PDA

View Full Version : Запецнала ръчна спирачка



VladoH
29-11-2007, 23:07
Днес сутринта след като 10 минути чистих скреж от стъклата, огледалата и фаровете, мих огледалата с течност за чистачки и най-накрая седнах доволен в колата и реших да тръгна. Пускам лоста на ръчната надолу ма той един такъв много хлабав - все едно само на един винт се държи и никакво съпротивление нито нагоре, нито надолу. Съответно и колата не може да тръгне, щото ръчната я държи. Когато сваля в най-долно положение лоста, лампата на ръчната изгасва, но само това. Нямах време да гледам подробно. Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем моля да помогне.

erma
30-11-2007, 00:03
Да,тази сутрин същата картинка. :shock: След като висях половин час със запален двигател,и след това малко напред,малко назад няколко пъти,успях да тръгна с леко задържаща спирачка.След около 5 минути вече се размрази.Ама аз вече няма да повтарям тази грешка с дръпнатата ръчна вечер. :!:

VladoH
30-11-2007, 00:31
Хлабавия лост ме притеснява. Все едно се е скъсало някакво жило ли де да знам...

elenkov
30-11-2007, 01:52
Хлабавия лост ме притеснява. Все едно се е скъсало някакво жило ли де да знам...

На един фр на 146-цата същия проблем .. само че ние закъсахме на Витоша в 1 през ноща . Слушай сега .. от долу на колата има един тройник който идва от ръчната с едното жило .. и се раздвоява .. чрез триъгълника или така наречения тройник .. и жилата отиват към задните гуми (спирачните апаратчета).. мисълта ми е .. от долу има един гумен кожух който най вероятно е спукан или скъсан .. и трябва да се смение .. за да спре влизането на вода или лед .. а другия варят е .. всяка сутрин да дърпаш жилата като луд :) и да размърдаш тройника .. с дърпането .. което не е гаранция че ще се получи .. или напред назад .. за да отпусне .. ако не водия на майстор :) и пиши кво е станало .. че ми е интересно

поздрави :D

vencialfa
30-11-2007, 07:14
Аз пък зимата избягвам да я оставям на ръчна,щото съм чувал че така става.Ръчната според мен е направена за да се вземат по-лесно завоите особено зимъска ако има снежец. :lol:

autoitaliano
30-11-2007, 07:59
Днес сутринта след като 10 минути чистих скреж от стъклата, огледалата и фаровете, мих огледалата с течност за чистачки и най-накрая седнах доволен в колата и реших да тръгна. Пускам лоста на ръчната надолу ма той един такъв много хлабав - все едно само на един винт се държи и никакво съпротивление нито нагоре, нито надолу. Съответно и колата не може да тръгне, щото ръчната я държи. Когато сваля в най-долно положение лоста, лампата на ръчната изгасва, но само това. Нямах време да гледам подробно. Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем моля да помогне.
Абсолютно същия проблем! Смених задните накладки и чисто нови жила за ръчната .Сега не смея да я пипна нейната ма.....ца!

autoitaliano
30-11-2007, 08:04
Днес сутринта след като 10 минути чистих скреж от стъклата, огледалата и фаровете, мих огледалата с течност за чистачки и най-накрая седнах доволен в колата и реших да тръгна. Пускам лоста на ръчната надолу ма той един такъв много хлабав - все едно само на един винт се държи и никакво съпротивление нито нагоре, нито надолу. Съответно и колата не може да тръгне, щото ръчната я държи. Когато сваля в най-долно положение лоста, лампата на ръчната изгасва, но само това. Нямах време да гледам подробно. Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем моля да помогне.
Абсолютно същия проблем! Смених задните накладки и чисто нови жила за ръчната .Сега не смея да я пипна нейната ма.....ца!

Gin4o-majstora
30-11-2007, 08:24
Преди една седмица същата ситуация.Сутринта доволен от затоплената кола тръгвам и-АХА-неще .Просто в опънато състояние при студ всичко се сковава малко като е зацепена бронята.Не повтарям тази грешка сле като лежах 10тина минути под колата и клатех жилата. Успех на всички -сутрин.

Bodom
30-11-2007, 09:56
Същия проблем и при мен. Вече не ползвам ръчна :)
Ама вие много късно почнахте да замръзвате :shock: Аз още преди 3 седмици мисля ми беше първото такова замръзване!
Другото кофти е, че ръчната замръзва дори и пусната, което ще рече, че не може да се дръпне :) и ако колата е спряна на наклон - не можеш да я оставиш с работещ двигател и да си чистиш стъклата :)

alfa_145_boxer
30-11-2007, 10:00
хахахаха ех тая ръчна :D

DerMeister
30-11-2007, 10:03
А защо въобще дърпате ръчната, когато сте паркирали? Освен, ако не е на голям наклон? :roll:

elenkov
30-11-2007, 10:29
сорри за оффа .. ма кво спамите темата .. аз дръпнах аз не дръпнах .. сменята жилата гресирате добре размърдайте и почистете внимателно апаратчетата .. вижте тройника от долу гресирайте го и него .. и няма да имате проблеми ! закл..

поздрави

VladoH
30-11-2007, 13:44
Разминах се по възможно най-добрия начин :) Тая сутрин отивам да гледам пак кво е положението, щото вчера нямах време и всичко си беше наред. Пускам си лоста - освобождава се спирачката. Та сега вече ще я оставям само на първа. Тая нощ по-топло ли е било, кво ли... :P

Gho5t
30-11-2007, 17:36
неможем да дърпаме ръчни на витоша :(

Gin4o-majstora
30-11-2007, 20:14
Колега ELENKOV мислиш ли че след като се гресира и смаже няма да събира повече мизерия.???-Става по-ЛОШО.Сменят се снови и 2,3години няма да има проблеми.Аз смятам да се въздаржа.

fen italianski
30-11-2007, 20:25
Ремонт промяна с ноооово жило и край.

elenkov
01-12-2007, 14:10
Колега ELENKOV мислиш ли че след като се гресира и смаже няма да събира повече мизерия.???-Става по-ЛОШО.Сменят се снови и 2,3години няма да има проблеми.Аз смятам да се въздаржа.

давам ти гаранция .. питай ПАТИЛО СТАРИЛО .. ако не бях го изпитал на моя гръб едва ли щях да съм толкова сигурен ... от отколото до гресирането .. след това слагаш маншоните и кужуха .. и няма да мръдне ..

поздрави

Gin4o-majstora
01-12-2007, 19:10
Elenkov.Радвам се някой като е способен и може да си го направи сам за да му хареса.

Христо_Сираков
05-12-2007, 17:22
Elenkov.Радвам се някой като е способен и може да си го направи сам за да му хареса.хора проблема се решава лесно.През зимата не дърпайте ръчната и аз един път си птих и от тогава гледам да не я плзвам през зимата

ACEHOB
16-01-2008, 00:35
:lol: и аз така - не дърпам и проблеми нема ;)

f0rce1001
16-01-2008, 12:28
Elenkov.Радвам се някой като е способен и може да си го направи сам за да му хареса.хора проблема се решава лесно.През зимата не дърпайте ръчната и аз един път си птих и от тогава гледам да не я плзвам през зимата

Прав си, избягвайте ръчната през зимата освен ако не сте на прекалено голям наклон и не повече за 30мин. Ако все пак ви запецне нещо, както при мен веднъж, хвърляте 2 кофи гореща вода по колелетата задните, оставяте 10-15 мин да поработи и проблема е решен...

HooL
16-01-2008, 21:50
Като падна първия сняг бях излезнал вечерта с нея оставих я за около час и половина и после едвам тръгнах ама се укара след няколко километра :lol: . А сега даже вече неможе да се опъне :( незнам какъв е проблема. Толкова е затегната, че като опъна малко и имам чувството, че ще се скъса нещо. Незнам от студа ли е тва или нещо съм прецакал :(

trustworthy
16-01-2008, 22:57
Аз всяка вечер я спирам на наклон и то доста голям, но не дърпам ръчната. Колкото и да ми е неудобно, дискретно пъхам едно камъче под гумата :oops: Все пак баирът е бая сериозен

Nasko_77
17-01-2008, 00:21
На мен даже и лампата на АБС-а ми светна заради това същото :D
Много закасняхте бе... това ако го бях прочел по-рано, нямаше да светят лампи :lol:

Zafo_84
18-02-2008, 23:30
здравейте момци
аз така една сутрин ставам полузакъснял за работа и оппппппааааа,няма тръгване
и тогава с такси
след това като се вънах я ка4их на канала,свалих важетата и проблема е 4е са се скъсали едни гумени маншони които предпазват от наблизането на кал и вода и тогава ги по4истих с топла вода под душа има6е много кал и гнас,след това по примитивен на4им :lol: взех една медицинска ръкавица и и отрязах пръстите,алед това ги сложих на мястото на тези маншони привързах ги с тел и обратно на място ,и така ве4е 3 месеца не закъснявам за работа и ходя с колата си
това е моето ре6ение за6тото нямах изли6ни пари за нови въжвта
дано да съм полезен
успех
:rosso_spider: :rosso_spider: :rosso_spider:

Blade
23-02-2008, 01:04
И при мен го имаше този проблем, явно жилото долу се беше прекъснало някъде поради замръзване и едното колело беше блокирало. Свалих колелото , наместих го, зарадвах се , че няма нищо скъсано и зимата вече избягвам да пускам ръчна ;)

gh0str1d3r
23-02-2008, 01:13
замръзва за 5 минути... нормално-стари коли, стари въжета на ръчната... и на мене ми се случи преди 1 месец, ама с повечко газ по заснежените улички в квартала и като излязох на околовръстното на почистеното се раздвижиха :)

DerMeister
11-12-2009, 11:12
Да попитам нещо за ръчната на дискови спирчаки. При мен има проблем в самият апарат явно. Жилата са нови и т.н., но на едното колело не връща ръчната след като я дръпна.
Поразгледах, видях механизма, една планка се захваща с едни шлици и болт за апарата и като дръпнеш жилото, оста върти вътре нещо в апарата. След раздвижване, сваляне, качване на планката и бая "чук", вече връща апарата, но 100% ще е временно.

Та къде е проблемът? Пружината, която връща планката ли е стара и моекнала или да сваля самият апарат и вътре нещо да е запекло? Мога ли да го сваля и да се оправям с ръчната без да откачам маркучите и после да се налага обезвъздушаване и т.н.?

ves_v8
11-12-2009, 15:21
Да попитам нещо за ръчната на дискови спирчаки. При мен има проблем в самият апарат явно. Жилата са нови и т.н., но на едното колело не връща ръчната след като я дръпна.
Поразгледах, видях механизма, една планка се захваща с едни шлици и болт за апарата и като дръпнеш жилото, оста върти вътре нещо в апарата. След раздвижване, сваляне, качване на планката и бая "чук", вече връща апарата, но 100% ще е временно.

Та къде е проблемът? Пружината, която връща планката ли е стара и моекнала или да сваля самият апарат и вътре нещо да е запекло? Мога ли да го сваля и да се оправям с ръчната без да откачам маркучите и после да се налага обезвъздушаване и т.н.?
проблема ти е пружинката, защото е стара и омекнала. Не е голяма вероятността вътре в апарата да е запекло. Пръскаш малко WD-40 по механизма на апарата, след това пръскаш малко водоустойчива грес. разтегляш пружинката с ръце и сглобяваш. Решава проблема за няколко месеца, поне при мен стана така. След това започваш и ти като мен да издирваш нови пружинки по всички магазини наред. Аз ги търся от 3 месеца и още не съм намерил. Използвам ръчната само когато е много наложително. и нямам никакви проблеми. Успех!;)

trustworthy
11-12-2009, 15:55
Само на ръчна ли го прави този проблем?
Аз бих препоръчал едно сервизиране, както е показано в тази тема (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=36030). Нес трува милиони, а е полезна операцийка - почистване и подмяна на гумени уплътнения + спирачни маркучи ;)

DerMeister
11-12-2009, 16:06
Мисля че само на ръчна ми го прави, но така като гледам темата, която си дал за пример ще е много хубаво да ги ревизирам, но няма да се справя сам, а и нямам къде. Пууу, пак майстори.

Kamen Ivanov
12-12-2009, 13:30
Колеги, при мен проблема се реши много лесно - миналата зима нямах проблеми и затова чак сега го споделям. Симптомите бяха - при дръпната спирачка лоста се сваляше свободно сякаш няма жило, а при спусната не можеше въобще да се дръпне поне 5 минути, след като запалеше колата. Трябва да се осигури свободен достъп под колата, точно на мястото където жилото на ръчната излиза от купето (над тръбите за аспуха). За да не се трие в купето има малка пластмасова "кутийка" през която минава жилото, по същество от вътре е заоблена пластмаса върху, която се трие жилото, а отгоре е покрита с капаче. Капачето се маха лесно, като се подръпне от двете страни, като се открие жилото се смазва обилно с качествена грес, преди да се постави капачето, също се пълни с грес. Профилактично, пръснах WD-40 на входовете на жилата към броните им и върху механизмите на ръчната на спирачните цилиндри. Успех!!!

venworld
31-12-2009, 11:12
При мен колеги накладките бяха залепнали за дисковете. Задния мост е сменен и е с дискови спирачки-АЛФА 146 TDI