View Full Version : Хайде помощ за парното.
Значи четох теми едно друго, но не мога да се справя...
Парното ми спря да работи. По скоро врътката. Значи първо изгоря 2ра по-късно и 3та степен... Сега работи само на 4та, което пак е добре.
Чух, че някакви резистори може да са изгорели..Също четох и за някаква платка. Друг вариант е самото копче...Макар, че не ми се вярва..
За тия резистрои някой ми каза да ги търся под жабката...Е да ама НЯМА нищо такова там.. абсолютно нищо :? Значи този петък колата ми ще влезе при Румен в сервиза за малко обслужване и ми се иска до тогава да знам, какво точно трябва да се смени за да мога да я направя :?
Искам помощ. Колата е 93г. 2.0 155ца. БЕЗ повтарям БЕЗ климатик/троник!
Къде да търся, на някой да я закарам да я види :roll: Имам и снимки под жабката, но никъде не намерих нищо..
Големи благодарности.
ALFA CORSE
09-01-2008, 17:45
Там са си, на тази снимка са махнати, в предишни теми съм пускал снимки на самите резистори и какви съпротивления трябва да дават.
Става въпрос предполагам за този отвор и 4 терите кабелчета влизат вътре?... А как ще разбера дали са изгорели...Някакви видими признаци... Дано да е това...Утре нямам търпение по светлото да видя :roll:
А как ще разбера дали са изгорели...Някакви видими признаци...
ами примерно парното започва да работи само на по-висока степен :lol:
pesho ot vraca
09-01-2008, 21:11
Колега, когато съпротивленията са изгорели парното работи само на 4та степен, защото тя е директна. При мен беше същата ситоация. Първо работеше на 2,3 4, а после остана само 4тата. Съпротивленията стават от Типо, Темпра, Дедра. Аз си сложих от Дедра втора ръка не ми искаха даже никакви пари, защото това никой не го е търсил и ги изхвърлят. Не вярвам някой да ти иска повече от 5лв. стига да е читаво. Някои се опитват да разпойват старите съпротивления и да припойват нови от нещо друго но лично за мен това са пълни дивотй.
ALFA 155 1.8TS 94г.
Колеги май не сте прочели поста ми!
Аз казах, че поетапно изчезнаха степените. И само 4 та работи... Въпроса е дали е от самите резистори, защото може и да е друго.
За това питам. Как да разбера дали са читави съпротивленията.
ALFA CORSE
09-01-2008, 21:24
Колеги май не сте прочели поста ми!
Аз казах, че поетапно изчезнаха степените. И само 4 та работи... Въпроса е дали е от самите резистори, защото може и да е друго.
За това питам. Как да разбера дали са читави съпротивленията.
Ми колега премери ги бе, казах че съм пуснал снимка какви трябва да са съпротивленията им в една от предишните теми.
Най лесното е, но нямам с какво да ги премеря за това питам дали има някакви видими поражения :(
ALFA CORSE
09-01-2008, 22:10
Най лесното е, но нямам с какво да ги премеря за това питам дали има някакви видими поражения :(
Е сега е момента да си вземеш мултицетче :D
Абе моята като се клецаше така се оказа че единият кабел който влиза буксата се крепи едва едва и цялата букса беше нагоряла ( е и все още си е такаде :)
А ти вместо да се чудиш какъв е проблема се наври с главата надолу и разгледай малко :)
Аз вече се наврях :D Но май не е от кабелчетата..Бутах бутах но не тръгна... Направих снимка на резисторите и свалих един... Мисля да ги купя 3те и да пробвам нали като заменя този сваления дали ще тръгне и после да сменя и останалите... Просто нямам мултицет..
Та в магазините дали има такива ъспротивления или да ходя до италианеца :roll:
П.П Мултицет няма да си вземам :lol:
Alexanderbb
10-01-2008, 18:59
На път за Италянеца мини през някой магазин за електронни елементи и питай
На път за Италянеца мини през някой магазин за електронни елементи и питай
те ше му кажат:
е сега е времето да си купиш мултицет:))))
Хаха..>Ех този мултицет...Ако намеря време ще си купя утре, ако не един приятел ще му услужи в Събота...
Иначе преди 1 час един колега. Който случайно си ровел в гуугъл попаднал на темата ми. Та ми звъни и започна да ми обяснява как има същата алфа и същия проблем и реши да ми помогне :D Евала на такива хора..От Радомир е човека :)
Та според него направо да си купя цялата платка..>Втора ръка била 20тина лева.. И нали става и от други коли, а нова била 80лв.
Да но на мен 20лв. са ми 60-70км градско каране и не ми се дават...Май ще търся само резисторите да сменя, но въпроса е как да ги запоя...В смисъл. Нямам поялник, живея в блок...Ако бях в ЕВ щеше да е лесно....
Иначе да питам. Добре ако прекарам сега една жица на мястото на резистора, който извадих дали може да стане нещо фатално? Просто да проверя дали ще работи парното...Предполагам че пак ще работи но пак ще е на 4 та степен :roll: Та да направя ли една проба :roll:
The_Game
10-01-2008, 23:11
Хаха..>Ех този мултицет...Ако намеря време ще си купя утре, ако не един приятел ще му услужи в Събота...
Иначе преди 1 час един колега. Който случайно си ровел в гуугъл попаднал на темата ми. Та ми звъни и започна да ми обяснява как има същата алфа и същия проблем и реши да ми помогне :D Евала на такива хора..От Радомир е човека :)
Та според него направо да си купя цялата платка..>Втора ръка била 20тина лева.. И нали става и от други коли, а нова била 80лв.
Да но на мен 20лв. са ми 60-70км градско каране и не ми се дават...Май ще търся само резисторите да сменя, но въпроса е как да ги запоя...В смисъл. Нямам поялник, живея в блок...Ако бях в ЕВ щеше да е лесно....
Иначе да питам. Добре ако прекарам сега една жица на мястото на резистора, който извадих дали може да стане нещо фатално? Просто да проверя дали ще работи парното...Предполагам че пак ще работи но пак ще е на 4 та степен :roll: Та да направя ли една проба :roll:
И като заработи пак на 4 та степен каква ти е ползата ?
не съм пробвал да запоя с плюнка пробвай. НЕеее сетих се вземи една голяма лупа и дебни когато се покаже слънцето нагрей с нея калая и така запои резистора............
пфф
Тия резистори се запояват точно за половин минута.
Обади се на някой приятел който има мултицет (обикновенно щом можеш да запояваш имаш и мултицет ) да ти ги запои. После го черпи едно кафе/бира и да ти е мирна главата.
Нови резистори всимаш в първия магазин който намериш за такива неща. Като цената им е от стотинки до няколко левчета
Сега незнам колко вата са резисторите ползвани от Италянците но на тях си пише, и за да са сложени от завода значи са стандартни и се продават такива. Ако няма същите вземи по мощни (говоря за Ватове) НО СЪС СЪЩОТО СЪПРОТИВЛЕНИЕ.
Успех
Ако нямаш лупа - мини през офиса ше ти дам. :)
Ilko Ivanov
11-01-2008, 22:01
Има още един възможен дефект,ама все пак ще ти трябва мултицет :) .
Под съпротивленията(перпендикулярно на тях)има термозащита.Ако е здрава трябва да дава верига,ако не съответно не се мери никак.
Успех.
колега 4-та степен е директна.провери диода дали е здрав.съпротивленията също могат да се сменят и струваха около 2лв трите.този регулатор става и от типо
колега 4-та степен е директна.провери диода дали е здрав.съпротивленията също могат да се сменят и струваха около 2лв трите.този регулатор става и от типо
Алекс е напално прав!.......а този дето ти казва да запоиш сапротивленията :idea: ......ще си направиш печка на реотани и схте замирише лошо като ги включиш :!: ......в Александар ауто е мисля 32лв. този реостат!...миналата година го сменях......
Хаха..>Ех този мултицет...Ако намеря време ще си купя утре, ако не един приятел ще му услужи в Събота...
Иначе преди 1 час един колега. Който случайно си ровел в гуугъл попаднал на темата ми. Та ми звъни и започна да ми обяснява как има същата алфа и същия проблем и реши да ми помогне :D Евала на такива хора..От Радомир е човека :)
Та според него направо да си купя цялата платка..>Втора ръка била 20тина лева.. И нали става и от други коли, а нова била 80лв.
Да но на мен 20лв. са ми 60-70км градско каране и не ми се дават...Май ще търся само резисторите да сменя, но въпроса е как да ги запоя...В смисъл. Нямам поялник, живея в блок...Ако бях в ЕВ щеше да е лесно....
Иначе да питам. Добре ако прекарам сега една жица на мястото на резистора, който извадих дали може да стане нещо фатално? Просто да проверя дали ще работи парното...Предполагам че пак ще работи но пак ще е на 4 та степен :roll: Та да направя ли една проба :roll:
И като заработи пак на 4 та степен каква ти е ползата ?
не съм пробвал да запоя с плюнка пробвай. НЕеее сетих се вземи една голяма лупа и дебни когато се покаже слънцето нагрей с нея калая и така запои резистора............
пфф
Тия резистори се запояват точно за половин минута.
Обади се на някой приятел който има мултицет (обикновенно щом можеш да запояваш имаш и мултицет ) да ти ги запои. После го черпи едно кафе/бира и да ти е мирна главата.
Нови резистори всимаш в първия магазин който намериш за такива неща. Като цената им е от стотинки до няколко левчета
Сега незнам колко вата са резисторите ползвани от Италянците но на тях си пише, и за да са сложени от завода значи са стандартни и се продават такива. Ако няма същите вземи по мощни (говоря за Ватове) НО СЪС СЪЩОТО СЪПРОТИВЛЕНИЕ.
Абе баце, схте се запалиш с тия твои опити!
Успех
The_Game
15-01-2008, 14:51
а този дето ти казва да запоиш сапротивленията :idea: ......ще си направиш печка на реотани и схте замирише лошо като ги включиш :!: ......
След като новите резистори са със същата стойност (като съпротивление и товар) невиждам какъв ще е проблема. Щом заводски е така и милиони коли са произведени и системата е с разистори не виждам какъв е проблема.
Само новите резистори да държат на голям товар. Незнам оригиналните на колко вата са, но и новите трябва да са пак такива или по мощни (Не от тези миниатюрните на 0.25W)
Гадно е времето...Много работа+учене и нямам време да легна под жабката :?
Евтиното....винаги излиза скъпо!!!!!!......и като преправяш!!!!....гледаи да не задими по жабката :idea: .......виждал сам ги такива маисторани :screwy:
Такам..... Днес отделих малко време и пак свалих платката отдолу...
Значи....Още миналия път махнах един от резисторите. И днес пробвах на негово място пуснах едно кабелче да проверя. И Съответно на негово място сложих кабелчето и парното тръгна на 3та степен, като духаше силно като за 4та...нормално все пак е кабел, а не резистор :)
Обаче пробвах нали на другите резистори, които отговарят на 1-2 степен и пак пуснах кабелче, но парното не тръгна...
Предполагам проблема не е в това, че резисторите са си на мястото, защото веригата все пак трябва да се затвори(с кабелчето, което съм пуснал) независимо от резистора.....
Та за момента няма да предприемам действия, докато не съм сигурен какво що е....А 30лв. за платква 2ра ръка(която може и утре пак да се скапе) няма да дам..
Под резисторите има диод.Около 10А.Първо го свали и провери дали е здрав.Доколкото си спомням резисторите са около100ом .Успех
Мисля, че е здрав т.к като пусна жичка 3та степен си работи :)
Най добре го пробвай.Диода пропуска само в идна посока и мисля че затваря веригата за 1 2 и 3степен.Ако неможеш да го направиш ми го прати да го ошетам.
Ilko Ivanov
18-01-2008, 22:09
Колега,айде стига вече с тоя ДИОД - това е термозащита и когато е здрава пропуска и в двете посоки.Относно запояването на резисторите не е добра идея.Доста се нагряват и няма да издържат много време спойките.Не знам как точно са закрепени на Алфата(не съм разглобявал),но досега не съм срещал реостат от този тип с запоени изводи.Обикновено са точковани или запоени с друг тип припой - топи се при по-висока температура и не можеш да го запояваш с обикновен поялник.
Като гледам конкретния случай - все пак ми се струва,че трябва да се смени цялото блокче.
Съпротивленията със сигурност не са 100ом.Най много 3-4ом.
Колега за стойностите на резисторите може и да си прав но тази ТЕРМО ЗАЩИТА си е пълно АЛА БАЛА.Преди самото запояване се извършват определени процедури.145 та ми вече 4 та година си кара с отремонтиран регулатор.
Koлеги, прикачената схема е от manual-а на 155-цата. Пак там, малко по-долу в една таблица са дадени и точните стойности на съпротивлениетята м/у отделните пинове и от там за резисторите се получава съответно:
от 1 до 2 - 0.35 Ohm (стандартната стойност е 0.33)
от 2 до 3 - 1 Ohm
от 3 до 4 - 2 Ohm
Не знам точната мощност на резисторите, но като ги гледам на снимки и по груби смети мисля че 10 вата ще са достатъчни. Такъв резистор струва около 40-50 стотинки и се намира лесно.
А относно запояването - нормалният припой се топи при 170-190 градуса. Безоловния при 250+. Според мен термичната защита ще сработи преди това(защото това на схемата което е в един блок с резисторите ми прилича на термична защита). И въпреки всичко ако може да се намери цялото блокче на прилична цена (10-тина лева може би?) не е лошо да се смени а не да се преправя.
Колега напълно съм съгласен със стойностите на резисторите.Относно преправянето също споделям вашето виждане при положение че един нов струва 20тина лева.Самият регулатор се намира във въздуховода и при положение че 4 та степен е директна за каква термо защита говорим(това не е бойлер все пак).
АЗ се оглеждам за фиатове и алфи да си намеря едно втора ръка...Но повече от 10-15лв няма да дам... още повече че аз нямам клима, та ми трябва само за зимата, а тя почти свърши.... Искат ми 30лв. за 3 резистора 2ра ръка, които нямат гаранция че утре ще изпрегнат....
Харесва ми, че темата се пълни само с хубави качествени мнения :P
Ilko Ivanov
20-01-2008, 23:22
Тъй като колегата axel е твърдо убеден,че няма нужда от термозащита ще се опитам да обясня разбрано за какво служи(въпреки,че не е бойлер :lol: )
Когато почнат да затягат втулките на моторчето на парното(това се случва често и на не толкова стари автомобили) енергията,която се отделя в реостата във вид на топлина се увеличава.Това е и най-честата причина за дефекти на реостата.Точно тогава ако не прекъсне тази защита ,не се знае дали първо ще прекъсне някой резистор или ще се запали...
Това,че 4-та степен е директна няма никакво значение - термозащитата предпазва самия реостат,а не моторчето или ключа.
Относно запояването на резисторите - според мен не е желателно,а не невъзможно.Естествено,че можеш да усучеш здраво крайщата им преди да ги запоиш и шанса да работи по-дълго се увеличава.Аз лично за мен не бих го направил така.
П.П.Никой ли не знае колко струва нов.Аз съм сменял на Мондео - чисто нов от Мото-Пфое беше 31лв.
Тъй като колегата axel е твърдо убеден,че няма нужда от термозащита ще се опитам да обясня разбрано за какво служи(въпреки,че не е бойлер :lol: )
Когато почнат да затягат втулките на моторчето на парното(това се случва често и на не толкова стари автомобили) енергията,която се отделя в реостата във вид на топлина се увеличава.Това е и най-честата причина за дефекти на реостата.Точно тогава ако не прекъсне тази защита ,не се знае дали първо ще прекъсне някой резистор или ще се запали...
Това,че 4-та степен е директна няма никакво значение - термозащитата предпазва самия реостат,а не моторчето или ключа.
Относно запояването на резисторите - според мен не е желателно,а не невъзможно.Естествено,че можеш да усучеш здраво крайщата им преди да ги запоиш и шанса да работи по-дълго се увеличава.Аз лично за мен не бих го направил така.
П.П.Никой ли не знае колко струва нов.Аз съм сменял на Мондео - чисто нов от Мото-Пфое беше 31лв. ...нов е 32лв. в Александър ауто...ако преправяте усещам дим :smoke: ...опитвал сам!...
nuvolari
22-01-2008, 21:47
:furious:
Колега относно усукването преди запояване се доближаваш до истината.А ако не вярваш че тази термо защита е всъщност един 10а диод с удоволствие ще ти закупя един нов регулатор а ти самичък си провери елементите и техните стойности.
Ilko Ivanov
23-01-2008, 00:56
:surrender: :cheers:
Аз съм на 31г.От 10 г. се занимавам с ... можеш да погледнеш профила ми.Явно има какво да уча още.
Аз съм на 33г. и почти всеки ден се сблъсквам с подобни проблеми.Радвам се ако мога да помогна с нещо. :bg:
Buxalkata
04-02-2008, 22:15
VFTI баце като си го оправиш свиркай и аз съм с този проблем..... :) ама да не забравиш !!! :roll:
VFTI баце като си го оправиш свиркай и аз съм с този проблем..... :) ама да не забравиш !!! :roll:
Ами то платката трябва да сменя :P За момента, ако ми изпадне платка ще взема :P Иначе тя зимата си отива и не е проблем да ми работи само на 4та :P
Хаха..>Ех този мултицет...Ако намеря време ще си купя утре, ако не един приятел ще му услужи в Събота...
Иначе преди 1 час един колега. Който случайно си ровел в гуугъл попаднал на темата ми. Та ми звъни и започна да ми обяснява как има същата алфа и същия проблем и реши да ми помогне :D Евала на такива хора..От Радомир е човека :)
Та според него направо да си купя цялата платка..>Втора ръка била 20тина лева.. И нали става и от други коли, а нова била 80лв.
Да но на мен 20лв. са ми 60-70км градско каране и не ми се дават...Май ще търся само резисторите да сменя, но въпроса е как да ги запоя...В смисъл. Нямам поялник, живея в блок...Ако бях в ЕВ щеше да е лесно....
Иначе да питам. Добре ако прекарам сега една жица на мястото на резистора, който извадих дали може да стане нещо фатално? Просто да проверя дали ще работи парното...Предполагам че пак ще работи но пак ще е на 4 та степен :roll: Та да направя ли една проба :roll:
Голям си габровец :D
Хахаха нали :lol: Ей го зимата мина парното не е оправено...АМа какво да се прави сесии глупости...Счупени странични огледала...Нали духа на 4 та като се наложи няма да е студено :lol:
Имам оригинално блокче с резисторите и работеща термозащита.
Ако някой има интерес да си каже
Имам оригинално блокче с резисторите и работеща термозащита.
Ако някой има интерес да си каже
Имам интерес...При подходяща цена и да го пробваме на моята кола- аз съм без клима 93г. ще го взема... Обаче утре изчезвам от София и ще се върна след 4ти март :roll:
като се върнеш пиши на ЛС
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.