Log in

View Full Version : Проблем с буталата :(



cadds
03-12-2007, 17:20
Здравейте момчета,
Направо към вапроса, че вече ми писна от проблеми.Правих осн. ремонт на 33-ката си и "кадърния" майстор сложил някакви бутала които не са 1:1 същите като старите и сега компресията е 15 вместо 9.5, => неможе да се регулира на бензин, а след ремонта исках да я карам на бензин.На газ също се мъчи и пали много трудно.Може ли нещо да се направи или трябва пак да се отваря и да купувам нови бутала.Ако се сложи още една гарнитура дали няма да се пооправи.Направо съм бесен, дадох 1200лв за части и труд и пак немога да си я карам :(

MrX
03-12-2007, 17:34
Здравейте момчета,
Направо към вапроса, че вече ми писна от проблеми.Правих осн. ремонт на 33-ката си и "кадърния" майстор сложил някакви бутала които не са 1:1 същите като старите и сега компресията е 13 вместо 9.5, => неможе да се регулира на бензин, а след ремонта исках да я карам на бензин.На газ също се мъчи и пали много трудно.Може ли нещо да се направи или трябва пак да се отваря и да купувам нови бутала.Ако се сложи още една гарнитура дали няма да се пооправи.Направо съм бесен, дадох 1200лв за части и труд и пак немога да си я карам :(

извинявам се за въпроса, дано не прозвучи грубо, но имаш ли поне някаква техническа култура?!? Как я мислиш ая работа когато правиш основен ремонт старите(изхабени) части да са 1:1 с новите, също така бъркаш понятия като "степен на сгъстяване" и "компресия". Поне да беше дал подробности за автомобила си освен че е 33, желателно е да го изпишеш в подписа си!

cadds
03-12-2007, 17:47
ок:
Алфа Ромео 33, 88-ма година, 1337см3, боксер, (аватарчето)
То е ясно, че неможе да са същите частите, въпроса е, че на новите бутала челото е с по-малка вдлъбнатина и се получава по-малък обем на горивната камера, поради тая причина компресията вместо 9,5 бара достига подчти 15 бара.Затова на газ работи, защото газта е с по-ниско октаново число.Аз искам на бензин да я карам да се разработи, защото подчти всичко и е сменено.Въпроса е мога ли да си намаля компресията като по някакъв начин си увелича горивната камера, (например като сложа още една гарнитура между главата и блока, или вазможно ли е да се предялат челата на буталата?) Въобще дайте някакъв съвет :)

търтей
03-12-2007, 17:59
ъъъ
бате
газта е с по-голямо октаново число
и прочее и прочее несъответствия :wink:

code
03-12-2007, 18:17
Знам, че слагат някакви подложки за глава . . . ама тва си е циганийка. Абе имаш си състезателна машина - какво не ти харесва? Газ и тва е, той бензина и без това е скъп. Зимата една бутилка с гореща вода на изпарителя и пак газ :)

drigata
03-12-2007, 18:56
Абе ти луд ли си как измери степента на сгъстяване :( какви са тея глупости степента на сгъстяване се смята а не се мери с компресор, на тоя вдигател имаш 3 мм недоход, ако знаеш какво е това, този двигател без да се подменя коляновият вал не може да се сгъсти повече от 9,5:1 защото в главите нямаш камера, а при 9,5:1 ще имаш около 10-12 атм. мерено с компресор, ти каза че имала компресия 15 това означава че степента на сгъстяване трябва да е около 10,5-11, а що се отнася до степен на сгъстяване 15...... :shock: ,те формула 1 е на 13,5 тинаправо си за инженер във формула 1 :wink:

------------------------------------------
Ще помоля да внимаваш с тона! Препоръчително е да не се пише само с големи букви- означава викане!

MrX

MrX
03-12-2007, 19:58
ок:
Алфа Ромео 33, 88-ма година, 1337см3, боксер, (аватарчето)
То е ясно, че неможе да са същите частите, въпроса е, че на новите бутала челото е с по-малка вдлъбнатина и се получава по-малък обем на горивната камера, поради тая причина компресията вместо 9,5 бара достига подчти 15 бара.Затова на газ работи, защото газта е с по-ниско октаново число.Аз искам на бензин да я карам да се разработи, защото подчти всичко и е сменено.Въпроса е мога ли да си намаля компресията като по някакъв начин си увелича горивната камера, (например като сложа още една гарнитура между главата и блока, или вазможно ли е да се предялат челата на буталата?) Въобще дайте някакъв съвет :)

Като се абстрахираме от нещата с които не си наясно в автомобилостроенето,да ти задам няколко въпросчета относно колата.В какво състояние са ти карбураторите,а горивния филтър, по какъв начин ти е сложена газта- плочка, щуцер..., въздушен филтър- на колко 0 000 е. А ти видя ли ги новите бутала че са с по малка камера или така ти каза майстора и защо си мислиш че няма да иска да работи на бензин ако и намалиш малко обема

drigata
03-12-2007, 20:14
добре колега,но не си ли съгласен с мен ,това е ъбсурдна тема,която най вероятно ще стане супер дълга и пълна с глупости,от нея няма да има полза никой

Bobi_33
03-12-2007, 20:33
Та при по-високо сгъстяване и респективно по-висока компресия един мотор работи по-добре, особено на газ.
Колега cadds , при описаните стойности колата ти трябва да е много по-добре, да се настройва по-лесно и да е но-нервна.Ако наистина имаш проблем, просто го търси в друго нещо!!!!

drigata
03-12-2007, 20:54
колега мойта е згастена 11,2/1 и има 14атм на студен двигател,а на топъл 16атм,карам я само на бенц и ми гори супер малко,не ти е проблема в сгъстяването,а в карбураторите

cadds
03-12-2007, 22:26
drigata
Говоря не за степен на сгастяване, а за компресия измерена с манометър.При студен двигател тя е подчти 15 атмосфери, което е много за бензинов двигател.Колата е с един карборатор, карах я на стенд да го регулират.Казват, че е добре, но на бензин не иска да запали, може би защото бензина в резервоара е доста стар.Благодаря за съветите все пак.

Venci
04-12-2007, 03:08
А като я "почерпиш" пали, ли? Все пак кажи от къде си толкова сигурен за разликите в буталата? Видял, ли си ги? Сигурен, ли си, компресомера е изряден?

търтей
04-12-2007, 10:28
А като я "почерпиш" пали, ли? Все пак кажи от къде си толкова сигурен за разликите в буталата? Видял, ли си ги? Сигурен, ли си, компресомера е изряден?

най-вероятно просто не знае как се мери с компресомер :wink:
аз по сервизите какви кретении съм виждал :lol: :lol: :lol:

cadds
04-12-2007, 16:35
Стига с тоя компресор, мерят я с манометър за измерване на компресия. Буталата съм ги виждал да, наистина са различни, но ми казаха че не би трябвало да има проблеми.Аз и не съм сигурен, че проблема е точно в буталата, просто компресията ми е много голяма.Затова писах тука за да дадете малко савети, а вие веднага започнахте да се заяждате за тоя компресор. Ще се оправям някак си.Мерси
П.С. на 2 различни места мериха компресията и все излиза подчи 15(без малко).

търтей
04-12-2007, 16:45
както казах мога да се фана на бас че не мерят правилно майсторите :wink:
се пак се опитваме да ти помогнем - не виждам защо се сърдиш

drigata
04-12-2007, 16:45
това почти 15атм може да е и 14,1атм,дай на хората точни данни,колко точно е компресията,на топъл или студен двигател,сваляш ли всички свещи преди да мериш компресия,как се държи колата когато я пробваш на бенц,пали ли изобщо на бензин,защото по горе си писал че си ходил да ти регулират карбуратора,как го регулираха тия майстори като не пали на бенц
имам един въпрос към модернаторите:няма ли да корегирате заглавието на темата,защото тука става на въпрос за компресия,не палене на бензин,а не за бутала

cadds
04-12-2007, 16:48
...

drigata
04-12-2007, 16:53
дай точни данни,за да ти се помогне

cadds
04-12-2007, 17:18
Компресията я мерена при студен двигател през отвора за свещта, като на другите свещи са свалени кабелите(то иначе ще си запали на 3 цилиндара).Натиска се гаста до последно за да освободи карборатора и да може компресията да е пълна.(Ако не се прави така кажете да обясня на майсторите да си търсят друга работа ;) )На стенда я регулират на бензин, но не работи - забива.Получава се някаква детонация и просто забива и угасва.На гас го няма тоя проблем.Компресията минава 14,5 атмосфери(не мога да кажа савсем точно колко над 14,5 е).А в каталога за алфа 33, 1,337см3 дават 9,5 атмосфери.
Прав си, че вече сме за друга тема, просто в началото мислех че е от буталата. :?

MrX
04-12-2007, 17:35
А в каталога за алфа 33, 1,337см3 дават 9,5 атмосфери.

За пореден път ти казвам, че бъркаш степен на сгъстяване с компресия!!! Степента на сгъстяване е това 9,5:1 което казваш, а щом си решил да споменаваш каталози, ми по каталог компресията я дават минимум 10,3 за читав двигател!

drigata
04-12-2007, 18:08
сега,пич първо компресията се мери при свалени ЧЕТИРИ СВЕЩИ,за да може двигателя да се разварти с еднакви обороти ,за отделното мерене на всеки цилиндър,вроро MRX,ти го повтаря за незнам кой ти път ,малко се образовай преди да пишеш,защото в този форум има много които разбират,и много които са майстори и правят такива двигатели като твоя за закуска и ше ти се смеят :lol: а относно забиването на бензин ще ти кажа какво е:
значи когато СТЕПЕНТА НА СГЪСТЯВАНЕ СЕ ПОКАЧИ трябва да се знае следното,че двигателят става претенциозен , октановото число на бензина е много важно(колкото по голяма СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ толкова по висок октан) и много по чувствителна центровка на запалването,ако колата ти е с делко което е с чукче и наковалня(много трудно ще го настроиш),но ако е с електронно ,трябва да провериш дали не е разлуфтено делкото,или я закарй на майстор да ти настроят центровката,ако има повече от нормалното предварение колата,при положение че е сгъстена,ще има зверски детонации и ще забива както ти казваш
на газ работи зашщото по принцип когато една кола се настройва на газ повечето майстори и дават повече предварение за да има по продължителен период на горене на гаста,......или гаста е с по бавно горящ пламък от бензина и по малка калоричност,за това на газ харчи повече от колкото на бензин(разликата е в цената)




с две думи колата ти е с много предварение или с разбито делко,там търси проблема,а не в буталата :frown:

Venci
04-12-2007, 18:25
Сетих се за тази разлика в буталата, ама ви се чудя толкова ли не можахте да намерите като твоите :). Значи от тука нататъка колегата ти препоръчвам да се намали предверението на запалването. Другото е да започнеш да караш с бензин А100, и пропан-бутан. Погледни го от добрата страна :lol: всички рацери с атмосферни коли се чудят колко да си изпилят главите за да си сгъстят моторите, а ти го получаваш ефекта без стъргане на глави в комплект с основен ремонт :lol: . В крайна сметка правете една хубава центровка и си карай бегачката :) :) .

cadds
04-12-2007, 18:52
Значи на колата е дадено максимално закаснение на предварението, защото при нормално (8%-та предварение) забива.И в краина сметка проблема със забиването на бензин си остава.Аз не съм специалист ама я карах добър майстор който я качва на стенда и неможе да я центрова, защото при нормална центровка колата забива, затова сме дали максимално закаснение и пак забива.Компресията верно че е мерена само на един цилиндар, но по принцип разликата(дори и да има) неможе да бъде голяма. Колкото до акумолатора - той е чисто нов и добре зареден, а делкото е наред.След като нямам вариант да дам по-голямо закъснение, какво мога да направя ?

JJJ
04-12-2007, 18:56
Според мен измерването на такова налягане, не е задължително знак за промяна на степента на сгъстяване. При измерване на студен двигател, ако по стените на цилиндрите е попаднало достатъчно масло, без свещи и отворена дроселова клапа не са един и два случаите двигатели със степен на сгъстяване около 9-9.5, да показват налягания 14-14.5 бар.
За показанията от измерването на различните двигатели, също имат значение фазите на газоразпределение и състоянието на акумулатора.

Lisan
04-12-2007, 20:24
абе ти колега май не разбираш от дума ,как разбра че на делкото му няма нищо а,знаеш ли какво има в делкото че много приказваш,ама само празни приказки,знаеш ли че на делкото има два регулатора които определят предварението,единия е чрез вакум ,а другият е центробежен,т.е. дава авнс според оборотите и често на старите коли този регулатор се разбива или му се разхлабват пружинките,т.е.дава по рано и повече предварение
откачи вакумният регулатор и трябва да се по-нормализира,ако и с това не стане може да ти се наложи да подменш или обтегнеш прожинките на центробежния,стана ли ти ясно?????????????????????????????????????????????? ????

cadds
04-12-2007, 20:27
Да, дано се получи :) Ще пиша има ли ефект :)