PDA

View Full Version : " Придърпване" ?



hsr
18-01-2008, 16:53
От няколко дни насам Алфата започна да ми прави проблеми - придърпва и заглъхва при подаване на газ някъде околу 1500-1800 об. все едно й свършва бензина, а като натисна педала повече и започва пак да набира . Прави го само в движение, без значение дали е студена или загряла .На място държи стабилни обороти и при натискане на газта се изфорсира нормално .Не я бях карал една седмица и когато и подкарах преди няколко дни започна да го прави . Някой ако се сеща нещо ще съм благодарен да го сподели :roll: Мотора е 1.8 8 в.

Бобби
18-01-2008, 17:08
Провери свещите :idea: .....ако не....наи сигурно при диагностик, тук малко наизуст, ще гадаем?

hsr
19-01-2008, 09:13
Свещите и кабелите са на на макс. 1500 км. и изглеждат мн. добре .
Преди ~ 1000 км. са чистени дросел, МПХ и дебитомер .
Въздушен и горивен филър би трябвало да са сменени преди макс 4000 км. , в смисъл че обслужването е правено в сервиз и съм платил за смяната . Сменен термостат преди 500-600 км. и засега работи перфектно -загрява бързо до 88-89 гр. и ги държи постоянно . Бензин зареждам само от ОМВ ( супер 100 ) , но точно преди да започнат проблемите сипах малко от ЕКО 95 октанов :roll: За друго в момента не се сещам.... :roll:

ALFA CORSE
19-01-2008, 13:08
Ламбдата сменял ли си?

TRENDi
19-01-2008, 14:12
Когато на моята ламбда и бяха скъсани 3 от 4-те жици проблем с вървенето не съм имал - просто си гореше повече. Според мен е от бензина... Като го изгориш и пак почнеш да си сипваш стотицата, ако остане проблема пиши, тогава да се мисли виртуално...

hsr
19-01-2008, 15:51
Ламбдата сменял ли си?

Не съм :roll: От нея ли мислиш, че е ?
А има ли вариант нещо да се е намокрило, защото нещо подобно ми се случи преди околу месец когато минах по-бързичко последователно през два големи гьола ? Тогава обаче се оправи след 2-3 дена, а сега не :roll:

Furious 155
19-01-2008, 16:24
Аз май залагам на бензина... досега съм карал само с 95... преди 5 мин и сложих 98 на лукойл. При мен имаше едно пръдърпване с тоя последния 95 в колата, уж от лукойл пак - сега работи равномерно с 98!

VFTI
19-01-2008, 18:49
Един път карах в много дъждовно време из София... И усетих, че колата нещо понамали вървежа си ...Някак си малко странно се държеше...След няколко слънчеви дни всичко се оправи :D Така каза и един приятел, че ще стане..

Иначе... При мен като беше заминала ламбда- играеха обороти, придърпваше и вървеше по-малко след 3 хил оборота...


А наистина може и кофти бензин да се е паднал от Еко, макар че до сега никога не съм имал забележки аз лично от този бензин...Да не си сипал на Екото на К.Величков...за там съм чувал лоши неща :roll:

Furious 155
19-01-2008, 19:08
От ламбда на мен не ми придърпваше - даже вървеше повече, само че при мен ламбдата не отчиташе богата смес и караше инжекциона да сипва повече - колата гореше 20/100 в София :)!

VFTI
19-01-2008, 21:58
И моята си гореше над 20...Обаче пък хвърляше прекалено много гориво, че чак се даваше...Иначе пък наистина вървеше по-добре от 3-4та нагоре :P

hsr
20-01-2008, 09:09
Въпросното ЕКО е в Ст. Загора .Незнам дали е съвпадение, но и предния път когато имах подобни проблеми пак бях зареждал оттам, самоче супер 100 :roll: Разхода не съм забелязал да се е вдигнал, не че някога съм я засичал колко точно гори( по груби сметки околу 9-10 ), но си мисля че ако работи на богата смес би трябвало да мирише на неизгорял бензин, а не съм забелязал такова нещо :roll: Съмнявах се да не е запушен горивния филтър, но пък тогава нямаше да й стига горивото и при високи обороти .Единственото което ми идва наум е да са се позапушили дюзите или бензина да е лош .Преди бях купувал добавка за почистване на горивната система и имам останало от нея, мисля да я сложа и да вида какво ще стане :lol:

lan
20-01-2008, 12:27
Провери си свещите, поне ще е безплатно. При моята се беше появил подобен проблем с вървенето, а свещите бяха на няма 10 хил.км. NJK Platinium... (нещо такова) 46 лв. бройката!!! Като ги свалих на 3 им нямаше електродите...

ParisWind
20-01-2008, 15:42
Здравей колега, от скроминият ми опит мога да кайа че на 100% придърпването не ти е нито от кабели нито от свещи (ако беше от тях щеше да е постоянно без значение от оборотите! )при мен е същата неприятна ситуация - между 1800 и 2000 оборота няма никой и след това се развърта като с турбо колата. Пробмела може да е единствено в бензиновата помпа или инжекторите (запушени дюзи ) и не и стига горивото при ниски обороти, а при високи колата върви по-малко отколкото преди! ( с газов инжекцион съм и при газ ефекта не се наблюдава, а и няма как да е нито ламбда сонда нито пък дебитомер просто защото те работят и при каране на газ- иди си за всеки случай на диагностика но при мен се оказаха инжекторите!
Поздрави ! И СЪВЕТ - не бързай да се хвърляш в покупката на скъпи кабели свещи и тн без да майстор (а не псевдоразбирач) да ти е погледнал колата и да е дал малко по-експертно мнение!

Бобби
20-01-2008, 16:09
Здравей колега, от скроминият ми опит мога да кайа че на 100% придърпването не ти е нито от кабели нито от свещи (ако беше от тях щеше да е постоянно без значение от оборотите! )при мен е същата неприятна ситуация - между 1800 и 2000 оборота няма никой и след това се развърта като с турбо колата. Пробмела може да е единствено в бензиновата помпа или инжекторите (запушени дюзи ) и не и стига горивото при ниски обороти, а при високи колата върви по-малко отколкото преди! ( с газов инжекцион съм и при газ ефекта не се наблюдава, а и няма как да е нито ламбда сонда нито пък дебитомер просто защото те работят и при каране на газ- иди си за всеки случай на диагностика но при мен се оказаха инжекторите!
Поздрави ! И СЪВЕТ - не бързай да се хвърляш в покупката на скъпи кабели свещи и тн без да майстор (а не псевдоразбирач) да ти е погледнал колата и да е дал малко по-експертно мнение! от 2-те свещи, едната ако не работи....какво правим?...загадка :!: :roll:

Novachev
20-01-2008, 16:14
Здравей колега, от скроминият ми опит мога да кайа че на 100% придърпването не ти е нито от кабели нито от свещи (ако беше от тях щеше да е постоянно без значение от оборотите! )при мен е същата неприятна ситуация - между 1800 и 2000 оборота няма никой и след това се развърта като с турбо колата. Пробмела може да е единствено в бензиновата помпа или инжекторите (запушени дюзи ) и не и стига горивото при ниски обороти, а при високи колата върви по-малко отколкото преди! ( с газов инжекцион съм и при газ ефекта не се наблюдава, а и няма как да е нито ламбда сонда нито пък дебитомер просто защото те работят и при каране на газ- иди си за всеки случай на диагностика но при мен се оказаха инжекторите!
Поздрави ! И СЪВЕТ - не бързай да се хвърляш в покупката на скъпи кабели свещи и тн без да майстор (а не псевдоразбирач) да ти е погледнал колата и да е дал малко по-експертно мнение! от 2-те свещи, едната ако не работи....какво правим?...загадка :!: :roll:
От двете свещи едната ако не работи си караме нормално без да се забелязва някаква особена разлика но при набиране има едно зачудване над 5000 оборота но прекъсване няма моята кола я карах така 1,5 месеца докато разбера че не е наред не работеха 2 свещи на два различни цилиндъра

hsr
20-01-2008, 16:18
Аз малко по-горе съм писал, че кабелите и свещите са ОК и се съмнявам единствено в дюзите . Доколкото знам дори една от 2-те свещи да не работи това не би трябвало да оказва никакво влияние в-у работата на двигателя . Вторите свещи са за по-добро и по-бързо изгаряне на горивната смес.Аз лично съм карал малко със 7 работещи свещи понеже единия изход на бубината ми беше "избил" и не забелязах почти никаква промяна преди и след като я смених .

ParisWind
20-01-2008, 22:44
Здравей колега, от скроминият ми опит мога да кайа че на 100% придърпването не ти е нито от кабели нито от свещи (ако беше от тях щеше да е постоянно без значение от оборотите! )при мен е същата неприятна ситуация - между 1800 и 2000 оборота няма никой и след това се развърта като с турбо колата. Пробмела може да е единствено в бензиновата помпа или инжекторите (запушени дюзи ) и не и стига горивото при ниски обороти, а при високи колата върви по-малко отколкото преди! ( с газов инжекцион съм и при газ ефекта не се наблюдава, а и няма как да е нито ламбда сонда нито пък дебитомер просто защото те работят и при каране на газ- иди си за всеки случай на диагностика но при мен се оказаха инжекторите!
Поздрави ! И СЪВЕТ - не бързай да се хвърляш в покупката на скъпи кабели свещи и тн без да майстор (а не псевдоразбирач) да ти е погледнал колата и да е дал малко по-експертно мнение! от 2-те свещи, едната ако не работи....какво правим?...загадка :!: :roll:
от двете свещи едната ако не работи ще имаме по-голям разход на гориво и по-малко мащност ( идеята на 2-рата е максималко изгаряне съпроводено с оптимална мощност) но за да ти накъсва и да не поема газта колега ще трябва на цилиндър не едната а идвете свещи да са за смяна и в този случай повярвай ми и тотален инвалид да си в областа пак ще осетиш прекъсването на мотора! и не само в определени обороти а и особено осезаемо на празен ход както и при високи разбира се!

ParisWind
20-01-2008, 22:52
Аз малко по-горе съм писал, че кабелите и свещите са ОК и се съмнявам единствено в дюзите . Доколкото знам дори една от 2-те свещи да не работи това не би трябвало да оказва никакво влияние в-у работата на двигателя . Вторите свещи са за по-добро и по-бързо изгаряне на горивната смес.Аз лично съм карал малко със 7 работещи свещи понеже единия изход на бубината ми беше "избил" и не забелязах почти никаква промяна преди и след като я смених .
абсолютно съм съгласен - на старата ми 155-ца в следствие на разход от порядъка на 22/100 градско я закарах на диагностика и първо се оказа естествено ламбда сонда както и по една свещ на всеки цилиндър за смяна ! след смяната на свещите разхода ми падна на около 17-18, вървенето се подобри но така и не смених ламбда сондата:( в последствие колата е при близък мои приятел и след смяната на сондата разход 10-12 при динамично градско каране!
няма вариант в който един от цилиндрите хептен да не работи и колегата да не го осети на празен ход и при високи обороти! Просто като стане вапрос за двигател хората които знаят колкото мен а се вживяват във ролята на компютър за компютърна диагностика цитират само - кабели свещи, ламбда и дебитомер! Факт Не разбирам но се уча:) - не е трудно да се каже:)

vladimirrrr
22-01-2008, 11:28
Провери дебелия въздухвод(след дебитомера)необходимо е да го свалиш и провериш на мястото с оребряването като го поразпънеш малко(обикновено ако не е сменян досега ще има доста дупки).

volkan
22-01-2008, 13:18
Същия проблем го имах и аз като вземах моята. Подържаше си оборотите на празен ход обаче като тръгна и придърпваше. Най вече си личеше при по висока скорост. Оказа се комутатора, и през цялото време съм карал на 4 свещи. И да ви кажа честно нито ми гореше много нито не искаше да върви (200км/ч по магистралата). Смених комутатора и работата заспа. Все пак ми се струва, че е най добре да я закараш на една диагностика за по сигурно.

hsr
22-01-2008, 17:02
Провери дебелия въздухвод(след дебитомера)необходимо е да го свалиш и провериш на мястото с оребряването като го поразпънеш малко(обикновено ако не е сменян досега ще има доста дупки).

Последния път като го свялях и го огледах и си беше наред, но пак ще го прегледам ;)



Същия проблем го имах и аз като вземах моята. Подържаше си оборотите на празен ход обаче като тръгна и придърпваше. Най вече си личеше при по висока скорост. Оказа се комутатора, и през цялото време съм карал на 4 свещи. И да ви кажа честно нито ми гореше много нито не искаше да върви (200км/ч по магистралата). Смених комутатора и работата заспа. Все пак ми се струва, че е най добре да я закараш на една диагностика за по сигурно.

При мен колата си има мощност и си върви прилично .Предърпването се получава при по-ниски обороти .Ток има и до 8-те свещи и всички си работят .
Днес сложих една добавка за почистване и след 50-тина км. пробег като че ли има някакво подобрение :roll:

Petronii
23-01-2008, 16:54
1. Ако едната свещ не работи няма да работи целият цилиндър. Ако беше така както си мислите приятели нямаше този автомобил да има два отделни комутатора и две бобини.
2. Това предърпване се дължи на засмукване на повече въздух от скъсано съединение някъде по трасето
3. Компютърна диагностика може да покаже къде е проблема.
4. Ако тръгните да се ровите в този форум компетентните мнения за 155 са малко
5. Ако преди 155-цата си имал Опел, който няма нищо общо с техниката и си го ремонтирал с алфата шега не трябва :wink:

търтей
23-01-2008, 17:02
1. Ако едната свещ не работи няма да работи целият цилиндър.


я си помисли пак :wink:

alf
23-01-2008, 18:53
1. Ако едната свещ не работи няма да работи целият цилиндър.


я си помисли пак :wink:
само половината :lol: