PDA

View Full Version : Някои сменял ли е волан?



SEVEN
17-01-2008, 14:31
Има ли някакви особедности при смяната на волана и как бих могал да смакна стария.

Alfa User
17-01-2008, 15:19
Принципно :
1. Сваляш капака на клаксона
2. Разкачваш кабелите за клаксона
3. Развиваш застопоряващата гайка (май е 19-ка...)
4. Сваляш волана с много зор - по принцип сякаш се залепват шлиците и се вади доста трудно...
5. Слагаш новия по обратния ред.
Т'ва е ;)

pesho ot vraca
17-01-2008, 15:28
Ако старият волан не ти е с aerbeg, иначе трябва да свалиш първо него.

ALFA 155 1.8TS 94г.

търтей
17-01-2008, 15:29
мм
най мноо да му гръмне еърбега като тръгне да го сваля ако не знае как
ма то на 10-15 годишна кола всъщност нищо нема да стане :lol: :lol: :lol:

mimo_
17-01-2008, 21:22
Като тръгнеш да го вадиш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО гайката трябва да е там на поне 2резби!
Иначе в лицевочелюстната после.

elenkov
17-01-2008, 21:35
кви ги говорите .. слушай ме внимателно.

Ако е с Аербег сваляш едната клема от акумолатора. За да няма грешки в Пц-то на колата и да няма възможност да стане късо .. макарче трябва да внимаваш да не дадеш статично ел. примерно си пипнал косата ти или пуловер .. защото може да гръме и да ти обърше един шамар :twisted: одзад има 4 болта който са вързани за шасито на волата така де основата на волата. повечето са еврейска звезда 4-5-6 .. но завиди ти си провери ако имаш .. развиваш болтовете и леко издарпваш аер бег-а. сваляш внимателно буксата дето е от пц-то кум еар бег-а.

Ако нямаш еарбег. сваляш капачката на волата тази триъгълната или 19 или 22 е болта .. вземи си флошка с дълбоко гърло и тресчотка. Зацепи волата като издадиш ключа и блокира. Вадиш гайката или болта незнам точно с какво ще е твоя волан .. и ! много важно вземаш чук и отверка и си обозначаваш с БЕЛЕГ как е стоял преди волана защото после да не го сложиш на криво .. а по просто е с маркер ама понякога може да се изтрие от ръцете ако пипаш много .. :) и чак след това по обратния ред. белега волана скоба (ако има) волт или гайка туиии .. капачката или еарбег-а ;)

Те тава е .. :) Ако имаш въпроси драсни ЛС .. свалял съм едно .. 100-200 волана хаха :)

Поздрави

ALFA CORSE
17-01-2008, 21:50
... Зацепи волата като издадиш ключа и блокира. Вадиш гайката или болта незнам точно с какво ще е твоя волан .. и ! много важно вземаш чук и отверка и си обозначаваш с БЕЛЕГ как е стоял преди волана защото после да не го сложиш на криво .. а по просто е с маркер ама понякога може да се изтрие от ръцете ако пипаш много .. :) ...

За да извади волана ключа трябва да си е на място и волана да не е блокиран.
При 155цата може и да не се отбелязва, просто го сложи в право положение и после пак прав, шлиците са доста едри.

Alfa User
18-01-2008, 01:53
кви ги говорите .. слушай ме внимателно.

Е честно казано не виждам какво по-различно си казал на човека от изписаното по-горе.
Само не разбрахме защо му е на автора на темата да си сваля волана - спортен ли иска да слага ? Аз предлагам да си намери такъв, че спортните често пасват трудно :

голямата риба
18-01-2008, 09:40
възглавницата на 155-цата е изцяло механичен
така, че няма защо да сваляш акумулатора

SEVEN
18-01-2008, 09:55
Мерси за отговорите.

elenkov
19-01-2008, 16:14
За да извади волана ключа трябва да си е на място и волана да не е блокиран.
При 155цата може и да не се отбелязва, просто го сложи в право положение и после пак прав, шлиците са доста едри.[/quote]

Е хубаво де .. кажи ми ти как ще развиеш гайката или болта който държи волана за оста ? ако не заключиш волана .. така е най лесно а относно шлиците .. не си прав колко и да са големи .. винаги може да проспуснеш 1-2 зъба .. за това си сложи белег и не се прай на специалист да напасваш на око :wink:

поздрави

ALFA CORSE
19-01-2008, 16:49
Е хубаво де .. кажи ми ти как ще развиеш гайката или болта който държи волана за оста ? ако не заключиш волана ..
Добре ама после за да го махне, трябва да го отключи, просто допълних... :)

VFTI
18-04-2008, 19:58
Съжалявам, че ъпвам тази тема, но да не пускам нова...


Има ли някакви особенности при сваляне на капака на волана или просто трябва да се "дърпа" повече...Да не да се счупи нещо :roll: Колата няма аирбег :)

hsr
18-04-2008, 20:15
Съжалявам, че ъпвам тази тема, но да не пускам нова...


Има ли някакви особенности при сваляне на капака на волана или просто трябва да се "дърпа" повече...Да не да се счупи нещо :roll: Колата няма аирбег :)


http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopi ... E%EB%E0%ED (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=21903&highlight=%E2%EE%EB%E0%ED)

chenkette
18-04-2008, 23:54
Е хубаво де .. кажи ми ти как ще развиеш гайката или болта който държи волана за оста ? ако не заключиш волана ..

Много просто , някой ти го хваща с две ръце и си го развиваш. Най голямата тъпня е да го развиваш или стягаш в заключено положение ,щото казва "храс" и вече не ни се заключва волана :wink:

VFTI
19-04-2008, 12:53
Хубави отговори... Благодаря и за линковете...Другата седмица ще се пробва :P