Log in

View Full Version : моля за малко помощ



tempest
11-01-2008, 00:29
здравейте колеги. от скоро се присъединих към вашият форум тъй като вече съм горд собственик на алфа ромео 33. става въпрос за 1.4 I. за съжаление колата беше доволно занемарена и около 2 години не беше пипана. имам проблем с единият от маркучите дето са под колекторите и дебитомера....сцепи се и сега трябва да се сменяяяяя. бихте ли могли да ме посъветвате дали трябва да сваля колекторите?

П.П. и евентуално да ми препоръчате магазин за части в софия тъй като сега ми предстои смяна на ремъци, масла филтри и прочее.благодаря предварително :roll:

tempest
13-01-2008, 16:25
ето малко снимков материял

Alfa User
13-01-2008, 18:45
Добре дошъл в сектата, и честита ти придобивка!
За съжаление колега, няма да минеш без сваляне на колекторите. На боксера това му е кофтито - повечето неща минават под колектора, и почти винаги трябва да се сваля. Колкото до части за 33 - препоръчвам ти да се свържеш с Lisan (ще го откриеш в тоя раздел в почти всяка тема) - може да ти осигури всичко за твоята кола, и наистина си разбира от работата. Смело мога да заявя, че за боксерите това е човека за диагностика, поддръжка и ремонт. Успех и много щастливи мигове с Алфата !

JORDI
13-01-2008, 18:57
Колега за по голямо удобство можеш много неща да свалиш, но ми се струва, че за един маркуч чак пък и колектори...? :roll: Огледай хубаво от къде почва и къде свършва маркуча. Подсигури си подходящ инструмент/ особено дълга отвертка/! Дано не греша,ама като го гледам май отива в радиатора за парното, но защо ми се струва, че не е специален каучуков, а стои като гофриран пластмасов!Ако се съмняваш,че ще се справиш потърси Лисан,предполагам ще реши всичките ти проблеми!
А за магазини да се изкажат колегите от София !

MrX
13-01-2008, 19:08
Колега за по голямо удобство можеш много неща да свалиш, но ми се струва, че за един маркуч чак пък и колектори...? :roll: Огледай хубаво от къде почва и къде свършва маркуча. Подсигури си подходящ инструмент/ особено дълга отвертка/! Дано не греша,ама като го гледам май отива в радиатора за парното, но защо ми се струва, че не е специален каучуков, а стои като гофриран пластмасов!Ако се съмняваш,че ще се справиш потърси Лисан,предполагам ще реши всичките ти проблеми!
А за магазини да се изкажат колегите от София !

Ти май не си имал работа с 33 а, за каквото и да започнеш под капака се сваля колекора!Бъркаш за маркуча, гофрираното не е това което има предвид колегата за този под него който иде от термостата и отива в дроселното тяло.Не е кой знае каква философия и загуба на време да се свали, хем ще ти е удобно за работа хем ще си сугурен че всичко е станало като хората, маркуч незнам нов специално такъв дали има но може и друг да напаснеш

JORDI
13-01-2008, 19:54
Колега за по голямо удобство можеш много неща да свалиш, но ми се струва, че за един маркуч чак пък и колектори...? :roll: Огледай хубаво от къде почва и къде свършва маркуча. Подсигури си подходящ инструмент/ особено дълга отвертка/! Дано не греша,ама като го гледам май отива в радиатора за парното, но защо ми се струва, че не е специален каучуков, а стои като гофриран пластмасов!Ако се съмняваш,че ще се справиш потърси Лисан,предполагам ще реши всичките ти проблеми!
А за магазини да се изкажат колегите от София !

Ти май не си имал работа с 33 а, за каквото и да започнеш под капака се сваля колекора!Бъркаш за маркуча, гофрираното не е това което има предвид колегата за този под него който иде от термостата и отива в дроселното тяло.Не е кой знае каква философия и загуба на време да се свали, хем ще ти е удобно за работа хем ще си сугурен че всичко е станало като хората, маркуч незнам нов специално такъв дали има но може и друг да напаснеш
Да колега/ няма нужда от хаплив тон и то по мой адрес/ прав си за едно сега като се вгледах наистина долния маркуч му е проблемния! Така,че давай си мнението в помощ на човека без да правиш ненужни и вредни предположения!А дали съм имал работа с алфа33 - да и то много преди да имаш книжка за пешеходец! И друго, имам си подходящи инструменти / част от тях са ми подарък от USA/ с които може да се смени кой да е маркуч без демонтаж на колекторите! И ако те интересува и нещо друго което искаш да кажеш или да питаш извън темата пиши ми на лични! :wink:

MrX
13-01-2008, 22:32
Не се засягай но начина по който се хвалиш за разбирането ти от 33 и нещата които твърдиш мааааалко се разминават, гофрето което първо твърдеше че е проблема(от недоглеждане) можеше да се замислиш че не е поради простата причина че това са кабелите за фаровете :idea: ,а за проблемния маркуч казах какво е мнението ми и малко грубо е да твърдиш че правя вредни предложения.Прикачам една снимчица на която съм отбелязал залавните места на маркуча и много добре се вижда наложителността да се махне колектора. Незнам какви са тия специални инструменти коио заместват отвертката но щом си се нанимавал с 33 преди повече от 25 години явно по-добре знаеш.

Към колегата, казах го и преди свали си колектора не е кой знае каква философия, щом си от "близо до София" намери Лисан тук във форума и го питай за такъв маркуч, ако не, импровизирай

Alfa User
13-01-2008, 22:52
Еб.си и инструментите дето са ти пратили ... Що аз не се сещам да има инструмент, дето да си намери сам пътя до правилното място при нулева видимост от оператора... Ама хайде, щом колегата е работил по 33-ка преди да се е била появила като модел даже, ОК. Няма да спорим с него. Но аз съм си чупил пръстите много пъти (а за MrX съм сигурен, че е много по-изстрадал от мене...), за да знам кое как се прави по една 33. Да не говорим, че съм гледал от баш-майстора :th_up:
Така че към колегата с проблема - Lisan е решението на всички твои сегашни и евентуално бъдещи проблеми с коя да е 33.
Ама хайде да не обръщаме и тая тема в лични спорове. Пожелавам успех на колегата за да може да се наслади напълно на колата си. А ако иска, може и да ни я покаже ;)

tempest
13-01-2008, 23:04
колеги, с радост ще ви я покажа на първата възможна среща стига да се справя с проблема,но мога да кача и малко снимчици преди това...искам да попитам само още нещо. бая време отделих преди да постна темата си тук, прочетох половината форум за информация, та въпроса ми е всички 33 boxer 1.4 I ли са имола и какво значи това?

Alfa User
14-01-2008, 07:27
Не колега, не всички 33 1.4 са Imola версия. Това е вариант на оборудването на автомобила (кожен салон, антикрило и т.н.), а също така има разлика в окачването например.
Ще се радваме да покажеш някоя снимка ;)

Vesko84
14-01-2008, 08:27
Явно на 33 този маркуч им е слабо място - и при мен леко тече от там, но рядко се налага да доливам антифриз. Чакам да се постопли за да сваля колекторите и да го сменя. Един съвет ако ги сваляш сам - запуши си отворите по двигателя с нешо, че всякакви неща се изпускат по невнимание,

JORDI
14-01-2008, 08:57
Много сте силни по критиките! Най-малко аз желая това! Когато си преправях 33-ката от 1.8ТД в 1.3 с един карбуратор и после в 1.7ИЕ то и аз съм смъквал доста неща дет ми пречеха! Но истинските майстори знаят какво представлява гидория с 2-3 кардана, еластична/огъваща се/ отвертка и ръчни ключове звезди с вградена трешчотка и ред други приспособления,които неволята ме е учила да ползвам! :idea: Вместо да се дърляте/което е вредно/ по-добре питайте и ще сте по-полезни и за себе си и за форума! :wink:

tempest
14-01-2008, 10:07
значи моята не е имола :D нищо... все пак си е моята а снимки ще постна малко по - късно. мерси много за инфото. Lisan ме упъти във правилната посока...сваляне на колектори...никакви магазини за авточасти тъй като маркуча е стандартен и проверка на термостат(така или иначе ми е на път да си го проверя) :roll:

tempest
14-01-2008, 10:25
ето снимчици както обещах...не е по - късно щото знам ли кога ще се прибера по нощите...и понеже е старичка колица се сетих че имам още куп въпроси...извинете ме че не ги зададох в самото началоо...имам проблем със спирачките и по - точно с досковете. надрани са и нема спиране. възнамерявам да ги сваля и да ги прешлайфам на струг, но имам и едно типо за части тука та дали дисковете съвпадат???
също така още една питанка....салона ми е доста захабен но си намерих седалки от 155 само че незнам дали ще паснат? как мислите вие колеги?

tempest
14-01-2008, 10:26
още една

tempest
14-01-2008, 10:27
и още една

MrX
14-01-2008, 10:49
ето снимчици както обещах...не е по - късно щото знам ли кога ще се прибера по нощите...и понеже е старичка колица се сетих че имам още куп въпроси...извинете ме че не ги зададох в самото началоо...имам проблем със спирачките и по - точно с досковете. надрани са и нема спиране. възнамерявам да ги сваля и да ги прешлайфам на струг, но имам и едно типо за части тука та дали дисковете съвпадат???
също така още една питанка....салона ми е доста захабен но си намерих седалки от 155 само че незнам дали ще паснат? как мислите вие колеги?

не си играй да ги стържеш на струг, нови не са скъпи 60-70 лв, а от типото няма да станат, за седалките, предните можеш да ги нагласиш но за задните несъм толкова сигурен.За спирачките направи и цялостна инспекция, серво, помпа, кантар, вакум на сервото

tempest
14-01-2008, 11:24
ами относно спирачките...сервото губи от някъде течност, само че не съм толкова компетентен да го поправя сам...доливам по малко от време на време а ако не я карам или паля 4 - 5 дни требва после да обезвъздушавам съединител. тука вече след като я "позакърпя" ще си я водя на лекар...

Lisan
14-01-2008, 13:37
Не е сервото,а долна помпа на съединителя :!:

Alfa User
14-01-2008, 19:14
Абе колега, вземи най-сетне да идеш при Lisan да ти оправи хубавицата. Ще се родиш, и можеш да си 100% сигурен в качеството на поддръжката !
Не че правя безплатна реклама, но човека се е доказал стократно досега, и откак е проходил в занаята, само с боксери се занимава (като изключим че напоследък е кривнал малко от правилния път, но за добро :lol: ) Да не говорим че при него ще намериш 200% оригинални части за 33 ... па макар и леко използвани. Аз лично предпочитам използвани оригинални части, отколкото нови с неясен произход. Ако искаш ме слушай, но аз ти давам гаранция за човека. Имах 2 33-ки, и двете бяха в цветущо здраве именно заради него! :bowdown:

tempest
14-01-2008, 22:16
съгласен съм с теб колега Alfa User...както казах доста старателно прерових форума за да не се изложа с някоя фрапираща глупост, така че мнение против Lisan не съм срещнал...не се и съмнявам че е добър в това което прави, но без да подменя маркуча се притеснявам дори да я запаля...едно е сигурно, Lisan спечели още един сектант чиято кола да лекува...много скоро ще я оправя колкото да се дотъркалям до сервиза на Lisan а след това ще мога спокойно да се насладя на удоволствието от Alfa Romeo 33 :roll:


поздрави!

dimitar zlatarev
21-02-2008, 08:11
Имах 2 33-ки, и двете бяха в цветущо здраве-особено тая дето ми продаде колата беше гробница иначе колега ако отидеш при лисан няма да сгрешиш тои е твоя човек

Alfa User
22-02-2008, 16:23
Никой не ти е крив, че не знаеш как се кара и поддържа една Алфа, да не говорим пък точно за 33 ... Как може една и съща кола да се кара 2 години без проблем от един човек, и едва половин месец (ако не ме лъже паметта) от друг ?!? Коментарите са излишни просто :stumm:
Сега ако се каниш да спориш с мене - ще ти кажа само че тая 33-ка я знае целия форум, и много хора са й се възхищавали, така че се замисли къде е грешката ! Айде със здраве, и дано ти е влязъл поне малко акъл в главата :priest:


Извинявам се за спама в темата на колегата !

tempest
23-02-2008, 11:20
колеги...мисля че се справих, но изникнаха нови проблеми....маркуч намерих...макар и не оригиналния(дори незнам от какво возило е)...където и да влезнех в магазини с емблема на Алфа Ромео навсякъде клатеха неодобрително глава...накрая от един арабин с автоморга успях да го спазаря за 5 кинта...и двамата бяхме бая доволни :D сега остава само да събера кинти за нови дискове че тия са станали стъпаловидни и едва сега разбрах защо не спира... благодаря на всички за съветите които ми дадохте и се надявам много скоро да навестя Lisan, за да ми оправи губенето на спирачна течност.
Поздрави!

tempest
29-06-2008, 12:57
драги колеги и скъпи съсектанти, наскоро ми се посъбраха ядове....
1) стартера се прецака та от мерак да карам бутах :oops:
2) ше дам малко снимков материал да видите каво стана с левия тампон дето държи амортисьора горе (мамка им и пътища)
3) и като за капак след като сложих стартера отново на мястото му след смяна на шалтер спря да ми показва температурата на водата....

въпросите ми са 2: някой може ли да ми каже къде е датчика за температурата???
дали върху тампона не трябва да има някаква шайба???

tempest
01-07-2008, 23:41
...та след часове мъки, чупене на ръце и други наранявания оправих датчика за температура....ако някой друг пострада - намира се на главата от към шофьора в задния край има кабелна обувчица - колата е 1.4 боксер....та сега остава въпроса за шайбите и четяйки във форума случайно попаднах на тема от която си вадя извод че въпросният тампон е като този на имолите....само че моята не е имола?! :bounce8: иди го разбери?!