View Full Version : За колко ви загряват двигателите- само за верижни
Абе таз кола след около 5 минути работа вече е на 95 градуса :shock: . не вдига повече, почва да охлажда, но много бързо ми се струва. При вас как е?
ALFA CORSE
01-03-2008, 00:26
Абе таз кола след около 5 минути работа вече е на 95 градуса :shock: . не вдига повече, почва да охлажда, но много бързо ми се струва. При вас как е?
Зависи колко е околната температура, ако е минус 10 градуса едва ли ще вдигне 90 градуса за 5 минути :) сутринта
Alfa User
01-03-2008, 08:57
Дори на топло не трябва да достига толкова бързо тази температура! Да нямаш запушване нейде из охладителната система (или въздушна възглавница :roll: )? Предполагам че нивото на антифриза ти е нормално ... Запали колата, изчакай малко, и отвори капачката на съда за антифриз - от тръбичката в горната му част трябва да има струя. Ако няма, тичай на преглед в сервиза !
Със нов термостат на около 1000 км. паля колата и тръгвам и след 5-6 км. вече е на 88-89 гр. и не мърда повече .Ако е студено й трябва малко повечко .Това е на извънградско :!:
Абе таз кола след около 5 минути работа вече е на 95 градуса :shock: . не вдига повече, почва да охлажда, но много бързо ми се струва. При вас как е?
Много бързо батка.
Нещо не е в ред :?
Моя седи на 80 извън града, а в града бързо стига 90
Май верно ще се окаже, че има проблем с охлаждането :? Сега я карам инцидентно, но като се поосвободя ще ида на доктор.
Furious 155
01-03-2008, 18:40
Абе таз кола след около 5 минути работа вече е на 95 градуса :shock: . не вдига повече, почва да охлажда, но много бързо ми се струва. При вас как е?
Много бързо батка.
Нещо не е в ред :?
Моя седи на 80 извън града, а в града бързо стига 90
Абе и аз днес карах извънградско и не беше вече 80. 80градуса правеше в студеното време. Днес стрелката стоеше почти на 90. Маслото също отиде до 90 градуса като карах с 140км/ч. Дали туй е добре? Иначе не минава 95 градуса антифриза, но и съм с ново табло и май градусите леко се различава от старото като отчитане, верочтно това е по-вярно!
PEPI-2ALFA
02-03-2008, 18:36
Абе таз кола след около 5 минути работа вече е на 95 градуса :shock: . не вдига повече, почва да охлажда, но много бързо ми се струва. При вас как е?
При мен дори и тия дни в топлото и отнема повече време да загрее. С новия термостат извън града си държи около 85-90гр. , а градско - 90-95 -зависи от движението.
Lubo Petrov
25-03-2008, 19:32
При мен пък нещата са съвсем в другия край.
Паля на топло, на студено, все е тая - седи си на 50 градуса. След около 15-20 мин градско отива до 85-95 в зависимост от начина на каране, но изляза ли от града отивам на 50 и точка-не мърда. Мисля, че е проблем, но не съм обръщал внимание досега. Зимата вътре в колата на дълъг път си е студ и все съм си мислел, че е проблем с климатика или там нещо. Има ли проблем според вас?
При мен пък нещата са съвсем в другия край.
Паля на топло, на студено, все е тая - седи си на 50 градуса. След около 15-20 мин градско отива до 85-95 в зависимост от начина на каране, но изляза ли от града отивам на 50 и точка-не мърда. Мисля, че е проблем, но не съм обръщал внимание досега. Зимата вътре в колата на дълъг път си е студ и все съм си мислел, че е проблем с климатика или там нещо. Има ли проблем според вас?
Термостат.
и според мен е термостат. Имах същия проблем. смених термостата и всичко се оправи. Извън града държи окло 85 градуса, а в града за 4-5 км със светофари стига 88-90 градуса.
При мен е по следния начин: сутрин паля и тръгвам след 2-3 км стрелката отлепва от 50 гр.и след това много бързо отива(минута-две) до положение малко под 90гр.и не мърда от там не зависимо дали колата се движи на дълго на късо на горе или на долу.По инерция по надолнище пада малко, но предполагам че е с най много 3-4 гр.Тия дни обаче застудя и в момента кондиката е друга.Трябва да мина двойно повече километри за да загрее до номинална температура.Предполагам че е нормално в по студено време колата да загрява по бавно.автомобила е алфа 166 2,4 JTD
155_8000rpm
31-05-2009, 11:06
Май верно ще се окаже, че има проблем с охлаждането :? Сега я карам инцидентно, но като се поосвободя ще ида на доктор.
Що ще се вкарваш в излишни филми не мога да разбера.Сега в жегите и на мен доста бързо достига работна температура,което даже си е добре,а и тия пет минути,които ги споменаваш едва ли са с хронометър засечени.Държи ли ти температура-държи,достига ли работна температура бързо-достига,не прегрява ли -не прегрява,ами за какво ти е да се забъркваш във филми не знам.
digitalundgrd
31-05-2009, 11:23
Абе и аз днес карах извънградско и не беше вече 80. 80градуса правеше в студеното време. Днес стрелката стоеше почти на 90. Маслото също отиде до 90 градуса като карах с 140км/ч. Дали туй е добре? Иначе не минава 95 градуса антифриза, но и съм с ново табло и май градусите леко се различава от старото като отчитане, верочтно това е по-вярно!
Колега, тъй като в 147-цата за съжаление нямам уред за следене на темп. на маслото кажи ми ориентировъчно при магистрално каране със 160-170км/ч до колко се сгрява въпросното масло? Много ми е любопитно
Колега, тъй като в 147-цата за съжаление нямам уред за следене на темп. на маслото кажи ми ориентировъчно при магистрално каране със 160-170км/ч до колко се сгрява въпросното масло? Много ми е любопитно
...и да ти каже моторите са различни, и незнам дали ще си направиш верният извод!
Винтилираните мотори по често раждат на ръчка, отколкото верижните...
Furious 155
31-05-2009, 13:10
Колега, тъй като в 147-цата за съжаление нямам уред за следене на темп. на маслото кажи ми ориентировъчно при магистрално каране със 160-170км/ч до колко се сгрява въпросното масло? Много ми е любопитно
Всичко зависи и от околната температура - вчера в голямата вода на магистралата с до 120-130км/ч макс, където по можеше да се кара без аквапланинг, маслото не премина 60 градуса. После като изсъхна магистралата след Пловдив, маслото стигна 90 при 15 градуса външна температура и скорост 140км/ч. Незнам дали уреда е верен, все пак, но при 160-170км/ч със сигурност ще мине 100 градуса маслото! Маслото е 10-w40.
за градско 15-20минути и е на малко под 90 градуса!това в топлото а зимата ще я видиме
Furious 155
31-05-2009, 22:59
дам днес в жегата - 100 градуса почти със 140км/ч закрепени :)
След 140км обаче идва обратния ефект...Темп. на маслото почва да пада, защото се охлажда от студения въздух при тази скорост, а режима на двигател е мъничко само по тежък...
Все пак аз колкото и да съм карал(бързо бавно, на ръчка) НИКОГА не съм стигал 100гр...Дори в най-големите жеги...предполагам има значение че съм 2.0 и с маслен радиатор ...
Furious 155
01-06-2009, 00:58
След 140км обаче идва обратния ефект...Темп. на маслото почва да пада, защото се охлажда от студения въздух при тази скорост, а режима на двигател е мъничко само по тежък...
Все пак аз колкото и да съм карал(бързо бавно, на ръчка) НИКОГА не съм стигал 100гр...Дори в най-големите жеги...предполагам има значение че съм 2.0 и с маслен радиатор ...
точно че масленият радиатор има маслен термостат и на 87 градуса е напълно отворен, затова над 90 градуса няма и да видиш, ако всичко е изправно по системата. Докато 1.8 няма маслен радиатор и пръскалки с масло под полите на буталата. Затова колкото повече я гоня - толкова повече загрява маслото и трябва да се внимава! Е за това само 2.0 мотора ме кефи повече, като изключим повечкото сила, естествено - можеш да си перкаш с 190-200км/ч и да не се притесняваш за мотора!
digitalundgrd
01-06-2009, 01:02
Новите ТС имат ли такъв маслен радиатор (съжалявам за тъпия въпрос :( )
Furious 155
01-06-2009, 01:06
Новите ТС имат ли такъв маслен радиатор (съжалявам за тъпия въпрос :( )
на 155 с маслен радиатор знам само 2.0 8в и 2.5 в6 моторите. При 155 2.0 16в мисля няма такъв радиатор- там на новите ТС има една област на картера която се ползва за охлаждане на маслото и един топлобменник през който минава и масло и антифриз и така се охлажда маслото. Това знам аз!
PEPI-2ALFA
01-06-2009, 08:21
на 155 с маслен радиатор знам само 2.0 8в и 2.5 в6 моторите...
Не. Моята 1,8 има маслен радиатор. Май нямам термостат, защото много рядко - само при продължително бързо каране вдига около и над 80градуса.
Furious 155
01-06-2009, 10:20
Не. Моята 1,8 има маслен радиатор. Май нямам термостат, защото много рядко - само при продължително бързо каране вдига около и над 80градуса. да и на 1,8 има, но е такава рядкост, че все едно няма :)
Опааа, тая тема съм я бил пуснал аз преди повече от година.:mrgreen:
Тогава проблемът беше само в моята зелена тиква - колата си загряваше и си държеше температура по учебник. Лятото почна да загрява до над 100 градуса - оправихме втората степен на перката и заспа. По магистралата през август при каране със 160-190 км/ч държеше вертикално 90 градуса.
Сега пак се появи проблем - без климатик стига 94 градуса и включа перката, но като пусна климатика, за отрицателно време отива до предпоследната чертичка. Пак ще трябва да се прави, че да не стане беля като почнат жегите...:plane:
Мойта зимата сутрин като я запаля 5 мин.на място седи да обарне от бензин на газ то ес 35 градуса,а иначе като я карам кам 70градуса ся лятот из задрастванията качва кам 90 градуса ама иначе като я засила между 70 и 90 градуса сочи стрелката изван града сащо така на 70 градуса.90градуса много рядко минава,тряа да е много йего и да сам в много голямо задрастване.Оня ден на 170 км седи стрелката на чертичката между 50 и 90 градуса.
Furious 155
29-06-2009, 19:35
Мойта зимата сутрин като я запаля 5 мин.на място седи да обарне от бензин на газ то ес 35 градуса,а иначе като я карам кам 70градуса ся лятот из задрастванията качва кам 90 градуса ама иначе като я засила между 70 и 90 градуса сочи стрелката изван града сащо така на 70 градуса.90градуса много рядко минава,тряа да е много йего и да сам в много голямо задрастване.Оня ден на 170 км седи стрелката на чертичката между 50 и 90 градуса.
ти си за термостат....ама зимата ще го усетиш ;)
Опааа, тая тема съм я бил пуснал аз преди повече от година.:mrgreen:
Тогава проблемът беше само в моята зелена тиква - колата си загряваше и си държеше температура по учебник. Лятото почна да загрява до над 100 градуса - оправихме втората степен на перката и заспа. По магистралата през август при каране със 160-190 км/ч държеше вертикално 90 градуса.
Сега пак се появи проблем - без климатик стига 94 градуса и включа перката, но като пусна климатика, за отрицателно време отива до предпоследната чертичка. Пак ще трябва да се прави, че да не стане беля като почнат жегите...:plane:
я кажи какво и прави на 2-рата степен???
ти си за термостат....ама зимата ще го усетиш ;)
я кажи какво и прави на 2-рата степен???
Сега виждам въпроса. Честно казано не помня, а и не я правих аз. Сега пък ново двайсе със загряването. На извънградско с климатик държи твърдо 90 градуса, но в града положението е същото - 94 без климатик и почти 110 като го включа. Ще пробвам с промивка на радиатора.
Furious 155
11-07-2009, 16:05
Сега виждам въпроса. Честно казано не помня, а и не я правих аз. Сега пък ново двайсе със загряването. На извънградско с климатик държи твърдо 90 градуса, но в града положението е същото - 94 без климатик и почти 110 като го включа. Ще пробвам с промивка на радиатора.
а дали не е от датчика към стрелката - ако той си измисля стойностите....
Сега виждам въпроса. Честно казано не помня, а и не я правих аз. Сега пък ново двайсе със загряването. На извънградско с климатик държи твърдо 90 градуса, но в града положението е същото - 94 без климатик и почти 110 като го включа. Ще пробвам с промивка на радиатора.
Хеликоптера за водата - перката е пластмасова и се напуква на няколко места . В резултат превъртене в остта -няма циркулация на охл. течност - вдига температура. Около 60 лв е една нова помпа "Ментели"
Да се включа и аз в темата. Значи при мен имам чувството че не ми работи една от степените на вентилатора и може би първата. Като стигне някъде между 95-100 градуса антифриза и тогава се включва една от степените. Аз си мисля , че е втората , защото ми се струва че върти по-бързо. Пък и щом минава 95 градуса и до 100 не се променя скоростта на въртене значи рабити само една от степените. Извън града при 100-120 км/ч скорост стрелката често отива до 95-100 градуса и тогава пада на 90. Въпросът е как да проверя коя степен работи и коя не?
Моята кола дори и след едночасово интензивно каране, не помрадва от 60-градуса.Мисля че е време за нов термостат :roll:
Моята кола дори и след едночасово интензивно каране, не помрадва от 60-градуса.Мисля че е време за нов термостат :roll:
определено.:jason2:
Furious 155
07-08-2009, 20:18
Моята кола дори и след едночасово интензивно каране, не помрадва от 60-градуса.Мисля че е време за нов термостат :roll:
малко странно... моята като беше така, надълго не вдигаше повече от 70 градуса, а в града, особенно в жегата си ходеше до 90 и малко... та я проверете първо датчика за темп. дали данните са му верни!
А датчика как се проверява? На диагностика ли или има и друг метод?
Така и така сме на темата , в корпуса на вентилатора има монтиран нещо като реостат. Той каква роля играе?
Така и така сме на темата , в корпуса на вентилатора има монтиран нещо като реостат. Той каква роля играе?
Първа степен на перката.:thumbup:
Ако не работи този реостат значи нямам 1-ва степен така ли? Нали датчика на радиатора включва перката! А втората степен от какво се включва? Малко повечко въпроси се насабраха , но със всеки получен отговор ми се струва , че нищо незнам:sad:
garner58
04-06-2010, 01:21
-
При мен пък нещата са съвсем в другия край.
Паля на топло, на студено, все е тая - седи си на 50 градуса. След около 15-20 мин градско отива до 85-95 в зависимост от начина на каране, но изляза ли от града отивам на 50 и точка-не мърда. Мисля, че е проблем, но не съм обръщал внимание досега. Зимата вътре в колата на дълъг път си е студ и все съм си мислел, че е проблем с климатика или там нещо. Има ли проблем според вас?
И при мен нещата са такива колега значи трябва да сменя термостата
малко странно... моята като беше така, надълго не вдигаше повече от 70 градуса, а в града, особенно в жегата си ходеше до 90 и малко... та я проверете първо датчика за темп. дали данните са му верни!
и моята е така на дълго си седи 75- 80 , градско си държи 90 за което си мисля ,че е нормално.
и моята е така на дълго си седи 75- 80 , градско си държи 90 за което си мисля ,че е нормално.
И аз съм така.:respect:
Не е нормално.. и на дълго и на кратко трябва да стои на 87-92градуса...Колкото и да е студено, колкото и да е топло!
Furious 155
05-06-2010, 14:33
първа степен се пуска на 92 градуса, втора на 98, значи и 100 градуса е нормално... над 110 всичко е проблем!
първа степен се пуска на 92 градуса, втора на 98, значи и 100 градуса е нормално... над 110 всичко е проблем!
На 98?!? Не е ли на 94?
Furious 155
05-06-2010, 17:37
ето картинката от документа за термостата и степените на перката -
Аха, мерси за писмените доказателства :).
Иначе при мен миналото лято многократно стигаше до 110, но като направих една сериозна промивка на радиатора работата заспа - държи си вертикално 90 градуса.
Furious 155
13-06-2010, 18:06
след днешното каране с климатик по магистрала и 130км/ч, стелката стои на средата между 90 и преди следващата черта ама баш на средата!!! Много е спред мен...
След всичко четено по този проблем от мен май трябва да проверя и engine timing - идея как да стане това???
В града и с лека скорост на климатиматик подминава леко 90. Ако е без клима го подминава повече но не стига до средата на пътя до следваща черта...:shock:
BuR7oNnN
08-03-2011, 22:48
Мойта убавица е 1.7 зимата от 4градуса надолу почти не вдига повече от 70 ама лятото за 10 мин. прави 90 :)
Значи си за термостат.:prescription:
nicola 59
09-03-2011, 21:42
Значи си за термостат.:prescription:
Това е диагнозата :lupe:
Баси,аз май също омотах датчиците.Утре ще ги откачам и закачам един по един,докато улуча коя букса за къде е.Щото ми се струва,че колата загрява повече,отколкото трябва и мощността пада,а уредът за температурата е качвал най-много до милиметър над 90 градуса.
Баси,аз май също омотах датчиците.Утре ще ги откачам и закачам един по един,докато улуча коя букса за къде е.Щото ми се струва,че колата загрява повече,отколкото трябва и мощността пада,а уредът за температурата е качвал най-много до милиметър над 90 градуса.
Е зимата как успяваш да вдигнеш 90 и нещо градуса, че чак да усетиш спад в мощността? :-/
За да усетиш спад, мотора вътре трябва да ври и кипи. Па и общия почерк за спад в мощността при загрял мотор е причина на "гълтане" на топал въздух, вместо студен и чист.
Добре, като е на това положение (90+ градуса), чува ли се винтелатора на радиатора да работи? (1вата степен)
По принцип в градски условия и много седене по светофари, може се вдигне 90 градуса, но не бива повече. (ако говорим за нормално каране) Още повече пък сега зимата! При мен темп. на водата варира м/у 70-85 градско. (зимно време)
Furious 155
18-12-2011, 13:39
Аз и зимата си правя в задръстванията градусите за 2-ра срепен на перката, която трябва да е 97-8 градуса ;). Това е ако не ползвам парното.
Инче спад в мощността има да -
1. От жегата в коша отпред - оттам горещ въздух влиза в двигателя.
2. От дачтика на термостата - през него екуто знае колко е горещ двигателя и колкото повече е това, толкова повече режимите са по-маломощни, да ги наречем.
Значи,тези 90 градуса ги направих извънградско,нямаше как да се ослушвам за перката при скорости от над 100 км/ч.Градско вента се включва редовно в по-топлото време,но не съм сигурен за степените.И аз си мисля,че не е нормално 90 градуса температура зимата,още повече при висока скорост,макар че реално вънка беше над нулата температурата.Аз мисля,че съм за нова водна помпа...не знам вие кво ще кажете.
nicola 59
18-12-2011, 15:25
Аз и зимата си правя в задръстванията градусите за 2-ра срепен на перката, която трябва да е 97-8 градуса ;). Това е ако не ползвам парното.
Инче спад в мощността има да -
1. От жегата в коша отпред - оттам горещ въздух влиза в двигателя.
2. От дачтика на термостата - през него екуто знае колко е горещ двигателя и колкото повече е това, толкова повече режимите са по-маломощни, да ги наречем.
Значи колега аз съм останал с впечатлението че този датчик на термостата синия е главния виновник колите 8 клапана да не искат да бягат както трее. Не знам дали тук му е мястото или в друга тема ма понеже ще обърнем внимание и на температурата на мотора ще споделя опита си тука.
Значи говорим за изправен автомобил които поддържа 90 градуса и зиме и лете. Работата на този датчик каква е да обясним първо.Неговата роля е да информира екуто за температурата на мотора и съответно екуто да приготвя горивната смес според това дали мотора е студен по богата и ако е топъл по бедна. Според моя личен опит този датчик излиза извън строя след около 1 година и половина максимум 2 става въпрос за дачик бош орегинал ,опакован в Рикамби Оригинали и купен от Алфа Ромео . А именно какво става и как дефектира ще обясня веднага. Датчика не излиза изцяло извън строя а просто променя чувствителността си и при диагностика и замерване той си е апсолютно здрав ,но сигнала които подава на екуто е грещен или за да е по точно недостатъчен и ще обясня как става точно и какви са симптомите. Лятно време при температура около 35 градуса на въздуха палиш сутринта колата която не е палена цяла нощ и колата при здрав датчик трее да държи около 1200 1300 оборота,и постепенно за около минута или 2 да падне на 1000 а после като позагрее още малко около 950 . При позаспал датчик при същите условия като моята кола в момента която е за датчик палиш и държи първоначално около 1000 или 1100 и после ги сваля. Точно тези 200 оборота които се губят говорят че датчика е загубил чувствителността си . Пропорционално зимата при минус 10 при първоначален старт колата трее да държи 1400 или ако е минус 15 или 20 1500 оборота при здрав датчик ,а ако е позаспал държи 1100 или 1200 . Значи от горенаписаното излиза че един датчик както аз го наричам с понижена чувствителност Зимно време подава информация която трее да подава лятно време А информацията която трее да подава зимно време не я подава изопщо. Откоето следва постоянно бедна смес а при работна температура 90 градуса колата е труп няма никъква динамика.Значи извода е следния всяка сутрин било зиме или лете ,като си палиш колата трее да ти се струва че колата ти работи на малко по високи обороти и тогава си О.К ,ако не е така датчика е здал службата и както подчертах това остава загатка за всички диагностики и прочие. Аз това го останових случайно колата ми вървеше добре и беше на около 120 000 километра ,когато ми се наложи да сменя термостата ,купих го от Алфа Ромео и ми го дадоха комплект с датчика смених го и като запалих колата първото ми впечатление беше защо тази кола започна да работи на толкова високи обороти отидох веднага да проверя дали не съм откачил без да искам някои маркуч и да смуче въздух или нещо подобно ,ма колата след малко си понижи оборотите ,но изненадата беше по голяма като се качих да я покарам коренно друг автомобил беше станала. Сега колата е на около350 000 км и датчика съм го сменявал още един път и в момента е пак за сменяване.
Дали защото постоянно съм с парно на пълен АУТО, което ми включва перката от време на време, много рядко вдигам 90 градуса?
На дълаг път при средна скорост 110 , темп. на водата варира м/у 70-75 , а като я натисна 80-85.
П.С: Говорим за зимно време.
Ами колега nikola_59,тоя датчик беше едно от първите неща,които смених,работата на колата наистина се промени значителном,особено на студен двигател.А я да ви питам-какво трябва да е налягането в охладителната система-ако отворя капачката на разширителния съд при загряла кола,трябва ли да ми измие/свари очите или трябва само да фъсне леко.Щото моята само фъска...
Furious 155
19-12-2011, 15:38
Ами колега nikola_59,тоя датчик беше едно от първите неща,които смених,работата на колата наистина се промени значителном,особено на студен двигател.А я да ви питам-какво трябва да е налягането в охладителната система-ако отворя капачката на разширителния съд при загряла кола,трябва ли да ми измие/свари очите или трябва само да фъсне леко.Щото моята само фъска...
Капачката на разширителния съд на 155 е на 1 бар налягане мисля. Максимум да е 1.2, но си мисля че е 1.0. Има го в темата за сервизното ръководство за 155 !
Иначе само да фъска си е ок ;).
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.