View Full Version : Въпрос за температурата на охлаждащата течност
trustworthy
19-12-2007, 14:49
Имам питане към колегите с ЖТД за това каква температура достига в града двигателят им и за колко време (км пробег). В сегашните студове забелязах, че моята трудно стига до под 90 градуса (общо взето стои около първата чертичка и леко над нея), а когато пусна яко парното, даже пада леко, но всичко това се случва само в задръствания и при ниски обороти и пробези от по макс 5-6 км.
Извън града си лепи номиналните градуси и няма грижи.
Дали не се е случило най-страшното с термостата ми или е просто се касае за лека форма на параноя ?! :roll:
Мерси предварително ;)
Хапсолютна параноя !
Дишай дълбоко и спокойно !
И при мен е идентично ;)
Извъградско в тея студове, даже пада малко под 1-вата черта ;)
trustworthy
19-12-2007, 18:58
...Извъградско в тея студове, даже пада малко под 1-вата черта ;)
Е това не е ли термостат? Извън града би трябвало да си седи на 80+ постоянно, освен ако не се спускаш по баир без газ продължително време. На теб успява ли да ти вдигне температура 145-цата в града?
Преди малко си правих експеримент: с включено на макс парно не вдигна повече от средата м/у 1-ра и 2-ра черта след 20-ина минути каране. В момента, в който спрях парното, температурата си стигна оптималните 80+ градуса и после пак с парно на макс ги поддържаше.
термостатче... аз моя днеска го смених ;)... същите симптоми ;)
И при мен положението е подобно. Загрява за 10 мин ( 4-5 работа на място) . Това с нов термостат (само дето пак ми отиде).
В момента държи точно 75 градуса няма градско няма извъмградско. Проверих го - отваря на 70-72 градуса а отварянато трябва да започне от към 80 градуса (поне така казват навсякъде) Ейго де е документъ (http://neokill.alfaromeo-bg.com/termos.pdf):wink:
trustworthy
19-12-2007, 19:13
И при мен положението е подобно. Загрява за 10 мин ( 4-5 работа на място) . Това с нов термостат (само дето пак ми отиде).
В момента държи точно 75 градуса няма градско няма извъмградско. Проверих го - отваря на 70-72 градуса а отварянато трябва да започне от към 80 градуса (поне така казват навсякъде) Ейго де е документъ (http://neokill.alfaromeo-bg.com/termos.pdf):wink:
Еми освен пак да ти ползвам връзките :)
На Бравото стрелката стои кат закована по средата /около 90 /, пада само когато се спуска по надолнище но после пак стои на средата! Термостат!!!
trustworthy
19-12-2007, 19:38
На Бравото стрелката стои кат закована по средата /около 90 /, пада само когато се спуска по надолнище но после пак стои на средата! Термостат!!!
А в града как е? Аз нямам спомен как беше миналата зима, но май не беше така
На Бравото стрелката стои кат закована по средата /около 90 /, пада само когато се спуска по надолнище но после пак стои на средата! Термостат!!!
А в града как е? Аз нямам спомен как беше миналата зима, но май не беше така
бе говорете си квото искате !!
Според моето скромно мнение си е ОК !!
държи си ми една идея над втората черта!
Извънградско също, казах че пада ама когато я карам без гас ... или в подобни усложвия
иначе се върти около втората черта !
И то как да не пада извънградско, след като слязох в понеделник а Сливен за не повече от 30 сек. и ми окапаха ушите! Беше над -10 градуса!
Като беше малко по топло във Варна, вдигаше до една идея преди 90 и там заспиваше ! Ама ся се озорва след втората четра, ама трудно се връща преди нея !
аиде със здраве !
И дано не е термостат, а само да се заблуждаваш ;)
miromitev
19-12-2007, 21:42
Пише Ви човек, който скоро си смени термостата.. за тез къси разстояния 5-6 км. в тез студове е нормално да дигне 60-70(макс.) и то ако е поработила малко пре дома Ви.Извън града или градско с повече километри като застане на 90 градуса нема мърдане...т.е параноята на "човека заслужаващ доверие" не е оправдана :) ....
А термостата си го смених защото:
1.Като стигнеше кам 60-70 градуса парното беше топло
2.По нанадолнище стигнала до 70гр. бързо пада температурата...т.е термостата стои или отворен,полуотвотен или отваря на 60градуса......
trustworthy
20-12-2007, 23:18
Днес я следих цял ден как се държи и мисля, че за термостат не можа да става дума. Просто При отворено напълно парно е практически невъзможно да сттигне оптимална температура в града, освен ако не се настъпи яко няколко пъти до към 3500 - 4000 об. Реално аз над 2500 я карам едва след като загрее до край, а явно последното в студовете, в градски условия може да стане само ако я ръчкаш студена :) Омагьосан кръг се получава един вид.
С парно на макс колата стигна до към 60-70 градуса след 20 мин каране, но като спрях, отворих капака и пипнах маркуча към радиатора, той беше студен, така че вариантът да е останал открехнат термостатът го отметнах.
Иначе при спряно парно колата загрява за норматив
Днес я следих цял ден как се държи и мисля, че за термостат не можа да става дума. Просто При отворено напълно парно е практически невъзможно да сттигне оптимална температура в града, освен ако не се настъпи яко няколко пъти до към 3500 - 4000 об. Реално аз над 2500 я карам едва след като загрее до край, а явно последното в студовете, в градски условия може да стане само ако я ръчкаш студена :) Омагьосан кръг се получава един вид.
С парно на макс колата стигна до към 60-70 градуса след 20 мин каране, но като спрях, отворих капака и пипнах маркуча към радиатора, той беше студен, така че вариантът да е останал открехнат термостатът го отметнах.
Иначе при спряно парно колата загрява за норматив
че мноо ясно че ще е така...
че нали парното си е едно малко радиаторче, дето като си врътнеш парното на макс, го охлажда.... следователно охлажда и течноста- двигателя :roll:
аз за това сутрин докато неотлепи сстрелката, невключвам парното, че много по трудно загрява. и как видя че се опитва да вдигне радуси, 2-3 пъти в 5200 оборота... и прното разтапя таблото от жега :evil:
хем и гумите да се постоплят малко :oops:
Поздрави, и неправете това у дома!(с вашите коли)
Стрелката ми заковава90градуса със или баз включено парно,при работа на място около 5 минути и 1километър в този студ.
trustworthy
21-12-2007, 22:38
Стрелката ми заковава90градуса със или баз включено парно,при работа на място около 5 минути и 1километър в този студ.
Ама друго гориво ползваш ;) Има малко разлика :)
PEPI-2ALFA
22-12-2007, 01:01
Извън града си лепи номиналните градуси и няма грижи.
При прецакан (отворен) термостат в града ще си загрява , а извън него -ще изстива (заради струятя въздух при голяма скорост) - " това е толкоз просто и логично...", както би казал Поетът. И аз скоро сменявах.
Христо_Сираков
22-12-2007, 18:20
Извън града си лепи номиналните градуси и няма грижи.
При прецакан (отворен) термостат в града ще си загрява , а извън него -ще изстива (заради струятя въздух при голяма скорост) - " това е толкоз просто и логично...", както би казал Поетът. И аз скоро сменявах.моята и тя не загрява но термостата е купен и утре му предстои смена на него пише че е на 83 градуса това добре ли е и цената му е 60лв и това добре ли е
При мене днес на извън градско Банско - София,след като загря на около 90 градуса-малко под тях и не е мърдала от там.
аз не4е много разбирам но според мен това е нормалмо понеже радиатора на парното ти е на малкия кръг т.е преди термостата и в тези студове на вклю4ен вентилатор радиатора на парното охлажда антифриза така 4е според не си зака4аи термостата
trustworthy
22-12-2007, 22:25
аз не4е много разбирам но според мен това е нормалмо понеже радиатора на парното ти е на малкия кръг т.е преди термостата и в тези студове на вклю4ен вентилатор радиатора на парното охлажда антифриза така 4е според не си зака4аи термостата
Така е. Няма да пипам нищо. За мен причината, че колата не загрява като хората в града, в големи студове (то даже тук не е и толкова студено) с отворено на макс парно е чисто конструктивна. Т.е. топлообменикът на парното е изчислен да отнема прекалено много топлина, а двигателят от друга страна при ниски обороти не може да насмогне да компенсира и да си загрее до оптималните градуси. ..знам ли :roll:
Аз доколкото знам ЖТД-тата загряват по-трудно,даже при работа на място изстиват :idea: :idea: :idea: пример за това ми е служебния бус Ивеко :wink:
Христо_Сираков
23-12-2007, 12:56
айе аз вече сам с нов термостат Вернeт незнам колко е добар до е сложен сега ще видим как стопля
Ивекото не го смятай към колите.
Аз доколкото знам ЖТД-тата загряват по-трудно,даже при работа на място изстиват :idea: :idea: :idea: пример за това ми е служебния бус Ивеко :wink:
странно но факт :roll:
наистина на място температурата пада :cry:
trustworthy
23-12-2007, 23:01
Аз доколкото знам ЖТД-тата загряват по-трудно,даже при работа на място изстиват :idea: :idea: :idea: пример за това ми е служебния бус Ивеко :wink:
странно но факт :roll:
наистина на място температурата пада :cry:
няма нищо странно ;) само защо това влияе на парното :evil:
Ивекото не го смятай към колите.
Що като мотора му е почти същия като 2.4 ЖТД :?: :?: :idea:
да тикажа 4естно ти не си за термостат ми за деазепам :D карай си колицата и се кефи тва е моето скромно мнение няма такъв филм за 5 километра в тоя ку4и студ да вдигне 90 градусаа колкото за термостата 90 градуса е напълно отворен а по4ва да отваря от към 80 4е и 70 така пише по вси4ки дебели книги... тва не е реле 4е да щракне а е бавен процес в който церезина в следствие на температурата по4ва да се разширява бавно и славно и си представи охладен антифриз на -5 градуса да ре4ем как минава в блока и как пада температурата като по4не да се отваря термостата
Ще се радвам да разбера каква е оптималната температура на 1.6 ТС 120 кс 1998 г .
90 градуса, абе сега ако е 87 не е за паника:balloon:
... всичко това се случва само в задръствания и при ниски обороти и пробези от по макс 5-6 км...
Пише Ви човек, който скоро си смени термостата.. за тез къси разстояния 5-6 км. в тез студове е нормално да дигне 60-70(макс.) и то ако е поработила малко пре дома Ви....
Колеги, само разстоянието не е достатъчен критерий, трябва да се гледа и времето. От миналата седмица съм с нов термостат и положението е следното:
Разстоянието до бачкането ми е 5 км, но в прекрасния софийски трафик го изминавам за около 20 мин. С прецакания термостат за това разстояние и време, температурата стигаше до 60-70 градуса. С новия термостат тази температура се достига за 5 мин., а за 10 мин. стрелката залепва на 90 градуса.
Моята стои твърдо 1-2 идеи под 80 и така е от 4 г ,когато смених термостата ,преди беше адски зле .Възможно ли е показанията на уреда да не са верни ,или термостата още от нов не работи правилно .Доколкото си спомням беше за 83 градуса .
И моят е нов и той така показва. Имаше тема в раздела, в която се описваше, че не е много точно показанието на таблото, а е за ориентир. Истинската темперетура е друга и се отчитала от борд комп ... С думи това не е проблем.
Към колегите с JTD - усетихте ли по-бързото загряване днес у "големио снег"? Аз лично не бях виждал стрелката да ковне 90 градуса от лятото... все около 75-85 градуса варира (нормално градско каране с не повече от 2000 оборота). Имам подозрение дори от какво точно се получи този приятен ефект :)
error145
22-12-2011, 13:05
Моята пък винаги си загрява до малко под 90 няма зима, няма лете. Да чукна на дърво, все така да си е :D Но забелязах друго, когато парното работи на 2-3 стрелката стига към 70-75 градуса, а като го спра и си загрява до нормалното :)
И аз да чукам на дърво....с парно без парно, зима, лято винаги е една идея под 90 :)
айде едно фото и от мен. Стрелката заковава там и вече 3г. не е мръднала. След като смених термостата с този от реното.
http://images22.snimka.bg/004651221.jpg?r=0
При мен лятото заспива на 90, но откакто застудя загравя по-бавничко и стига до около 85 градуса, след което термостата отваря и стрелката се връща на около 75-79. Ако пък пусна парното преди да е дигнала над 70-75 градуса - хем духа слабо, хем още по-бавно загрява. Излиза че за 25 минутно каране в тези студове за да загрее трябва да се натиска колата, пък аз я карам в рамките на 1100-1800 оборота :) Незнам и до каква степен играе изолирания ЕГР, както и спортния филтър. В какви обороти карате вашите JTD-та?
айде едно фото и от мен. Стрелката заковава там и вече 3г. не е мръднала. След като смених термостата с този от реното.
http://images22.snimka.bg/004651221.jpg?r=0
И аз от както съм с такъв на рено и аз съм така :D
А при мен по средата е 80 гр ,що така,значи ли че там трябва да закове стрелката?
error145
23-12-2011, 08:21
Ами аз моята, докато загрее, я карам до 2000 оборота, след това как дойде ;) :D
Ами аз моята, докато загрее, я карам до 2000 оборота, след това как дойде ;) :D
Я обяснете какво и става като не е загряла и я караш на 3000 оборота???? нищо...
Я обяснете какво и става като не е загряла и я караш на 3000 оборота???? нищо...
Хаби повече нафта :drinking:
Хаби повече нафта :drinking:
Вярно е :shoot:
trustworthy
23-12-2011, 23:18
Я обяснете какво и става като не е загряла и я караш на 3000 оборота???? нищо...
Специално при дизелите е добре двигателят да загрява равномерно. Може нищо да не стане, а може и да си докараш проблем с двигателя ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.