Log in

View Full Version : Уникален шофьор!



code
20-02-2008, 20:27
Това е пост от форума на Форд, който ми разцепи главата :shock: Винаги съм се чудил каква е тая лоша слава на Форд, а ето какви шофьори-уникати има:

"""Темата е публикувана от мен първо в http://audibg.com/index.php?showtopic=35451

Въскресяване на изпаднали в кома от студ дизелови автомобили.
Ако не мога да бъда полезен с идеи, поне може да ми се посмеете.

Първо да уточня, че съвсем не става дума за автомобил, а за "Форд" - Транзит, 2,5 дизел.
Става въпрос за много дърта баракуда - 1986-та година с компресия почти като на бензинов двигател, с една дюза през която компресията излиза (превъртяла шпилка, затягаща дюзата - 'фъска' през дифтунгата). Към пакета 'екстри' трябва да добавя и два акумулатора на преклонна възраст, които ич, ама ич не държат ток, ама не ми се дават 200 кинта за два нови точно за тоя дърт брингел.
Но като дългогодишен 'труженик' на нафтовия фронт с какви ли не дизелови чудовища му хванах чалъма:

Пакета от мерки които взимам при паленето - ползвам буса сравнително рядко - налага ми се да го карам и паля два пъти месечно, понякога и по-рядко - обаче може да даде добри идеи на колеги, които страдат в студа. След едно направо епическо запалване на баба-ягата в най-големия студ на минус 20 през януари по време на което цялата махала ми се смя, ама после половината ги влачих с въжето да ги паля писах малко из нета ( http://www.bulgar-bg.com/forum/viewtopic.php?t=9766 ).
Тъй като днес на минус 8 по целзий прародителя на микробуса завъртя жално два пъти стартера и реши, че тва като труд му стига и че не мисли да пркъсва зимната си ваканция пак се впуснах в процедури по въскресяване по едно време се сетих че и в тоя форум има дизелаци и реших да споделя челен опит:

Първо (естествено) свалих двата акумулатора (за тези които се чудят защо два: "Форд" си знаят, че двигателите им са калпави, затва са се презастраховали с два акумулатора по 45аЧ - е моите преди много време са били Бош Силвър 55 аЧ) и ги закачих на зарядното - поне 4 - 5 часа трябват, препоръчително е цяла нощ (аз ги държах само 2 часа).
Следващата стъпка - източване на антифриза в желязна кофа и сваряване с бързовар. Наливането на топъл антифриз затопля двигателя. МНОГО ПОМАГА, вервайте ми. Не ви препоръчвам в никакъв случай да наливате топла вода, защото се случва водата в радиатора да замръзне, докато запалите двигателя и той загрее.
Флакон с етер: задължителен. Издухания ми двигател е много благодарен когато му швръцна етер във въздушния филтър.
Добавките в горивото са ясни - баш във дизел-форума няма да губя време да ви обяснявам за нафта по БДС и контрола над търговците на горива - те си праят квот си искат; Не че ЛУКОЙЛ не дава най-доброто от себе си ;-D
Ако имате възможност да закарате ток (удължител) до мъртвия автомобил е хубаво да сложите едно калориферче да подуха малко на картера и да разтопи маслото - аз така докарях до вид труден за описване една печка "Мулинекс" - жената още мърмори за нея...
Ако имате пистолет за топъл въздух подухайте малко с него по горивния филтър и горивопроводите - ако парафина и водата от свръхкачествените горива за замръзнали по цедките на филтъра - можеш да въртиш със стартера колкото си искаш, ама гориво до цилиндрите може и да не стигне.
Спомням си една зима в един суперсняг като палихме единия булдозер че трябваше да заминаваме на снегочистене му бяхме подгряли и нафтата - тубите с нафта стояха в едно котелно на топло и като ги наляхме запали почти веднага; Т-130-то обаче е друга машина и си има доста хитри приспособления за палене в студа. Сега обаче нямаше как да източа всичкото горивото - фордо няма кранче, така че минах и без топла нафта.

И така:
- Два заредени акумулатора,
- Наливане на топъл антифриз в двигателя,
- Калорифер на картера за стопляне на маслото,
- Пистолет с топъл въздух по горивния филтър и горивопроводите
- за 'допинг' на акумулаторите - аудито ( 1,9 Е - а, бе с него пък нямам НИКАКВИ проблеми при паленето, макар че и то е на улицата) на 2000 оборота с два кабела дава ток на клемите на форда,
- Етер във въздушния филтър,

Стартера врътна 4 - 5 оборота и дядото-инвалид на дизеловия двигател взе че запали.

Вероятно спътниците на "НАСА" са отчели изригване на вулкан в Пловдив днес следобед - поне откъм пушеци и шум го докарах на тва да мяса, ама запали кератията. Успях да си свърша работата.

Сега ша заровя пак в руските дебри на нета да видя ония сибирски хитреци какви приспособления са изобретили за борба със студения старт на тия бусове;
Ама май няма да ми се разминат едни 1000 кинта за основен ремонт - натам отиват работите, колкото и да не ми се иска...
Иначе ми се въртят няколко идеи с кабел за подово отопление на картера, около горивния филтър и във тенекията на въздушния филтър + подгрявна свещ в смукателния колектор (тъпаците и подгрявна свещ нямат на дизеловия си двигател), ама акато ги приложа - тогава ша давам снимки (и акъли.)

Специално за членовете на форд-форума:
Направил съм си второ парно в буса - под шофьорската седалка - тия дни ше го снимам и ше покажа как се прави. Евтино и топло е.

Ай, със здраве!
_________________
Карам Форд. Не сменям маслото на двигателя - доливам го."""

lyuli
20-02-2008, 21:03
леле мале........... :shock: :shock: :shock:

alra
20-02-2008, 22:20
Колега, извършил си чудеса от храброст! Браво!

Venci
21-02-2008, 03:33
Много забавно... ееехххх а беше време, когато акумулаторите бяха по 50 лв. Иначе този така добре оплют мотор на транзита, мога да ви кажа, че ако е добре гледан е много здрав и пали прекрасно зимата. :lol:

SFINKS
21-02-2008, 09:18
:respect:

hsr
21-02-2008, 09:31
Това с "подгряването" на антифриза не го бях чувал :lol: А тия дето им замръзва нафтата, да пробват просто за разнообразие да заредят малко по-качествена, а не тая боза дето я купуват на черно по 1.20 литъра :lol:

botsos
21-02-2008, 09:37
Айде сега ме питайте защо карам бензинка..... хахахахахха

PEPI-2ALFA
21-02-2008, 12:28
... да уточня, че съвсем не става дума за автомобил, а за "Форд" - Транзит, 2,5 дизел.
Става въпрос за много дърта баракуда - 1986-та година...
Точно такъв бус карах 3-4г.(82-83произведен). Докато беше запазен (хаха10-12годишен :wink: )-ок, вървеше си много добре- 120км/ч си ги държеше на дълъг път. Случката , която си спомням покрай паленето му е как 1 път го дърпах на буксир 2-3км. Не не е шега- уж дизела палел за 5 метра на бутане - да ама ако има ток за клапанчето , което пуска нафта на помпата :lol:

code
21-02-2008, 12:45
Още от поредицата златни от форум Ауди:

Цитат:
Разход на газ - 4л/100 км - ауди 80 1,8 - 90 коня
Здравейте,
провокиран от доста постове на темата - КАК ДА СЕ ДВИЖИМ ВЪЗМОЖНО НАЙ-ИКОНОМИЧНО реших да споделя и моя скромен опит, с който постигам среден разход от 4лв. / 100 км. при инсталирана газова уредба на пропан-бутан.

Автомобилът - Ауди 80 В3 - 1989 година с двигател 1.8 - 90 коня моноинжекция. Закупен е от Германия 1 ръка през 2000 година на 218 000 км. Колата се търкаля почти безпроблемно по нашите лунни пътища вече 6 година и в момента е на 334 000 км.
Като изключим обичайните ремонти по ходовата част - накрайници, амортисьори, тампони и т.н досега не е имала големи проблеми. Двигателят не е пипан с изключение на сменени гумички и гарнитура поради повишен разход на масло при 280 000 км. От 2002 е инсталирана АГУ, която след малки модификации поради проблеми с оборотите (един баш-майстор ми отряза няколко кабелчета на компютъра под жабката) и от тогава работи също безпроблемно.

Та .. по същество ... в какво се състои моята тактика. Без да стигам до крайности за намаляне на общото тегло на автомобила (сваляне на резервната гума, демонтаж на седалки и облицовка, каквито съм виждал, че правят колеги по немските форуми) аз просто взаимствах една идея от тях и освен да изключвам от скорост от далече преди светофара реших да пробвам какво ще стане ако директно гася мотора и оставя колата да се търкаля по инерция.

Резултата: Пловдив жк.Тракия - София (централна гара) - Пловдив жк. Тракия - общ километраж по карта приблизително 320 км. С моята технология километража на аудито ми показва 212 км. (разликата идва от факта, че при изключен контакт километража не върти! Разход на газ за 212 км. - 18 литра х 0.82 ст. = 14.76 лв = 4.61 лв на 100 км. като се изчисли реалното разстояние от 320 км. Това е резултата съпоставим с автомобил с метанова уредба.

Ето и детайли как се стига до София и обратно за 200 км. по автомагистрала Тракия. Ускорявам плавно до 140 - 150 км/ч след което гася автомобила и го оставям да се търкаля близо 2 км. до достигане на 60 км/ч след което вкарвам 4-та (автомобила е с 4 скоростна кутия - нямам даже 5-та) завъртам ключа на контакт и отпускам плавно съединителя - двигателят пали като коте без сътресения или спънки. Само за пример - при излизане със скорост 150 от тунелите в посока София и гасене на мотора по инерция се изминават над 6 км. до възвишението при отбивката за Ихтиман а в обратна посока се изминават на 11 км. до възвишението преди Калугерското ханче. Ето така с лекота при средна скорост около 100 км/ч и общо време за път 1.45 ч. се стига София за 4.5 лв. Икономия от близо 33% километраж. Който има нерви може да го пробва.

При градско разбира се е малко по-сложно, защото трафика по булевардите е доста по-натоварен, а при изключен двигател сервото на волана не работи и което е още по-лошо сервото на спирачките също, но аз вече имам опит и мога да кажа, че до 3 натискания на педала няма да имате проблем - след това трябва да имате развит рефлекс доста бързо да запалите двигателя или да се изправяте с цялата си тежест на спирачките и ръчната. Ако се кара внимателно и добре преценяте пътната обстановка може да избегнете такива екстремни ситуации - на мен лично не ми се е налагало да дърпам ръчна досега, а и гася само на дългите булеварди след като ускоря до 80 - 100 км/ч.

Опитът ми показва, че на някои извънградски отсечки може да се постигне и по-голяма икономия, като за пример мога да дам близкото до Пловдив село Крумово, което е на 8.5 км. разстояние,а аз ежедневно го изминавам за 2.5, което е близо 70% икономия.

Засега единствения недостатък е, че при вечерно каране угасват и късите светлини и оставате на габарити.Разбира се ако няма насрещно движение може да карате на натиснат превключвател на дългите ( но това е вече наистина само за напреднали smile.gif или да си направите модификация и късите да ви работят заедно с габаритите (това предвиждам да направя скоро).

Сега някой може да ме помислят за луд, но така си карам близо 2 години и съм много доволен - бюджета ми за гориво е почти на 75% по-нисък от разхода при бензин и с 50% по нисък от нормалния разход на газ - на практика е равен с разхода на МЕТАН. ( хи хи ... като се замисля, ако сложа метан ще се движа почти без пари - 2 лв. / 100 км. smile.gif хаха тука даже и хибрдните коли не могат да ме бият!

Не съм технически много грамотен, но се консултирах с някой и друг механик и ме увериха, че за автомобила няма големи последици от факта, че често го паля на в движение на 4-та или 3-та. Единствено мога да кажа, че след 1-та година клемореда на контактния ключ сдаде багажа и се наложи да го сменя - 40лв. Може и да е бил вече износен, но определено по-честото въртене на ключа също си казва думата и затова възнамерявам скоро да си направя модификация и да изведа един външен бутон, който да изключва контакта без да се налага да въртя самия ключ. Ако успея да го монтирам някак си на волана ще е много удобно и ще ме улесни доста при градското каране особено, където се изисква бързо извършване на всичките манипулации (завъртане на ключа в нулева позиция, изключване от скорост - завъртане на ключа на контакт, включване на 4-та , отпускане на съединителя) .... както казах ... само за маниаци smile.gif))

Поздрави на всички ... дано ви е било интересно и се надявам да споделите и вие вашия опит!

mim
21-02-2008, 13:06
само че този с изключения двигател по инерция е лекинко убиец без орбита на пътя

Old Fox
21-02-2008, 13:12
Такъв транзит карах-бутах преди няколко години. Не палеше като свят нито лятото нито зимата. Особенно зимата беше голям кеф. Пъхаш ключа и въртиш дорде ти изтръпнят пръстите, после си почиваш и продължаваш с другата ръка. А като запали накрая наплашваш гаргите в три квартала за седмица напред. Още си спомням как един разбирач търси 1 един час подгряващите свещи щото "дизел без свещи нямало " :)

Бобби
21-02-2008, 14:52
E...тоя уникат ме върна в зората на социализма! :D

Stoyan Georgiev
21-02-2008, 15:08
леле тоя с аудито ме уби :shock: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

"като изключите двигателя през нощта и ви изгасват късите" ХАХАХАХАХАХАХАХХАХАХАХАХ

да маняяяяяяк, карай през нощта без фарове :lol: :lol: :lol:


не не, такъв катил само в БГ :lol: :lol: :lol:

Venci
21-02-2008, 21:24
Хайде сега всички бакшиши дружно да почнат да си гасят двигателите. Така и апаратите ще отчитат по-малко. Ле леее какви хора има.

valentinno
22-02-2008, 16:35
е тоя с Форделата ме разби. и аз съм печка ама то такова нещо не бях чувал. :D :D :D :D :D