Log in

View Full Version : 1.6 TS или 1.9 JTD или Ланча Либра....



marrrto
17-02-2008, 14:52
Колеги знам че е изписано много по темата, ама все пак искам съвет. Напоследък се замислям дали да не сменя моята с една дизелова алфа. Гледах че продават една 1.9JTD за 5900. Хем е по-нова от мойта, хем е дизел. Кажете има ли смисъл от такова упражнение. Интересуваме най-вече разхода градско как ще е, защото в момента ми харчи доста. И също така кои са слабите страни на дизела :?:

Gogata
17-02-2008, 15:01
Взимай печката и не го мисли толкова! :P

ALFA155Ts
17-02-2008, 15:02
не подхващаи темата че и аз съм на там запътил карах онзи ден една 1,9жтд и съм много впечатлен с 4 човека толква готино вървеше 120-130 2,500 2,600 оборота направо сепер върви после като се качих на моита 80км-3000оборота и вътре шумииииии ехххх дизела много ми хареса

marrrto
17-02-2008, 15:11
Не знам направо, явно почвам да събирам парите. Интересуваме реално колко харчи 1.9JTD , градско, нормално каране без ръчкане. Просто вече не смогвам на тоя бензин......
А и също така избора е между 145 и Фиат Браво, има ли съществена разлика защото Бравото е с малко по-ниска цена...

trustworthy
17-02-2008, 15:55
Разходът е 7-9/100 в града и 4.5-.../100 извън (в зависимост от това как караш).
Бравото е същото като платформа, ЖТД-двигателите са абсолютно еднакви. Доколкото съм чувал, браво ЖТД бяга повече от 145/6 ЖТД.
Пусни си търсачката да видиш какво е писано за дизелите! Ако все пак не ти е ясно нещо, питай ;)

niki-25
17-02-2008, 15:57
По-принцип Фиата е на най-ниско ниво като качство на матеиалите в купето,ако се колибаеш м/у Фиат браво и Алфа 145 JTD по-добре вземи Алфата,а за разхода питай колегите които крат с този мотор те ще ти адът точен разход на гориво.

marrrto
17-02-2008, 16:14
По-принцип Фиата е на най-ниско ниво като качство на матеиалите в купето
Добре а защо тогава в 145 е една симфония от скърцания и потропвания на всички пластмаси. Много е изнервящо това. А иначе в няколко такива фиата ми е правило впечатление че са доста по тихи откъм "странични шумове" :roll:

А иначе Бравото не е ли малко по широко от алфата( и като багажник) щото алфичката ми е тясна на моменти

code
17-02-2008, 16:44
Разхлопването на купето си е в пряка зависимост от настройките на окачването, при Алфа то е доста спортно, така че е нормално с годините да се разхлопа. Моя съвет е да си сложиш един газов инжекцион вместо да бягаш на дизел. Цената на дизела само расте, така че нищо няма да икономисаш. Алфата ми гори извънградско 9газ, ако беше 2,4д щеше да гори 6нафта, сам сметни. Иначе на Алфа дизела е страхотен, само дето 1-вата е къса като на микробус едвам тръгва.

trustworthy
17-02-2008, 17:07
...Алфата ми гори извънградско 9газ, ако беше 2,4д щеше да гори 6нафта, сам сметни. Иначе на Алфа дизела е страхотен, само дето 1-вата е къса като на микробус едвам тръгва.

А дали твоята на газ върви колкото 2.4 дизел ;)
Темата бензин/дизел/газ не е от вчера. Не бих казал, че може еднозначно да се каже кое е по-добро...или пък по-евтино ;)

AlfaRomeo
17-02-2008, 17:29
isoiso къде си виждал първа дълга на дизел ;)


По Темата Вземай което ти е на сърце...всеки има различен стил на каране ако караш нормално без да даваш много дизелчето ще ти е идеално.Ако обаче е юркаш и даваш газ по добре бензина..Лично мнение.

vladu
17-02-2008, 17:33
браво ЖТД бяга повече от 145/6 ЖТД.


глупости.

Mury
17-02-2008, 18:46
браво ЖТД бяга повече от 145/6 ЖТД.


глупости.

Ам да,та то е с 5 коня по-малко,е има е 105 коня но се среща рядко,и даже да пише на калника 105 пак може да е 100 :idea: :idea: :idea:

pipi
17-02-2008, 18:48
браво ЖТД бяга повече от 145/6 ЖТД.


глупости.

И аз съм да това мнение. Разходът им е еднакъв.

phoenix
17-02-2008, 19:07
ехееее ма как се нафърляте срещу Фиата...не е истина.
С Пламен купувахме миналия месец едно браво 1.9 ЖТД. Като се чудихме доста между него и една Алфа 145 същия мотор. Накрая взехме Бравото.
Моторите са абсолютно еднакви, освен това Бравото има малко повече екстри в интериора(говоря за тези от 2000 и 2001г.) Стига с тез глупости кое бяга повече при положение, че и двете са с еднакви мотори, а бравото е по-леко. Да не говорим, че като е 100 коня, а то е 74кв с което минава на евтиния данък, и това, че софтуерно са намалени конете изобщо не го прави по-вървежно, а единствено по евтино като се наредите на опашката за плащане на данъците. Точно този дизелов мотор е доста добър по принцип, така че няма да направиш грешка. А ако говорим за икономииии....все пак цената на нафтата расте и ако няма да ти е много по евтино, поне няма да ти е по скъпо. И дизела дава един приятен комфорт особено при дълъг път, така че избора си е твой.

pinko
17-02-2008, 19:28
браво ЖТД бяга повече от 145/6 ЖТД.


глупости.

Абсолютно верно. 1.9 JTD при Браво наистина е със същата мощност като при Алфа - 77 кВ/105 к.с., но въртящия момент при Браво е 200 Нм, а при Алфа 145/156 е 255 Нм. Вервайте ми, това е значителна разлика и се отразява драстично на вървенето. А и възможностите за чипосване при Браво са доста по-ограничени.

Освен това Бравото е 100 к.с. само по означението на калника - всъщност си е 105 к.с./77 кВ и по документи/талон. Просто при Фиат фирмените означения са "закръглени" - напр. Мареа 2.4 JTD се води 130, ама не е 130 коня.

А моята 156 преди чипа беше 285 Нм и 85 кВ/115 к.с., сега е значително повече.

По принцип едни и същи двигатели при Фиат и Алфа са с доста различен софтуер и управление на впръскването като настройки - същото важи и за 1.9 JTDm 8v със 120 к.с. при Алфа 159 и новото Браво - двигателите се държат по коренно различен начин. Карал съм и двата автомобила - вервайте ми.

Същото важи и за Браво 1.9 JTD 16V със 150 коня и Алфа 159 със "същия" двигател - Алфата върви значително по-добре, въпреки че е доста по-тежка - при 159-ката турбото почва да надува още при 1400-1500 оборота и пиковете на буста достигат до 1,5, докато при Бравото двигателя се събужда едва при 1800-1900 и изобщо няма такъв ряз.

trustworthy
17-02-2008, 19:47
@ВладУ, ПинкУ

Това за вървежа го знам от човек, който е карал и двете. Иначе знам добре кой мотор колко коня и нютонметра е ;).
Peace, няма се се изпокараме ся тука дизелджиите я :lol:

Mury
17-02-2008, 19:56
Peace, няма се се изпокараме ся тука дизелджиите я

шо бре мое и да се избиете :twisted: :twisted: :twisted:

vladu
17-02-2008, 20:06
пинко е абс. прав за числата. (105/105 коне, 200/255 Нм)

карал съм и двете коли, бравото губи и то не с малко.

Пипи не е права - бравото е малко по-икономично.

ПП да поясня - говорим за равни условия за двете коли (изправност, маса и т.н.)

code
17-02-2008, 20:06
...Алфата ми гори извънградско 9газ, ако беше 2,4д щеше да гори 6нафта, сам сметни. Иначе на Алфа дизела е страхотен, само дето 1-вата е къса като на микробус едвам тръгва.

А дали твоята на газ върви колкото 2.4 дизел ;)
Темата бензин/дизел/газ не е от вчера. Не бих казал, че може еднозначно да се каже кое е по-добро...или пък по-евтино ;)
Ами на ускорение съм сигурен, че ще я скъсам понеже братовчедка ми има същата Алфа 2,4д и доста съм я карал, а на максимална скорост и при двете коли зависи колко е акъла на шофьора :wink: Да не ми се обиждат колегите ама 2,4д докато включи на 16-та ще ми гледа стоповете :lol: Единия мотор върви в диапазон от 2000об а другия 5000об. Добре ще е някой ако изрови заводските данни от 0 до 100, на мен ще ми е интересно :)

marrrto
17-02-2008, 20:11
Мерси за мненията колеги...Имам още едно въпросче.. какво ви е мнението за ТД двигателите на Бравото, защото са по-ниски като цена, заслужава ли си или сыздават проблеми :roll:

Xtrime7
17-02-2008, 20:27
Като говорим за ТД,я си карай бензинката.

nikolaaaay
17-02-2008, 22:01
По-принцип Фиата е на най-ниско ниво като качство на матеиалите в купето,ако се колибаеш м/у Фиат браво и Алфа 145 JTD по-добре вземи Алфата,а за разхода питай колегите които крат с този мотор те ще ти адът точен разход на гориво.
Потвърждавам думите на колегата. Фиат-а не е лош, но е по-ниска класа. Освен материалите и дизайна :wink: няма същите спирачки, комфорт, поведение на пътя ... . Поддръжката на Браво може да е малко по-евтина.

trustworthy
17-02-2008, 22:31
Мерси за мненията колеги...Имам още едно въпросче.. какво ви е мнението за ТД двигателите на Бравото, защото са по-ниски като цена, заслужава ли си или сыздават проблеми :roll:

Не са лоши машинки. Поразгледай за 145/6 1.9ТД! доста по-евтини са за поддръжка от ЖТД.

@isoiso

Трудно ше се намерят заводски данни за 2.0 ТС с газов инжекцион :)
Ето какво намерих: 156 2.4 ЖТД 136 коня - 9.5 сек (http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/87.html), 156 2.0 ТС - 8.6 сек (http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/85.html), 166 2.0ТС - 9.8 сек (http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/140.html)

Според мен с газов инжекцион е редно да се позавишат леко тея времена :roll:

П.С. тая тема май е за 'нашия' раздел :roll:

търтей
17-02-2008, 22:41
А дали твоята на газ върви колкото 2.4 дизел ;)
Ами на ускорение съм сигурен, че ще я скъсам

винаги съм насреща задръпка
ем мойта е по-тежка доста от 2.0 бензин седан :wink:

Mind_Control
18-02-2008, 14:15
Сложи си газов инжекцион и не се занимавай със смяна на колата!

code
18-02-2008, 17:05
Мда аз данните ги намерих :? Да си призная малко се изненадах, щото печката бяга почти колкото ТС- 9,9 срещу 9,6 до 100. А максималната скорост е само 11км по малка. След това се изненадах още малко защото става въпрос за 136 коньовата печка. Абе ок ще вървят горе долу заедно :lol: Мир!

търтей
18-02-2008, 17:13
Абе ок ще вървят горе долу заедно :lol: Мир!

мне
никак не вървят заедно :wink:

code
18-02-2008, 17:27
Ами да едната само пуши :twisted:

търтей
18-02-2008, 17:34
пуши факт
иначе когато кажеш - на бояна
:go:

code
18-02-2008, 17:47
Приятелю, малко си ми далече. :) Иначе поздрави за ентусиазма 8)

търтей
18-02-2008, 17:49
а никъф ентусиазъм не ме гони
просто после ше пиим биръ
въпросът е кой ще плаща :wink:

code
18-02-2008, 18:16
http://cheesebuerger.de/images/more/bigs/c007.gif

миро
18-02-2008, 19:04
Преди малко карах едно такова Браво и прекалено много взех да усещам лага на тази кола, иначе двигателя е добър и при нормални условия едва ли ще мислиш много колко харчи.
Щом си тръгнал да икономисваш, си направи добре сметката за колко ще продадеш твоята, за колко ще купиш новата и колко ще дадеш за нея, за да я стегнеш. И ако това стане - изчисли разликата между двете коли и виж колко км ще минеш със сегашната. Предполагам, че вече си го направил и затова направо ще ти кажа: карай си ТС-а. :wink:
Иначе и аз исках jtd, ама къде отидох... това е друг въпрос. :blush:

phoenix
18-02-2008, 21:36
абе, кой каквото иска да казва JTD е по-добър мотор от всякъде погледнато.
1. Само се огледай колко хора с ТС мотори имат проблеми, и колко се оплакват от JTD. Изобщо няма да споменаваме рубриката Счупен картер..., колко ТС има с проблем започващ от водна помпа....и после КОМА, мога да спомена и една друга интересна тема....ВАРИАТОР, да не говорим че всеки 2-ри се оплаква, че колата сутрин при по-студено време забива нос....това са само ФАКТИ.....и изобщо си е доста по-капризен мотор. Изобщо не казвам кой върви повече...щото и това е един вечен спор ТУК(не само в този форум), НО, ако ти се кара нещо което да ръчкаш ТС е определено направен за това. Все пак говорим за кола с прилично вървене, без много капризи, подходяща както за градско така и за дълъг път....за ПИСТАТА си правиш друга кола по избор, тук има хора които могат да помогнат за пистата.
2. Егати враждата Алфа - Фиат...направо не разбирам, говорите смешки. Остава да кажете че Ланчиа са коли за пенсионери (които 7 години са шампиони...), щото имат много глезотийки и лукс....а Фиат са изметта на ФИАТ ГРУП. :shock: :shock: :shock: Определено смея да твърдя че ФИАТ ГРУП си имат коли за хора с доста различен вкус, на което се дължи и техния успех и това кой, какво харесва си е личен вкус...който си харесва Бравото, едва ли ще хареса Алфата...Колкото различни хора, толкова различни виждания за хубаво и грозно. Да не говорим че 145/146 са на базата на ФИАТ ТИПО. Относно скърцането в интериора.... всеки е готов да заповяда в Бравото на Баща ми или в Нашата Алфа....скърцане 0(няма). Тука просто си е на късмет да купите по запазената барака от която някой се отървава, все пак не си ги лупуваме чисто нови :!:
3. А за ТС...един цитат:
Fiat was the first auto manufacturer to patent a functional automotive variable valve timing system which included variable lift. Developed by Giovanni Torazza in the late 1960s, the system used hydraulic pressure to vary the fulcrum of the cam followers (US Patent 3,641,988). The hydraulic pressure changed according to engine speed and intake pressure. The typical opening variation was 37%.

In September 1975, General Motors patented a system intended to vary valve lift. GM was interested in throttling the intake valves in order to reduce emissions. This was done by minimizing the amount of lift at low load to keep the intake velocity higher, thereby atomizing the intake charge. GM encountered problems running at very low lift, and abandoned the project.

Alfa Romeo was the first manufacturer to use a variable valve timing system in production cars (US Patent 4,231,330). The 1980 Alfa Romeo Spider 2.0 L had a mechanical VVT system in SPICA fuel injected cars sold in the USA. Later this was also used in the 1983 Alfetta 2.0 Quadrifoglio Oro models as well as other cars.

Просто Фиат слагат този мотор на Алфа Ромео....и си го оставят за тази марка само.....

marrrto
18-02-2008, 21:58
phoenix мерси за обширния коментар, аз и на една ланча либра ка съм и хвърлил око ама...... :roll: ще видим, да посъбера малко пари пък тогава :)

phoenix
18-02-2008, 22:07
пък за Либрата някой ако ти каже лоши работи...начи нищо не разбира....там има само един въпрос....Дизайна, ама както казах...хора има за всички коли, или коли има за всички вкусове :):):) Аз смятам следващата да е Либра, или по точно + една Либра, щото Алфата нямам намерение да я давам, тя си е на госпожа Феникс колата...малка спортна, ниска, бърза, и красива. Иначе понеже не мога да си позволя да поддържам 166, смятам че Либрата е един вариант, почти без компромис, при положение, че е със същите екстрикато 166, Но с окачване на Типо :!: , и с мотор на 145/146/156/166/Капа/Брава/Браво/Мареа...уф да изброявам ли? А екстрите.......без коментар

pinko
18-02-2008, 22:10
пък за Либрата някой ако ти каже лоши работи...начи нищо не разбира....там има само един въпрос....Дизайна, ама както казах...хора има за всички коли, или коли има за всички вкусове :):):) Аз смятам следващата да е Либра, или по точно + една Либра, щото Алфата нямам намерение да я давам, тя си е на госпожа Феникс колата...малка спортна, ниска, бърза, и красива. Иначе понеже не мога да си позволя да поддържам 166, смятам че Либрата е един вариант, почти без компромис, при положение, че е със същите екстрикато 166, Но с окачване на Типо :!: , и с мотор на 145/146/156/166/Капа/Брава/Браво/Мареа...уф да изброявам ли? А екстрите.......без коментар

Либрата е с окачване на Типо, ама друг път.

http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Alfa%20Romeo%20166/42-3-1018.jpg

Я фърли едно око на тия носачи. Знаеш ли кво тропане тропат и колко струват?

marrrto
18-02-2008, 22:10
дизайна е спорен малко на либрата, но лично на мен ми харесва, различна е и не се среща на всеки ъгъл, луксозна пък и на прилична цена....дано успея бързо да събера парите....

code
18-02-2008, 22:17
Има и нещо друго никой не си купува JTD за да го кара като TS :wink:
По тоя въпрос може да спори само някой който е карал и двете и си ги е купил от магазина, а не такива като нас дето вдигаме на хората трошляците от гроба :? JTD да сравняваме с други дизели, а TS с други бензини, какво ще ги сравняваме помежду им. Просто няма база за сравнение. Според мен и двата са много добри спрямо конкуренцията им от тия години. :)

phoenix
18-02-2008, 22:24
Либрата е с окачване на Типо, ама друг път.
без намерение да споря каква е разликата...един монолитен носач, с 2 тампона и шарнир в края + биалетки...
основната разлика от 166/156 и др. такива дето са с по 2 носача(горен и долен) отпред и отзад.
и един кратък цитат :
The Lancia Lybra is a compact executive car produced by Italian Fiat Auto's upscale marque Lancia. Based on the Alfa Romeo 156 floorpan (and thus being related to the prolific Fiat Tipo platform)[4], it replaced the Dedra within Lancia's lineup, and was similarly low-profile to its predecessor, rather than as popular as its Alfa sibling. Just like the Dedra, the Lybra is available as both a saloon and estate (billed SW by Lancia).....

phoenix
18-02-2008, 22:26
Има и нещо друго никой не си купува JTD за да го кара като TS :wink:
По тоя въпрос може да спори само някой който е карал и двете и си ги е купил от магазина, а не такива като нас дето вдигаме на хората трошляците от гроба :? JTD да сравняваме с други дизели, а TS с други бензини, какво ще ги сравняваме помежду им. Просто няма база за сравнение. Според мен и двата са много добри спрямо конкуренцията им от тия години. :)
Ей тук никой не може нищо да оспори и си НАПЪЛНО ПРАВ. :cheers: :drunk: :cheers: :drunk: имаш бира от нас и почерпка, заповядай като дойдеш до морето

pinko
18-02-2008, 22:28
Либрата е с окачване на Типо, ама друг път.
без намерение да споря каква е разликата...един монолитен носач, с 2 тампона и шарнир в края + биалетки...
основната разлика от 166/156 и др. такива дето са с по 2 носача(горен и долен) отпред и отзад.
и един кратък цитат :
The Lancia Lybra is a compact executive car produced by Italian Fiat Auto's upscale marque Lancia. Based on the Alfa Romeo 156 floorpan (and thus being related to the prolific Fiat Tipo platform)[4], it replaced the Dedra within Lancia's lineup, and was similarly low-profile to its predecessor, rather than as popular as its Alfa sibling. Just like the Dedra, the Lybra is available as both a saloon and estate (billed SW by Lancia).....

Брой пак, и наблегни на броя на тампоните

http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Alfa%20Romeo%20166/42-3-1018.jpg

phoenix
18-02-2008, 22:36
много добра тема се получи.
Мерси за илюстрацията, Прав си, но все пак това е доста по-евтино и лесно за поддръжка окачване от това на 156/166 и други доста по-тежки машини. Все пак разликата не е много голяма от окачването на Типо. Верно има разни подобрения и все пак говорим за прогрес....в полза на Либрата.
Дизайна лично мен ме кефи доста, разбира се 166 е по-красива, но това е пак според мен. Дори 156, но след феслифта. Все пак избирам Либрата... просто това мога да поддържам, иначе дано всеки да може да си купи нова кола, но.....

pinko
18-02-2008, 22:46
много добра тема се получи.
Мерси за илюстрацията, Прав си, но все пак това е доста по-евтино и лесно за поддръжка окачване от това на 156/166 и други доста по-тежки машини. Все пак разликата не е много голяма от окачването на Типо. Верно има разни подобрения и все пак говорим за прогрес....в полза на Либрата.
Дизайна лично мен ме кефи доста, разбира се 166 е по-красива, но това е пак според мен. Дори 156, но след феслифта. Все пак избирам Либрата... просто това мога да поддържам, иначе дано всеки да може да си купи нова кола, но.....

Не искам да ти секвам ентусиазма, но ремонта на задното окачване на Либра е съвсем малко по-евтин от ремонта при 166 и ДОСТА по-скъп от ремонта при 156. Щи дам пример - при Либрата се сменя целия шенкел, също като при 166, щото на него се намира гадният шарнир-нещо средно между шарнир и тампон. добрата новина е, че окачването на Либра е доста по-издържливо от това на 156.

Но от друга страна при 156, като сложиш едни Пауърфлекс тампони за 400 лева, забравяш за всякакви грижи за поне 150 000 км.

marrrto
18-02-2008, 22:46
ей ама как ми влезе тая муха в главата с либрата, phoenix, мерси че ме присети за нея :D а я кажете верно за подръжка и надеждност сравнение със 156 какви са разликите

KGB
18-02-2008, 22:47
Alfa Romeo was the first manufacturer to use a variable valve timing system in production cars (US Patent 4,231,330). The 1980 Alfa Romeo Spider 2.0 L had a mechanical VVT system in SPICA fuel injected cars sold in the USA. Later this was also used in the 1983 Alfetta 2.0 Quadrifoglio Oro models as well as other cars.

Просто Фиат слагат този мотор на Алфа Ромео....и си го оставят за тази марка само.....

Не знам точно за какво се спори, но само да вметна, че през тези години 1980 и 1983 Алфа НЕ е собственост на Фиат....

marrrto
18-02-2008, 22:48
а той пинко ме изправил.... верно ли е такава работата... а иначе другите разходи като първоначално обслужване и т.н как са

phoenix
18-02-2008, 22:57
май всеки си чете което му допада.....абе споко, и мир да има. Нямам и не съм имал намерение да споря. Кой е първи...щото в цитата си съм сложил и началото а то е:
Fiat was the first auto manufacturer to patent a functional automotive variable valve timing system which included variable lift. Developed by Giovanni Torazza in the late 1960s, the system used hydraulic pressure to vary the fulcrum of the cam followers (US Patent 3,641,988). The hydraulic pressure changed according to engine speed and intake pressure. The typical opening variation was 37%. .......
относно поддръжката....ми с качествени части и хубави пътища никое окачване няма да има проблем. Другото си е късмет и начин на каране.
АМА МИР ДА ИМА.... с нашите бомбардирани полигони нищо не издържа
п.п.
пример...Баба Темпра за 10г. + 3г. в БГ не съм сменил нищо освен един кормилен накрайник за 15лв., и продадох колата напълно изправна и си е такава до днес, понеже се познавам с този който я купи и не пропускам да го питам за колата. Всичко е късмет при купуването на стара кола, била тя и на 5г.

aMoHuaK
19-02-2008, 02:31
променете заглавието на темата ;) Лачена Либра.. на мен лично ми прилича на жигули ама ме кефи.. не искам да прозвучи лошо..

BO
19-02-2008, 13:26
Искате лукс, комфорт, взимате Ланча.
Искате адреналин, спорно настроен характер, взимате Алфа.
Искате "нормална" кола, на нормална цена, езимате Фиат.

Та за Либрата vs 156.
Окачване - предно по-евтино, задно по-скъпо, като общо ако ги съберем (предно+задно), може би малко по-скъпо при Либрата.
както каза, Пинко, задното окачване е почти на цената на 166-ца, ако трябва да правиш нещо по него няма да бъдеш доволен. За сметка на това е бетон. Не е като на 166-ца. За това пак инвестицията е по-приемлива от колкото да си купуваш 166-ца, като цена дадена след това по окачването.
Предното окачване на половината цена в сравнение на 156-ца, защото имаш 1 носач, а не са 2 броя.
Либрата няма нищо общо с Типо платформа!
Като вървене, Либра/156 има огромна разлика.
При Либрата чувствителността на педала е направо мека. Скачаш върху него и колата поема плавно и не те удря в гърба. Отпускаш педала на газта, ако ще на 4000 оборота да си, колата си отнема плавно, без да създава удар от двигателя.
При 156-ца точно обратното. Газ рязко и колата "рита", отпускаш рязко и ти маха врата, веднага реагира.
Ето тук е голямата разлика.
При Либрата точно не можете в никакъв случай да симулирате примерно, че не можете да карате, или все едно ви свършва бензина. Ако се сещате, да подскача колата яко като помпате газта. Там е заложено на лукса, комфорта на пътуване.
При алфата точно обратното, ритате педала, пускате, колата реагира, кефите се, ама на околните които возите им махате бъбреците, защото колата е спортно настроена.
Другото Самото обезшумяване на купето.
При алфата, 156 е направено да излъчва мощ, звук, а бе надува ти главата, грубо казано. При Либрата точно обратното, там е изчислявано да е възможно най-тихо. Още на празни обороти, като се качите и виждате разликата.
Тези факти на мен ми допадат в повече и за това избрах Либрата.
Друго си е да си сложиш студената напитка лятото, пред духалката и климатика да ти я поддържа студена :lol:
Но да не забравяме, че като общо цената на Либрата е относително по-скъпа от 156-ца.

Та както се каза, за всеки човек си има избор от Фиат групата.

Mury
19-02-2008, 16:53
Иначе и аз исках jtd, ама къде отидох... това е друг въпрос. blush

Споко на правилното място си отишъл :twisted: :twisted: :twisted:

П.С.В интерес на истината,и аз се замислям след време като реша да си сменям колата какво да си взема,най-много ме влече 147,но ме плаши тва тъпо окачване,но пък вариянта с Поверфлекс тампони е добър :wink: :wink:

миро
20-02-2008, 10:47
Истината е една 147 JTD 16 волта с чипс и ставаш безсмъртен. :twisted: А иначе Либра Комби много ми харесва като кола, ама тя е за семейни люде.

Mury
20-02-2008, 11:18
Истината е една 147 JTD 16 волта с чипс и ставаш безсмъртен. :twisted: А иначе Либра Комби много ми харесва като кола, ама тя е за семейни люде.

Аз съм семеен бря,ма 147 по си ме кефи :twisted: :twisted: па мое и ЖТД да е знае ли човек :roll: :roll: :roll:

миро
20-02-2008, 11:55
Прехода трябва да е такъв: JTD>>QV>>GTA :twisted: Аз скочих на второто, после не се знае - може да се върна една стъпка назад. :roll: