PDA

View Full Version : "Пролетно Почистване" на Алфа 155 1.8T.S.



XaBu4ko
28-01-2008, 00:22
Колеги та понеже времето започна да се пстопля и взех да се замислям за почистване на дроселчето и на дебитомера. Такаде една профилактика ама проблема е че не знам как!
Та ако някой се е занимавал моля да опише как става.

И дали въобще да се занимавам

XaBu4ko
28-01-2008, 04:14
Абе неска ми казаха че много ми съскал двигателя и съм бил имал откачено вакумче........

Та има ли някой колега от Бургас навит да се видим да и да чуем как ръмжат зверовете та и да пием по бира..........

bass
28-01-2008, 14:25
Абе и аз се подзирам за едно съскане около всмукателния колектор, ама се не остава време да погледна. Колата си върви ок уж...

XaBu4ko
28-01-2008, 14:37
Абе да бе много върви не харчи много като се има предвид как я карам.... а то съскането от вътре се чува.

hsr
28-01-2008, 14:39
Това май си е нормално за тоя двигател .И аз преди имах подобни съмнения, но колегите ми казаха, че така си съскали .Сигурно заради пластмасата се чува по-силно :D Във всеки случай ако наистина "смуче" въздух отнякъде няма как да не се отрази и на вървенето .

XaBu4ko
28-01-2008, 14:45
Ами кат я запаля сутрин държи към 1600 оборота кат се стопли 900 оборота нито тресе само като дръпнеш гаста каточели заглъхва ама се изфорсира Просто за мен си е напълно нормална работа ама не знам само как се сваля дебитомера че ми се иска да го изчистя.

Furious 155
28-01-2008, 14:59
То дебитомера ще го свалиш след въздушния филтър, ама с какво ще изчистиш дебитомера???

XaBu4ko
28-01-2008, 15:22
Ами има спрейове които се изпаряват напълно колегите със 156 често ги използват ама просто не знам как се сваля

hsr
28-01-2008, 15:23
С парцалче може да се почисти клапата и около нея .
Свалянето е много лесно, има само няколко болтчета за отвиване, но в момента нямам снимка под ръка за да ти ги покажа .Така или иначе ще махаш въздуховада м-у дебитомера и дросела и можеш да почистиш и него (дроселовата клапа) .А също може да прекараш и един парцал отвътре на самия въздуховод, понеще по стените му се събира една "мазнотия" .Не е никак трудно и едва ли ще ти отнеме много време, а освен това щом го разглобиш има само еден начин за сглобяване, в смисъл че няма как да объркаш местата на отделните части :D

XaBu4ko
28-01-2008, 15:26
Абе да.... Ще се позанимавам тия дни. Дори може и малко снимков материал да сложа едно " How To .... "

XaBu4ko
31-01-2008, 14:20
ПРОБЛЕМ не мога да развия единия болт на възд. филтър. върти си се и тва е

Z:)m
31-01-2008, 14:46
ПРОБЛЕМ не мога да развия единия болт на възд. филтър. върти си се и тва е
...ако си успял да развиеш останалите три винта, тогава почни лека полека да дърпаш (напъваш) филтърната кутия нагоре и едновременно с това продължавай да въртиш винта с отвертката (по посока на развиване). Хубаво е преди това обаче да си извадил гофрираната тръба от дебитомера и да си развил гайката от планката, която държи дебитомера, за да не се счупи нещо ако филтърната кутия изскочи рязко нагоре при дърпането й.
За целта можеш да помолиш някой другар да ти помогне малко ;)
Успех!

XaBu4ko
31-01-2008, 15:56
Ох аз другари от БС търся със 155 да ги сравним. че за някои работи се съмнявам.... ама няма

Furious 155
31-01-2008, 18:44
Ох аз другари от БС търся със 155 да ги сравним. че за някои работи се съмнявам.... ама няма

Я сподели че моята е едно към едно с твоята... само интериора незнам дали ни е еднакъв ама на цвят, мотор и купе сме 1:1!

TRENDi
31-01-2008, 21:17
ПРОБЛЕМ не мога да развия единия болт на възд. филтър. върти си се и тва е
Моята като я взех, успях да развия само 1. Върху другите 3 игра един малък флекс. Сваляне на подкалника, кутията цялата отдолу през предно ляво колело и сега съм с шпилки с гайки вместо тъпите болтове. Самите шпилки също ги резнах в средата отгоре да има и резервен вариант за развиване с отверка, че първата ми смяна на въздушен филтър ми отне 1 ден веселба.
А по темата - съскане за 2 години не съм имал и освен със серво не го свързвам с друго.

Alfa User
31-01-2008, 22:01
Ох аз другари от БС търся със 155 да ги сравним. че за някои работи се съмнявам.... ама няма

Я сподели че моята е едно към едно с твоята... само интериора незнам дали ни е еднакъв ама на цвят, мотор и купе сме 1:1!

И мене сложете във вашата група ;)
Иначе съвета с лекото повдигане на кутията и едновременното развиване на винта би трябвало да помогне. Другия вариант е рязане на главата на винта, но аз не бих го опитал преди да съм пробвал всичко друго.
А за самото почистване - идеята е добра, но според мен трябва много да се внимава какви химикали се ползват. За моторчето за празен ход не е проблем да се ползва WD-40, но за дебитомера не знам ...

Furious 155
31-01-2008, 22:31
И аз за дебитомера не смея да рискувам с ВД-40... колкото до сравнението, питайте да разберем кое как ни е :) То и bass ни в групата :)

XaBu4ko
31-01-2008, 23:39
ааа не wd-40 не става трябва спреи които се изпарява 100%



Я сподели че моята е едно към едно с твоята... само интериора незнам дали ни е еднакъв ама на цвят, мотор и купе сме 1:1!
Интериора ще ти го снимам.

А съскането май е нормално не знам ще проверя на пролет.... :wink:

Furious 155
31-01-2008, 23:44
Съскане и аз имам сякаш в само пластмасовия колектор :). Не дърпа въздух отстрани.

XaBu4ko
01-02-2008, 10:15
Ахам.. Е за тва говоря. Съска си от там ама няма проблеми казаха ми че вътре имало някви вакумчета ама аз не знам тва как се разглобява :?: :?: :?:

П.П. Furious 155 интериора вече ми е в подписа.... :lol:

Alfa User
01-02-2008, 11:56
Колеги, съскането идва от моторчето за празен ход. Нормално е да се чува сякаш е от колекторите.
А някой разбра ли с какво да прочистим дебитомера ?
По въпроса със салона - моя е такъв :

XaBu4ko
01-02-2008, 11:59
Аз знам с кво ама трябва да го намеря по магазините и ще пиша марка и цена точно

MUROMAN
01-02-2008, 14:01
Алфа юзър -как дразни постата само не е истина. :D

Alfa User
01-02-2008, 17:45
Ааа, никой не искам да дразня. Споделям опит, питам за инфо, и показвам на колегите с MY.95 :cheers:

XaBu4ko
01-02-2008, 18:13
"No OFFENCE" Ама мен светлия салон си ме кефи най-много. На MY.95 sport-a много ме кефи спойлера.....

Xman
02-02-2008, 10:15
Ох аз другари от БС търся със 155 да ги сравним. че за някои работи се съмнявам.... ама няма
Ако имаш път към Сливен пиши.Ще обменим мнения...и по бира :D .
Моята кучка миналата година 2 пъти я правих на парчета.

VFTI
02-02-2008, 13:49
Хайде някой ако е правил процедурата да дава обяснения и снимков материал :P

XaBu4ko
02-02-2008, 14:58
Още малко само да се стопли а може и утре дори обличам гащеризона и я мятам. Че и една ламбда от 156 ми дадоха и нея ще я помъча ( че кабелите са еднакви ама буксите са различни.... )


Ако имаш път към Сливен пиши.Ще обменим мнения...и по бира .
Моята кучка миналата година 2 пъти я правих на парчета.

Ами да ти кажа скоро може и да ми се отвори път така че ако идвам ще звънкам...

hsr
07-02-2008, 13:07
Айде малко "показно" по темата за дебитомера .

Свалянето на Дбилометъра става по следния начин :

1. Сваля се скобата на въздуховода .
2. Отвива се гайката, която държи стойката на дебитомера .

http://www.imgshare.eu/i/hsr/01_c1fdf.jpg

3. Отвиват се четирите болта на филтърната кутия .

http://www.imgshare.eu/i/hsr/02_6de2a.jpg

4. С леко повдигане нагоре и издърпване встрани сваляте капака на кутията заедно с дебитомера .

http://www.imgshare.eu/i/hsr/03_22aa1.jpg
5. С помощта на ключе 10 развивате болтовите, държащи дебитомера за капака на кутията .

http://www.imgshare.eu/i/hsr/04_643a3.jpg

Последния болт е отвътрешната страна .

http://www.imgshare.eu/i/hsr/05_c1bd0.jpg

6. Капака и дебитмера вече са отделени един от друг .

http://www.imgshare.eu/i/hsr/06_cc4c3.jpg

http://www.imgshare.eu/i/hsr/07_8959b.jpg

http://www.imgshare.eu/i/hsr/08_67d01.jpg

7. Вече можете да започнете с почистването . Аз използвах парцалче и 1-2 капчици бензин и почистих клапата и около нея .

http://www.imgshare.eu/i/hsr/09_7c6af.jpg

А за това "чудо" памук и съвсем малко спирт .

http://www.imgshare.eu/i/hsr/11_d7751.jpg

Дано не сажалявам в последствие :roll: Вие сами преценете какво, как и дали ще чистете :D

bass
07-02-2008, 13:28
Така и така си я подкарал, продължавай към дросела :-)

hsr
07-02-2008, 16:41
Така и така си я подкарал, продължавай към дросела :-)

В интерес на истината Дебилометъра, МПХ, и дросела ги чистих заедно в началото на есента, но не съм снимал .Днес просто исках да изкарам въздушния филтър да го видя в какво състояние и по едно време си викам да взема да отвия още 4 болчета и да щракна дебила :lol:

XaBu4ko
07-02-2008, 19:33
Ееее браво колега аз ся кат я метна майкоооооо ама смятам да използвам почистващ спрей.

Alfa User
07-02-2008, 19:35
Трябва доста да се внимава с дребните елементи в дебитомера... че става болезнено после :(
А какво ползвате за почистващ спрей - че не вярвам да става с WD-40...

P.S. А как мразя тоя тип скоби - като на твоя въздуховод де ... Много са ми чепати за сглобяване после :wallbash:

XaBu4ko
07-02-2008, 19:37
Не става с WD-40 това е смазка.. Трябва спрей за почистване на ел контакти ама да се изпарява на 100%.....

The_Game
08-02-2008, 22:00
P.S. А как мразя тоя тип скоби - като на твоя въздуховод де ... Много са ми чепати за сглобяване после :wallbash:

В коша и после нормална скоба. Много по лесно е и при следващо сваляна на въпросната скоба.

chenkette
09-02-2008, 22:18
Няма смисъл от разни специални спрейове,с парцал и бензин става перфектно,само по-нежно с температурният датчик.А относно дросела няма голяма полза от неговото почистване,докато не се премахне маркуча за картерната вентилация(слага се филтър за външна картерна вентилация),който влиза в гофрираният въздуховод точно преди дроселната клапа.

Furious 155
10-02-2008, 00:42
Няма смисъл от разни специални спрейове,с парцал и бензин става перфектно,само по-нежно с температурният датчик.А относно дросела няма голяма полза от неговото почистване,докато не се премахне маркуча за картерната вентилация(слага се филтър за външна картерна вентилация),който влиза в гофрираният въздуховод точно преди дроселната клапа.

А такъв филтър къде може да се намери?

chenkette
10-02-2008, 12:48
http://www.topspeed.bg/catalogue.php?cid=214

Abizianata
20-02-2008, 21:48
моя салон е плю6ен и ва6те такива ли са за6тото моята е сь6тата а показвате некви други на снимките

XaBu4ko
21-02-2008, 17:42
колега ами наште май се водят велур...... А то тва SUPER MY.95 значи че си с новото купе а стария ( железен :D ) двигател.....

PEPI-2ALFA
22-02-2008, 12:20
Процедурата по почистването на дебитомера я правих преди 3-4дни.
При последната диагностика майстора откри , че е фалирал.Само след 2-3дни пред дома колата буквално изгасна и не искаше да запали.Изтощих акумулатора и неще и неще. Реших да сваля дебитомера да му видя номера и да го почистя. Не открих спец. спрей и първо WD40 после спрей за почистване на карбуратор (поне по миризмата си е ацетон) доста обилно и накрая чист спирт. Малкия датчик в началото на дебитомера с клечка за уши и спирт. Докато чаках да изсъхне моя ми донесоха друг дебитомер от Опел 2.0л.-115к.с. (и той Бош и 2-та номера същите). Сложих първо чуждия и колата запали от раз. После и моя и - о чудо- работи. Не се сетих да снимам , но след снимките на hsr няма смисъл. Така , че ако не намерите специален спрей ... :wink:

Abizianata
24-02-2008, 16:07
може ли 1 снимка каде да го сложа тоя филтар че сам малко дезинформиран :D :D

Abizianata
24-02-2008, 16:10
вече си поръчах 1

Бобби
25-02-2008, 09:34
В събота и аз като всички пишман маистори пред блока направих това почистване!....дебитомера беше сравнително чист.....но не ми се говори, каква гняс изкарах от вентилацините маркучи и филтър ли е... ? на газовете на мотора....от кондеза които е събрал през зимата...НУЖНА СИ Е ТАЗИ ПРОФИЛАКТИКА :idea: