PDA

View Full Version : Twin Spark & Jet Thrust Stoichiometric



sa6o_roman
16-01-2008, 07:33
скузи за тъпия вапрос ама JTS двигателите от 159 с по колко свещи на цилинър са? до са не сам се замислял :oops: пък до колкото знам 2.0 JTS от 156цата си е на базата на 2.0 TS

знам че новите двигатели са споделени от ГМ - Фиат, ама конкретно с колко свещи са се чудя

10х

MainaCore
16-01-2008, 09:25
Аз си мисля, че е като ТС, но не съм сигурен. Четох и тук http://en.wikipedia.org/wiki/JTS_engine , но не става ясно :)

търтей
16-01-2008, 10:15
жтс нема нищо общо с тс
с 4 свещи е
и нема чугуний по него :lol:

WhitePower
16-01-2008, 18:36
а само алюмин ли има

Bobi_33
16-01-2008, 20:23
жтс нема нищо общо с тс
с 4 свещи е
и нема чугуний по него :lol:

Хем си прав, хем не си.
2.0 JTS при 156 е 100% 2.0 TS , просто са махнали едната свещ и на нейно място има дюза. При 159 блокът на мотора е заимстван от Опел (самите кубатури говорят, че блокът е различен), а главата си е нова разработка на Алфа. Най-лесно ще се ориентираш ако погеднеш ход/диаметър на бутало пре 2.0 JTS(от 156) и при примерно 2.2 JTS(от 159). При 159 2.2 JTS е едно към едно с познатия бензинов мотор на Опел (ход/диаметър) със 185 к.с. , докато при Опел( блатодарение на смотаната технология Еко Тек) е 147 к.с. Иначе мотора на Опел се монтира на новата Фиат Крома директно.

trouble
16-01-2008, 21:02
[quote="търтей":qe0lu11l]жтс нема нищо общо с тс
с 4 свещи е
и нема чугуний по него :lol:

Хем си прав, хем не си.
2.0 JTS при 156 е 100% 2.0 TS , просто са махнали едната свещ и на нейно място има дюза. При 159 блокът на мотора е заимстван от Опел (самите кубатури говорят, че блокът е различен), а главата си е нова разработка на Алфа. Най-лесно ще се ориентираш ако погеднеш ход/диаметър на бутало пре 2.0 JTS(от 156) и при примерно 2.2 JTS(от 159). При 159 2.2 JTS е едно към едно с познатия бензинов мотор на Опел (ход/диаметър) със 185 к.с. , докато при Опел( блатодарение на смотаната технология Еко Тек) е 147 к.с. Иначе мотора на Опел се монтира на новата Фиат Крома директно.[/quote:qe0lu11l]

Баси наще коли са с Опелски двигатели..... :shock:

petko
16-01-2008, 21:31
докато при Опел( блатодарение на смотаната технология Еко Тек) е 147 к.с. Иначе мотора на Опел се монтира на новата Фиат Крома директно.

Еми от Англичани ти каква технология очакваш :lol: Те всите им пройЗводители на коли Фалираха, добре , че са немците та да не останат 150.000 човека на смотания им остров беЗ работа :evil:

.

JJJ
16-01-2008, 22:25
3.2 JTS V6 също използва блок от GM. В отговор към недоволните фенове, ръководителя на развойния отдел на Алфа Ромео Paulo Massai казва, че блока сам по себе си може да се разглежда, като едно безчувствено неодушевено парче метал, което придобива душа едва след монтирането на всичко останало.
Може и да е прав, но тази история оставя малко горчив привкус. :roll:

От друга страна, много (да не кажа всички) големи фирми производители ползват услугите на външни проектантски фирми, които никой не е чувал. Като пример Мерцедес широко използват такива фирми при конструирането на нови разработки, по простата причина, че така излиза по-евтино.

Bobi_33
17-01-2008, 00:19
3.2 JTS V6 също използва блок от GM.

Именно за това ставаше въпрос. Новият 3.2 JTS V6 е края на Алфа Ромео като фирма. Предишният 3.2 си е доработка на познатите стари Алфови шестаци. 16-клапановият Туин спарк (тук сега да не се разсърдят всички болни сектанти) всъщност също не е Алфов по никакъв начин, а евтин ФИАТ. Боксерите също са спряни отдавна. Така че Алфа Ромео вече не съществува със собствен двигател.
Хубавото на стария шестак на Алфа (който го отличава от останалите мотори в този клас) е това, че беше късоходов. Новият опелски боклук е дългоходов, дори с Алфова глава няма да е същият мотор. На дългоходовите мотори им трябват вариатори или други такива трикове, за да могат да се развъртат. Късоходовите се развъртат и без подобни щуротии (които винаги създават проблеми).

sa6o_roman
17-01-2008, 00:48
значи да разбирам че JTS са с по 1 свещ, дори 2л от 156, така ли?

а JTB кво ще представляват? и Multiair?

кофти е щото алфа и фиат вече еднакви версии с еднакви двигатели, само по емблема и дизайн ше се различават, ше станат като ВАГ (те па се отказаха така да правят, а талянците.. :? ) И наследника на 166 щял да бъде евтино Куатропорте и тн..
да не говорим че ГМ тотални цигании правят. май единствената надежда е че уж ще връщат задното предаване.

радвайте се на 33ки 164ки 75ци 155ци докато още ги имате :wink:

MainaCore
17-01-2008, 00:57
Както съм чувал от хора, коита са алфисти откакто съм на 5 - "Последният истински двигател на алфа е туинспарка от 75, който е и в 164, и в 155 ;) Оттам нататък фиат уволниха всички инжинери и сложиха тяхните. Това беше краят"

Колкото и да ми е гадно да го кажа, май това е самата истина. Какъвто и дизел да измислят, той няма да е куоре спортиво, а по-скоро ще се гледа на него като приемлива покупка за семейния бюджет.

търтей
17-01-2008, 09:21
жтс при 159

SPECIFICATIONS

The main features of the 1.9 JTS and 2.2 JTS engines are as follows:

- four cylinder in-line arrangement;

- dual overhead camshaft with 16 valve timing system;

- petrol direct injection fuel system;

- BOSCH MED 7.6.1 injection system

- brand new dual continuous variable valve timing;

- cylinder block, cylinder head, oil sump and cam cover in aluminium alloy;

- cylinder liners dry press-fitted into the engine block;

- hydraulic tappets;

- two chain-driven balancing countershafts;

- internal water pump;

- oil filter built into the engine block;

- chain-driven timing system (maintenance-free);

- ignition module with built-in spark plug connectors;

- low fuel consumption and emission levels (meet Euro 4 requirements);

- EOBD;

- four lambda sensors.

търтей
17-01-2008, 09:33
боби не знам аз дългоходов късоходов кой как се развърта, ама новия 3.2 е с вериги, гледам има повече въртящ момент при по-ниски обороти а и холден не правят в6 от вчера пък и от мотоспорт разбират както съм чувал :wink:

а опелския мотор 1:1 е 1.8 мпи
другите имат конструктивни разлики