Log in

View Full Version : Лесно ли се сменят барабаните с дискове



teo_gti
24-02-2008, 19:48
Понеже съм с барабани от зад, а имам цял заден мост с дискове искам да питам дали е по лесно да сменя барабаните с дискове или да сменям целия мост. Ако някой е правил тази процедура ще съм благодарен ако сподели.

acko88
24-02-2008, 19:54
Майче целия мост. :wink: щото един приятел беше си сменил барабаните с дискове и каза че целия мост е сменил.Но несам сигурен :)

Viktor_
24-02-2008, 23:10
Тази працедура и при мен следва. Моста е еднакъв - няма защо да го сменяш. Махат се барабаните. Махат се коронните гайки - трябва ти голям върток, защото са стегнати с 300Нм момемт на затягане и после е очевидно. Хубаво е да смениш и кантарчето с това от моста с дисковите, защото са насктроени различно или да пренастроиш твоето. В workshop manual-а има отделна секция за спирачките и ако прочетеш ще ти се изясни, няма нещо сложно от техническа гледна точка. Мисля, че единственото отделно което може да се наложи да смениш същото е и въжетата на ръчната спирачка от модела с дискове отзад. Ами това е в общи линии.

acko88
24-02-2008, 23:17
Добре а каде се захващат апаратите ??

koolio
24-02-2008, 23:18
Понеже съм с барабани от зад, а имам цял заден мост с дискове искам да питам дали е по лесно да сменя барабаните с дискове или да сменям целия мост. Ако някой е правил тази процедура ще съм благодарен ако сподели. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Искаш да кажеш, че ima 146 1.6 ТС с барабани отзад? Моля те, кажи че говориш за друга кола!
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/54.html
Тук пише друго... :roll:

Viktor_
24-02-2008, 23:42
Определено има 146 1.6TS както със дискове така и с барабани.


Добре а каде се захващат апаратите ??
- Захващат се съпортите им.

Speeder
24-02-2008, 23:48
А има ли голяма разлика в спирането?
Спирачните маркучи същите ли са?

teo_gti
25-02-2008, 11:16
Тази працедура и при мен следва. Моста е еднакъв - няма защо да го сменяш. Махат се барабаните. Махат се коронните гайки - трябва ти голям върток, защото са стегнати с 300Нм момемт на затягане и после е очевидно. Хубаво е да смениш и кантарчето с това от моста с дисковите, защото са насктроени различно или да пренастроиш твоето. В workshop manual-а има отделна секция за спирачките и ако прочетеш ще ти се изясни, няма нещо сложно от техническа гледна точка. Мисля, че единственото отделно което може да се наложи да смениш същото е и въжетата на ръчната спирачка от модела с дискове отзад. Ами това е в общи линии.
Благодаря колега, другата седмица ше зопчна тази операция,понеже мисля да слагам лети джанти, някакси грозно ше седи с тия барабани, а и предполагам ще спира по добре стига да се настрои както треба.

Оги
25-02-2008, 17:46
Колега да не ме чуе дявала ,не зная твоята как спира ,моята също е с барабани от зад и това е колата с най хубавите спирачки която аз съм карал.Не дава да борнеш педала ,а относно лятите джанти и барабаните от зад боядисвош ги в некакъв готин цвят който ще отива на колата и спи града. :D

teo_gti
25-02-2008, 18:32
Колега да не ме чуе дявала ,не зная твоята как спира ,моята също е с барабани от зад и това е колата с най хубавите спирачки която аз съм карал.Не дава да борнеш педала ,а относно лятите джанти и барабаните от зад боядисвош ги в некакъв готин цвят който ще отива на колата и спи града. :D
Колега тоз вариант с боядисването и аз го мислех,ма ко да ги прая тез дискове,и без туй ми седят в гаража с целия мост, а и немоа ги продам кой ше земе 2 ра ръка дискове, макар че са доста запазени.

Viktor_
26-02-2008, 01:02
Оги алфата найстина изглежда, че спира много задоволително дори със барабани отзад, но това не пречи който иска по-добри спирачки да се ориентира към дискови. Последните имат доста плюсове без да се спирам на подробности - който му е добре с барабанните да си кара с тях. Относно боядиисването на барабани ми се вижда циганийка, но не ангажирам никой с мнението си.

Mind_Control
26-02-2008, 15:15
Оги алфата найстина изглежда, че спира много задоволително дори със барабани отзад, но това не пречи който иска по-добри спирачки да се ориентира към дискови. Последните имат доста плюсове без да се спирам на подробности - който му е добре с барабанните да си кара с тях. Относно боядиисването на барабани ми се вижда циганийка, но не ангажирам никой с мнението си.

Това значи ли че червените апарати на дисковите спирачки са цигания :roll: и ако не къде е разликата?

Оги
26-02-2008, 18:50
Оги алфата найстина изглежда, че спира много задоволително дори със барабани отзад, но това не пречи който иска по-добри спирачки да се ориентира към дискови. Последните имат доста плюсове без да се спирам на подробности - който му е добре с барабанните да си кара с тях. Относно боядиисването на барабани ми се вижда циганийка, но не ангажирам никой с мнението си.

Ами на мене ми спира колата страшно добре.По- доре не виждам на къде освен абс и тн..А и колегата ти е задал много хубав въпрос по отгоре за червените спирачни апарати :D

Viktor_
27-02-2008, 00:08
Това значи ли че червените апарати на дисковите спирачки са цигания и ако не къде е разликата?
- Мнението ми е същото - дали ще боядисваш барабаните или апаратите все тая - смисъл никакъв относно действието им.


Ами на мене ми спира колата страшно добре. - Тогава не ти трябват дискови спирачки отзад и незнам защо разубеждаваш хората, които искат по-голяма спирачна мощ, по-добър топлообмен и по-добро действие на спирачките при по-честата им употреба.


По- доре не виждам на къде освен абс и тн - първата стъпка към минаване към ABS при тези дето са с барабани отзад е монтажа на дисковите спирачки и датчиците за ABS-а. При барабанните няма опция за ABS. Не вярвам да отречеш ползата от ABS при наште Алфи особено зимата на хлъзгав път когато дори с хубави нови зимни гуми колата се пързаля, защото колелета блокират адски бързо именно заради удобното ти спиране на сухо, т.е. голямото спирачно услилие което се прилага. И ако трябва да завъша коментара си ще кажа, че Алфа 145/6 без ABS е доста опасна за каране през зимата спрямо други с иначе много по-малка спирачна сила на сухо.

teo_gti
07-03-2008, 21:52
Операцията е извършена но майсторите смениха целия мост за по лесно, взех си допълнително само маркучи, и въжета за ръчната.Определено колата спира по добре, а ръчната стана супер, колелетата зацепват на третия зъб, доволен съм.цялата процедура маркучи въжета майсторлък = 160 лв.

serafim
26-04-2009, 21:22
Здравейте, момчета (и момичета :-) )
Имам такъм въпрос (ще ме извините - в тази материя съм лаик) - искам да купя една алфа 146 1.4 TS - за парите си в момента ми е интересна, ходих да я гледам в дъжда вчера, но двигателя не можа да запали (светеше резервата - уж няма бензин :-) ). Отзад е с дискови спирачки, април 1998 е. Та въпроса ми е - може ли някой да ме светне от кога на 1.4 TS слагат дискови спирачки и отзад. И въобще на на кои 146-ци и от кога. Ще съм ви благодарен, и още веднъж се извинявам, че не е много по темата...
PS. За да не цапам темата - благодаря за отговорите!!!

JK
26-04-2009, 21:30
Здравейте, момчета (и момичета :-) )
Имам такъм въпрос (ще ме извините - в тази материя съм лаик) - искам да купя една алфа 146 1.4 TS - за парите си в момента ми е интересна, ходих да я гледам в дъжда вчера, но двигателя не можа да запали (светеше резервата - уж няма бензин :-) ). Отзад е с дискови спирачки, април 1998 е. Та въпроса ми е - може ли някой да ме светне от кога на 1.4 TS слагат дискови спирачки и отзад. И въобще на на кои 146-ци и от кога. Ще съм ви благодарен, и още веднъж се извинявам, че не е много по темата...

Предполагам, че е заради опцията да има ABS. :)

vlado_iv
26-04-2009, 21:43
Горе долу започват от началото на 98г да слагат дискове и ABS съответно. Моята е 02.1998 и има дискове отзад .