PDA

View Full Version : Последни новости от Алфа



pinko
13-02-2008, 20:38
Ето текста на материала, който ще излезе в следващия брой на Auto Bild на 21 февруари. Голям материал на две страници, а на корицата - огроооомна "снимка" на новата 169 :D

Оставил съм и текстовете към снимки и другите служебни текстове, да са се ориентирате какви снимки да очаквате.

Актуално Новости при Alfa


Alfa минава на задно задвижване


Промяна при Alfa – предното задвижване ще остане само при компактните модели. Всички модели над тях преминават на задно задвижване.

Тази новина е сензация – при всички модели над 147 в близко бъдеще Alfa Romeo ще заложи на задното задвижване. В същото време Maserati ще разшири палитрата си с три нови модела в по-ниските класове – естествено също със задно задвижване.
Но да започнем отначало. Alfa осъзнаха, че във високия клас автомобилите с предно задвижване не могат да предложат истински спортно поведение на пътя, защото предните колела, освен да определят посоката на движение, трябва да предават и мощността на двигателя.
При колите със задно задвижване нещата са по-прости – предните колела управляват, а задните задвижват автомобила. С цел по-добро разпределение на теглото двигателя може да е разположен по-назад към купето, няма проблеми със сцеплението и при доста по-високи мощности. Истинските фенове на Alfa сигурно ще останат очаровани. След като през 1992 г. спря производството на последната Alfa със задно задвижване – култовия модел 75 – тези верни фенове на италианската марка не са спирали да искат връщане на задното задвижване.
Втората изненада е – италианците не са разработили самостоятелно новото задвижване, а ще го „напазаруват” от Cadillac. Това ще им спести време и пари, като в същото време ще е последна дума на техниката и даже има възможност за 4х4 модификация. Харалд Вестер, шеф на развойния отдел при Alfa Romeo, и неговият шеф Серджо Марчоне, от повече от една година търсят подходящия „донор” на техническите компоненти и решения. След като разговорите с Mercedes не доведоха до успех (идеята беше да се ползва платформата на актуалната Е-класа), те започнали преговори с GM.
Въпреки не особено добрите отношения между двата концерна. През 2005 г., при „развода” с Fiat, американците изплатиха на италианския автомобилен гигант 1,55 милиарда долара обезщетения. Сега идва ред на Cadillac да „превърнат в злато” своята концепция за задно задвижване, като новата техника ще е на разположение за Alfa 169 още през 2010 г.
Като основа на особено приятните за управление бъдещи модели ще послужи т.нар. платформа Sigma, която се използва при Cadillac CTS и STS. Тази модерна конструкция се отличава с двойни напречни носачи на всички колела, модерна шестстепенна автоматична скоростна кутия, а по желание и електронно регулиране на окачването Magnetic Ride Control и/или перманентно двойно задвижване.
CTS е с дължина 4,86, а STS – 5,02 м. Междуосията също са доста сходни – 2,88 респ. 2,95 м. Естествено, не е задължително тези размери да бъдат възприети без корекции при бъдещите нови модели.
Освен при 169, Alfa смятат да преминат на задно задвижване и при наследниците на 159 и при следващите модели на Brera и Spider (виж карето вляво). Maserati планират три нови, малко по-компактни модели – едно 2+2 Coupe, един Roadster и една по-малка лимузина.
Тъй като Quattroporte и GT са прекалено скъпи при производство, при новите модели също ще се работи в сътрудничество с Cadillac. От друга страна, кооперацията с американския партньор ще се отрази много по-благотворно на имиджа на италианската марка, отколкото изглежда на пръв поглед. Все пак в последно време Cadillac постигнаха значителни успехи, най-вече с V-сериите, които са с мощност почти 500 к.с. и се отличават с перфектна управляемост и пъргавина и предлагат истинско удоволствие от шофирането.
Наистина, сделката още не е подписана окончателно, но до началото на автосалона в Женева в началото на март вече ще са готови предрарителните проектодоговори – а феновете на Alfa от всички страни стискат палци.

Коментар

Гениален трансфер на техника

Абсолютно гениално – Fiat ще си купи от GM за относително малко пари ноу-хау за седем нови премиум-модела. При това италианците са избрали не Chevrolet или Pontiac. Не, избора им се е спрял на Cadillac, които в последно време постигат доста стабилни успехи във високия клас и на които вече трябва да се гледа много сериозно. Техниката също е висококаратова, при това може да бъде приложена при новите модели без особени конструктивни промени. Не ви се вярва? Направете едно пробно шофиране на новия STS....

Георг Кахер


Снимки стр. 16

1962-1978 г. Alfa Romeo Giulia

Навремето Giulia беше синоним на спортна лимузина – красива като картинка, спортна и достъпна. Модифицираният през 1974 г. модел се казваше Giulia Nova.

От 2010 г. Alfa 169
През 2010 г. се очаква Alfa 169 като заместник на 166. Преминаването към задно задвижване е довело до скъсяване на предния надвес.

Трите снимки долу стр. 16

Тези три модела също преминават на задно задвижване

Alfa Spider

Първоначално новият Spider беше планиран за 2014 г. – но благодарение на Cadillac новият модел се очаква през 2012 г.

Alfa Brera

Очакваният през 2012 г. наследник на Brera трябва да е доста по-лек и да предлага още по-голямо удоволствие от шофирането.

Alfa 159

В края на 2011 г. се очаква новото поколение 159, което също ще е със задно задвижване.


Снимки Стр. 17

Така Maserati ще се възползва от новата концепция

Осемцилиндровите двигатели са тежки, неикономични и скъпи. Затова се дава нов шанс на V6 двигателите. Така Maserati ще може да се намеси с нови модели в борбата в ценовия клас от 65 000 до 75 000 евро. На снимките долу – предшествениците:

Biturbo
Това категорично е най-продаваното Maserati. Предлагаше се като Coupe, Cabrio и лимузина с четири врати.

Малкото Quattroporte
Предшественика на актуалното Quattroporte – с дизайн на Марчело Гандини – не беше по-голям от BMW 5-та серия.

Spyder
На мястото на произвеждания до 2006 г. Spyder остава „дупка”, която само донякъде ще бъде запълнена от планирания за 2009 г. открит GT.

Gransport

Coupe-то също ще има наследник, конструиран върху новата платформа със задно задвижване.


Техниката идва от Cadillac

Така изглежда едно модерно задно окачване – компактна помощна рама, отделни пружини и амортисьори, двойни напречни носачи, яки дискови спирачки, по-малък стабилизатор, регулиране на нивото, по желание и регулируеми амортисьори. На схемата не е изобразено опционалното двойно задвижване с променливо разпределение на мощността между осите. Това задно окачване се монтира в Cadillac CTS (на снимката) и STS.

BatVas
13-02-2008, 22:36
:shock: :D :D :D :D Super
8) 8) 8) :wink:

JORDANGT
13-02-2008, 22:54
Тъкмо тогава вече ще съм забогатял и ще си изнеса една от магазина :roll:
Ееех мечтиии

WarsteineR
14-02-2008, 02:25
хахах рай ... ей тва ще е върха, а дано всичко мине гладко 8)

Бобби
14-02-2008, 16:27
Много добра тема :th_up: ..пинко благодаря за инфото :info:

Grozdan
14-02-2008, 18:07
Новините,който ни представи Пинко са радост за моите уши :D Имат ли снимки или някакви каттинки поне бъдещите концепти със задно :twisted:

bager
14-02-2008, 18:33
Примерно така:

Tie
14-02-2008, 19:25
Съжалявам, но за мен едиственото хубаво е че се връщаме на задното предаване :D , но от там нататък като чета направо ми се реве :frown: Ще ползваме платформа от американците, че дори и за Мазерати-дано никога това не се сбъдне :idea:

P.S. Може да ви се стори малко крайно мнението ми, но аз съм закоравял-твърд и праволинеен последовател на Италианското автомобилостроене и според мен всичко трябва да си е чисто Италианска разработка :!:

WarsteineR
14-02-2008, 19:30
ами доколкото виждам и чувам кадилак наистина си разбират от работата, а и така ще са по евтинки нашите любими.. според мен няма нищо лошо :wink:

aex
14-02-2008, 19:33
Като гледам как Мерцедес си търсят партнори постоянно, може би е време 2008 да си промениш мисленето :roll:
А отделно спортни модификации на Кадилак получават само похвали за поведението си, което ужким е много по-еропейско отколкото американско. Добър ход дано успееме да се конкурираме напълно с господа германците.

WarsteineR
15-02-2008, 04:06
и да го мислим и да не го мислим .. нещата няма да променим, така че остава да се надяваме да сполучи марката и това е :wink:

Tie
15-02-2008, 12:10
Разбира се - преди всичко трябва да оцелеем :idea: Но все си мисля (дано греша) че когато се намесят счетоводителите - нещата свършват доста зле... На никого не налагам мнението си, но лично аз желая да карам 100 % кола разработена в Италия, от Италианци на Италианска платформа :!: Въпреки че прекалено добре разбирам какво налага подобни ходове в световното автомобилостроене (пряко съм свързан с някои от итал. марките в БГ), лично за себе си никога няма да приема подобно нещо-говоря като 100%-ов фанатичен фен, не от професионална гледна точка.

pinko
15-02-2008, 22:43
Ето го и с картинки :D :D :D :D :D :D

И в четвъртък си купете броя, има я и на корицата :D :D :D

castello
15-02-2008, 23:34
Е ако наистина 169-ката ще изглежда така... :bowdown:

Stoyan Georgiev
16-02-2008, 01:21
аз ако видя такова нещо в огледалото за задно, ще се напикая от страх :oops:

голяма фаца !!!

ALFA155Ts
16-02-2008, 09:27
ако го видиш точно това след 2-3 години няма да си особеннно уплашен защото ще има много по красиви коли до тогава ........ дано да не е тази сивата от снимката ...... защото ми изглежда старомодна да не говорим докато излезе ВАГ-овете ще ни минат по красота . Иначе е много красива евала в момента да е на пътя ще е номер едно :(

BatVas
16-02-2008, 16:15
ако го видиш точно това след 2-3 години няма да си особеннно уплашен защото ще има много по красиви коли до тогава ........ дано да не е тази сивата от снимката ...... защото ми изглежда старомодна да не говорим докато излезе ВАГ-овете ще ни минат по красота . Иначе е много красива евала в момента да е на пътя ще е номер едно :(

Ako сте забелязали в първия пост Пинко е написал "СНИМКА" в кавички - щото просто това не е 169 , а упражнения на фотошоп. :wink:

MainaCore
22-02-2008, 10:57
Новината е добра, статията също и въобще този брой на аутобилд целият е доста интересен.