View Full Version : Мнооого кондез по стъклата?
blackcodda
24-11-2007, 13:14
Колеги, проблема с многото конденз в този сезон взе да дразни твърде, а и пречи доста на видимостта.
Колата взех с предно стъкло правено в Италия, и както казват наш'те майсторе - италиянците са се поомазали - беше залепена само лайсната, но не и самото стъкло. Операция премонтиране в Мустанг на "КРасно село" - 60 лв, гаранция 1 год. и стъклото е 6.
Проблема обаче с конденза от навсякъде, се премести на странични задните стъкла, които изглеждат ОК.
Предполагам, че трябва да се прегледат и най-вероятно да се сменят самите гумените уплътнения на вратите, евентуално и багажника.
Някой имал ли е подобен проблем с конденза по страничните стъкла и как се е сборил с него? Само за инфо - питах при Италианеца за уплътнения, оказа се, че въобще не продават такива неща... Знаете ли някъде да се продават такива и сервиз, където да ги сменят?
Mind_Control
24-11-2007, 13:26
няма такива неща да сменяш оплътнения.. филтъра за въздуха в купето го виж!
blackcodda
24-11-2007, 13:32
Мерси, много бърз отговор. Още не съм човъркал по колата - този филтър как най-лесно да го докопам? Предполагам е някъде зад централната конзола?
А и друго - сутрин в студа много лепнат вратите - направо не могат да се отворят, както и ключалката на предна лява врата. Същевременно - на багажника - нкакви проблеми. Предполагам, това отново е заради влагата в купето?
LeoVin4i
24-11-2007, 14:53
Филтъра се намира под тая пластмаса. Пластмасата се държи на 3 щипки (намират се там дето съм драскал с червено :) ) и 1 винт. Може да се махне и без да се сваля рамото на чистачката. Аз го смених преди малко обаче стария си беше в прилично състояние и не очаквам да се реши проблема с изпотяването, ама да видим.
Счисто нов филтър съм и конденз си има пак. Решението е друго, но още не знам какво е...
pininfarina
24-11-2007, 16:00
Изключвай си бутона който върти въздуха в купето, от това също се получава много голям конденз.
Погледни как ти е кранчето на парното, виж дали е конденз на стъклото или е по- мазно т.е. антифриз доливаш ли...ако е теч от него - в купето долу под педала на газта пипни. Аз имах такъв проблем. Характерно е, че мирише малко гадно в купето ако от това.
Има един препарат на Сонакс, който е против изпотяване на стъклата и мисля да си взема...
georgievst
25-11-2007, 01:19
Намажете си уплътненията на вратите с глицерин за да не ви залепват. Особено през зимата.
Явно доста 145/146-ци имат този проблем и моята не е изключение вече почна да ми писва да бърша прозореца и си правя само две кръгчета за очите :lol:
emil georgiev
25-11-2007, 10:42
Колеги, проблема с многото конденз в този сезон взе да дразни твърде, а и пречи доста на видимостта.
Колата взех с предно стъкло правено в Италия, и както казват наш'те майсторе - италиянците са се поомазали - беше залепена само лайсната, но не и самото стъкло. Операция премонтиране в Мустанг на "КРасно село" - 60 лв, гаранция 1 год. и стъклото е 6.
Проблема обаче с конденза от навсякъде, се премести на странични задните стъкла, които изглеждат ОК.
Предполагам, че трябва да се прегледат и най-вероятно да се сменят самите гумените уплътнения на вратите, евентуално и багажника.
Някой имал ли е подобен проблем с конденза по страничните стъкла и как се е сборил с него? Само за инфо - питах при Италианеца за уплътнения, оказа се, че въобще не продават такива неща... Знаете ли някъде да се продават такива и сервиз, където да ги сменят? затвори притока на въздух така няма да влиза влажен въздух. Всички имаме проблема той е от гадното време Обърни и страничните духалки към стъклата и карай по внимателно
georgievst
25-11-2007, 10:51
Сложи си климатика на нула и като се появи конденз врътни дясната врътка на крайно дясно "червеното стъкло" обдухва стъклото отвътре след половин минута се оправят нещата. Като изчезне конденза можеш да преместиш една степен наляво "бялото стъкло". Така стои изключен и като се наложи можеш веднага да го врътнеш обратно.
Любопитно ми е дали при теб ще стане. Пробвай и пиши после.
Сложи си климатика на нула и като се появи конденз врътни дясната врътка на крайно дясно "червеното стъкло" обдухва стъклото отвътре след половин минута се оправят нещата. Като изчезне конденза можеш да преместиш една степен наляво "бялото стъкло". Така стои изключен и като се наложи можеш веднага да го врътнеш обратно.
Любопитно ми е дали при теб ще стане. Пробвай и пиши после.
При мен това работи безотказно и съм много доволен от тази функция на Алфата.....измислили са го добре
trustworthy
25-11-2007, 14:06
Няма еднозначно решение на този проблем. Писано е много по него. освен по начина, който ти каза georgievst (и аз него ползвам) , друг ефикасен няма :? Не знам просто какво правят тези, на които не им работят или въобще нямат климатици :roll:
georgievst
25-11-2007, 14:15
Има някакви пръскалки против изпотяване на стъклата, обаче аз не съм ги пробвал. Пръскаш и после трябва да го изтриеш със сух парцал. Ако някой го е пробвал да каже има ли ефект.
trustworthy
25-11-2007, 14:25
Идеята е да ти омазни прозореца тая пръскалка и оттам да попречи на конденза да намали видимостта. Аз съм ползвал навремето един подобен спрей
georgievst
25-11-2007, 14:53
И аз така си го представях. Затова не съм го пробвал.
Сложи си климатика на нула и като се появи конденз врътни дясната врътка на крайно дясно "червеното стъкло" обдухва стъклото отвътре след половин минута се оправят нещата. Като изчезне конденза можеш да преместиш една степен наляво "бялото стъкло". Така стои изключен и като се наложи можеш веднага да го врътнеш обратно.
Любопитно ми е дали при теб ще стане. Пробвай и пиши после.
Я дай малко повече информация, че ми стана интересно, а не успях да се ориентирам. Моята е боксер, старата маска.
Имам следните копчета:
1. За топло-стдено
2. Степен на сила на вентилатора - изключено, 0, 1, 2, 3, 4
3. Посока на обдухване - долу в краката, стъкло, само от таблото, и комбинирано
4. Бутонче за климатик
5. Бутонче за рециркулация (силно се съмнявам, че работи)
*Сложи си климатика на нула - включва се климатика и врътката с вентилатора се слага на 0-ла?
*С червено стъкло предполагам визираш врътка номер 1? Тоест да пусна климатика и да пусна да духа топло едновременно?
blackcodda
26-11-2007, 10:05
По всичко личи, че проблема с конденза е повсеместен. Понеже няма климатик в колата си мисля да изпозлвам един от тези препарати против изпотяване, макар че не вярвам много в него.
Иначе като се пусне парното да духа на макс, дори и да не е още загряла колата оправя нещата с челното стъкло за около минута, в завсимост от колко е гаден конденза. Задните стъкла обаче си стоят така.
Определено мислех да намажа уплътненията с нещо - глицерина е добра идея и ще го пробвам.
В крайна сметка стигам до извода, че е малко вероятно да са уплътнения и от тяхната смяна едсва ли ще се случи нещо сериозно, след като тук излезе наяве, че доста Алфи си го имат тоя проблем.
Сложи си климатика на нула и като се появи конденз врътни дясната врътка на крайно дясно "червеното стъкло" обдухва стъклото отвътре след половин минута се оправят нещата. Като изчезне конденза можеш да преместиш една степен наляво "бялото стъкло". Така стои изключен и като се наложи можеш веднага да го врътнеш обратно.
Любопитно ми е дали при теб ще стане. Пробвай и пиши после.
Я дай малко повече информация, че ми стана интересно, а не успях да се ориентирам. Моята е боксер, старата маска.
Имам следните копчета:
1. За топло-стдено
2. Степен на сила на вентилатора - изключено, 0, 1, 2, 3, 4
3. Посока на обдухване - долу в краката, стъкло, само от таблото, и комбинирано
4. Бутонче за климатик
5. Бутонче за рециркулация (силно се съмнявам, че работи)
*Сложи си климатика на нула - включва се климатика и врътката с вентилатора се слага на 0-ла?
*С червено стъкло предполагам визираш врътка номер 1? Тоест да пусна климатика и да пусна да духа топло едновременно?
Не е точно така...но както описваш дясната ти врътка "3. Посока на обдухване - долу в краката, стъкло, само от таблото, и комбинирано..."...тук трябва да имаш и положение на ключа оранжево прозорче с вълнообразни линии сочещи нагоре, та там премести ключа...сложи парното да духна на синьото поле...Силата на вентилатора няма значение, то в тази позиция вентилатора не се регулира...а самия бутон на климатика не го натискай. Самия климатик се включва сам....
Аз като си врътна копчето на "червеното стъкло" се оправя предното стъкло и части от предните странични стъкла (колкото да виждам огледалата). Сега ще сменям поленов филтър, но съм забелязал, че доста алфисти се оплакват и след това. Няма ли лечение за таз болест? Не може да не са го измислили.
Сложи си климатика на нула и като се появи конденз врътни дясната врътка на крайно дясно "червеното стъкло" обдухва стъклото отвътре след половин минута се оправят нещата. Като изчезне конденза можеш да преместиш една степен наляво "бялото стъкло". Така стои изключен и като се наложи можеш веднага да го врътнеш обратно.
Любопитно ми е дали при теб ще стане. Пробвай и пиши после.
Я дай малко повече информация, че ми стана интересно, а не успях да се ориентирам. Моята е боксер, старата маска.
Имам следните копчета:
1. За топло-стдено
2. Степен на сила на вентилатора - изключено, 0, 1, 2, 3, 4
3. Посока на обдухване - долу в краката, стъкло, само от таблото, и комбинирано
4. Бутонче за климатик
5. Бутонче за рециркулация (силно се съмнявам, че работи)
*Сложи си климатика на нула - включва се климатика и врътката с вентилатора се слага на 0-ла?
*С червено стъкло предполагам визираш врътка номер 1? Тоест да пусна климатика и да пусна да духа топло едновременно?
Не е точно така...но както описваш дясната ти врътка "3. Посока на обдухване - долу в краката, стъкло, само от таблото, и комбинирано..."...тук трябва да имаш и положение на ключа оранжево прозорче с вълнообразни линии сочещи нагоре, та там премести ключа...сложи парното да духна на синьото поле...Силата на вентилатора няма значение, то в тази позиция вентилатора не се регулира...а самия бутон на климатика не го натискай. Самия климатик се включва сам....
Хм странно,
Значи това което наричам аз "Обдухване стъкло" е точно този знак който описваш ти. Но при мен мога да си регулирам силата на вентилатора незвисимо че съм избрал знака с вълнообразните линии. Най-често карам в следната конфигурация:
Топло-студено: Крайно дясно, в червеното
Посока въздух: Обдухване на стъклата
Сила въздух: Както си избера от врътката със силата на вентилатора.
Сложи си климатика на нула и като се появи конденз врътни дясната врътка на крайно дясно "червеното стъкло" обдухва стъклото отвътре след половин минута се оправят нещата. Като изчезне конденза можеш да преместиш една степен наляво "бялото стъкло". Така стои изключен и като се наложи можеш веднага да го врътнеш обратно.
Любопитно ми е дали при теб ще стане. Пробвай и пиши после.
Я дай малко повече информация, че ми стана интересно, а не успях да се ориентирам. Моята е боксер, старата маска.
Имам следните копчета:
1. За топло-стдено
2. Степен на сила на вентилатора - изключено, 0, 1, 2, 3, 4
3. Посока на обдухване - долу в краката, стъкло, само от таблото, и комбинирано
4. Бутонче за климатик
5. Бутонче за рециркулация (силно се съмнявам, че работи)
*Сложи си климатика на нула - включва се климатика и врътката с вентилатора се слага на 0-ла?
*С червено стъкло предполагам визираш врътка номер 1? Тоест да пусна климатика и да пусна да духа топло едновременно?
Не е точно така...но както описваш дясната ти врътка "3. Посока на обдухване - долу в краката, стъкло, само от таблото, и комбинирано..."...тук трябва да имаш и положение на ключа оранжево прозорче с вълнообразни линии сочещи нагоре, та там премести ключа...сложи парното да духна на синьото поле...Силата на вентилатора няма значение, то в тази позиция вентилатора не се регулира...а самия бутон на климатика не го натискай. Самия климатик се включва сам....
Хм странно,
Значи това което наричам аз "Обдухване стъкло" е точно този знак който описваш ти. Но при мен мога да си регулирам силата на вентилатора незвисимо че съм избрал знака с вълнообразните линии. Най-често карам в следната конфигурация:
Топло-студено: Крайно дясно, в червеното
Посока въздух: Обдухване на стъклата
Сила въздух: Както си избера от врътката със силата на вентилатора.
Да така също може...но за да съм пределно ясен....има 2 положения на обдухване на стъклото. 1.Символа е прозорче с линийки и е бял (в това положение може да регулираш силата на вентилатора) и 2.Символа пак е прозорче с линийки но е оранжев (тук аз не мога да регулирам силата на вентилатора, просто при тва положение светва лампата на киматика и вентилатора духа със максимална сила без възможност за регулиране)...
Ясно! Аз имам само бял символ, оранжев нямам ...
Сложи си климатика на нула и като се появи конденз врътни дясната врътка на крайно дясно "червеното стъкло" обдухва стъклото отвътре след половин минута се оправят нещата. Като изчезне конденза можеш да преместиш една степен наляво "бялото стъкло". Така стои изключен и като се наложи можеш веднага да го врътнеш обратно.
Любопитно ми е дали при теб ще стане. Пробвай и пиши после.
Я дай малко повече информация, че ми стана интересно, а не успях да се ориентирам. Моята е боксер, старата маска.
Имам следните копчета:
1. За топло-стдено
2. Степен на сила на вентилатора - изключено, 0, 1, 2, 3, 4
3. Посока на обдухване - долу в краката, стъкло, само от таблото, и комбинирано
4. Бутонче за климатик
5. Бутонче за рециркулация (силно се съмнявам, че работи)
*Сложи си климатика на нула - включва се климатика и врътката с вентилатора се слага на 0-ла?
*С червено стъкло предполагам визираш врътка номер 1? Тоест да пусна климатика и да пусна да духа топло едновременно?
Не е точно така...но както описваш дясната ти врътка "3. Посока на обдухване - долу в краката, стъкло, само от таблото, и комбинирано..."...тук трябва да имаш и положение на ключа оранжево прозорче с вълнообразни линии сочещи нагоре, та там премести ключа...сложи парното да духна на синьото поле...Силата на вентилатора няма значение, то в тази позиция вентилатора не се регулира...а самия бутон на климатика не го натискай. Самия климатик се включва сам....
Хм странно,
Значи това което наричам аз "Обдухване стъкло" е точно този знак който описваш ти. Но при мен мога да си регулирам силата на вентилатора незвисимо че съм избрал знака с вълнообразните линии. Най-често карам в следната конфигурация:
Топло-студено: Крайно дясно, в червеното
Посока въздух: Обдухване на стъклата
Сила въздух: Както си избера от врътката със силата на вентилатора.
Да така също може...но за да съм пределно ясен....има 2 положения на обдухване на стъклото. 1.Символа е прозорче с линийки и е бял (в това положение може да регулираш силата на вентилатора) и 2.Символа пак е прозорче с линийки но е оранжев (тук аз не мога да регулирам силата на вентилатора, просто при тва положение светва лампата на киматика и вентилатора духа със максимална сила без възможност за регулиране)...да, но не всички са с новото табло :roll:
да де, затва обясних по подробно :)
Добре де, я ми обяснете нещо сега. Опишете ми какво имате предвит под думата "конденз"?
1.Колата е паркирана, влизате вътре и стъклата са мокри отвън и не се вижда нищо през тях.
2.Докато карате стъклата ви се 'запотяват' отвътре.
Значи и 2-те неща са нормални и съм го виждал по много коли.
За да избегнете точка 2. си купувате спрей против изпотяване , който вече е споменат в темата.
За точка 1. Този спрей се отмива мн. лесно и не помага за отвън.
По принцип 2-та варианта се лекуват с мн. силно парно в купето, което изсушава прозорците. Ако обаче ви се изпотяват прозорците, от вътре, когато сте пуснали парното, то непременно трябва да смените филтъра на купето.Има и друго, когато е мокро времето наън не трябва да пускате да върти въздуха вътре в купето, а да влиза отвън. Успех.
Добре де, я ми обяснете нещо сега. Опишете ми какво имате предвит под думата "конденз"?
1.Колата е паркирана, влизате вътре и стъклата са мокри отвън и не се вижда нищо през тях.
2.Докато карате стъклата ви се 'запотяват' отвътре.
Значи и 2-те неща са нормални и съм го виждал по много коли.
За да избегнете точка 2. си купувате спрей против изпотяване , който вече е споменат в темата.
За точка 1. Този спрей се отмива мн. лесно и не помага за отвън.
По принцип 2-та варианта се лекуват с мн. силно парно в купето, което изсушава прозорците. Ако обаче ви се изпотяват прозорците, от вътре, когато сте пуснали парното, то непременно трябва да смените филтъра на купето.Има и друго, когато е мокро времето наън не трябва да пускате да върти въздуха вътре в купето, а да влиза отвън. Успех.
Става въпрос за т.2 и това, което си написал е точно, ама малко се разводни темата...
ALFA155Ts
27-11-2007, 14:14
И аз реших моя проблем махнах коричката под дясната чистачка махнах и коричката под нея над филтъра и какво открих :shock: филтъра беше станал равен като дъска чеееерен леш явно е оригиналния щото има емблемки по него а колата ми е на 220 000 км смених го и при мене ефекта е огромен нямам вече неприятна воня от клапите струята на топлия въздух се увеличи много преди да се топля трябваше да е на 3 а сега и 1ва степен е достатъчна :D :D :D и спряха да ми се потят стъклата ........ и всичко само 15 кинта много съм доволен
и пускай топло на климатик : ) не на парното по малко се запотяват
Моя пък седи в нас и не съм го сменил, я дайте описание как се сменя филтъра на купето(според мен няма нужда да го сменям ама все пак?)
и пускай топло на климатик : ) не на парното по малко се запотяват
Така няма ли да се прецака нещо?
и пускай топло на климатик : ) не на парното по малко се запотяват
Така няма ли да се прецака нещо? хаха смисал да си пуска климата не парното : ) ... щото с климата по малко се потят стъклата...
и пускай топло на климатик : ) не на парното по малко се запотяват
Така няма ли да се прецака нещо? хаха смисал да си пуска климата не парното : ) ... щото с климата по малко се потят стъклата...
Хаха-представям си какво е да караш с клима зимата - моята лятото вади -1 градус :)
и пускай топло на климатик : ) не на парното по малко се запотяват
Така няма ли да се прецака нещо? хаха смисал да си пуска климата не парното : ) ... щото с климата по малко се потят стъклата...
Хаха-представям си какво е да караш с клима зимата - моята лятото вади -1 градус :)
какво вади? :shock:
и пускай топло на климатик : ) не на парното по малко се запотяват
Така няма ли да се прецака нещо? хаха смисал да си пуска климата не парното : ) ... щото с климата по малко се потят стъклата...
Хаха-представям си какво е да караш с клима зимата - моята лятото вади -1 градус :)
какво вади? :shock:
Температурата на изпарение на климатика е -1 градус (като се зарежда климатика на уреда има два манометъра(?) за високото и ниското налягане и на единият показва тази температура).
Незнам какво расъждаваш обеснявам ти като пусна парното без клима се потят стъклата като пусна климата и несе потят...
Незнам какво расъждаваш обеснявам ти като пусна парното без клима се потят стъклата като пусна климата и несе потят мн малко... : )
А ти внимаваш ли какво пишеш:
като пусна климата и несе потят мн малко
Тоест искаш да кажеш, че се потят много? :)
За колегата по-горе без автоматичната клим. система. Против конденз: въртока на парното на средно положение, вентилатора на 4, клапата за външен въздух отворена и натиснато копче на климатика.
Забележка:
При околна температура под -5С компресора не включва
Забележка:
При околна температура под -5С компресора не включва
ако е замръзнал конденза и не го е изкарал и на +3 не включва
Запотяваха ми се много яко предното, страничните и задното стъкло до степен да не може да се види нещо. При завъртане на духалката на последната степен и за около 30 сек всичко се оправяше като после завъртах на предното положение и карах така.
Не се примирих обаче и си смених филтъра на купето.
До сега запотявания нямам и карам на врътката за стъкла напред и в краката.
Всички гумени уплътнения съм напръскал със спей който има и парафин - това направих когато смених и филтъра.
Проблеми от тогава за изминати 3000км няма.
Аз му хванах цаката :P постоянно карам на функцията на климатроника "макс размразяване" или там квото е, незнам колко е полезно, но нямам никакъв конденз. Връщах се един път от Стара Загора и пак стъклата бяха, като ...... и си викам е..л съм та и от тогава, като е мокро все бумти, малко е шумно ама поне няма конденз. :D
HooL - бе верно че тоя твоя начин е ефективен .. ама шума от духалките .. губи се удоволствието от карането .. ;)
А за тея препарати .. един колега бе ползвал .. обаче преди да напръска с тоя спрей не почистил стъклото .. абе почистил го ама не чак до блясък и каза, че по стъклото напръскано със спрея некви дребни боклучета полепнали, които не може да махне сега, и само около тея боклучета се появявал конденз.. Та преди да се ползва спрея стъклото трябва да ви е кристално чисто ..
Според мен идеята за смяна на филтъра за купето и от време на време обдухването на стъклото е по-добър вариант :roll:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.