PDA

View Full Version : Ксеноните зад граница



mim
07-03-2008, 10:07
Говорим си с един приятел, ситроенаджия, който от нямане на какво да прави джитка от време на време зад граница :D
та той казва, че по Европата са забранени ксеноните
и в Гърция отнасят актове
но пък тук никой не се е похвалил с акт за ксенон в Гърция
какво аджеба се случва реално

прати ми и това
http://www.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/drs/hidheadlamps

SFINKS
07-03-2008, 10:39
ти остави че HID е забранен.... , ако се прилагат в България западните стандарти за техническо състояние на автомобилите половината от колите дето ги виждаш по улицата трябва да ги спрат от движение ....

Alexanderbb
07-03-2008, 10:47
Няма такива забрани в Европа. Да не мислите че колите с ксенони се пройзвеждат само за България. Просто хората следят те да се монтират, регулират и експлоатират правилно

търтей
07-03-2008, 10:50
става въпрос за т.нар афтърмаркет

иначе ако имаш хомолация на фаровете че стават за ксенон, автомачитен регулатор на нивото и умиватели никой не мое те пипне :wink:

morfius
07-03-2008, 10:53
Най-вероятно се случва това което трябва и у нас да се случи... технически контрол.
След монтажа на ксеноните ми се наложи за друго да мина през сервиз имащ уред за тестване на фарове - виждал съм сноповете и на старите фарове на него, видях и на ксеноните, а и от сервиза потвъдиха, че са добре регулирани и няма да заслепяват околните.
Тия глупости, че снопа от китайските ксенон китовете бил крив и не подлежал на регулация са за балъците да си купуват от скъпите китове/фарове.
Е на автомобил с рефлектор непригоден за ксенон ефекта може да е брутален за отсрещните - виждал съм маса такива бакшиши... за такова нещо си трябват актове, но същия ефект мога да постигна с 100 вата крушки и фарове в небесата.
Та си трябва контрол, а не глупости...

slav40
07-03-2008, 10:54
демек за такива като мен - дето ксенона убива на очите ..... :lol: ако ще се излиза в чужденеция си слагам старите крушки :lol:

mim
07-03-2008, 11:01
не го избивайте за пореден път за и против ксеноните
придържайте се към темата

ShoxXx
07-03-2008, 11:02
Ако нямаш пръскалки на фаровете и ел.регулиране на височината е забранено да сложиш ксенон. Всички коли с ксенони, които идват от Германия съм ги виждал до сега - пръскалки + ел.регулиране.

Би трябвало и в Гърция да е на същия принцип.

slav40
07-03-2008, 11:02
в момента се разнищва същността на темата - никой не пише за и против :idea:

morfius
07-03-2008, 11:11
Ако нямаш пръскалки на фаровете и ел.регулиране на височината е забранено да сложиш ксенон. Всички коли с ксенони, които идват от Германия съм ги виждал до сега - пръскалки + ел.регулиране.

Би трябвало и в Гърция да е на същия принцип.

Електрическо или автоматично регулиране, 2 те са доста различни неща?

slav40
07-03-2008, 11:13
Автоматичното не е ли само наляво и надясно :?:

търтей
07-03-2008, 11:14
автоматично
бе чете бе хора пише си го :)))

DJraceman
07-03-2008, 11:20
Немога да рзбера защо спорите ксеноните които се слагат фабрично на пригоден за тази цел фар и с пръскалки както беше споменато са разрешени защото те не ЗАСЛЕПЯВАТ а афтърмаркет ксенони сложени на незнам какви си фарове щото някой така си е решил са ужасни и 90% от тях заслепяват.
Преди време някой беше пуснал една тема с видео за това какво се случва в Германия с афтърмаркет HID изделия.

P.S.А по въпроса с балъците не е етично, щото ако бяха много хубави въпросните изделия щяха да ги слагат фабрично на всички абтомобили.

slav40
07-03-2008, 11:28
Още повече ,че отдалеч като го видиш си мяза на китайски нискокачествен продукт - цвета не е както трябва .......... !

търтей
07-03-2008, 11:29
славчо бате какъв трябва да е цветът ;)

имаш цветомер (колорметър) ай гес ? :wink:

MrX
07-03-2008, 11:36
Пак се хванахте за яките и пишкомерителните линийки! Не виждам за какво спорите, казано е HID не е разрешен и толкоз, нито сте вие хората които можете да се противопоставите на това решение, нито сте хората които можете да налагате мнението си.Да и аз съм с ксенон от "китайския" и съм извън закона, но предпочитам да ми напишат акт за непозвелено осветително тяло отколкото да се пребия заради позволено но неефективно такова

slav40
07-03-2008, 11:36
Незнам какъв трябва да е - на мен ми мяза малко като ... как да го кажа .......... неестествен - в сравнение с ориджинъл-Ъ! Па може и да бъркам :roll:
Сега не ме питай кой е естествен :oops: :lol: Всеки има право на изкривено виждане :D

търтей
07-03-2008, 11:37
в бг ксинонтъ не е забранена
все още :wink:

ShoxXx
07-03-2008, 11:58
Аз до сега 3 коли съм внесъл на нашите от чужбина с кеснони и имаха само пръскалки и ел.регулиране. Автоматично нямаха, пък не само че си бяха разрешени, ами на SLK-то светеха отвратително...

mim
07-03-2008, 11:58
по белия свят при положение че си се слага, нямаше ли ограничение за келвините
т.е. сините изгъзици - на червена стоп палка

търтей
07-03-2008, 12:00
еми пише че трева автоматично ама сигурно си е според държавата се пак изискванията

ShoxXx
07-03-2008, 13:07
Освен висчко другo SLK-то нямаше лупи, беше със стъклен фар и най-големия ташак беше, че светеше сигурно с 6000-8000К. Чак след това започнах да се заглеждам в Е-класи очиларки и ML-и от 2001-2003, че им светят адски синьо ксеноните.
А автоматичното регулиране се появи сравнително скоро и то предимно на коли от високия клас.

Alexanderbb
07-03-2008, 13:12
Да и всичко това се проверява като идеш на технически преглед а не от клечащи в храстите блюстители на закона.

Пресен пример от вчера. Спирам аз на светофара на лъвов мост а до мене един хлопел астра ама мноооого наточен с едни сини ксенони направо към 8000 К. Моите светлини ясно отсечени по бронята на колата пред мене (иначе сила колкото щеш 55W /4300 K). Пред образа с хлопела едно пежо комби което беше ярко осветено чак до тавана.

търтей
07-03-2008, 13:15
баси как познавата топлинното число на цветовете с око просто ма фъргате у музиката :lol: :lol: :lol: :lol:

Alexanderbb
07-03-2008, 13:18
Ходиме с едни сравнителни таблици в жабките. Нали трябва да се забавляваме с нещо по задръстванията :roll2:

търтей
07-03-2008, 13:19
то ако стааше со сравнителни таблици ехееее :lol: :lol: :lol:

morfius
07-03-2008, 13:20
Ти как познаваш цветовете на преминаващите коли :lol:
Катаджиите по храстите не са адекватна мярка, тяхната цел не е да налагат правилника, а да доят.

mim
07-03-2008, 13:22
ако някой се навие да ми работи колорметър на цената на такъв за 10 години, да ми изпрати CV, портфолио и препоръки от предишен работодател :roll2:

търтей
07-03-2008, 13:24
ари а
ни са толку скъпи
цък (http://cgi.ebay.com/Minolta-Color-Meter-IIIF_W0QQitemZ280206496609QQihZ018QQcategoryZ708QQ ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

ПС тоя е само леко употребяван :lol: :lol:

slav40
07-03-2008, 13:57
:dyrvo_v_kenefa:

acko88
07-03-2008, 14:45
Зет ми е Кипарец и ми вика тая както казват византииците (Малягия) :lol: кадето си сложил на алфата в Кипър е забранено и аз му викам луд ли си я се е.. в г... а то накрая се оказва вярно... :shock:

fred
07-03-2008, 22:58
ти остави че HID е забранен.... , ако се прилагат в България западните стандарти за техническо състояние на автомобилите половината от колите дето ги виждаш по улицата трябва да ги спрат от движение ....


За западните стандарти не знам, ама за южните и югозападните не съм съгласен -в Гърция и Италия пък какви таратайки съм виждал...,

acko88
08-03-2008, 01:00
Еее какво против таратайките имате :)Тук в Италия сяка сутрин точно в 7 и 30 ме буди мощния рев на БМВ 520 на ГАЗ след като го форсира 2/3 пъти и почва да се реже звукат на звяр се чува потресаващо силно и много малко отслабва вече след 3мин. режене аз се показвам през прозореца и виждам че едва е преминал половината улица :lol: :lol:

Galeano
08-03-2008, 02:18
Еее какво против таратайките имате :)Тук в Италия сяка сутрин точно в 7 и 30 ме буди мощния рев на БМВ 520 на ГАЗ след като го форсира 2/3 пъти и почва да се реже звукат на звяр се чува потресаващо силно и много малко отслабва вече след 3мин. режене аз се показвам през прозореца и виждам че едва е преминал половината улица :lol: :lol:

:D 520 дзвера колкото по силно реве толкова по бавно се отдалечава :lol:
сори за спама :roll:

cufti
08-03-2008, 21:10
Автоматично регулиране се изисква само за биксенон.За обикновен ксенон /къси/ няма такова изискване.

viliivanov
09-03-2008, 12:01
Аз незнам какви са тия източно европейски измишльотини. Ако фаровете ти са в съответните стандарти няма за какво да са забранени. По скоро проблема е в самия кит. Щото се слагат разни китайски и т.н. уреди, които са далеч от всякакви европейски стандарти за качество и норми за осветеност. И в Англия е пълно с коли с ксенонови фарове и хората си ги карат, особенно негрите, а тук законите се спазват безкористно и защото така трябва, а не защото е закон..... Също така за пореден път се убедих как нашата държава ни го начука със смяната на номерата- тук с нови евро номера са само новозакупените автомобили. И още нещо, карат се и стари коли виждал съм дори и форд фиеста 86 г. само че данъка и пътните такси са много скъпи и не си струва за старите возила . Досега не съм видял кола да изпуши без значение дали е дизел или бензин. Алфата не е много разпостранена, но може да се види понякога, което на фона на всички опели и хонди я прави арактивна и страхотна кола, както винаги..... И последно.... досега не съм видял дупка, цепка или нещо подобно на пътя.... :D

DerMeister
26-02-2010, 11:26
Я вижте братятя руснаци:
http://auto.fishki.net/comment.php?id=902
Да не(дано) дойде и до нас скоро...

bager
26-02-2010, 13:23
Я вижте братятя руснаци:
http://auto.fishki.net/comment.php?id=902
Да не(дано) дойде и до нас скоро...

Напротив - дано дойде!

DerMeister
26-02-2010, 13:24
Напротив - дано дойде!
Абе то и аз това казах, ма от политическа коректност към 80% от колегите омазах изказа...:knock:

spe4elist
26-02-2010, 13:26
Так надо!

bager
26-02-2010, 13:33
Абе то и аз това казах, ма от политическа коректност към 80% от колегите омазах изказа...:knock:

Ясно :handshake:
Въпросът е как да направят нормативната уредба така, че да върши работа наистина, а не катаджията да преценява читав ли ти е ксенона, както чиста ли ти е колата, примерно.

DerMeister
26-02-2010, 13:35
То е измислено отдавна. Някъде се казва TUV, тука може да е ХУЙ или каквото решат, просто да го има. Заобиколки винаги може да стават, въпросът е в болшинството.

Kuku
26-02-2010, 13:51
То не е толкова сложно да се преценява и от катаджията - жироскопите за регулиране са задължителни, както и дюзите за измиване на фаровете - ако ги няма тези две неща, значи работата е ясна ;)

DerMeister
26-02-2010, 13:53
Е то да беше само това. Всеки е виждал как свети ксенон на фар Голф 2, тип Газка. Ако ще жироскоп с GPS и автомивка да си закачи на фар-а, пак трябва да е забранено.

Kuku
26-02-2010, 14:00
Реално има само три основни критерия, по които може да се познае заводския от китайския..... :? не, че китайския не може да е заводски де :lol: :lol: :lol:
-Лупите.
-Регулирането.
-Умивателите.

Каквото и да си говорим, другото е лишено от смисъл, а тези три критерия са лесно установими, дори от катаджийте ;)

spe4elist
26-02-2010, 14:17
Реално има само три основни критерия, по които може да се познае заводския от китайския..... :? не, че китайския не може да е заводски де :lol: :lol: :lol:
-Лупите.
-Регулирането.
-Умивателите.

Каквото и да си говорим, другото е лишено от смисъл, а тези три критерия са лесно установими, дори от катаджийте ;)

бтв Лупите ги пропусни - има заводски ксенони без лупи - Лагуна фл2, Фиат Стило и др.

Kuku
26-02-2010, 14:40
Напротив - няма как да ги пропусна, защото фабрични фарове с ксенон и без лупи се броят на пръсти и ще е много по-лесно да се извади един списък с тези модели, отколкото да минават метър още стотина модела.... само желание трябва ;)

Jivko7777
26-02-2010, 15:37
Реално има само три основни критерия, по които може да се познае заводския от китайския..... :? не, че китайския не може да е заводски де :lol: :lol: :lol:
-Лупите.
-Регулирането.
-Умивателите.

Каквото и да си говорим, другото е лишено от смисъл, а тези три критерия са лесно установими, дори от катаджийте ;)

Еми значи по вашата логика 155, че и някои 145, 146 могат да си останат с ксенон - имат лупи, регурат се, и имат умивалки...Не ставайте смешни хора ;) ксенона ще си остане, каквото и да стане...

morfius
26-02-2010, 15:43
Еми значи по вашата логика 155, че и някои 145, 146 могат да си останат с ксенон - имат лупи, регурат се, и имат умивалки...Не ставайте смешни хора ;) ксенона ще си остане, каквото и да стане...

А автоматично ли е управлението :waving:

Ще си остане... но ще престане все някога да заслепява от всеки дарак :punk:

Kuku
26-02-2010, 16:38
Добре, Живко, при положение, че 155, 145 и 146 отговарят на изискванията, ЗАЩО да не могат да ползват ксенон?!

-Фарове с лупи.
-Автоматично регулиране височината на фаровете. (това го нямат).
-Умиватели на фаровете.

Jivko7777
26-02-2010, 22:09
А автоматично ли е управлението :waving:

Ще си остане... но ще престане все някога да заслепява от всеки дарак :punk:


Добре, Живко, при положение, че 155, 145 и 146 отговарят на изискванията, ЗАЩО да не могат да ползват ксенон?!

-Фарове с лупи.
-Автоматично регулиране височината на фаровете. (това го нямат).
-Умиватели на фаровете.

Не Вие не ме разбрахте, аз имах друго в замисъл че този закон казва че едва ли не китайските ксенони се забраняват и остават само фабричните т.е. на новите коли, но просто като погледнах изискванията и като се замислих излезе че 15-20 год. коли се вписват, а 10 г. като 156, 147, GT не! И някакси изглежда смешно така...

mordohy
26-02-2010, 23:01
Не се хабете!
Тия брътвежи си ги имаше и когато взех книжка, за халогенните крушки!
Пак беше, че заслепяват, че не са полезни и прочие глупости!
И това ще мине!
Винаги има какво да се каже по въпроса за "Киселото грозде"!

spe4elist
27-02-2010, 00:44
Не се хабете!
Тия брътвежи си ги имаше и когато взех книжка, за халогенните крушки!
Пак беше, че заслепяват, че не са полезни и прочие глупости!
И това ще мине!
Винаги има какво да се каже по въпроса за "Киселото грозде"!

Адаш, не говорим за киселото грозде, а за наденицата ...

Всеки може да изкара 150 лв и да светне като "Хилядолетния сокол" на Хан Соло ... Лошото е, че това се случва с всеки втори голф, от втора серия насам... Светят едни хиляди Келвини - от инфрачервеното до ултравиолетовото. Не може така!

Ами ако утре си сложа боен фар на тавана с едни милиони луксове, кво ще стане? - Ще се вдигне броят на загиналите в черната хроника...

пп Европейците, каквито ние не сме!, като преминават граница на държава с обратно движение, си слагат фолио на фарове, за да неутрализират _/ _/ този ъгъл, а ниъ си слагаме ксенонки, за да изглеждаме гъзарско...

търтей
27-02-2010, 00:47
Адаш, не говорим за киселото грозде, а за наденицата ...

Всеки може да изкара 150 лв и да светне като "Хилядолетния сокол" на Хан Соло ... Лошото е, че това се случва с всеки втори голф, от втора серия насам... Светят едни хиляди Келвини - от инфрачервеното до ултравиолетовото. Не може така!

Ами ако утре си сложа боен фар на тавана с едни милиони луксове, кво ще стане? - Ще се вдигне броят на загиналите в черната хроника...

пп Европейците, каквито ние не сме!, като преминават граница на държава с обратно движение, си слагат фолио на фарове, за да неутрализират _/ _/ този ъгъл, а ниъ си слагаме ксенонки, за да изглеждаме гъзарско...

Тъй тъййй, само дето у наше село ГТП е фарс. Така че може и три бойни фара да си сложиш. :metal:

Kuku
27-02-2010, 00:57
Живко, като искаш да имаш ксенон, купуваш си фарове с лупи, монтираш си жироскопни регулатори и умиватели на фаровете, и се вписваш в 15-20 годишните коли!
И в тоя ред на мисли, много коли не отговарят и на екологичните норми за изгорели газове, обаче някой да си е купил катализатор, вместо резонаторно гърне?! :idea:

spe4elist
27-02-2010, 00:59
Тъй тъййй, само дето у наше село ГТП е фарс. Така че може и три бойни фара да си сложиш. :metal:
Ей ся ше ти обясня - що не сме европейци и темата ще засмърди!
ГТП не оправят работата. Прегледа е веднъж в годината. Българинът (разбирай живият дявол), ще си ги демонтира преди преглед и монтира след преглед. И 364 дни в годината ще е гЪзар...

Проверка на пътя - я, ксенон, амиии ... а това пък е предпоставка за корупция...

Трябва ни онази, американската демокрация, със смъртните присъди и стрелящата на месо полиция...И след около 200 години, ще стане хора от нас...

Съжалявам, че о..ах темата ...

пп В Щатско дали монтират китайчета Н7 Хенон?!?

търтей
27-02-2010, 01:11
абе ксенони,
те спирачките не проверяват, ксенони ще гледат ...

Jivko7777
27-02-2010, 01:14
Живко, като искаш да имаш ксенон, купуваш си фарове с лупи, монтираш си жироскопни регулатори и умиватели на фаровете, и се вписваш в 15-20 годишните коли!
И в тоя ред на мисли, много коли не отговарят и на екологичните норми за изгорели газове, обаче някой да си е купил катализатор, вместо резонаторно гърне?! :idea:

Така е напълно си прав, особенно с примера за катализатора :) но не можем да отречен че с ксенон се вижда в пъти повече, а и моя лично е регулуран в СБА и наистина не заслепява!

spe4elist
27-02-2010, 01:19
абе ксенони,
те спирачките не проверяват, ксенони ще гледат ...
В същото време знаят как да проверят дали си си платил Гражданската, имаш ли винетка, сменят ни номерата през година ... :cussing:

rusiq86
27-02-2010, 10:13
В щатско се спукват да слагат точно китайчета, гарантирам за думите си, там за 30$ можеш да задния или предния номер да си напишеш име или нещо др!!

Sm0k
27-02-2010, 10:45
...за такова нещо си трябват актове, но същия ефект мога да постигна с 100 вата крушки и фарове в небесата...

Че те 100 ватовите крушки и нерегулираните фарове не са по-разрешени от гаражните модификации по светлините :) До колкото знам навсякъде в ЕС максималната мощност на халогенните крушки е 55W за да са легални на пътя. По 100W можеш да си ги ползваш колкото искаш... ако караш на писта или на рали :)


Така е напълно си прав, особенно с примера за катализатора :) но не можем да отречен че с ксенон се вижда в пъти повече, а и моя лично е регулуран в СБА и наистина не заслепява!

Ама то никой не го е и отричал. Въпроса е да се ползва както трябва, а не всеки Голф 2 да си боде газоразрядни крушки в кръглия фар измислен по времето на жигулите и да ми свети в ярко виолетово в короните на крайпътните дървета :)

И в края на краищата кво спорим. Момичето е дало линк от английското министерство на транспорта, там пише ква е ситуацията с афтър-маркет ксеноните, как можеш да си сложиш и как не можеш да си сложиш. Предполагам, че и в повечето държави в европа е така, пък то е и логично да бъде така.
Друг е въпроса, че в БГ нито са забранени тия гаражни модификации, нито пък, ако ги забранят ще има някъв реален резултат. При положение, че Търтея е прав - наистина ГТП са фарс (пълен фарс), и наистина за спирачки не гледат, пък камо ли за фарове. И ако почне реален технически контрол, много от колите трябва да са вън от пътя дори и без да са с ксенони :) Пък за КАТ да не говорим - те не могат за скорост и за червени светофари да опазят, камо ли да почнат за ксенони да гледат :)

gigi
27-02-2010, 16:44
Аз незнам, защо за 100-ен път ги дъвчете ксеноните. Колко от вас карат постоянно нощно време? Все на някой нещо ще му е криво я фаровете за мъгла, я ксенона и странно защо накря все до голф и гъзария стигате. Аз карам доста предимно нощно време и никога ксеноновите фарове не са ми пречели, също така и фарове за мъгла не са ме заслепявали. Единствените по сериозни проблеми идват от нерегулирани всякакъв тип фарове на нови, стари, ксенонови и обикновени такива. А големите проблеми идват от келявата маркировка и лошото улично осветление в селата. Естествено като прибавиме изненадите като дупки и различни разпиляни предмети и накрая криещите се в мрака КАТ-аджии. Та с кола без ксенон се уморявам 3-пъти повече да следа тез неуредици. Дайте ся на всеки който не му харесва нещо и да го забраняват. Аз например мисля че ще е добре да се забрани пушенето в колата защото много разсейва и е опасно.......

Иначе е тъпо например ксенон на фарове за мъгла защото като има найстина мъгла и трябва да караш 50км в нея тез фарове вече са безполезни и може да се изкъоравиш:joly:

Furious 155
27-02-2010, 21:49
Аз незнам, защо за 100-ен път ги дъвчете ксеноните. Колко от вас карат постоянно нощно време? Все на някой нещо ще му е криво я фаровете за мъгла, я ксенона и странно защо накря все до голф и гъзария стигате. Аз карам доста предимно нощно време и никога ксеноновите фарове не са ми пречели, също така и фарове за мъгла не са ме заслепявали. Единствените по сериозни проблеми идват от нерегулирани всякакъв тип фарове на нови, стари, ксенонови и обикновени такива. А големите проблеми идват от келявата маркировка и лошото улично осветление в селата. Естествено като прибавиме изненадите като дупки и различни разпиляни предмети и накрая криещите се в мрака КАТ-аджии. Та с кола без ксенон се уморявам 3-пъти повече да следа тез неуредици. Дайте ся на всеки който не му харесва нещо и да го забраняват. Аз например мисля че ще е добре да се забрани пушенето в колата защото много разсейва и е опасно.......

Иначе е тъпо например ксенон на фарове за мъгла защото като има найстина мъгла и трябва да караш 50км в нея тез фарове вече са безполезни и може да се изкъоравиш:joly:изцяло споделям мнението, даже скоро се чудех дали да не си купя жълтосветещи крушки за халогените долу, точно поради този факт в мъглата!

pinko
27-02-2010, 23:35
Абе нищо не е забранено - това е някакво предложение само - вижте какво е отговорил техния КАТ на запитването по повод новия "закон"

Для того, чтобы получить информацию по вопросу о газоразрядных источниках света ("ксеноновых лампах") и получить официальные комментарии об опубликованном на сайте ГИБДД от 20-го февраля акте мы позвонили по контактному телефону справочной службы ГИБДД ( 127473, г. Москва, ул. Садовая-Самотечная, 1, Телефон: ).
В ответ на наш вопрос о правомерности остановки автотранспортных средств с нештатным ксеноном, а также применении каких либо взысканий на основании акта от 20-го февраля мы получили следующий ответ:
"То, что опубликовано 20-го февраля - всего-лишь на всего постановление, которое должно быть утверждено, должно пройти все инстанции и, если оно будет принято, то не раньше июня месяца этого года. На данный момент действия сотрудника ГИБДД, останавливающего машину по поводу установленных газоразрядных ламп, не правомерны - более того, за подобные действия сотрудника, остановившего автомобиль на основании установленных газоразрядных ламп, можно наказать за самоуправство"

А и според мен това просто не може да стане - според едно проучване в Русия около половината коли са с монтиран допълнително ксенон - това означава да вземат книжките на около 20 милиона водачи - мисия невъзможна:roll2::roll2::roll2:

bi40
05-07-2010, 11:48
Колеги ,септември ще ходя до гърция не разбрах забранен ли е ксенона там и солени ли са глобите?
п.с РАЗБРАХ ОТ ДРУГА ТЕМА ЧЕ СА ЗАБРАНЕНИ

JAMAL
05-07-2010, 13:03
Преди година, в Гърция ме спираха за ксенона, но защото имаше проблем, на моменти единият прекъсваше. Просто ми казаха да отстраня проблема, никакви глоби не ми наложиха.

ps моята дойде от Италия, с допълнително монтиран ксенон.

virusalfa
05-07-2010, 17:18
Преди година, в Гърция ме спираха за ксенона, но защото имаше проблем, на моменти единият прекъсваше. Просто ми казаха да отстраня проблема, никакви глоби не ми наложиха.

ps моята дойде от Италия, с допълнително монтиран ксенон.В Гърция има доста сервизи,в които можеш да си монтираш ксенон срещу 150 евро.Явно не е забранено.Лично се познавам със собственик на такъв сервиз.

detelazurno
05-07-2010, 17:48
Колеги ,септември ще ходя до гърция не разбрах забранен ли е ксенона там и солени ли са глобите?
п.с РАЗБРАХ ОТ ДРУГА ТЕМА ЧЕ СА ЗАБРАНЕНИ

Ясно, точно и категорично: Не, не са забранени!

marian
05-07-2010, 20:16
Не са и никога не са били забранявани.

badmadafaka
05-07-2010, 23:34
аз може и да съм пропуснал нещо ама чисто концептуално - какво общо има пръскалката на фара с ксенона, та трябва да я имаш за да си "легален"..? или просто идеята е, че и тя е изискване не ес..?

а иначе прегледите тук наистина са пълна пародия - последния път като минах на колата пред мен НЕ и светеха стоповете при натискане на спирачките - пуснаха я на прегледа и след като оня тръгна да си ходи аз казах на преглеждащия че не е обърнал внимание, че стоповете не светят а човека ми вика "ми аз го питах собственика дали светят и той каза да... еми то си е за него ако не светят" на което аз отговорих, че е за него и за някой нищо неподозиращ който ще кара зад него ама по това време човека вече се беше изнервил явно от моите наблюдения и много сериозно проверяваше моите дали светят...:gives[1]:

soldier81
05-07-2010, 23:45
аз може и да съм пропуснал нещо ама чисто концептуално - какво общо има пръскалката на фара с ксенона, та трябва да я имаш за да си "легален"..? или просто идеята е, че и тя е изискване не ес..?

Пръскалките са необходими през зимата,т.е. ксенона не поддържа такава темп. като обикновенната крушка и като замръзне стъклото на фара и ......................

Satanism
05-07-2010, 23:47
Цяла Европа обиколих с ксенони и вече 2 години карам в Англия с нефабричен ксенон....никой няма да си играе, да те спира за ксенона....освен ако откровено не вадиш очи
Това, което правят в Англия е, да не дават МОТ ако си с допълнително монтиран ксенон...тоест преди теста ксенона си го сваляш, слагаш халогенките, после обратната процедура и айде...

Тая мода с ксенона не е само в БГ, а навсякъде....целия й-бей е пълен с китове...

pr_00f
06-07-2010, 00:13
Пръскалките са необходими през зимата,т.е. ксенона не поддържа такава темп. като обикновенната крушка и като замръзне стъклото на фара и ......................

Поне 4 зими карам с ксенон.
Не съм виждал фара да замръзне.
Виц зацапването на фара е друга бира, но аз съм си го отработил. Сутрин и вечер си чистя фарове стопове, мигачи и номерата със сняг, когато има а ако няма - бутилката с вода и четката с която си чистя стъклата.

soldier81
06-07-2010, 17:39
Не съм виждал фара да замръзне.


Напълно съм съгласен с теб,и аз го правя същото упражнение,но причината да искат пръскалки на фаровете в някои държави е това.

morfius
06-07-2010, 18:10
А да се замисляте, че температурата на лампичките на оригиналните и на китайските може да е различна и оригиналните да греят по-малко?

Satanism
06-07-2010, 22:25
А да се замисляте, че температурата на лампичките на оригиналните и на китайските може да е различна и оригиналните да греят по-малко?

Koлега, според теб "оригиналните" ксенони от Лапландия ли са?

morfius
06-07-2010, 22:34
Колега, мисля всеки ме разбира какво исках да кажа :)

Satanism
06-07-2010, 22:36
Колега, мисля всеки ме разбира какво исках да кажа :)

Колега, няма да се изненадам, китайските и лапландските ксенони да се правят на една и съща поточна линия ;)

morfius
06-07-2010, 22:38
Колега, няма да се изненадам, китайските и лапландските ксенони да се правят на една и съща поточна линия ;)

Няма да е на една :)
Най-малкото заради ОТК ... което се прави и на ниво входящи материали и изходящ продукт.
Инак ясно, че всичко се прави в Китай... но я сравни едно HTC и едно клонирано такова и ще ти стане ясно.

Satanism
06-07-2010, 22:40
добре и съседни да са...все тая...

Идеята е, че освен тея по 2 за левче, малко по-скъпите ксенони не са по-некачествени от фабричните...разликата е в това, че фабричните в повечето случаи имат самонивилация.....и 95% пръскалки :)

morfius
06-07-2010, 22:42
Не е само до качество, но и до състав на газта и т.н. - за това казвам, че фабричните може да държат по-ниски температури (поне на пръв поглед на едно Рено така ми се стори) за сметка на по-голям светлинен поток - инак все 55 вата влизат в тях.

търтей
07-07-2010, 10:03
Не е само до качество, но и до състав на газта и т.н. - за това казвам, че фабричните може да държат по-ниски температури (поне на пръв поглед на едно Рено така ми се стори) за сметка на по-голям светлинен поток - инак все 55 вата влизат в тях.

Кви 55 вата те гонят :devil:

morfius
07-07-2010, 11:01
Добре де, 35 бяха ... подробности :devil:

търтей
07-07-2010, 14:59
Добре де, 35 бяха ... подробности :devil:

И понеже виждам че си на кеф днес

газ м.р. и газ ж.р. са различни неща, в случая обаче те вълнува газ в мъжки род :duel: :coolio:

morfius
07-07-2010, 15:08
Е то пак свети бре ... ама не гори :smoke:

badmadafaka
07-07-2010, 15:34
ммда, правилната дума е газA/ЪТ ако трябва да сме напълно прецизни :duel: