PDA

View Full Version : Съскане от педала на спирачките



gaiska
29-02-2008, 22:25
Колеги , извинявам се ако има такава тема вече , но вчера ми се появи този проблем. Когато натисна педала на спирачките се чува някакаво съскане в областта на педалите. Не смея да прогнозирам и да се захващам сам, затова търся съвет от вас. Благодаря предварително!

toki4a
29-02-2008, 22:37
орентираи се за смияна на серво колега 2 ра рака е кам 50лв;)

gaiska
29-02-2008, 22:57
Ако е сервото не трябва ли да има някакво изменение при натискане на педала , в смисъл по твърд да става или нещо такова.
И какъв е точно характера на това съскане? Защо се появява в педалаите?

Xman
01-03-2008, 10:52
Ако е сервото не трябва ли да има някакво изменение при натискане на педала , в смисъл по твърд да става или нещо такова.
И какъв е точно характера на това съскане? Защо се появява в педалаите?
Серво бате.Очакваи педала ти да стане много твърд и колата да започне да спира трудно.
Само да те успокоя, че смяната е голямо гъзене и нерви.
Успех :)

Furious 155
01-03-2008, 12:39
Ако е сервото не трябва ли да има някакво изменение при натискане на педала , в смисъл по твърд да става или нещо такова.
И какъв е точно характера на това съскане? Защо се появява в педалаите?
Серво бате.Очакваи педала ти да стане много твърд и колата да започне да спира трудно.
Само да те успокоя, че смяната е голямо гъзене и нерви.
Успех :)

Уф кофти. И моята так съска спирачката при рязко натискане от както я имам. Иначе спира не лошо, ама да видим, че нещо като оправя едно то друго излиза...

gaiska
01-03-2008, 14:06
Благодаря за успокоението! :cry:
За щастие имам серво , но мисля още малко да я покарам така , щото за момента спира доста добре. И да питам още нещо- може ли сервото да си замине ако системата не е била обезвъздушена добре?

Бобби
04-03-2008, 15:23
Сервото няма нищо общо с обезвъздушаването!!!....Направи си проверка:....на не работеш двигател натисни спирачката....след това запали мотора, и ако ти омекне педала...значи сервото си бачка :idea: .....както казваш спира добре :roll: ....не се впускай в приключения :idea2:...съскането може да го издава и спирачната помпа .....или :?: :roll:

toki4a
04-03-2008, 20:59
мисля4е колегата не триябва ДА СИ ПРАВИ ЕКСПИРИМЕНТИ С СПИРА4КИТЕ МАИ :roll:

gaiska
04-03-2008, 23:07
Ж краина сметка съм решил , че докато колата сии спира нормално да не я барам. Иначе на не работеш двигател при натисната спирачката,след това паля мотора и педала омеква!
Благодаря за мненията!
Ако сеналожи някой ден да сменям серво пак ще се допитам за някои особености при смяната!

The_Game
05-03-2008, 19:55
Ж краина сметка съм решил , че докато колата сии спира нормално да не я барам. Иначе на не работеш двигател при натисната спирачката,след това паля мотора и педала омеква!
Благодаря за мненията!
Ако сеналожи някой ден да сменям серво пак ще се допитам за някои особености при смяната!



На всички коли които съм карал при изгасен двигател (да е максимално тихо в купето) като натисна педала на спирачката и се чува леко съскане.Така няколко пъти и педала става твърд но пак се чува съскане докато се обере хода докато стигна до "твърдото"

В движение не се чува съскането. Незнам дали и ти си се притеснил от това съскане, но ако и в движение се чува лошо....

hsr
05-03-2008, 21:00
На всички коли които съм карал при изгасен двигател (да е максимално тихо в купето) като натисна педала на спирачката и се чува леко съскане.Така няколко пъти и педала става твърд но пак се чува съскане докато се обере хода докато стигна до "твърдото"

В движение не се чува съскането. Незнам дали и ти си се притеснил от това съскане, но ако и в движение се чува лошо....

И при мен се получава същото нещо, но се чува дори и когато колата работи на място и "припомпя" педала .Мисля си обаче, че е нормално, иначе при припомпване педала ще се "втвърди" много и няма да има ход .Един вид така се освобождава "излишното наляфгане' така да се каже :D

gaiska
05-03-2008, 21:11
При мен се получава и в движение , но педала си е мек когато работи мотора. Обаче преди седмица всичко си беше ок в смисъл не се чуваше съскане. От една седмица насам е така, съска. И на предишната ми Алфа не се чуваше това съскане!

Novachev
05-03-2008, 23:00
Мисля че няма от какво да се притесняваш и на моята кола съска по подобен начин при работа и напомпване на педала се чува нещо като съскане но твърдоста на педала и оборотите на двигателя не се променят. преди около месец правих разни ремонти заради кухата си глава и разни причувания, тогава се наложи да рзкача сервото и при разкачане на маркуча на серворто изсъска и то в продължения ня няколко секунди което според мен е признак че сервото е здраво. Двигателя не беше пален 5-6 часа но сервото си държеше вакуума. Такаче ако педала не ти се втвърдява при напомпване и не се променят оборотите на двигателя карай спокойно.

TRENDi
05-03-2008, 23:42
Според мен не е нормално. До вчера, преди да се заиграя със спирачките (дискове, накладки и спир. маркучи), никога нищо не ми е съскало. Пипах много нежно педала на спирачката, иначе се прегръщах с волана. Да, ама от днес и аз съскам като blow-off клапан. Преди педала ми имаше супер къс ход, а сега си го понатискам и не съм от най-добре спиращите (второто се надявам да се оправи след някой и друг км като улегнат накладките). Въобще спирачките и съскащите звуци към днешна дата за мен не са нормални, т.е. такива, каквито бяха. Ще изследвам на моята, ама ще трябва да изчакам да отмине дъждовният период, че съм на открито и не става за ремонти в битови условия в това време.

Едит (На следващия ден) ...Ми, няма оправия. Маркуча към колектора си е ОК. Педала си омеква, когато запаля. Не мени обороти и дивотии, ама съска и т`ва е. Нямам обяснение :?:

gaiska
06-03-2008, 18:34
И при мен не се менят обороти и колата си спира както преди, затова благодаря за мненията и продължавам така :wink:

kris11
09-03-2008, 22:37
И при мен не се менят обороти и колата си спира както преди, затова благодаря за мненията и продължавам така :wink:

Ако имаш ABS смяната на сервото е почти 1 Одисея :D
Помпата като протече отзад пълни сервото и мембраната се скапва. от течаща помпа и по-голям ход на педала.
На кола без ABS смяната не е трудна - само при педала има проблем с монтажа после. Позата също не е удобна - с главата надолу по гръб на седалката. За по-нисък човек не е проблемно.

gaiska
09-03-2008, 23:43
Като му доиде времето ще я изпитам на главата си тази работа :bangin:

anthony
13-03-2008, 15:19
Установих че и мойта съска но си спира добре!

kris11
13-03-2008, 19:34
Като му доиде времето ще я изпитам на главата си тази работа :bangin:

Като гледам колите ни са набори -така, че имай в предвид писанията ми.
На Тошко е по- стара с 2 години , но на малко по-малко км и върви по моя път. Явно има зависимост в повредите според пробега и годините.

mimouzunov
14-03-2008, 13:12
Доколкото знам аз в самото серво има някакъв клапан или маи нее само един както и да е!Та понякога след като се обезваздушава система или при други ремонти ако се увеличи хода на спирачния педал се получава това съскане и доколкото знам даже е нормално!

botsos
14-03-2008, 13:37
Колегата говори за съвсем друго съскане.
На мойта 155ца като и натиснеш прдала се чува съскате като ос пкунак маркъ за компресор. А не еднократното леко (едва доловимо) саскане докато обере празния ход!

hsr
14-03-2008, 14:12
При мен е така
http://hsr.data.bg/Dscn6641.avi

botsos
14-03-2008, 14:28
Не е това колега. Когато натиснеш педала и го задържиш, тогава започва са съска като спукан маркуш на компресот! не този малък ход!

П.С. Аз имам такъв шум и на 156 (е, верно че не толкова силен, но все пак го има)

hsr
14-03-2008, 14:34
Не е това колега. Когато натиснеш педала и го задържиш, тогава започва са съска като спукан маркуш на компресот! не този малък ход!

П.С. Аз имам такъв шум и на 156 (е, верно че не толкова силен, но все пак го има)

Той и при мен не е много силен, просто снимах много отблизо и после засилих малко звука, за да се чува по-добре за какво иде реч :D
Иначе се чува само на празен ход, при "припомпване"

gaiska
14-03-2008, 18:35
При мен съскането е абсолютно като на колегата hsr , не не е само при празен ход. Просто на по-голям режим не го чуваш зарди шума от мотора.

TRENDi
15-03-2008, 19:04
При мен съскането е абсолютно като на колегата hsr , не не е само при празен ход. Просто на по-голям режим не го чуваш зарди шума от мотора.

Абсолютно същата история. Само, където аз нямах такова нещо до преди да обезвъздуша. Утре ще повтарям процедурата. Иначе спирачките се оправиха, но съм с по-дълъг ход на педала и си съскам...

gaiska
15-03-2008, 19:57
Пиши какво е станало след като си обезвъздушил отново!

gaiska
15-03-2008, 19:58
А ти откъде обезвъздушаваш?

TRENDi
15-03-2008, 22:13
Четирите колела, като гледам казанчето на помпата да е нон-стоп на мах, че обезвъздушаването на последната си е неприятно. Ще пиша утре следобед.

gaiska
15-03-2008, 22:35
да, и то доста неприятно!

TRENDi
16-03-2008, 18:52
Значи, спирачките ми вече са по-добри и отпреди. Стигнах до извода, че е възможно и преди да си е съскало, но поради малкият ход на педала да е било съвсем леко (логично - по-малък ход = незначително фъссс :lol: ) и за това да не съм го чул. След днешната манипулация спир. педал не дава да го пипнеш и има съвсем леко съскане, което едва се чува на празен ход, а на друг ход едва ли ще го чуя.
Направо започнахме, с колегата hristian37(който си кара Голфа 2-ка, но покрай совалката на баща му 155 1.8 ТS и предишната 33-ка е натрупал завидно количество опит), с разпределителят на задните спирачки. На снимката (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=1) се вижда борбата по изваждането на щифта, с шайбата, която натиска буталцата на шибания разпределител. Измънкахме го за около час, след много залягане, чекнете, подпъхване на дълги отверки, щанга и доста издрани ръце. Та този мръсник клеясва и задните спирачки ловят, с усилие, каквото е било в момента на клеясването му. В 99% - не ловят, защото колата не се кара 100% от времето натоварена на ТИР. Съответно, пътищата към задните апарати са почти затворени и качественото обезвъждушаването става мисия-невъзможна. Тук (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=2&pid=5387043) една междинна снимка :hehehm: . А ето я и гадината (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=3&pid=5387049). Успяхме даже и леко да го изкривим, докато го изскубнем, но леко и нежно с по-добрия инструмент :bash: , го изправих.
След намесата на шкурка 180 стана като от Милано, както се вижда тук (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=3&pid=5387050) и тук (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=3&pid=5387054). По-добрата течност (ВД40), както тънката отверка и парцалчето се използват за почистване на канала, в който се навира щифтът. Внимава се, да не се скъса парцалчето вътре, че едва ли ще се извади лесно.
Монтиран обратно и движещ се на ръка цък (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=3&pid=5387141). И никаква грес, защото като спече натам едно хубаво, следващото вадене, не го виждам. Малко ВД40 е достатъчно. Обезвъздушаване на задно дясно (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=3&pid=5387146) и ляво (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=3&pid=5387149) колела и воала - спирачките са на 16. Излезе въздух едно-две микро мехурчета и това беше. С предните, даже и не се разправях.
Потърках малко зимните гуми за тестовете, че днес им е за последно и те така... :D

gaiska
16-03-2008, 22:25
браво , добре си се справил!
И аз моите като ги обезвъздушавах почти нямаше въздух, като , че ли сами се обезвъздушават :wink:

Madjo
20-12-2008, 20:25
Значи, спирачките ми вече са по-добри и отпреди. Стигнах до извода, че е възможно и преди да си е съскало, но поради малкият ход на педала да е било съвсем леко (логично - по-малък ход = незначително фъссс :lol: ) и за това да не съм го чул. След днешната манипулация спир. педал не дава да го пипнеш и има съвсем леко съскане, което едва се чува на празен ход, а на друг ход едва ли ще го чуя.
Направо започнахме, с колегата hristian37(който си кара Голфа 2-ка, но покрай совалката на баща му 155 1.8 ТS и предишната 33-ка е натрупал завидно количество опит), с разпределителят на задните спирачки. На снимката (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=1) се вижда борбата по изваждането на щифта, с шайбата, която натиска буталцата на шибания разпределител. Измънкахме го за около час, след много залягане, чекнете, подпъхване на дълги отверки, щанга и доста издрани ръце. Та този мръсник клеясва и задните спирачки ловят, с усилие, каквото е било в момента на клеясването му. В 99% - не ловят, защото колата не се кара 100% от времето натоварена на ТИР. Съответно, пътищата към задните апарати са почти затворени и качественото обезвъждушаването става мисия-невъзможна. Тук (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=2&pid=5387043) една междинна снимка :hehehm: . А ето я и гадината (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=3&pid=5387049). Успяхме даже и леко да го изкривим, докато го изскубнем, но леко и нежно с по-добрия инструмент :bash: , го изправих.
След намесата на шкурка 180 стана като от Милано, както се вижда тук (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=3&pid=5387050) и тук (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=3&pid=5387054). По-добрата течност (ВД40), както тънката отверка и парцалчето се използват за почистване на канала, в който се навира щифтът. Внимава се, да не се скъса парцалчето вътре, че едва ли ще се извади лесно.
Монтиран обратно и движещ се на ръка цък (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=3&pid=5387141). И никаква грес, защото като спече натам едно хубаво, следващото вадене, не го виждам. Малко ВД40 е достатъчно. Обезвъздушаване на задно дясно (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=3&pid=5387146) и ляво (http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228280&photo=3&pid=5387149) колела и воала - спирачките са на 16. Излезе въздух едно-две микро мехурчета и това беше. С предните, даже и не се разправях.
Потърках малко зимните гуми за тестовете, че днес им е за последно и те така... :D

колега,
този щифт как точно го извадихте? доколкото разбирам не е на резба и някак сте го понатиснали под шайбата с отверка за да се помръдне и може би с ключа сте го завъртяли да се пораздвижи след поливане с ВД40?
два такива щифта ли има-ляв и десен? предполагам, че е хубаво да се изчистят тези/този щифтове/щифт преди обезвъздушаването, за да се възстанови движението на течността към задните колела? то затова може би ми е задържало едното буталце заради този щифт.
извинявай, ако ми е глупав въпроса:cry:

Alfa User
20-12-2008, 21:19
...
Чудесно помагало, колега, мисля че повечето 55-ци трябва да минат по този път (и аз не се изключвам от тая група).
Иначе по темата - спирачките на Милена (бялата 155) започнаха да съскат отначало леко, после доста осезаемо. После изведнъж изгърмя сервото - така че първоначалните диагнози са правилни! Смяната е кофти, но разбиращ от работата си майстор я извършва за около 3 часа със всички съпътстващи операции. Но понеже сервото за нашите коли не е много често срещано животно, бих посъветвал колегите, оплакващи се от такова съскане, да започнат да търсят.

TRENDi
20-12-2008, 21:39
Скроих една проста схемичка под картинката, гледано от горе/от долу. Щифтът е един. Главата му е заоблена, т.е. ключове не играят. 2 дълги прави отверки и щанга в последствие, след като се мръдне малко, за да има къде да се пъхне под шайбата.

Madjo
20-12-2008, 21:45
Скроих една проста схемичка под картинката, гледано от горе/от долу. Щифтът е един. Главата му е заоблена, т.е. ключове не играят. 2 дълги прави отверки и щанга в последствие, след като се мръдне малко, за да има къде да се пъхне под шайбата.

много благодаря за бързия отговор колега,
утре се залавям още от рано, че кой знае колко зор ще видя :(

Furious 155
21-12-2008, 00:39
искате да кажете че като съска така педала се натоварва яко сервото и в един хубав момент си заминава сервото???
И причината е почти незахранени със спирачно усилие задни апарати?
Без да се разглобява - само с вд40 яко мокрене ще раздвижи ли гадта в мястото й?

The_Game
21-12-2008, 01:51
искате да кажете че като съска така педала се натоварва яко сервото и в един хубав момент си заминава сервото???
И причината е почти незахранени със спирачно усилие задни апарати?
Без да се разглобява - само с вд40 яко мокрене ще раздвижи ли гадта в мястото й?


Много ВД40 и друсане в/у багажника няма ли да помогне. Или някакво ръчкане с отвертка без цялата тази разправия :cry: , че няма да се справя .Моят ПЕДАЛ съска доста и обикновенно ако сутрин като тръгна , първия път като натисна спирачките в първия момент не ловят съвсем силно.

Flame
21-12-2008, 02:17
по принцип се чува някакво съскане,но едва доловимо,ако почне да съска повечко и през целия ход на педала значи сервото тръгва да фирлясва,аз точно така останах една вечер лятото без серво,колата спираше като влак,едвам съм се прибрал от люлин до гео милев.

Madjo
21-12-2008, 02:38
искате да кажете че като съска така педала се натоварва яко сервото и в един хубав момент си заминава сервото???
И причината е почти незахранени със спирачно усилие задни апарати?
Без да се разглобява - само с вд40 яко мокрене ще раздвижи ли гадта в мястото й?

Тренди, а този щифт/разпределител ако се хване за кръглата глава и се зъвърти с някакъв мокс след обилна баня с ВД40, ще има ли ефект? нали е здравичък и няма да се строши? и след това предполагам ще излезне с подпиране на отверката под шайбата както си описал, нали?

П.С.: а предните буталца как се прибират? със или без въртене? :notworthy:

TRENDi
21-12-2008, 08:30
Материала, от който е направен, явно е мек и едва ли ще се счупи. Може да се пробват всякакви импровизации по изваждането, стига да свършат работа и да улеснят процедурата. Мястото, където се човърка, както винаги е неудобно, с доста пречки наоколо и малко.
Предните бутала се прибират с натискане (без въртене). С въртене, само ако си им сменявал гумичка и/или маншон.

Z:)m
22-12-2008, 16:48
Не знам за какво точно съскане/свистене се говори в тази тема. Обичайно е обаче, при колите със сервоусилвател на спирачките, при натискане на педала, да се чува едно леко съскане за времето в което педала на спирачката се движи напред. Това се получава в следствие отварянето на клапан, намиращ се откъм страната на педала, позволяващ постъпването на въздух от атмосферата към едната страна на мембраната на сервоапарата (в едната камера) за да се получи разлика в налягането на двете камери - от едната страна има вакуум от смукателния колектор на двигателя, от другата страна е атмосферното налягане. В следствие на тази разлика в наляганията от двете страни на мембраната, се получава усилващия ефект при спиране.
За повече и по-подробна информация може да погледнете в уикипедиа'та или в някой стар учебник за автомобили и двигатели.
Мисля, че проблем в съскането ще има ако същото е постоянно, без да спира, при натиснат педал. Това според мен е индикация за скъсана мембрана. Но тогава ще се менят и оборотите, защото в колектора ще влиза въздух, който не е отчетен от дебитомера.
Дано съм бил полезен!

The_Game
23-12-2008, 11:52
Не знам за какво точно съскане/свистене се говори в тази тема. Обичайно е обаче, при колите със сервоусилвател на спирачките, при натискане на педала, да се чува едно леко съскане за времето в което педала на спирачката се движи напред. Това се получава в следствие отварянето на клапан, намиращ се откъм страната на педала, позволяващ постъпването на въздух от атмосферата към едната страна на мембраната на сервоапарата (в едната камера) за да се получи разлика в налягането на двете камери - от едната страна има вакуум от смукателния колектор на двигателя, от другата страна е атмосферното налягане. В следствие на тази разлика в наляганията от двете страни на мембраната, се получава усилващия ефект при спиране.
За повече и по-подробна информация може да погледнете в уикипедиа'та или в някой стар учебник за автомобили и двигатели.
Мисля, че проблем в съскането ще има ако същото е постоянно, без да спира, при натиснат педал. Това според мен е индикация за скъсана мембрана. Но тогава ще се менят и оборотите, защото в колектора ще влиза въздух, който не е отчетен от дебитомера.
Дано съм бил полезен!


:new_Eyecrazy: :new_Eyecrazy: :new_Eyecrazy: :new_Eyecrazy: :new_Eyecrazy: :new_Eyecrazy: :new_Eyecrazy: