View Full Version : Свещи-имат ли разлика?
alfatras
13-02-2008, 23:03
Здравейте колеги-в момента съм със свещи Голдън Лодж(или как там се пишат :D )-четири полюсни,едната ми е дала фира-имам чисто нови шампион но са само 4 на брой(еднополюсни)-та въпроса ми е-имат ли разлика по принцип свещите и ако ги миксирам дали няма да стане някоя боза?Кое да гледам за ориентир?Благодаря предварително!
Furious 155
13-02-2008, 23:50
Що ще си създаваш главоболия сега 4, после още 4, като 8 нови свещи денсо за тая кола са няма 32 лева...
Що ще си създаваш главоболия сега 4, после още 4, като 8 нови свещи денсо за тая кола са няма 32 лева...
Ааа точно :D Всички караме с Денсо за 4лв. дори моята алфа, за която е адски важен вървежа и само за гонки се ползва...
В бг е ПЪЛНО С МЕНТАЦИ голдън, щампион...турски боклуци има от всички и по много :x
alfatras
14-02-2008, 07:25
Прави сте-разбира се за 8бр.нови-но въпроса ми е имат ли разлика по принцип свещите-като големина и т.н?
Furious 155
14-02-2008, 09:22
Прави сте-разбира се за 8бр.нови-но въпроса ми е имат ли разлика по принцип свещите-като големина и т.н?
8 абсолютно еднакви са свещите.
Ааа точно Very Happy Всички караме с Денсо за 4лв.
Е не точно :wink: ... Поне 3-ма сме с Beru Ultra X и са по 8.50 лв/бр.
8 в. двигателите са с 8 еднакви свещи, които обаче са по-малки от "стандартните" . Ако Шампиона са със същия размер и топлинно число може да пробваш да ги комбинираш, едва ли ще й стане нещо на колата. Пък ако не ти хареса резултата винаги може да ги смениш .
Ааа точно Very Happy Всички караме с Денсо за 4лв.
Е не точно :wink: ... Поне 3-ма сме с Beru Ultra X и са по 8.50 лв/бр.
Аз пък си имам 2 комплекта - Bosch и NGK и като не ми хареса нещо как върви колата ги сменям :lol:
Бройте ме и мен в кюпа с Beru UltraX :) Преди около месец започнаха да се появяват детонации при рязко подаване на газ. Като свалих свещите видях, че бяха Champion C9YC вместо препоръчаните C6YC - т.е. три топлинни числа по-горещи (ако не бъркам посоката :)). Освен това изолатора на едната изглеждаше зле и реших да сменя всичките. В резултат на смяната детонациите намаляха, но пак си ги има - надявам се тези дни като мина инжекторите на ултразвукова вана това да се оправи.
А по оригиналния въпрос - не би трябвало да има проблем да се комбинират различни типове свещи, стига параметрите им да са близки. Според мен една свещ трябва да е много зле за да се усети разлика. Наскоро четох една статия при братята руснаци - тест на различни видове свещи (http://www.autoreview.ru/new_site/year2004/n23/svechi/1.htm) - накратко извода е, че разликата между най-добрите и най-лошите свещи (било то едно- или многополюсни) в почти всички категории е не повече от 5%, с изключение на вредните емисии където имаше подобрения до 50-60% (ама това май е заради кофти инжекциона според мен)
Е много ви моля.... :-) някои сме си купили свещи за доста пари
малките са NGK IridiumIX a големите Denso SK20BR11 ( за скромните 85лв за брои )
manolito
14-02-2008, 20:50
Някои май не е чел задълбочено или не разбира Руския. И как не видяхте разлики между еднополюсните и многополюсните свещи? Тя е категорично в полза на многополюсните свещи. :!: :wink:
PEPI-2ALFA
15-02-2008, 02:01
Е много ви моля.... :-) някои сме си купили свещи за доста пари
малките са NGK IridiumIX a големите Denso SK20BR11 ( за скромните 85лв за брои )
Това е превилегията да караш 16в. :wink:
Ние с по-малкото клапани си караме с евтини свещи.
По 3-4 лева бройката :Tease:
В резултат на смяната детонациите намаляха, но пак си ги има - надявам се тези дни като мина инжекторите на ултразвукова вана това да се оправи.
Колега, на газ ли караш колата или само на бензин?
Ако караш само на бензин и имаш детонации, на първо време можеш да провериш дали нямаш пробив на маркуч или уплътнение някъде в смукателната система, след дебитомера (една от причините за появата на детонации е наличието на бедна смес). Причина може наистина да се окаже и позапушен инжектор, който не подава достатъчно гориво => пак бедна смес. Ако тези фактори са отстранени и пак имаш детонации, тогава вече може да имаш неправилно зацепени разпределителни валове (ако си правил някакъв ремонт)!
Пиши после за резултата.
Успех!
Колега, на газ ли караш колата или само на бензин?
Ако караш само на бензин и имаш детонации, на първо време можеш да провериш дали нямаш пробив на маркуч или уплътнение някъде в смукателната система, след дебитомера (една от причините за появата на детонации е наличието на бедна смес). Причина може наистина да се окаже и позапушен инжектор, който не подава достатъчно гориво => пак бедна смес. Ако тези фактори са отстранени и пак имаш детонации, тогава вече може да имаш неправилно зацепени разпределителни валове (ако си правил някакъв ремонт)!
Пиши после за резултата.
Успех!
Благодаря за съветите :)
Само на бензин си я юркам колата. А за детонациите съм 90% сигурен че са от запушен инжектор на втори цилиндър защото друго не остана - филтрите са от лятото (5-6 хиляди км), пробив във въздухопроводите няма (проверено лично), свещите са чисто нови :), кабелите на свещите са на около година. А защо точно на втори цилиндър - ами като свалях свещите всички бяха черни - т.е. сместа им е богата (щото ламБата се скапа. Пак :( ), освен тези на втори цилиндър, на които нагара им беше бял - т.е. бедна смес. Такова нещо според мен само от запушен инжектор може да стане. Или сега като се замислих може и да е електрическата връзка към инжектора. Лошото е, че тази седмица няма да имам време да се човъркам и ще остане поне за другата...
Колега от както се помня винаги съм бил на ясно че добре работещите свещи са бели до леко кремави но в никакв случай черни провери тук има полезни съвети не само за свещи http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=28482
При мен за 8в. мотор има -Денсо и Беру на около 4лв. за брой- сиреч около 32лв. комп., а за винтиловия Денсо иридиум на 216лв., и NGK на -180лв./като големите са обикновени, а малките Лазер -платинум/. Беру не внасят свещи за 16в.
При мен за 8в. мотор има -Денсо и Беру на около 4лв. за брой- сиреч около 32лв. комп., а за винтиловия Денсо иридиум на 216лв., и NGK на -180лв./като големите са обикновени, а малките Лазер -платинум/. Беру не внасят свещи за 16в.
Какъв е модела на Беру за 8в. ?
Alfa User
31-01-2009, 15:51
Beru Ultra 14F-5 DU са перфектни за 155 8v ... май ...
ALFA CORSE
31-01-2009, 16:07
BERU (http://www.beru.com/english/produkte/produktfinder.php?schluesselnummer1=&schluesselnummer2=&hersteller=ALFA&action=step01)
BERU (http://www.beru.com/english/produkte/produktfinder.php?schluesselnummer1=&schluesselnummer2=&hersteller=ALFA&action=step01)
Какъв е тоя ТС 1.8 105 коня :new_Eyecrazy:
ALFA CORSE
31-01-2009, 17:13
Какъв е тоя ТС 1.8 105 коня :new_Eyecrazy:
Е може да са пообъркали някои неща, но могат да се видят моделите на свещите и още какво предлагат.
Аз се движа с UXF56- четириелектродни на Беру. Нямам оплаквания.
Аз се движа с UXF56- четириелектродни на Беру. Нямам оплаквания.
И аз съм с тях и на 2-те коли :go:.
Beru Ultra 14F-5 DU са перфектни за 155 8v ... май ...
Това означава: 14.1,25резба,цилиндрична,5-е топлинното число,следващите букви са дължината на резбата и електрода/в случая -никел мед/.
Извинете ,но забравих да добавя ,че UXF 56 на BERU /8,50лв. на брой/е универсална свещ каято покрива топлинно число 5 и 6 и е с 4 маси, но по добрия вариант е Еднополюсната 14F-5DU, /4лв. на бр./за която говориме.
Или да заложим на японската сила?
Можете да заложите на каквото искате/според цена ,отзиви, продавач и .т.н./ ,просто имам предвид, че свещите и в двата случая са еднакви от гледна точка на изпълняване на функцията /,и двата вида стават и ще работят. Просто първите са за точно тази кола а вторите са за всичко което е с тази резба и приблизитерно топлинно число- Форд, голф,Порше Ферари,фиат, някой Рено,някой Сеат , Мерцедес,и.т.н.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.