View Full Version : Тресене на волана при висико скорост и натискане на спирачки
wwwolfish
18-02-2008, 09:36
Здравейте,
от известно време забелязах,че при шофиране със скорост по - висока от 100 км/ч., при натискане на спирачките дори и леко ,волана започва на вибрира и като че ли цялата предница започва леко да се тресе.Колкото по голяма е скоростта - толкова по-голямо е вибрирането. При скорости под 80км/ч не се усеща почти нищо.
Казаха ми,че има въздух в системата.Така ли е според вас?Защо тогава не го прави при ниска скорост? Като цяло си мисля ,че кола с 4 дискови спирачки трябва да спира по-добре.Как се обезвъздушава системата?
Колата е с дискове и отпред и отзад.Когато я купих смених само задните накладки,но дори и след това дисковете не се изгладиха до блясък.Не знам защо така се получава,вече минах около 3000 км и на места и предните и задните дискове не са съвсем лъскави? за отпред съм съгласен , не съм сменял накладките и може да е спекло феродото,но отзад са чисто нови.
Възможно ли е да са криви дисковете?Когато ми преглеждаха спирачките ми казаха,че са в добро състояние.Имат малък ръб.
Благодаря ви!
trustworthy
18-02-2008, 10:11
Криви дискове
Moris_zh
18-02-2008, 11:17
Привет
Най-добре е да си смениш дисковете с нови. Не рискувай да ги престъргваш, защото няма да станат добре.
Колега, според мен най- добре кривите дискове се усещат в последния етап, получава се - спиране на тласъци... А при теб е при висока скорост...може и да е от нещо друго... Пробвай с баланс на гуми първо, при мен биеше като полуоска, но като сложих новите- зимни гуми заспа...
trustworthy
18-02-2008, 11:58
Това, че отпред не трият по цялата площ не е добре. Добре е да си видиш накладките и въобще каква е сутиацията там. Задните спирачки участват доста по-малко в спирането и времето за 'улягане' на новите накладки зависи до голяма степен от тва как се кара колата и колко натоварена е.
Направо са си криви дисковете, ако бяха гуми щеше да тресе не само при спиране, а без да пипаш спирачката при по-висока скорост само. Сменяй накладките и дисковете отпред да ти е мирна главата, защото това си е опасно, отзад не е важно толкова. Това с въздуха не ми звучи логично от него да тресе.
Един савет от мен първо си виж дали са ти стегнати добре болтовете ако са значи провери дали неса ти криви джантите или гумите пък после предприемай по сериозни мерки !!!
Скоро имах абсолютно същия проблем! Появяваше се над 80-100км/ч.
Минах на автомивка и ми измиха всичката замръзнала кал по джантите!Проблема се оправи,но реших и да си балансирам отново и гумите,като не пропуснах да огледам състоянието на накладките! Проблема се оказа от дебаланс поради залепнала и замръзнала кал от вътрешната страна на джантите! Дано да съм ти полезен!Успех! :D
Колега, това с мръсните джанти и на мене ми се е случвало, бяха минали с водоноската да мият улиците, не искам да ти казвам на какво приличаше колата и всияката кал беше под тазовете. На Цариградско тресеше много зле. Но колегата се оплаква от проблем при натискане на спирачката - това няма нищо общо с дизбаланса на гумите. Ако са гуми ще тресе постоянно след 80км/ч, а при натискане на спирачката случая е съвсем друг. Дискове и накладки.
Колегите го казаха и според мене са криви предните дискове имал съм го същия проблем
Тъй сега аз да ви кажа че преди точно седмица се отървах от тоя проблем.Значи при по-висока скорост и интензивно натискане на спирачка дисковете и накладките се нагряват съответно се разширява материала от който са направени.И посли при спиране на колата и охлаждане на дисковете в тоя студ то става много бързо и материала не може да го компенсира.Дисковете стават на вълнички и затова ти тресе. Аз си купих накладки от по-твърдо феродо да поизтъркат малко дисковете и след 1 седмица каране резултата е налице.Успех и дано не е нещо по-сериозно :wink:
Novachev
18-02-2008, 18:38
Тъй сега аз да ви кажа че преди точно седмица се отървах от тоя проблем.Значи при по-висока скорост и интензивно натискане на спирачка дисковете и накладките се нагряват съответно се разширява материала от който са направени.И посли при спиране на колата и охлаждане на дисковете в тоя студ то става много бързо и материала не може да го компенсира.Дисковете стават на вълнички и затова ти тресе. Аз си купих накладки от по-твърдо феродо да поизтъркат малко дисковете и след 1 седмица каране резултата е налице.Успех и дано не е нещо по-сериозно :wink:
Мда и наз имах твоя проблем и в прочетох в Auto data че се дължи на износени дискове и ги смених и се оправи. Само не знам ти с тези твърди накладки дето толкова бързо изправят дискове колко километра ще ти изкарат дисковете баси те трябва да са като шмиргел.
svetlinst
18-02-2008, 19:02
Криви джанти могат също да причинят това тресене на колата като се натисне спирачка.
П.С. - Доказано от личен опит :roll:
Novachev
18-02-2008, 19:11
При мен проблема не беше точно като на колегата тресеше при много интензивно спиране от високи скорости след отпускане на педала и изчакване наколко секунди и по плавно и леко натискане на педала спираше нормално и без да тресе но това само при скорости над 130-140 при ниските скорости спираше без проблеми
alex_old
18-02-2008, 21:21
......... смених само задните накладки,но дори и след това дисковете не се изгладиха до блясък.................. и на места и предните и задните дискове не са съвсем лъскави...........................................
Провери си дисковете от вътрешната и от външната страна, наличието
дори и най-малката корозия(ръжда), дори да е променен само цвета на пръв поглед на отделни участъци може да бъде причина за тресене при спиране. Дисковете ти ако не са много износени с едно престъргване всичко ще заспи. Един добър стругар прави тази интервенция без никакви проблеми с/у 10-15лв на диск. Погледни в аутодата какъв е минималния допуск за дебелина на диска за твоя модел и ако има достатъчно стържи. Правил съм тази процедура няколко пъти на различни автомобили и винаги е имало успех. Вероятността да имаш същия проблем дори и с нови дискове е доста голяма ако "майстора" не си свърши добре работата.
За справка виж http://www.belvedereauto.hit.bg/brake.html
всичко написано е вярно с изключение на последното изречение,
ако дисковете са добре защо да се сменят/освен ако не искаш да ставаш спонсор на някой магазин за авто части - лично мнение, без да обвързвам нищо и никого с него/.
trustworthy
18-02-2008, 22:18
...ако дисковете са добре защо да се сменят/освен ако не искаш да ставаш спонсор на някой магазин за авто части - лично мнение, без да обвързвам нищо и никого с него/.
Абе аз бих ги сменил. Особено при тези цени на дискове за 145/6 ;) Нека се установи все пак, че е от дисковете де
Никой не споменава възможноста от хлабав апарат :roll: има логика и от това да тресе :!: :?: и аз незнам но се чудя :roll:
Вчера ми светна лампата за накладките ,по точно взе да мъждука ,а не да свети !
Това с тресенето след 130-140 го има и при мен и си мисля ,че е от криви дискове макар ,че имат съвсем малък ръб от 2-3мм. И с един приятел тука спорим ,той вика ,че ако диска е крив щяло да се осеща в педала ,а не във волана. Възможно е наистина да има някакъв проблем в окачването ,носач или нещо друго ,но нищо не тропа и колата си се държи добре.
А ако сменя накладките на предполагаемо кривите дискове какво ще стане ? Ще изяде накладките по бързо ли или какво !?!
Никой не споменава възможноста от хлабав апарат :roll: има логика и от това да тресе :!: :?: и аз незнам но се чудя :roll:
:thumbup: Освен кривите дискове,провери и да не са се спекли водачите на апаратите.
А ако сменя накладките на предполагаемо кривите дискове какво ще стане ? Ще изяде накладките по бързо ли или какво !?!
Нищо няма да се получи, пак ше тресе ако диска е крив. От накладки няма как да тресе. А и 2-3 мм не е малко износване. Сметни го х2 и ще видиш че диска ти е отънял с 5-6 мм. Като изтънее може да се изкриви много по-лесно. Обикновено става след дълго спускане, или екстремно спиране, когато се е нагрял, и внезапно се охлади част от него като го пръсне вода от локва или нещо подобно
Нищо няма да се получи, пак ше тресе ако диска е крив. От накладки няма как да тресе. А и 2-3 мм не е малко износване. Сметни го х2 и ще видиш че диска ти е отънял с 5-6 мм. Като изтънее може да се изкриви много по-лесно. Обикновено става след дълго спускане, или екстремно спиране, когато се е нагрял, и внезапно се охлади част от него като го пръсне вода от локва или нещо подобно
А къде трябва да се осеща кривият диск в педала или във волана ,или и двете ? 'щото след 140 волана доста рита.
А къде трябва да се осеща кривият диск в педала или във волана ,или и двете ? 'щото след 140 волана доста рита.
И в двете, но повече във волана
а как се разбира че диска е износен :)
а как се разбира че диска е износен :)
По дебелината. В книжката пише каква е минималната допустима дебелина за различните модели.
Благодаря ти Тонов добре ,че има кой да обяснява тея неща на нас невежите :thumbup:
Обаче лампичката за накладките изгасна и май няма да се наложи смяна :-D (дано да не се е скъсало кабелчето)
От както съм си купил колата, при спиране с по-голяма скорост си тресе и то повече от дясната страна. Имаше лек ръб диска, уж го пооправихме, но пак си остана тресенето. След като ми прегледаха предницата, какво има да се сменя и какво не, ми казаха, че може да е от беалети. До колко е така, мога да кажа като ги сменя ;)
Novachev
09-01-2009, 12:11
Вчера ми светна лампата за накладките ,по точно взе да мъждука ,а не да свети !
Това с тресенето след 130-140 го има и при мен и си мисля ,че е от криви дискове макар ,че имат съвсем малък ръб от 2-3мм. И с един приятел тука спорим ,той вика ,че ако диска е крив щяло да се осеща в педала ,а не във волана. Възможно е наистина да има някакъв проблем в окачването ,носач или нещо друго ,но нищо не тропа и колата си се държи добре.
А ако сменя накладките на предполагаемо кривите дискове какво ще стане ? Ще изяде накладките по бързо ли или какво !?!
Ръб от 3 мм е много голям просто дисковете ти са износени повече от допустимо и затова може да има тресене при спиране просто диска вече е много тънък
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.