View Full Version : Скоростен лост: включва вече само 3-та и 4-та
Здравейте,
Точно се възгордях че си поправих 2-те счупени врати и чистачките, и днес на връщане от работа скоростния лост загуби всякакво странично съпротивление и включва по моя преценка само 3-та и 4-та :)
Пак си се движа, но без задна е малко тегаво а и предполагам че харчи повечко бензин при тръгване на наклон нагоре на трета :)
Поразгледах тук там и по първо впечателение една от 3-те щангички не функионира - или по-конкретно тази която предава страничното движение.
Разкрих отвътре покрай лоста, но така като гледах по това дето е писано във форума за други коли май там нямам работа, а някъде отдолу трябва да стигна до някаква планка или връзка на основния лост с 3-те щанги (бтв колата е 155, 1.8, следователно ако съм прочел правилно документацията не е с жила а с лостова система).
Въпроса ми е от къде се достъпват и в полеви условия мога ли сам да ги докопам или трябва да се дига колата на голям крик и да се разглабя половината барабар с ауспусите за да намеря това дето се строшило или развило или е сравнително лесно?
Поздрави.
Ако наистина някой ги е преборил нека напише. Аз имам и 3-те щанги и есента се мъчих да си ги сменя (доста са ми разбити). Отдолу все стигах до пр. мост и до там. Отгоре трудно се виждат, а да се стигне до тях - абсурд. След като 45 мин + се въртях около колата като мишка в трици докопах единия край на една от щангите през предно ляво колело и след още 1/2 час безуспешни опити да развия гайката стигнах до извода, че в битови условия - не става :censored: . Предполагам, че ако се разчасти всичко от въздушния филтър до гумените накрайници към колектора (вкл.) ще се отвори място (като се покатериш на мАторЯ да ги докопаш), ама `сичкото нерви дето имах вече ги бях изпокъсал и оставих нещата за следващ собственик или по-добри времена :? .
Проблема почти сигурно е от щангите на лоста към скоростите!.....би трябвало на крик да видиш, каква е ситуацията от долу...може и само да е откачена някоя...ако ги сменяш?....не сам много сигурен...но моста трябва да се демонтира....аз, за едни тампони на стабилизиращата щанга сам го свлял :roll:
Хех...явно не съм бил единствения :)
В тия студове някои железа просто не издържат на иначе перфектните 'таляснки механизми :mrgreen:
Значи при мен се получи абсолютно същата ситуация и се прибирах 50 км на 3та и 4та,забавна раота :D
Оказа се,че точно едната от тези три щанги просто се бе счупила близо до крайната връзка към двигателния отсег.И точно най-долната до колкото си спомням,на най-неудобното място...
По принцип баща ми се справи сам,просто я завари и заспа.
Но е доста трудоемко и най-вероятно ще ти отмене доста време :wink:
п.с Става въпрос за Типо 1.6,но едва ли при 155 е по-различна картинката :idea:
vladimirrrr
22-01-2008, 11:13
Преди време ми се случи този проблем.,оказа се скъсана едната щанга,заварява се и се мнтира отново.За да се демонтира въпросната щангичка ви трябва удобен канал,много търпение и охлузвания по ръцете.Като се влезе в канала се навираш до лявото предно колело(без да се демонтира) с подвижна лампа,не се вижда много просто добиваш представа за местото,оттук нататък се работи само с напипване и видове инструмент.На мен ми отне 2 часа демонтаж и толкова за монтажа,късмет!
vladimirrrr
22-01-2008, 11:15
Пропуснах да кажа,не е необходимо да се демонтира друг детайл за да се свали щтангата.
Благодаря за информацията колеги.
Опасявам се че в този студ и без канал няма да мога да приложа "домашен майстор". :(
Обадих се на Румен и ще му я закарам в петък сутринта да я погледне, дано да я поправят за не много време и за не много пари :)
Хайде със здраве :)
Проблема бе локализиран - счупена щанга от лостовата система.
В клубния при Румен - всичко бе оправено и колицата е вече в движение :) Щанга на старо - 30 лева, 20 лева труд и готово.
Благодаря на всички дали мнение и специално на Румен за ремонта.
Поздрави.
ALFA CORSE
28-01-2008, 18:45
Щанга на старо - 30 лева, 20 лева труд и готово.
Благодаря на всички дали мнение и специално на Румен за ремонта.
Поздрави.
Нови ги има по ~ 30лв бройката
Да не те плаша , но има вероятнсот и скоростна кутия. ПОчти 1 год карах без 4 та скорост, Понякога се появяваше при необясними ситуации. Но при спиране на скорост на 4 или 5 та след спирането нямаше включване на 4 та . Накрая се скапа диференциала - удари при потегляне и нова кутия.
Да възродя малко темата.При мен има голям луфт в скоростният лост още откакто купих колата преди шест години но напоследък скоростите започнаха да се включват много трудно а в редки случаи се налага двойно амбриране за да влязат особенно на място първа и задна а в движение втора.Ако някой има решение на проблема да пише
Намират ли все още нови щанги? Онлайн не излиза нищо в тази категория. Наскоро се сдобих със 155-ца и искам да я върна към живота.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.