бензиностанциите на Топливо.

Detron
21-01-2008, 21:01
Преди малко направих нов експеримент. С приятел от фиат-форума бяхме на по вино :tequilla: и той ме посъветва да изключа датчика на температурата в термостата. Колата запали, тръгнах веднага и нямаше никакво забиване (заглъхване) на муцуната. :clap2: Проблема е, че свети лампата на инжекциона, но това е нормално. Утре сутринта ще повторя експеримента за да се уверя, че е възможно проблема да е в датчика.

Novachev
21-01-2008, 21:06
А като запали колата и я пробва с изключен датчик топла или студена беше

Novachev
21-01-2008, 21:13
защото по книгите пишат че когато му откачиш буксата и светне лампата компютъра приема че температурата на двигателя е нормално т.е. 80 град. И може сутринта на студено като я запалиш да не държи обороти ни да глъхне още по вече ако стане така закачи датчика

Detron
21-01-2008, 23:12
Колата може да се каже, че беше студена - повече от 3 часа в спряно състояние след 10 минутно шофиране. Затова утре ще я пробвам след по-голям престой и при по-ниска температура на околната среда. После ще пиша за резултата.

Detron
22-01-2008, 11:41
Сутринта преди да запаля колата измерих с омметър съпротивленията на датчиците за температурата на охл. течност и на входящия въздух. Първия показа 5.36 кОм, а втория 5.72 кОм при около 0 градуса.

Запалих колата, изфорсирах я леко, тръгнах и нямаше заглъхване. Вървеше добре, но .... след 100 м, като намалих на жп прелеза и тя започна да заглъхва, едва минах през линията. Спрях, угасих двигателя, закачих буксата на датчика, пак запалих и вече си вървеше добре.

Утре ще пробвам да изключа другия датчик, на входящия въздух.

Novachev
22-01-2008, 12:09
Ако си с Bosch motronic 1.5.5 стойностите са напълно нормални е виж по долу на картинките
http://clubalfaromeo.com/forum/download.php?id=1818
http://clubalfaromeo.com/forum/download.php?id=1817
Работата отива на дебитомер може той да с замърсен или тръгнал прочети из темата

Detron
23-01-2008, 11:53
Днес откачих температурния датчик на входящия въздух, който се намира преди дебитомера и запалих колата. Двигателя работеше добре и при тръгване не заглъхваше. Този път не свтеше лампата на инжекциона. Минах около 3 км без никакви проблеми. Времето днес захладня и утре ще повторя същия опит.

trouble
23-01-2008, 12:02
Колеги сложих спортен филтър, колата почна да заглъхва сутрин повече от преди, след като загрее няма проблеми....кво се е прецакало...

Novachev
23-01-2008, 12:05
Днес откачих температурния датчик на входящия въздух, който се намира преди дебитомера и запалих колата. Двигателя работеше добре и при тръгване не заглъхваше. Този път не свтеше лампата на инжекциона. Минах около 3 км без никакви проблеми. Времето днес захладня и утре ще повторя същия опит.
На твоята кола с колко кабела е дебитомера гледам че има единтакъв вариант дето температурния датчик за въздуха е отделно ако е така си щастличец щото на другия вариант е заедно с дебитомера и там е змо9го пара тач работа.

Novachev
23-01-2008, 12:09
Колеги сложих спортен филтър, колата почна да заглъхва сутрин повече от преди, след като загрее няма проблеми....кво се е прецакало... Прочети няколко поста по нагоре за възможните причини има колега с подобен на твоя проблем

Detron
23-01-2008, 13:23
Дебитомера е с 4 извода и датчика е извън него, това е при по-старата система на Bosch - Motronic 2.10.4. Мисля, че при Motronic 1.5.5 дебитомера e с 5 извода и датчика е в него. За сега все още си мисля, че проблема ми не е в дебитомера. Естествено диагностиката не показва проблем в него, а и заглъхването на двигателя е само за няколко минутки, после всичко е ОК.

videolux
23-01-2008, 14:43
Моята Alfa 145 1.3 BOXER, ми прави същия проблем. На студено сутрин, при запалване губи обороти и гасне. Така на 2-3 пъти. После 2-3 мин. я оставям да загрее и при тръгване глъхне. Всичко се оправя на 2-3 км. Но смятам че това не е нормално. Понеже съм от по малък град, и тук в сервизите разбират само от немски коли, не можаха да ми оправят колата. Смених първо температурния датчик, проблема остана, после смених и мотора за празния ход (при което стария беше много опушен и бях почти сигурен че съм решил проблема) но на другата сутрин същата работа. Разликата беше, че преди след запалване гаснееше почти веднага, а сега малко по късно, но може би това е заради малко по високите температури сутрин през тия дни. Някой ако има решение още какво да сменям, моля да каже, ще сменям докато се оправи.