PDA

View Full Version : Въпрос за ремък (свири)



risto
19-01-2008, 05:49
V na4aloto ot kogato 6te q zapalam kolanot pi6ti silno,sled nqkolko minuti kogato se vdigne temperatura tova spira.Oba4e i za vreme na dyjd tq pi6ti. smenil sam go no pak s6tiq problem.nqma nikakav problem dokato q karam no prosto me jadosva . ako nqkoi razbere molq neka dade nqkakav odgovor. mersi :) ALFA 155 2.5 TD

В началото от когато ще я запалам коланот пищи силно,след няколко минути когато се вдигне температура това спира.Обаче и за време на дъйд тя пищи. сменил сам го но пак сщия проблем.няма никакав проблем докато я карам но просто ме ядосва . ако някои разбере моля нека даде някакав одговор. мерси :) АЛФА 155 2.5 ТД

Писането на кирилица е задължително.

ALFA CORSE

PEPI-2ALFA
20-01-2008, 00:46
Може да е хлабав (не знам дали и ако е много натегнат пак не "свири").
П.П. Използвай кирилица
П.П.2 Съвет: напиши си в профила , че си от Македония (видях в предишната ти тема) -така ще има по-малко забележки за латиницата :wink:

Бобби
20-01-2008, 20:31
Полеи с вода варху него като свири :idea: ..ако спре :?: ..претегни, или го смени с нов :idea: :wink:

vania-pa6ova
20-01-2008, 21:16
наи добре става с антифриз;)

ако се изгуби е от ремакаа гаранцияяяяяяяя :wink:

mimo_
21-01-2008, 09:20
А най-добре виж лагерите на алтернатора и ролките. :wink:
Аз сега отново ще свалям всичко именно заради алтернаторните лагерчета. :frown:

Alexanderbb
21-01-2008, 10:22
И моя от както го смених се разсвири на студено

Бобби
22-01-2008, 08:28
наи добре става с антифриз;)

ако се изгуби е от ремакаа гаранцияяяяяяяя :wink: Нрави ми се, когато някоя дама разбира от коли БРАВО :clapping:....защо тябва да хаби антифриз...и с вода става :roll:

mimo_
22-01-2008, 11:55
И моя от както го смених се разсвири на студено
Наместил се е по каналите и е отпуснал малко, трябва да го притегнеш.

Alexanderbb
22-01-2008, 12:24
поне три пъти го претягах. почвам да си мисля че има проблем с ролките. ама като се позатопли ще се занимавам с него

mimo_
22-01-2008, 13:14
Ако са ролките си добре, 16лв. струва лагера SKF и си снови ролки те са на зегерка оригиналните.Срещу 40кинта нова 1та без да знаеш какъв е лагера вътре и е капсолована. Аз така направих.
Ма сега се обадиха лагерите на алтернатора събота ще ги правя и тях.

The_Game
22-01-2008, 13:54
[quote="vania-pa6ova":14aph3nw]наи добре става с антифриз;)

ако се изгуби е от ремакаа гаранцияяяяяяяя :wink: Нрави ми се, когато някоя дама разбира от коли БРАВО :clapping:....защо тябва да хаби антифриз...и с вода става :roll:[/quote:14aph3nw]


:haha: :haha: :haha:

Бобби
22-01-2008, 16:21
[quote="Бобби":kfsr8ix6][quote="vania-pa6ova":kfsr8ix6]наи добре става с антифриз;)

ако се изгуби е от ремакаа гаранцияяяяяяяя :wink: Нрави ми се, когато някоя дама разбира от коли БРАВО :clapping:....защо тябва да хаби антифриз...и с вода става :roll:[/quote:kfsr8ix6]


:haha: :haha: :haha:[/quote:kfsr8ix6] който се смее последен, най добре се смее :humpx: :hehe: :humpx:

risto
23-01-2008, 17:20
извиняваите така за буквите :) обаче сменил съм 3 ремъка,а с вода не вярвам че ще е подобре,защото когато карам на дъжд тя не спира да пищи,туку още повече ме ядосва.Аз мисля че е до майстора :) дайте някое мнение къде да я отнеса да ми я направат колата и да ми са среди живота :) ... п.с. сега мисля че съм подобър с буквите :)

Бобби
24-01-2008, 09:15
извиняваите така за буквите :) обаче сменил съм 3 ремъка,а с вода не вярвам че ще е подобре,защото когато карам на дъжд тя не спира да пищи,туку още повече ме ядосва.Аз мисля че е до майстора :) дайте някое мнение къде да я отнеса да ми я направат колата и да ми са среди живота :) ... п.с. сега мисля че съм подобър с буквите :) водата е да разбереш дали е от ремъка или от лагери там на алтернатор уи друг агрегат.....а не, че ще оправи нещата!.....за ремък :roll: ...не вярвам да ти трябва, кои знае какъв майстор :idea:

MUROMAN
24-01-2008, 17:38
А най-добре виж лагерите на алтернатора и ролките. :wink:
Аз сега отново ще свалям всичко именно заради алтернаторните лагерчета. :frown:

колега -много често ти виждам колата в Сухата Река.Тебе н мога обаче да те засеча.Не стига ,че ми я отмъкна под носа ама и я държиш на 200 метра от нас. :lol:

mimo_
24-01-2008, 17:48
А най-добре виж лагерите на алтернатора и ролките. :wink:
Аз сега отново ще свалям всичко именно заради алтернаторните лагерчета. :frown:

колега -много често ти виждам колата в Сухата Река.Тебе н мога обаче да те засеча.Не стига ,че ми я отмъкна под носа ама и я държиш на 200 метра от нас. :lol:
Там където я виждаш е гаража на бай-Аврам(бивш състезател,механик и един от последните истински стругари).Другия път като я видиш влез да пиеме по едно. :D

MUROMAN
25-01-2008, 13:34
аааууу как ще пиеме нали сме с коли. :D
ок влизам ама да не ме биете.?

Xman
27-01-2008, 12:18
V na4aloto ot kogato 6te q zapalam kolanot pi6ti silno,sled nqkolko minuti kogato se vdigne temperatura tova spira.Oba4e i za vreme na dyjd tq pi6ti. smenil sam go no pak s6tiq problem.nqma nikakav problem dokato q karam no prosto me jadosva . ako nqkoi razbere molq neka dade nqkakav odgovor. mersi :) ALFA 155 2.5 TD

В началото от когато ще я запалам коланот пищи силно,след няколко минути когато се вдигне температура това спира.Обаче и за време на дъйд тя пищи. сменил сам го но пак сщия проблем.няма никакав проблем докато я карам но просто ме ядосва . ако някои разбере моля нека даде някакав одговор. мерси :) АЛФА 155 2.5 ТД

Писането на кирилица е задължително.

ALFA CORSE
Здрасти
Опитаи да го опънеш тоя ремък или го смени с нов :wink:

risto
31-01-2008, 20:38
епа моят майстор ми држи колата в сервис 3 седмици и когато си я вземам след 3 дни има друг проблем,така да или алфата е за никаде или майсторът :)

XaBu4ko
01-02-2008, 18:21
По скоро да е майстора за трепане :bash: .
То малко хора наистина разбират от алфи....

mimo_
01-02-2008, 18:52
След голямо умуване, гледане и слушане се стигна до разглобяване.
Предполагаемата диагноза беше лагери на алтернатора(2те ролки и ремъка са сменени 1седмица по-рано).
Отварям аз и гледам: обтягащото амортесьрче дало фира. :shock:
Отивам в магазина 362лв. :shock:
Отварям гадната аутодата и след 5минутно разглеждане установих че е същото като на 318тдс.
Бързо в ауто+ 75кинта -%=52лв.
Избих само една фтулка беше пластмасова сложих от старото металната и сичко заспа. :)
Та мисълта ми беше, че от лагери на алт. през ролки та до амортесьрче.
Ако е старичко и е охлабило не опъва и ремъчето си "пляка".

hsr
24-12-2008, 16:02
Понеже и моя ремък "свири" ще посъживя темата с няколко въпроса.

При мен посвирва от доста време, но понеже колата се кара изключително рядко все не се решавах да предприема нещо. Наскоро обаче си викам да взема да го натегна малко, та да млъкне. Натегнах го, но пак не спря. Преди малко прочетох темата и реших да пробвам тоя номер с водата. Бях доста скептично настроен понеже никога не съм чувал за тоя метод, пък и знам, че принципно ремъците започват да "свирят" при дъжд и влажно време. Резултата обаче ме изненада- само след няколко капки и всичко утихна :shock:
По-интересното обаче е, че отдавна имам един шум, който мислех, че се дължи (а и не само аз) на разбит лагер на алтернатора или пък на някоя ролка. Сега обаче и той взе, че изчезна и всичко утихна :gruebel: Вече е ясно че ще се сменя и затова искам да питам как става? Доколкото разбрах след един бърз оглед първо трябва да се свали пистовия ремък, който се обтяга/отпуска от една планка под водната помпа и чак след това ремъка на алтернатора, който се отпуска от обтегача му? Нещо друго?
Другият ми въпрос е какъв ремък да търся? Предполагам има два варианта- по-дълг за тези с климатик и по-къс за тези без. Моята е с клима, но понеже по една или друга причина не го ползвам, се чудя дали ще стане ремака, който е за без климатик, като логично няма да минава през компресора? И има ли някакъв смисъл да го правя, всмъсъл да улекне на двигателя?
И последен въпрос: ремъците за 1.7 ; 1.8 и 2.0 8в. еднакви ли са и някаква ориентировъчна цена ?
Благодаря !!!

TRENDi
24-12-2008, 18:08
Еднакви са (разликата само с/без клима). ~10-15 лв струва. Смяната е меко казано - неприятна. Сменял съм на моята и на още една, но и двете без клима. Предполагам, че с климатичните има още поне 1-2 неща, за да е още по-кофти.

mimouzunov
25-12-2008, 09:45
Еднакви са (разликата само с/без клима). ~10-15 лв струва. Смяната е меко казано - неприятна. Сменял съм на моята и на още една, но и двете без клима. Предполагам, че с климатичните има още поне 1-2 неща, за да е още по-кофти.

Абе малко си е чанч смяната!!На моята като сменях компресорите за климатика (2-3 броя!!!)ми се наложи да свалям ремъка към 3-4 пъти!!Ремъка които върти алтернатора и компресора на климатика се сваля сравнително лесно обаче за да излезе другия...Маха се един датчик (положение на колянов вал) а за да излезе тои се махат едни пластмаси ,под колата се ляга и тн...АА да кажа ,че съм попадъл на компресори с различен диаметър на шаибите= различни ремъци!!Лошото е ,че ако трябва да се сменя само ремъка за хидравликата и водната помпа първо трябва да се свали другия (алтернаторовия)!!

hsr
25-12-2008, 10:40
Заначи няма нищо сложно, но си е играчка.
Италианска му работа :-?
А по другия въпрос нищо не казахте-има ли някакъв смисъл да слагам късия ремък ?

Xman
25-12-2008, 11:51
извиняваите така за буквите :) обаче сменил съм 3 ремъка,а с вода не вярвам че ще е подобре,защото когато карам на дъжд тя не спира да пищи,туку още повече ме ядосва.Аз мисля че е до майстора :) дайте някое мнение къде да я отнеса да ми я направат колата и да ми са среди живота :) ... п.с. сега мисля че съм подобър с буквите :)

Напръскай ремъците със силиконов спрей

TRENDi
25-12-2008, 12:59
Лошото е ,че ако трябва да се сменя само ремъка за хидравликата и водната помпа първо трябва да се свали другия (алтернаторовия)!!

Точно обратното ;-) (иначе за откачането на датчика на кол. вал е точно):

hsr
25-12-2008, 15:33
За датчика на вала е ясно, обаче като гледам тея картинки май излиза, че не мога да сложа късия ремък, щото при варианта с клима има още една допълнителна "шайба" до компресора и тя ще пречи??? А тя за какво е ???

Furious 155
25-12-2008, 16:53
За датчика на вала е ясно, обаче като гледам тея картинки май излиза, че не мога да сложа късия ремък, щото при варианта с клима има още една допълнителна "шайба" до компресора и тя ще пречи??? А тя за какво е ???

шайбата е да опъва ремъка колко се може повече по обиколката на шайбата на климатика, поради голямото съпротивление което създава самия компресор - реално за да не изпуска ремъка докато минава през компресора!

hsr
25-12-2008, 17:33
шайбата е да опъва ремъка колко се може повече по обиколката на шайбата на климатика, поради голямото съпротивление което създава самия компресор - реално за да не изпуска ремъка докато минава през компресора!


Ясноо.. А захващането към компресора ли е, че от снимката не мога да разбера?

hsr
03-03-2009, 19:05
...АА да кажа ,че съм попадъл на компресори с различен диаметър на шаибите= различни ремъци!!Лошото е ,че ако трябва да се сменя само ремъка за хидравликата и водната помпа първо трябва да се свали другия (алтернаторовия)!!

Оказа се, че или моя компресор е с по-малка шайба, или е с нормална, но са ми дали ремък за такъв с по-голяма, понеже в момента новия ремък (който е на ок. 150км.) стои леко хлабав, а обтегача е докрай :icon_frown:
И в крайна сметка след някой друг км. като се отпусне още малко, а неможе да се натегне повече ще се наложи пак да се сменя :-?

jrdn69
04-07-2009, 18:33
Малко със закъснение се включвам, но да споделя какво ми се случи на мен преди време. Тогава имах Типо, но това не е от голямо значение. Ремъка за водната помпа и генератора ми свиреше, и се скапваше бързо. Сменявах го поне 3 пъти. Накрая попаднах на ремък, който не свири, но си приплъзва. При смяната завъртах и помпата и генератора, но си се въртяха свободно. Но ремъка, макар и обтегнат докрай, си приплъзва. Лампата за зареждане на акумулатора не светеше, но алтернатора не зареждаше акумулатора, държеше все около 12 волта.... Веднага след загасване на двигателя, при докосване ремъка е горещ. Така и нямаше да разбера какво е, ако стартера не беше отказал. Купих от италианеца един за 40 лв., сложих го, и се оказа, че новия стартер върти много по-бързо и лесно при палене. Стария стартер е имал проблем, свързан с голям разход на ток при палене. Което е изтощавало акумулатора, и винаги алтернатора е бил сериозно натоварен, за да зареди акумулатора. След смяната на стартера, проблемите с ремъка изчезнаха....

Alexanderbb
05-07-2009, 08:41
Колега това е място хора да споделят проблеми и решения а не да си приказваме глупости. Стартера е като партиен секретар в колата, дава тон за работа и после само се вози. Няма нищо ама абсолютно нищо общо с ремъка на алтернатора.

jrdn69
30-03-2010, 17:18
Смятам, че съвсем конкретно съм описал и проблема и решението му, както и кое е общото в случая. За което съм сигурен. Може да е изключително рядък случай, но точно тези случаи са ценни за публикуване. Това, че не всеки може да го оцени... Всеки сам си преценява... Всъщност, искаш да кажеш, че с тези 1183 мнения, написани от теб на "това място" си споделял само проблеми и решения?