PDA

View Full Version : тази сутрин прегрях до червено:(



драго
02-01-2008, 09:24
тази сутрин за първи път ми светна червената лампа за температурата. Зима е, това нормално ли е? имам антифриз, перките работят.какво е това чудо?може да е от тежката обстановка на пътя...

JORDI
02-01-2008, 09:54
И обстановката сигурно е повлияла! 8) Въпреки това провери дали постоянно имаш парно, т.е. да се е образувала въздушна възглавница! :idea:
Провери за всеки случай и за течове, и накрая може и датчика ти да не ти отчита вярно! Успех! :D

драго
02-01-2008, 10:06
нямам постоянно парно.не грее както си трябва.

trustworthy
02-01-2008, 10:14
Отвори капачката на радиатора и виж дали бълбука антифризът като подаваш газ, защото може да има възглавница от неправилно обезвъздушаване, а може и да надува от цилиндрите.
Тая лампа обикновено светва като индикация, че вече си я прегрял сериозно :?

yo
02-01-2008, 13:38
Ай, ай,наистина светне ли тая лампа,означава сериозно прегравяне.При мен светна преди 1 година,спрях веднага и въпреки това беше с избила гарнитура и се наложи и сваляне и шлайф на едната глава,+ доста главоболия + и не малка сума пари.Не ти го пожелавам.При мен беше от развален термостат. :cry:

драго
02-01-2008, 13:51
ами сега се връщам от сервиза. развален термостат, поне за сега. ще го сменят днес и ще видим. а какви бяха симптомите на посочените от теб повреди?

Mury
02-01-2008, 16:07
Според мен е водната помпа :idea: :idea: и мойта старата така правеше,даже лампата ми е светвала няколко пъти,но не се прецака нищо :wink: :wink: Лампата светва на 110 градуса,което не е толкова опасно но стигне ли 120 вече е страшно :wink: :wink: Моят съвет е да се провери водната помпа :wink: :wink:

П.С.Тази кола се самообезвъздушава,и почти няма шанс да се образува въздушна възглавница :idea: :idea: :idea: Познавам много добре цялата охладителна система на този ДВГ :wink: :wink:

yo
02-01-2008, 19:34
Ами аз както си карах по-магистралата и както писах светна при скорост 160 км и аз веднага спрях.Изчаках да истине,долях вода понеже беше изкипяла малко!Тръгнах и видях че колата пак почна да минава работната температура и преди да светне спрях.изачаках пак да изстине малко и запалих на място и видях че казанчето на водата ври и кипи, и му стана ясно че гарнитурата е заманала.и я дърпах до СЗ.Смених термостат гарнитури,шлайф на глави и още някви дребни неща по мотора и така за 500 лв.А и един от датчиците който ми се стори че е за смяна.

П.С. дано при теб е само термостат.Ако запалиш и в казанчето водата заври след 10 мин -ЛОШООО!

драго
04-01-2008, 12:29
смениха ми датчика на перките. за един ден колата се оправи, не загряваше. днес отново същото:(едвам я закарах до сервиза. спирам , изчаквам да изтине и така. а днес вече нямам и парно:( и аз мисля, че е водната помпа.забелязах течове от нея!ще стане ясно днес

Mury
04-01-2008, 19:07
смениха ми датчика на перките. за един ден колата се оправи, не загряваше. днес отново същото:(едвам я закарах до сервиза. спирам , изчаквам да изтине и така. а днес вече нямам и парно:( и аз мисля, че е водната помпа.забелязах течове от нея!ще стане ясно днес

Аз като говоря не приказвам :wink: :wink: :wink: от нея е 100%

JORDI
04-01-2008, 20:28
смениха ми датчика на перките. за един ден колата се оправи, не загряваше. днес отново същото:(едвам я закарах до сервиза. спирам , изчаквам да изтине и така. а днес вече нямам и парно:( и аз мисля, че е водната помпа.забелязах течове от нея!ще стане ясно днес
Колега бях те предупредил да провериш за течове, защото за да не ти работи парното имаш въздушна възглавница която постоянно се образува! :idea: И ако продълваваш да я караш в това състояние ще стане както един колега спомена много лошо...и ремонта скъп и парите много!Дано да съм лош пророк! :roll:

trustworthy
04-01-2008, 21:44
С точно същите симптоми колегата Алфа Корс се измъчваше 1-2 седмици и в крайна сметка се оказа водна помпа. Хем не помпи достатъчно за да охлажда двигателя, хем няма и напор да вкара гореща вода в парното

Mury
05-01-2008, 18:00
защото за да не ти работи парното имаш въздушна възглавница която постоянно се образува

Пак ще повторя че тази кола,много трудно образува въздушна възглавница,защото се обезвъздушава абсолютно сама :!: :!: :!: Липсата на парно идва от липсата на циркулация :idea: :idea: :idea:

JORDI
06-01-2008, 00:07
защото за да не ти работи парното имаш въздушна възглавница която постоянно се образува

Пак ще повторя че тази кола,много трудно образува въздушна възглавница,защото се обезвъздушава абсолютно сама :!: :!: :!: Липсата на парно идва от липсата на циркулация :idea: :idea: :idea: - ТОВА ВАЖИ ЗА ЗАТВОРЕНА СИСТЕМА!!!

Колега, не е необходимо да ме цитираш мен, защото темата е на момчето на когото му е прегряла колата!Много добре знам,че се самообездушава системата,но когато системата е затворена, а тук имаме теч, или ти не четеш какво пише във 2-ри и 4-ти пост на колегата! А за пргряването и има достатъчно причини от елементарни,като хлабав ремък,задръстено пароотводно маркуче, до много по-сериозни, като течове,повреда в прословутата ти помпа, изплюла гарнитура, изкривена глава,пукнатина в блока и т.н.
Другото което аз споменах 2 пъти са теч, което значи че в системата на мястото на охл.течност е влязъл въздух и който поради ниското си отн.тегло отива най-горе,т.е. в радиатора на парното и затова няма парно момчето!
И накрая при наличие на толкова предпоставки, никой не може категорично да каже каква е основната причина преди специалист да провери всичко по редицата! Но щом се пишеш на голям такъв ако ти стиска,кажи на момчето да си смени само помпата и да кара, а не да опонираш / и то не един път / колегите си от форума!
Един разумен съвет от мен, дай по-добре да видим какъв ще е дефекта пък някой може и да помъдрее от резултата!!! Успех!

trustworthy
06-01-2008, 00:24
Не съм наясно дали при боксерът водната помпа също вързана за ангренажа, но ако е така, то е добре да се смени помпата при евентуални съмнения, защото имаме един колега, който може да разкаже какво следва, ако помпата задере в един момент :?

JORDI
06-01-2008, 00:42
Не съм наясно дали при боксерът водната помпа също вързана за ангренажа, но ако е така, то е добре да се смени помпата при евентуални съмнения, защото имаме един колега, който може да разкаже какво следва, ако помпата задере в един момент :?
Не е вързана към ангренажа :!:

BaiJedi
06-01-2008, 06:04
Ангренажа трябва да се свали. Иначе си е отделно вързана помпата. Ма разглабянето си е същото. Мъка голема!

драго
06-01-2008, 12:25
колеги, от термостата е. смениха го и се оправи.вече 2 дни вс е ок, поне за сега.имам парно, не прегрява.

DiabL0
06-01-2008, 12:41
колеги, от термостата е. смениха го и се оправи.вече 2 дни вс е ок, поне за сега.имам парно, не прегрява.
Странна работа... много странна, спрямо описаните симптоми...

yo
06-01-2008, 16:49
Ами аз ви казах ама,не слушате и при мен беше само термостат! 8) :wink:

BaiJedi
06-01-2008, 17:22
Ами аз ви казах ама,не слушате и при мен беше само термостат! 8) :wink:
Само се радвам,че не съм познал и че на колегата му е дребна повредата. Разминал се е с около 50лв. Иначе за водна помпа+труд над 200 отива. :wink:

JORDI
06-01-2008, 17:54
За това и аз казвам никой никога не бива да бъде 100% сигурен за едно нещо докато специалист не провери всичко, като се спазва последователност от най-елементарен до най-скъп ремонт :!:
И аз се радвам, че всичко е ОК!!! :D

shutter
09-01-2008, 14:29
виж си водната помпа

f0rce1001
09-01-2008, 15:37
Да не отварям нова тема, моята не прегрява, но антифриза ми изчезва незнайно къде... Цитирам монтьора "Нямаш теч, маслото ти е добре, доливаш и караш, няма проблеми"... Обаче е малко неудобно :) Съвети?