View Full Version : климатик или климатроник
Здравейте!
Може да ви се стори смешно но искам да попитам това климатик ли е или климатроник :oops: и каква е разликата между двете
Тука виждам климатроник аз....с възможност за нагласяне на температурата и автоматично спиране след достаигане на температурата когато е на режим AUTO...
Климатроника/всъщност такава дума няма то е автоматичен климатик/ поддържа определена температура, а климатика на колкото го оставиш така си духа, дали в купето е 20 или 30 градуса не го касае :) можеш само да си го местиш ръчно на по-топла и по-студена струя.
Благодаря ви!
Понеже като я купувах пишеше Климатик а вчера една приятелка ми каза че това е климатроник.
Nasko_77
17-02-2008, 17:22
Да... климатроник е :wink:
AlfaRomeo
17-02-2008, 17:39
То това за мене не е климатроник но така да е :)
galinves71
17-02-2008, 17:42
инче вече в много автомобили монтират универсални климасистеми хем климатик(за хора на които лятото им е много горещо)хем климатроник за които не чак толкова,мисля че на алфите 145,146 с новото табло са комби версия,поне моята146т.с. е с двете.
климатик,не заблуждаваите колежката
Ооооо,съвсем обикновен КЛИМАТРОНИК си е.
По-скоро климатроник. Инна а алфата дизел или бензин е?(Предполагам е тази на аватара.
trustworthy
17-02-2008, 21:38
Всъщност най-правилно би било да се каже 'автоматичен климатик' :idea:
Незнам как е по правилно да се каже но си е климатроник аз несе загледах толкова в това че има изписани градуси а по температурния датчик дет повечето си мислят че са дупки за стотинки :lol:
Стига сте спамили...... АВТОМАТИЧНА КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА е това на снимката......
"Климатроник" е фирма, която внедрява такива системи във Фалве груп :!:
При Алфа Ромео 145/146 е разработка на "Валео" като компютъра за управление мисля беше Магнет Марели :wink:
За да бъде картинката ясна да вметна каква е разликата между "Памперс" и детски пелини.......?
:big_whoops:
Е това трябваше да го каже някой още в самото начало :lol: до сега винаги сам мислил че климатик и климатроник са различни модификаций(извинявам се за грешката) :wink: :lol:
"Незнам как е по правилно да се каже но си е климатроник аз несе загледах толкова в това че има изписани градуси а по температурния датчик дет повечето си мислят че са дупки за стотинки Laughing"
Верно ли това е температурен датчик? И аз си помислих, че тези дупки до ръчната са за монети :oops:
Верно ли това е температурен датчик? И аз си помислих, че тези дупки до ръчната са за монети :oops:
Ами правилно мислите за монети са.....
Датчиците са на съвсем друго място.....
:gruebel:
Nasko_77
18-02-2008, 19:25
И кво ся... Алфа с климатроник няма :lol:
Какво е значението, че е АВТОМАТИЧНА КЛМАТИЧНА СИСТЕМА... след като е еквивалент на климатроник. Това ми прилича на приказката: Не врат, ами шия :)
Yon че разбираш,разбираш научих нещо което незнаех благодаря :D Но и малко се ос...а със тва дето каза последно!Освен дупките за стотинките на конзолата между двете седалки има температурен датчик който много прилича на поставка за стотинки и се пада вляво на централната конзола дет е "автоматичната климатична система" :wink:
Alex Shopov
18-02-2008, 20:56
Е и мойта е савсем сащото,и досега си мислех че е климатик.Ама не трябва ли да има и дисплей за да пише температурата,пък няма.И искам да питам това може ли да духа тополо зимата да не чакам секи път да ми загрее парното.
trustworthy
18-02-2008, 21:25
Yon че разбираш,разбираш научих нещо което незнаех благодаря :D Но и малко се ос...а със тва дето каза последно!Освен дупките за стотинките на конзолата между двете седалки има температурен датчик който много прилича на поставка за стотинки и се пада вляво на централната конзола дет е "автоматичната климатична система" :wink:
Ако беше използвал малко пунктуация, постът ти щеше да е далеч по-разбираем ;)
И понеже е най-добре да се онагледяват нещата, пускам снимка със заградената в червено 'поставка за стотинки', зад която е този датчик за вътрешната температура:
http://img232.imageshack.us/img232/6809/frontki1.th.jpg (http://img232.imageshack.us/my.php?image=frontki1.jpg)
...Ама не трябва ли да има и дисплей за да пише температурата,пък няма...
Коя температура да пише?!? :roll: Щото вътрешната тепмература не се сещам кои коли я изписват въобще, но определено 145/6 не е сред тях ;)
За целите на комфортното климатизиране на купето, автоматичният климатик на 145/6 взема данни от датчикът, който съм показал на снимката и от датчика за външна температура, който е в пъпката на дясното огледало. Нито една от двете измерени стойности не се изписва на екран :idea:
Едва при 156 почват да показват и външната температура на малкото екранче, където са изминатите километри и то при натискане на бутонче. Няма Ice alert, няма други глезотии. С две думи: 'умна работа' :)
Alex Shopov
18-02-2008, 21:43
Е извинявам се за супер тъпия въпрос ама зимата може ли да се пуска да духа топло!Щот съм чувал,че климатиците на коли не трябвало да се пускат на топъл режим.
trustworthy
18-02-2008, 22:10
Е извинявам се за супер тъпия въпрос ама зимата може ли да се пуска да духа топло!Щот съм чувал,че климатиците на коли не трябвало да се пускат на топъл режим.
Ти може да си го включил от копчето, но той няма да духне студено, ако трябва да топли. А под 6-7 градуса външна теппература въобще не се стартира компресорът, доколкото знам :roll:
trustworthy
Еми колега несам обърнал много внимание как го пиша че трябваше да излизам бързо но иначе горе долу и със снимката която ти качи се разбра за какво става дума. :) Аз щях да кача снимка но от извесно време ми дава грешка при ъплоад на файла.Защо така !?!? :roll:
Nasko_77
18-02-2008, 23:55
Каква е тази топка бе... на пръскалките имаш ли ламБички :lol:
.......със тва дето каза последно!......
Отговора на следното:
..... И аз си помислих, че тези дупки до ръчната са за монети
п.с.
четете бре какво питат хората и какво им се отговаря :idea:
minddwell
19-02-2008, 18:47
Така като гледам, климатроника не топли без да е загряла колата. Може да го пуснеш за малко да обдуха стъклата, но ще духа яко студено. И после като позагрее над 60 градуса, си пускаш парното и се грееш и забравяш за климатроника. Прави ми впечатление, че Алфата почва да духа топло доста по-късно от Аудито, а и като цяло парното на Алфата е по-слабо.
galinves71
19-02-2008, 18:49
браво бе пичове.защо всеки въпрос го обръщате в спор,та вие ако сте заедно и пийнете малко тогава ще се пуцате бре ааа?!!! :D :lol:
браво бе пичове.защо всеки въпрос го обръщате в спор,та вие ако сте заедно и пийнете малко тогава ще се пуцате бре ааа?!!! :D :lol:
За автоматичен климатик съм съгласен.
Истинските климатроници и при -20 можеш да го пуснеш да духа топло,докато при нас не е така.Така че със сигурност не е климатроник.
gh0str1d3r
20-02-2008, 23:08
аз гласувам за автоматичен климатик. обаче искам да попитам нещо... значи АУТО-то не ми работи, тоест духа само като му дам минимална или максимална температура... ако му задам примерно 20 градуса, духа супер слабо, без значение че аз вътре изгарям от жега... може ли да е заради външния датчик, защото не знаех изобщо, че има, а мойто дясно огледало малко е преправяно нещо...
Истинските климатроници и при -20 можеш да го пуснеш да духа топло,докато при нас не е така.Така че със сигурност не е климатроник.
Колеги, четете в стари теми разискван е въпроса. Какви са тези глупости които пишете :!: :!:
Топлото идва от ПАРНОТО на колата и ако не ти работи термостата и при -2 няма да имаш топло :!:
Автоматичния режим следи зададената чрез въртока температурата с помощтта на :
- климатика и парното на колата посредством датчик вътре в смесителя,
- датчик за външна температура
- датчик за температура в купето
:idea: Следствие на данни от същите , блок за управление променя скоростта на вентилатора и включ/изключ на компресора, когато е заложен въртока на "АВТО"
Crusader
21-02-2008, 10:14
Ех бат` Йонко новоизлюпените Алфа юзъри, не обичат да ползват търсачката....
КЛИМАТРОНИК е фирмена марка, вграждата в някои модели на ВАГ /примерно АЛДИ :wink: / също както ФАДРОМА е станал синоним на челен товарач, така е и с КЛИМАТРОНИК-а иначе си е автоматичен климатик....и топлото иде от ДВГ-то :wink:
Истинските климатроници и при -20 можеш да го пуснеш да духа топло,докато при нас не е така.Така че със сигурност не е климатроник.
Колеги, четете в стари теми разискван е въпроса. Какви са тези глупости които пишете :!: :!:
Топлото идва от ПАРНОТО на колата и ако не ти работи термостата и при -2 няма да имаш топло :!:
Автоматичния режим следи зададената чрез въртока температурата с помощтта на :
- климатика и парното на колата посредством датчик вътре в смесителя,
- датчик за външна температура
- датчик за температура в купето
:idea: Следствие на данни от същите , блок за управление променя скоростта на вентилатора и включ/изключ на компресора, когато е заложен въртока на "АВТО"
Ти включваш ли си климатика да ти духа топло или ползваш парното.И впрочем интересно ми е колко хора със нашете коли ползваха климатика(климатроника)през зимата за топло.Е за тва ти говора
Може би трябва малко обобщение на казаното до тук:
- климатроника в нашите коли е автоматичен климатик, а някой Алфи имат само климатик
- разликата между автоматичен климатик и климатик е, че първия определя температурата посредством датчиците описани Йон...и пуска/спира компресора за да държи зададената температура от врътката (става само при режим AUTO), а при втория си духа постоянно студено без да спира и без да следи някви температури;
- за да духа топло в колата се използва парното, а не климатика/авт.климатик на колата;
- за да духа студено през лятото се използва климатика/авт.климатик.
Сега само да не каже някой, че климатиците/авт.климатици са инверторни :roll: :lol:
Nasko_77
21-02-2008, 20:24
И в крайна сметка......
Автоматичен климатик=климатроника при ВАГ
То ест... ако кажа, че в мойта Алфа има климатроник, няма да излъжа. Нали така?
Защо трябваше да се спори толкова много :roll:
П.С за дребнавите... ОК. Не съсед а комшия :wink:
trustworthy
21-02-2008, 22:28
Ти включваш ли си климатика да ти духа топло или ползваш парното.И впрочем интересно ми е колко хора със нашете коли ползваха климатика(климатроника)през зимата за топло.Е за тва ти говора
Климатикът може да си го държиш включен от копчето. От това няма да стане по-студено в купето, ако искаш да отопляваш. По принцип е полезно за компресора и фреона да поработват в по-топлите зимни дни
gh0str1d3r
21-02-2008, 22:48
ок, само не разбрах къде се намира датчика за външната температура, не намерих никаква пъпка в дясното огледало??!!??
Nasko_77
21-02-2008, 22:53
ок, само не разбрах къде се намира датчика за външната температура, не намерих никаква пъпка в дясното огледало??!!??Тя стои точно под външното тяло на огледалото.
"Виси" отдолу. Не е вътре.
gh0str1d3r
21-02-2008, 22:59
ясно, знчи ето къде се крие проблема, при мене няма такова нещо, възможно ли е???
И в крайна сметка......
Защо трябваше да се спори толкова много :roll:
П.С за дребнавите... ОК. Не съсед а комшия :wink:
Не се спори колеги... наричайте нещата както си искате :) , Но ако не сте забравили намираме се в технически раздел на форума, а не в общи приказки :idea: :idea: :wink:
На колегата, който каза, че "истинските" климатроници духат топло и при -20 темп. на мотора мога да кажа, че доста греши. Само колите с печка /стационарно отопление/ топлят без парно. Същото черпи гориво.
На колегата, който каза, че "истинските" климатроници духат топло и при -20 темп. на мотора мога да кажа, че доста греши. Само колите с печка /стационарно отопление/ топлят без парно. Същото черпи гориво.
Ами не не е така.Във алфата при -10 дори не се опитвам да го включвам,защото знам че няма да тръгне.Докато сядаш във 159 или А6-ауди,включваш си климатроника и след 5 минути вече има топло.А това от каде идва дали от парното или нещо друго не знам.Но аз казвам че климатроника е пуснат,докато при нас той няма да почне да работи.За А6-цата става въпрос без да е работила преди това печката.Надявам се че не спориме а си разясняваме нещата едни на други.
Поздрави..
minddwell
04-03-2008, 20:04
Имам и Ауди 80. Парното е на макс след 3-5 мин. С Алфата не е така. А климатроника си духа студено, ако не е загряла колата, дори да си го настроил на макс жега. Според мен има смисъл да се ползва през зимата само за бързо обдухване на стъклата. Между другото, пътувах за празниците към Варна и се наложи да пусна климатроника, щото беше яко жега :) *аси мамата и климат...
Малко теория и практика :
Правилното понятие е "атоматизирано управление на температурата в купето".
Изхождайки от това понятие е създадено всичко останало свързано с климатизацията на купето на алфата .
Основният елемент е т.нар. "врътка" с градусите . Тя задава режима на работата на всички елементи предназначени за тази климатизация.
Сравнява се температурата подавана на системата от темп.датчик вътре в купето (пред контактния ключ) и външния (в дясното огледало).В зависимост от тази разлика в радиатора за отопление респ. охлаждане на купето ( намира се в средата долу под арматурното табло) се регулира температурата на течноста (антифриза) която минава през него.
За да е топло е необходимо : 1. Загрят двг на автомобила (няма от къде другде да се "пръкне" топлина) 2. Изправен термостат
За студено : 1.Включен (светещ ) бутон на климатика 2. Изправна и заредена климатична с-ма
Комбинации :
Бутона до бутона за климатика е т.нар. "рецилкулация". Ползва се за по бързо затопляне (охлаждане) на купето. Демек : системата засмуква въздуха от купето прекарва го през радиатора , стопля (охлажда) го и пак в купето. Когато рециркулацията е изкл. същото се случва само че с постъпващия от вън въздух.
Позицията "auto" на врътка на вентилатора е замислена за следното : Колкото температурата на въздуна в купето (зададена от врътката за температура) е по-близо до зададената толкова оборотите на вентилатора са по-ниски . Демек: Задава г-на водач темепературата а "аз-колата" му я усигурявам възможно най-бързо
Без вкл. климатик студено няма-няма кой да го "пройзведе"
Без загрят двг. и работещ термостат топло няма по същата причина
Зимо време при ниски температури и светещ бутон за вкл. климатик нищо не се случва.
... В зависимост от тази разлика в радиатора за отопление респ. охлаждане на купето ( намира се в средата долу под арматурното табло) се регулира температурата на течноста (антифриза) която минава през него..
:shoot:
Баш така не е.:screwy:
Стига съчинения...:evil: това си е за раздел бисери направо! :lol:
Не се регулира антифриза, най-малкото пък температурата му! Той просто си църкулира през радиаторчето за парното, което е на малкия кръг!! Регулира се колко въздух да минава през него. :wink:
:mrgreen:
Не претендирам за изчерпателност .
Но бих попитал ssveto как се охлажда въздуха (или по-точно от къде) примерно лятос когато навън е +30-40 градуса а в купето на колата е зададено 20 градуса
В това подробно обяснение никъде не се споменава за великия газ - ФРЕОН, който е в основата на всички хладилни и климатични системи ( с изключвение на един модел на Мраз, за който се сещам :P !
Именно този газ осигурява "студеното" :wink:
Не претендирам за изчерпателност .
Но бих попитал ssveto как се охлажда въздуха (или по-точно от къде) примерно лятос когато навън е +30-40 градуса а в купето на колата е зададено 20 градуса
Изчерпателен си, но си съчиняваш...
А на въпроса ти: има два броя радиатора.
Единия през който циркулира постоянно антифриза от малкия гръг - така затоплят въздуха.
Другия е на климатика - чрез него се охлажда въздуха.
Не е необходимо да спорим .
Дано сме били полезни на другите .
:drive:
Не е необходимо да спорим .
Дано сме били полезни на другите .
:drive:
Ще бъдем полезни, като сме точни в отговорите и пишем верни работи. Не виждам спор. :th_up: :cheers:
Малко теория и практика :
Правилното понятие е "атоматизирано управление на температурата в купето".
.
Не според мен правилното е "нано-технологично-автоматично-ултра-мега-термално-роботизирано, електрически управляемо и сензитивно автономно управление на оптималната температурно-здравословна среда в интериорното пространство на самозадвижващото се превозно средство за широка употреба." :Yoda:
п.с. абе може и "климатик" в краен случай . .
Nasko_77
04-04-2008, 22:14
Малко теория и практика :
Правилното понятие е "атоматизирано управление на температурата в купето".
.
Не според мен правилното е "нано-технологично-автоматично-ултра-мега-термално-роботизирано, електрически управляемо и сензитивно автономно управление на оптималната температурно-здравословна среда в интериорното пространство на самозадвижващото се превозно средство за широка употреба."Ехеее... тва до като го изговоря и.... ще остарея бре :lol: :lol: :lol:
Навърза ги като домашни луканки, на комшийски прът :D
Mind_Control
05-04-2008, 15:39
1. Загрят двг на автомобила (няма от къде другде да се "пръкне" топлина)
Без загрят двг. и работещ термостат топло няма по същата причина
Зимо време при ниски температури и светещ бутон за вкл. климатик нищо не се случва.
Ти пък ще кажеш, че няма :lol: явно не си запознат с технологията на климатичните системи!
1. Загрят двг на автомобила (няма от къде другде да се "пръкне" топлина)
Без загрят двг. и работещ термостат топло няма по същата причина
Зимо време при ниски температури и светещ бутон за вкл. климатик нищо не се случва.
Ти пък ще кажеш, че няма :lol: явно не си запознат с технологията на климатичните системи!
Тая технология, дето я има при домашните климатици, в автомобилите я няма. В автомобила имаш:
охлаждаща инсталация с фреон, с компресор, който се задвижва от двигателя чрез ремък,
и
т.нар. "парно", което е един допълнителен кръг, изведен от охладителната система на двигателя, с топлоотдаващ радиатор и ел.вентилатор.
Независимо колко е неправилно, в популярния език е възприето понятието "климатроник", с което се обозначава следното:
1. автомобилът е снабден с двете гореописани системи;
и
2. има вграден електронен модул за управление на тези 2 системи в зависимост от външната температура и зададената от водача желана температура в купето.
На прост език: "климатик" викат на охладителна система, която просто си дужа студено с постоянна сила, а "климатроник" викат на тва дет го описах - задаваш си примерно 20 градуса и ако навън е 30, то ти включва климатика, но когато в купето стане 20 го изключва. После като се затопли пак го включва и т.н. Освен това по същия начин процедира и когато навън е студено, но тогава включва и изключва парното.
И стига с тия глупости, че климатикът духа топло, а парното духа друго топло, че се чудя дали да се смея или да плача :idea:
Само да добавя: това на колежката Ина е т.нар. "климатроник" или както там е правилно да му се казва. Независимо че няма дисплей, това нещо осигурява желаната температура, която водачът е задал чрез лявата врътка.
Mind_Control
06-04-2008, 18:02
[quote=sergo6] 1. Загрят двг на автомобила (няма от къде другде да се "пръкне" топлина)
Без загрят двг. и работещ термостат топло няма по същата причина
Зимо време при ниски температури и светещ бутон за вкл. климатик нищо не се случва.
Ти пък ще кажеш, че няма :lol: явно не си запознат с технологията на климатичните системи!
Тая технология, дето я има при домашните климатици, в автомобилите я няма. В автомобила имаш:
охлаждаща инсталация с фреон, с компресор, който се задвижва от двигателя чрез ремък,
[/quote:2mdn44t9]
Помисли над тази картинка и пак ми кажи дали я има или няма тая технология при колите! Технологията и при колите и при домашните климатици е 1:1. Само конструктивни са различията. + ако не ми вярваш, че може да ти духа топло при незагрял двигател се качи в някое Волво примерно и му задай да духа топло без да е загряло!
П.С. На не всички коли климатика е направен така, че да може да духа топло ползвайки топлината от климатика, а не от двигателя!
Това долу е принципа на всеки климатик, било той домашен или автомобилен! (има и изключения разбира се)
Процеса на картинката е обратим! Може да духа топло, може и студено!
hunter1989
06-04-2008, 18:49
И аз да си кажа каквото знам :D .До колкото ми е известно от практиката ми има 2 вида климатици такива които охлаждат и отопляват и такива които само охлаждат.А за спора дали климатика използва за отопление охладителната система не знам много според мен всичко идва от т.нар фреон намиращ се в компресора . този компресор има функцията да повиши налягането на работния газ ( фреон) и да го движи през цялата система.Точно при това свиване този фреон си повишава температурата (втечнява се и отделя топлина) идва топлото :D .А пък студеното идва при намаляване на налягането (фреонът пак преминава в газообразно състояние) при което тои се охлажда .В общи линии е това поздрави
Ето един полезен линк, който да помогне за доизясняване на въпроса със затоплянето.
http://www.mbautoaircon.com/howdoesitwork.html
http://www.mbautoaircon.com/images/airconsystem.jpg
Значи при Алфите за отопление се разчита само на охладителната система на двигателя, т.е. ако не е загрял автомобила - та*ак, и то леден. А при някои автомобили има възможност да се вкарва топлия въздух от кондензатора, който охлажда фреона и от който въздушния поток е съответно топъл и идва почти веднага след пускане на компресора.
P.S. Сега като се замисля това, че върху бутона за пускане на компресора има снежинка, говори достатъчно, че в случая той се използва само за охлаждане на въздуха.
[quote="Mind_Control":3aywf50u][quote=sergo6] 1. Загрят двг на автомобила (няма от къде другде да се "пръкне" топлина)
Без загрят двг. и работещ термостат топло няма по същата причина
Зимо време при ниски температури и светещ бутон за вкл. климатик нищо не се случва.
Ти пък ще кажеш, че няма :lol: явно не си запознат с технологията на климатичните системи!
Тая технология, дето я има при домашните климатици, в автомобилите я няма. В автомобила имаш:
охлаждаща инсталация с фреон, с компресор, който се задвижва от двигателя чрез ремък,
[/quote:3aywf50u]
Помисли над тази картинка и пак ми кажи дали я има или няма тая технология при колите! Технологията и при колите и при домашните климатици е 1:1. Само конструктивни са различията. + ако не ми вярваш, че може да ти духа топло при незагрял двигател се качи в някое Волво примерно и му задай да духа топло без да е загряло!
П.С. На не всички коли климатика е направен така, че да може да духа топло ползвайки топлината от климатика, а не от двигателя!
Това долу е принципа на всеки климатик, било той домашен или автомобилен! (има и изключения разбира се)
Процеса на картинката е обратим! Може да духа топло, може и студено![/quote:3aywf50u]
Волвото духа топло, щото има печка. Някои 166-ици също имат такава, но това е допълнителна екстра и няма нищо общо с климатика. Айде, изреди ми 3 модела, в които климатика да се използва за отопление.
Да обобщя - назрява следния въпрос - има ли автомобил, в който се използва топлия въздух от кондензатора на климатичната система за отопление или при някои има допълнителна печка?
Да обобщя - назрява следния въпрос - има ли автомобил, в който се използва топлия въздух от кондензатора на климатичната система за отопление или при някои има допълнителна печка?
Въпросът за печката въобще не стои - ЦЪК (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=15761) и тук ЦЪК (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=17811&highlight=%EF%E5%F7%EA%E0) и тук ЦЪК (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=15943&highlight=%EF%E5%F7%EA%E0)
А относно ползването на топлия въздух от климатика - кой ще се занимава с това, при положение, че топлината от двигателя ти е free ? Иначе компресорът хаби от енергията на двигателя :idea:
И как точно си представяте студен двигател, дето не може себе си да завърти заради сгъстеното масло, да го натовариш и с компресора на климатика :?:
...Волвото духа топло, щото има печка. Някои 166-ици също имат такава, но това е допълнителна екстра и няма нищо общо с климатика. Айде, изреди ми 3 модела, в които климатика да се използва за отопление.
Мисля че на 145/6 TD и JTD има допълнителни нагреватели на радиатора за парното, за да може да духа топло и преди да е загряла колата :roll: Нещо като подгревните свещи за ДВГ. Поне така пише в менюъла.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.