Log in

View Full Version : Смяна на термостат на 155 8в ( разказ в картинки)



dcntd
13-01-2008, 23:51
Здравейте колеги. Преди две-три седмици (от както станаха големите студове) ми направи впечатление че колата не може да загрее - след 10 минути на място стоеше около 40 градуса а повече от 60-70 изобщо не ставаше. Проблема веднага се изясни - термостат - дори при ниски температури големия и малкия кръгове бяха еднакво топли. Купих си нов термостат (80 и няколко лева от магазина на "Мария Луиза" и "Източен") но все нещо изникваше и си карах баба алфа студена. Днес обаче реших да се правя на домашен майстор и въпреки студа навън (-7 или -8 градуса) си смених термостата сам. По-долу следва кратко "ръководство" за други ентусиасти :)

Необходими инструменти и материали:
Нов термостат + гарнитура
Ключ шестограм 4ка и 5ца
Плоска отвертка
Ключ 19ка
Антифриз за доливане - около 2 литра ако се запази стария или 8-9 литра ако се сменя

Ако решите да запазите стария антифриз
Маркуч 8мм с преходник
Съд за охладителната течност ( обем около 2-3 литра )

Метод на работа:
Грубо половината обем на охладителната система е разположен над термостата, съответно при смяна това количество течност би се изгубило. Единият вариант е да се източи предварително цялата система и след това да се напълни наново. Източването става от свръзката между радиатора и водната помпа и тъй като нямаше как да събера изтичащия антифриз, трябваше да налея нов ако бях избрал да процедирам така. Аз обаче източих само антифриза който е над термостата, т.е. този който би се излял при демонтажа. За целта се разкача маркуча за подгряване на дроселовата клапа и посредством удължител се докарва до подходящ съд. След това се отваря капачката на разширителния съд и се оставя двигателя да поработи (снимки 1 и 2)

След известно време (1-2 минути) от този маркуч спира да идва нова течност. Сприра се двигателя и започва същинската смяна.

Важно! Когато се прави нещо по двигателя е силно препоръчително да се откачи акумулатора. И в никакъв случай само плюса - само масата може а най-добре и двете клеми.

Първо се демонтират двете бобини на запалването. Някой може да успеят и без тази стъпка но на мен ми се стори тясно. Държат се на по четири болта с глави шестограм 4-ка. Откачат се съединителите към блоковете за управление но кабелите за свещите си остават. Двете бобини с кабелите се поставят настрани да не пречат - Снимка 3

Маха се съединителя към температурния датчик. След това се разкачат тръбите към термостата, при което е нормално да изтече известно количество антифриз - грубо около 1-2 литра. После се демонтира и самия термостат - отвиват се трите болта - два от горната част и един отдолу. И трите са шестограми 5-ца - Снимка 4

След като се свали стария термостат се отвива температурния датчик и се слага на новия. Слага се и нова гарнитура (което аз пропуснах да направя) - Снимка 5

Монтажа става в обратен ред, като не трабва да се забравят металните скоби на електрическите съединители и скобата за жилото на дроселовата клапа - Снимка 6


Налива се обратно източения антифриз и се допълва до отбелязаното максимално ниво. Запалва се двигателя и се оставя да загрее добре (докато се включи перката на радиатора, което трябва да стане при около 95-100 градуса), за да излезе въздуха от големия кръг. Оставя се 2-3 часа да изстине добре, след което се допълва отново до максималното ниво.

Цялата процедура отнема не повече от час и не би трябвало да има някакви проблеми. Сега колата достига 50 градуса за 3-4 минути работа на място а след 5 километра вече е на 90 градуса и повече не мърда оттам.

Надявам се да съм от полза на други "домашни майстори" :)

Другата седмица би трябвало да ми е готов четеца за ECU-то и ако подозренията ми се потвърдят ще има ново подобно ръководство на тема "как се сменя ламбда сонда" :). Освен това клапата на климатика е заседнала и върти само въздуха от купето, и там може да си поиграя... а и на бюрото ми вече седмица стои една кутийка с надпис "Beru UltraX"...

Miro
14-01-2008, 00:26
Браво колега!
Само малко добавка и от мен. Термостата не знам каква марка е, но в София в магазина на Стамболийски с отстъпката BEHR струва 52 лв. Гарнитура така и не намерих та я правих сам.
Ключа 19 поне при мен не стана за датчика (подозирам че е 18) та го свалих с раздвижен ключ.

VFTI
14-01-2008, 00:37
Браво колега!
Само малко добавка и от мен. Термостата не знам каква марка е, но в София в магазина на Стамболийски с отстъпката BEHR струва 52 лв. Гарнитура така и не намерих та я правих сам.
Ключа 19 поне при мен не стана за датчика (подозирам че е 18) та го свалих с раздвижен ключ.

Аз си купих от там на въпросната цена... И за сега 200км колата си стои на 88градуса и не мърда :P и парното ми е супер...Радвам се че направих тази смяна :P

Alexanderbb
14-01-2008, 08:29
Ей ама тоя термостат при вас бил заврян на кучето в ...... Само като го гледам не разбирам на какво се основава огромната ценова разлика между него и моя термостат

Miro
14-01-2008, 10:05
Ей ама тоя термостат при вас бил заврян на кучето в ......

Това е едно от нещата по тази кола което е на супер удобно за достъп място! :shock:

pr_00f
14-01-2008, 14:33
Перфектно разработена и онагледена процедура.
Темата ще я преместя в рездел технически справочник за да остане само за четене. Ако имате да добавите нещо сега е момента и сте забелязали пропуски моля дописвайте, после ще разчистя общите приказки и става тема образец.

Еххххх ако всеки един нов потребител му е такъв първият пост повечето майстори ше умрат от глад :)

Поздравления колега. БРАВО!!!

vania-pa6ova
14-01-2008, 19:44
неразбирам зашто колегата е свалиял бубините за смияна на термостата НЕ Е НУЖНО :wink:

didofurnira
14-01-2008, 20:46
сваля се само вътрешната бобина
не е нужно и двете
термостата се сменя за около 30-40мин.
ако нямате нова гарнитура ползваите старата обработена с грес
вече 1000 км без теч
за течноста срежете галон от мин.вода на 1/2 и го наместете на удобно място под колата
при извждане на маркучите от термостата се губи около 500мл
антифриз

успех на всички при ремонта :wink:

gaiska
14-01-2008, 21:32
При моята смяна на термостата трябваше да долея още около 2-3 л. антифриз.

dcntd
14-01-2008, 23:17
Благодаря на всички за коментарите, допълненията и положителните отзиви. Това "ръководство" го написах за да помогна на други(като мен), на които им е кеф да направят сами нещо по колата си и след това доволни да си пият биричката. Както и за да покажа че този тип ремонти не са кой знае колко сложна работа - след като даже аз се справих :)

Яд ме е само че снимките са излезли в обратен ред... за другия път ще внимавам повече :)

vaklinator
15-01-2008, 08:26
Много добре колегата е описал всичко по смяната на термостата, ако позволите ще дабавя само, че можете да обезвъздушите колата веднага и да си я карате без да чакате да изстива и т.н.
Това се прави от врътката на радиатора, коята за различните коли е с различен инсрумент за отвиване, но се намира на поз.11, 12 или 2.
Поздрави

bass
17-01-2008, 12:07
Преди темата да стане класическа и да бъде почистена от коментари, да питам сменилите наскоро:
Пазите ли си кутията (в частност - партномера)? И аз си купих термостат завчера, момчето уж по каталога гледа, ама на кутията пише нещо странно:
Alfa 165 1.i, Fiat Croma 2.5 V6 (или нещо такова беше фиатското).
На вид изглежда 1:1 със стария, ма знам ли...

Furious 155
17-01-2008, 13:09
така пишеше май и на моя... BERH май беше... само гарнитурка си намери. На мен ми сложиха старата- няма проблем, ама си мисля че нова е по-добре!

bass
17-01-2008, 13:14
Оффф, да, за Behr говоря. Благодаря за инфото. Хората от Т&Н казаха, че няма да е проблем да го сменя, ако не става.

PEPI-2ALFA
18-01-2008, 15:48
Пазите ли си кутията (в частност - партномера)? И аз си купих термостат завчера, момчето уж по каталога гледа, ама на кутията пише нещо странно:
Alfa 165 1.i, Fiat Croma 2.5 V6 (или нещо такова беше фиатското)....
Ето в тая тема има снимка на моя с кутията.
П.П. Там е по друг повод , но можеш да прочетеш целия ми пост за цените.
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopi ... ht=#196234 (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?p=196234&highlight=#196234)

bass
18-01-2008, 15:55
Хм... Твоята кутия е по-различна, но номерът е същият и глупостите за модела 165 - също. Аз обаче нямам гарнитурка, за разлика от теб :(

PEPI-2ALFA
18-01-2008, 16:11
:lol: Аз имам гарнитурка , защото си я изрязах сам от картон :wink: и с малко силикон ( от тоя чирвения) заспа. Успех.