View Full Version : Ламбда или не???
Furious 155
25-11-2007, 01:04
Таа значи, светваше ми чек енджин лампата в обороти примерно около 1000-1300 като я карам на 3-та и 4-та. Колата понякога ми се замисляше пак на тия обороти като и дам газ... Заведох я на диагностика и там ме отсреляха с ламбда и ДЕБИТОМЕР...странно ама за моята дебитомера е на цената на цялата кола. Впоследствие реших да прочета записаните грешки в компа и порових форума и потвърдих с мануала за 155(с имобилайзер) как става. Та направих го и ми каза: 1-2-2-3 - Демек ламбдата е за смяна. Днес сипах шелски 95 бензин и я карах 265км по магистралата с 100-120-140. Сега ходих до колата пак да проверя какво има записано в компа: 4-4-4-4 - няма грешки(акумулатора е 6, всмисъл не е ресетван компютъра)... Има ли възможност проблема да е от бензина? В колата имаше ОМВ и малко лукойлски останал бензин...днес основната съставка беше от шелски 95.
Дали ламбдата е за смяна или да изчакам да видим как ще е и нататък?
Най-добре изчакай малко,покарай си колата и не бързай да даваш пари на вятъра,щото спокойно може да се окаже,че проблема ти е бил от некачествен бензин :roll: Пък даже и наистина сондата да е за смяна нищо нама да си загубил и поне ще си сигурен :)
Novachev
25-11-2007, 10:30
Колегата е прав ако си карал с лош бензин и на къси разстояния ламбдата се опушва и не отчита правилни и сигурно затова компа е записал грешка но на дългото се е самопочистила и сега е наред.
А за дебитомерите цените на Бош оригиналния са високи но има и китайски за по 115-140 лв. А ако случайно ти се наложи да сменяш сонда не им вярвай че универсалната на БОШ за 170 лв не върши работа.
Furious 155
25-11-2007, 23:26
Такаааа, днес след 200 км пак извънградско отново няма грешки в компа. Явно май бензина ще да е бил... пак сипах на Шел де, та да видим! Другото което ми минава е че ми се случвало лампата да светва в студено време около нулата, та може и веригата за погряване на сондата нещо да ебава работата. До колкото разбрах май си има отделен бушон, така ли е ?
The_Game
26-11-2007, 00:05
Такаааа, днес след 200 км пак извънградско отново няма грешки в компа. Явно май бензина ще да е бил... пак сипах на Шел де, та да видим! Другото което ми минава е че ми се случвало лампата да светва в студено време около нулата, та може и веригата за погряване на сондата нещо да ебава работата. До колкото разбрах май си има отделен бушон, така ли е ?
А как разбра, че компа не отчита грешки ?
Аз нещо от шел не съм доволен. Също и от Лукоил.
Сега е с обикновен на ОМВ и май върви повече от преди с "95ви поВер"
А от една тукашна бензиностанция със МНОГО съмнителен прйзход с 25 лева едвам мина 75 км извън градско :laser:
Furious 155
26-11-2007, 00:16
Ами на колите с новото купе и стария мотор, като моята имат имобилайзери(с големи червени ключове са). За тах в мануала на 155 пише как да се четат грешки на компютъра на колата. Натискаш 5 пъти педала на газта(до долу и отпускаш обратно) когато колата е на контакт и в рамките на 5 секунди. Изгасва лампата на инжекциона. След това мигва веднъш прдължително и след това следва кода. Кодът е във вид на 4 последователни числа - брой мигвания на лампата за инжекциона. Миганията са последователни през секунда, а паузите между числата са поне 2 секунди. 4-4-4-4 - Пише че няма записани грешки в компа. :) Има тема във форума тук по въпроса!
Аз откакто я имам колата сипвам само 95Н. Не съм слагал В-пауър и 100 октанов досега :)
ALFA CORSE
26-11-2007, 00:23
А как разбра, че компа не отчита грешки ?
За по-старите също има начин, дори мисля го има описан във форума.
Furious 155
26-11-2007, 13:27
Ново инфо - 1-2-2-3 - Lambda Control Error. Това е след 5 км градско на студен мотор, като цяло...
Преди време (близо 1 год.) и аз се бях сблъскал с подобен проблем. Ламбда сондата ту работеше добре, ту не работеше. След консултация с едно кадърно майсторче, се оказа, че ламбда сондата наистина е за смяна, защото просто ресурса й вече е на изчерпване. Когато си на дълъг път (извън градско шофиране) промените в режима на работа не са толкова динамични и ламбдата макар и по-мудно все пак реагира, докато в градски условия на каране - нещата вече са съвсем различни и при недостатъчно бърза и адекватна реакция на ламбдата, компа записва грешка.
По-добре си я смени и ще видиш, че има и разлика!
А как си с разхода на бензин?
Furious 155
26-11-2007, 15:23
Ами разхода не е огромен - в града ми гори 11 средно(в студеното) извън с около 90км е на 6-6,5 може би....
Абе ще се сменя ламбда, ама трябва и пари да дойдат по случая! :)
Kostadin
26-11-2007, 16:40
За по-старите също има начин, дори мисля го има описан във форума.
има има, ама май май нема :roll:
ALFA CORSE
27-11-2007, 18:34
За по-старите също има начин, дори мисля го има описан във форума.
има има, ама май май нема :roll:
Пробвал ли си?
Kostadin
27-11-2007, 18:35
[quote="ALFA CORSE":24a4uenk]
За по-старите също има начин, дори мисля го има описан във форума.
има има, ама май май нема :roll:
Пробвал ли си?[/quote:24a4uenk]
ако имаш предвид това, което е описал колегата да и няма ефект :wink:
ALFA CORSE
27-11-2007, 19:04
ако имаш предвид това, което е описал колегата да и няма ефект :wink:
Тц, не.
За колегите с Бош Мотроник 1.7 БЕЗ алфа код - в този случай пак може да се видят грешките с помощта на една крушка 12V или светодиод, оказа се.
В прословутото сервизно ръководтсво (онея нечетими PDF-и) има описание на Мотроника и тази процедура за проверка на грешките е описана подробно (има и схеми за закачане на крушката). Освен това има и упътване кое и как да се провери при наличие на грешка.
А ето и цялата тема (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=4343&postdays=0&postorder=asc&highlight=%EA%F3%EF%EB%F3%ED%E3+%EA%F0%F3%F8%EA%E0&start=0)
Ами разхода не е огромен - в града ми гори 11 средно(в студеното) извън с около 90км е на 6-6,5 може би....
Абе ще се сменя ламбда, ама трябва и пари да дойдат по случая! :)
А ти сигурен ли си в тоя разход :shock: Щото уж сондата за смяна пък разхода... :roll:
Furious 155
28-11-2007, 20:58
Ами да- толкова дава.... така ми излиза според това дето сипвам :)
Днес ми се случи да мина малко по-бързичко през два доста големи гьола и колата започна да придърпва.С малко гас върви,но като натисна повече педала и започва да придърпва и намаля вместо да ускорява.След няколко километра се пооправи горе долу,но пак не е както преди това.Възможно ли е причината да е,че сондата се е намокрила?Освен това друго не ми идва наум-бобини,кабели всичко е сухо :roll:
Днес ми се случи да мина малко по-бързичко през два доста големи гьола и колата започна да придърпва.С малко гас върви,но като натисна повече педала и започва да придърпва и намаля вместо да ускорява.След няколко километра се пооправи горе долу,но пак не е както преди това.Възможно ли е причината да е,че сондата се е намокрила?Освен това друго не ми идва наум-бобини,кабели всичко е сухо :roll:
Според мен просто са се намокрили още неща ..Сигурен съм, че до 1-2-3 дена ще се оправи, освен ако не се е намокрило нещо фатално :D
Furious 155
06-12-2007, 19:01
Досега ми гореше 20/100 в София.... преди малко смених ламбда и да видим!
П.П. ГОЛЯМО мерси отново на Румен от клубния за смяната!!!
при мене по същия начин с тая грешка - ту я има ту я няма. интересното е че солюшъна е да сменя контрол юнит с11 демек компа... е няма пък. но си ми върви нормално и разхода също е нормален. иначе и аз стигнах до заключение че има проблем в жиците до ламбдата - тия дето са за подгряването и.
за коцето:http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=8564&highlight=%F1%E0%EC%EE%E4%E8%E0%E3%ED%EE%F1%F2%E8% EA%E0
Е то всъщност е къмто два пъти по-евтино да си смениш компота вместо ламбдата :lol:
Furious 155
06-12-2007, 21:33
Е то всъщност е къмто два пъти по-евтино да си смениш компота вместо ламбдата :lol:
Тъййй някой да има идея как да ресетна компа и защо пак се обажда тая лампа чек енджин??? Махах клемата на +са , но явно е било за малко и освен часовника и радиото май, друго не се е ресетнало!
трябват 15ина минути за да се ресетне
The_Game
06-12-2007, 22:14
И на мен нещо започна да ми предърпва :(
На 1 ва без газ по равно и върви върви и лека неравност и от нея се разсяца и ако подам леко газ всеедно първолаче е седнало да кара.
Та трябва обиране на вибрациите със съединител :shock:
Преди често си карах на 2 ра без газ
а в уличката пред нас в дупките на 1 ва без газ.
Сега и пресяцва :?
Прави го тоя номер след като я запаля дори и да е загряла 70 градуса (толкова ми държи в града) да я изгася за 5 мин и пак да я запаля като тръгна и сяца.
И разхода сега ще го видя колко е ама май си е завишен.
3 зареждания общо 120лв. И сега дневния километраж е на почти 400км и стрелката за бензина е малко под средата.
Като извън градско е карано повече.
В багажника имах чаркове и имам дебитомер. Но незнам кой е по добрия
Furious 155
07-12-2007, 01:18
Е то всъщност е къмто два пъти по-евтино да си смениш компота вместо ламбдата :lol:
Тъййй някой да има идея как да ресетна компа и защо пак се обажда тая лампа чек енджин??? Махах клемата на +са , но явно е било за малко и освен часовника и радиото май, друго не се е ресетнало!
Друг интересен момент е че номера на ламбдата дето свалих от колата е:036906262d. На нея има емблемите на ауди и фолксваген... :shock: :shock: :shock:
защото не е оригинална и е вероятно заради това да прави грешка въпреки че са заменяеми принципно. трябва да се пробва с работеща истинска ламба защото кой знае как е сменена, може да има и кабелче прекъсващо. а може и да се заровиш в менюала имаше описани съпротивленията....
В крайна сметка цялата тази селф диагностика не работи при 16V ,така ли?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.