Log in

View Full Version : Малка пробойна на радиатора



Furious 155
18-12-2007, 18:48
Преди 2 дни ми светна лампата за охладителната течност до часовника. След проверка се оказа че е намаляла малко охладителната течност. Днес долях малко антифриз(около 200мл.). Лампата угасна, но ми стана интересно защо така е спадналааааа... и гледам аз колата позагря и в единия край на големия радиатор отпред, излиза малка струйка пара точно в долния му ъгъл... много малка, ама явно губи антифриз оттам. Та какво да я правя? Предстоят пътувания тук около коледа и е кофти май така да ми намаля антифриза. Да търся ли някаква добавка за запушване :), или да търся направо нов радиатор? Почетох тук кой как го е правил и май вървят около 200лв радиаторите. Съвет?

elenkov
18-12-2007, 22:00
Преди 2 дни ми светна лампата за охладителната течност до часовника. След проверка се оказа че е намаляла малко охладителната течност. Днес долях малко антифриз(около 200мл.). Лампата угасна, но ми стана интересно защо така е спадналааааа... и гледам аз колата позагря и в единия край на големия радиатор отпред, излиза малка струйка пара точно в долния му ъгъл... много малка, ама явно губи антифриз оттам. Та какво да я правя? Предстоят пътувания тук около коледа и е кофти май така да ми намаля антифриза. Да търся ли някаква добавка за запушване :), или да търся направо нов радиатор? Почетох тук кой как го е правил и май вървят около 200лв радиаторите. Съвет?

колега 40 лв монтаж демонтаж и 40 лепене мога да те пратя при един агент на бул.Сливница 10 метра след ОМВ .. другия варянт е едно RADWELLTOOL или нещо такова се казваше продават го във ОМВ синя тубичка със червена капачка. И другия варянт за който се сещям е един стружки за запушване на течове пак се продават в ОМВ или други бензиностанции. Ако не пробвай с червен пипер :) пак става .

Пиши един пост да кажеш какъв е резултата

поздрави

Furious 155
18-12-2007, 22:10
Единственото което ме притеснява с тия добавки е да не се запуши нещо друго! Термостата ми е нов и да не го прекарам. Отделно малкия кръг да не взема да позатлача... колата не е нова и вероятно има гадости в системата....

TRENDi
19-12-2007, 01:29
В най-добрият случай оставаш без парно с варианта - добавки. Съответно следва -
запушен радиатор и течността не може да мине през него, от налягането, което се получава, антифриза в крайна сметка избива отнякъде. Най-често през кранчето, възможно е и при самите връзки. В този пример проблеми с кранчето и връзките се едно, че нямаш - ще притегнеш това-онова и това е, но сваляш радиатор, разглобяване (внимаваш със защипвалките на пластмасовите казанчета на самото радиаторче) и в 90% махане на ламаринките в серпентините му, които са причината за задържането на мизерии и запушване. Резултатът е, че си с 1 идея по-слабо от стандартното парно, но спестяваш хх лв (може и ххх лв да са) за ново радиторче, което, докато не си промиеш охладителната система ще ти кара мах година преди пак да се запуши.

Съвета на колегата elenkov е приложим, ако ти е спукано някое от пластмасовите казанчета на радиатора, че да ти го лепят. Обаче, според мен, по-честият проблем е протичането м/у тях и питата на радиатора (при мен и 2-та случая на протекли радиатори беше това, допреди да сложа "истинският" радиатор - Лада Самара). При втория от течащите ми радиатори спестих 40-те лв (монтаж-демонтаж - ако колата е без клима това си е гилотина - 30 мин отнема мах, ако е с клима е повече хамалогията естествено, но пак ми се виждат множко) и цаках 45 лв, за да ми отворят 2-те казанчета и да уплътнят вехтите гарнитури м/у тях и питата със солидно количество силикон. Резултат - 3 дни и радиатора текна на лейка, преди това само сълзеше и 45 лв по дяволите естествено. Та така. Иначе италиански някакви радиатори са ~170 лв, BEHR можех да си уредя най-ниско на 196 лв.

Xman
19-12-2007, 08:56
Единственото което ме притеснява с тия добавки е да не се запуши нещо друго! Термостата ми е нов и да не го прекарам. Отделно малкия кръг да не взема да позатлача... колата не е нова и вероятно има гадости в системата....
Колега не слагаи добавки.Ще затлачиш системата или климатика....
смени радиатора :D

Miro
19-12-2007, 10:04
Аз сменях радиатор преди 2-3 седмици защото взе да капе на сглобката между пластмасата и метала.. Та от моя опит да споделя - вземи си нов радиатор, защото каквото и да и да го правиш все си е проблем. Провабх го как ли не то заминаха сума пари за антифриз и накрая решението НОВ. Ако е на пластамаста или метала само подлежи на лепене, обаче ако пак протече ... не си заслужава играчката да сваляш и слагаш.

konov
19-12-2007, 10:06
колеги и аз съм със същия проблем мисълта ми е става ли от лада самара или друг ладов радиатор на алфа 1.8 93г. с климатроник е ако някои знае или го правил моля да даде някаква полезна информация благодагя предварително

Miro
19-12-2007, 10:33
колеги и аз съм със същия проблем мисълта ми е става ли от лада самара или друг ладов радиатор на алфа 1.8 93г. с климатроник е ако някои знае или го правил моля да даде някаква полезна информация благодагя предварително

Търсачката знае всичко: цък (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=4825&highlight=%F0%E0%E4%E8%E0%F2%EE%F0)

TRENDi
19-12-2007, 18:57
мисълта ми е става ли от лада самара или друг ладов радиатор на алфа 1.8 93г. с климатроник е

Директно (сваляш стария - слагаш Самаровия) - не. Аз съм без клима и като цяло не беше кой знае колко сложно, а за трансплантация на кола с клима съм сигурен, че ще си е игриво и не се знае резултата.

Furious 155
19-12-2007, 19:14
Взех една добавка на Лики Моли (течна, че тия на прах си е проблем) и ще видим утре... иначе ще трябва нов радиатор, ама 400 лв искам да ги отложа малко....

elenkov
19-12-2007, 19:39
Взех една добавка на Лики Моли (течна, че тия на прах си е проблем) и ще видим утре... иначе ще трябва нов радиатор, ама 400 лв искам да ги отложа малко....

Е ти нов ли искаш ? Виж 2-ра ръка ще търсиш пиши във форума все някой ще има :) Кви са тея числа .. 400 лева :) аз за тея пари ще си купя някой пробит спринт .. :)

поздрави

Venci
20-12-2007, 01:20
Купувай нов!!! Никакви добавки! После вътре системата си такова таковата. Ще ти се затлачи радиаторчето на парното и ще ти блокира термостата. Не е гот. Освен това от тук нататък забрави да имаш бистър антифриз. 200 лв и си спокоен и не се занимаваш с глупости. Единствено климатика няма как да се задръсти щото нямат общо.

Furious 155
30-12-2007, 00:30
С добавката нещо много не намирам разлика. Когато реши и си сълзи от време на време. Интересно ми е на тия коли меден ли е радиатора и дали не може да се позапоява по него. Идеи и впечатления? На мен ми се струва медем, ама дали?

The_Game
30-12-2007, 00:47
С добавката нещо много не намирам разлика. Когато реши и си сълзи от време на време. Интересно ми е на тия коли меден ли е радиатора и дали не може да се позапоява по него. Идеи и впечатления? На мен ми се струва медем, ама дали?

Вземи и го драсни с нещо метално и ще разбереш дали е меден.

Ако е от алумин няма да може да се запои(или ще е много сложно)

elenkov
30-12-2007, 10:46
С добавката нещо много не намирам разлика. Когато реши и си сълзи от време на време. Интересно ми е на тия коли меден ли е радиатора и дали не може да се позапоява по него. Идеи и впечатления? На мен ми се струва медем, ама дали?

радиатора е алуминиев поне на моята алфа беше алуминиев и се лепи ! писах май по горе 40 лева монтаж демотаж и 40 лв лепене .. стана 4удесен ..

поздрави

Бобби
15-01-2008, 13:35
Вземи си нов! :idea: ...всичко друго е глупаво да го правиш!.....ако желаеш, ще ти кажа от каде да го вземеш за 165лв. :idea:

Furious 155
15-01-2008, 16:48
Днес си взех нов. За повече пари дойде, но дано да е читав! Предстои слагане сега :).

Бобби
16-01-2008, 12:11
При слагането е малко мака, ако е с клима :!: ... ще тябва да разглобиш почти цялата предница, бронята долу.....с сигурност поне 2год. ще изкара.....НОВОТО Е ЗА ПРЕДПОЧИТАНЕ :idea:

Furious 155
18-01-2008, 23:08
С нов радиатор съм от 2 дена. Засега май е ок. Интересното е че на стария имаше времева маркировка 05.95-та. Явно си е бил оригиналния на колата. Радиатора е здрав, но уплътненията дето са между металната и пластмасовата част си заминават явно... оттам беше и сълзенето. Има вариант да се разглоби и да се пробва да се сменят тия уплътнения с нещо подходящо, ама е много игра и крайния ефект не е сигурен изобщо. АКО има някой на зор за такъв радиатор с леко сълзене, може да иде до клубния сервиз, че там го оставих :). Не е ясно само колко време още ще е там. За сведение с него съм долял 800мл. антифриз за 1200 км почти, та сълзенето не е силно!