View Full Version : Проблем след запалване на студен двигател
Здарвейте колеги!
Търсих подобна тема , но не открих. значи , проблема е , че колата си пали нормално , но веднага след запалването оборотите падат и коларта започва да се тресе до неузнаваемост. Ако се опитам да я изфорсирам, първоначално започва едно "боботене" и тогава колата се изфорсирва. Трябва да държа с педала на газта около 1500 оборота , докато позагрее малко и после всичко е ок!
Незнам ако отида на стенд дали , когато колата е загряла , този проблем ще се хване от компютрите?
Ами по принцип това може да е от МПХ но щом боботи така може и да е от дебитомер...... Най добре една диагностика......
И като тресе така отначало лампата за грешка свети ли ти?
Никаква лампа не ми свети!
А тази лампа какво представлява?
Furious 155
13-03-2008, 13:32
то може би не дебитомер-а ами датчика за температурата!
Незнам , но като загрее колата си се форсира без проблем и няма тресене. А и дали при загряла кола ще се хване проблема на диагностиката?
Furious 155
13-03-2008, 13:48
Незнам , но като загрее колата си се форсира без проблем и няма тресене. А и дали при загряла кола ще се хване проблема на диагностиката?
ми не е сигурно...
Следващия път като направи така я загаси и пак я запали и пиши дали работи нормално.
има ли вариант след като я изгася , после да не го направи това?
Oледай гумените втулки на смукателните колектори . Нацепват се от старост и навлиза излишен въздух. Имах съшия проблем с на 1 и 2 ри цилиндър есента. При мен бяха цепнати отдолу / не се вижда / .
Смяната си е гърч трябва да се разхлаби целия интейк иначе не може да се нахлузят . Смени скобите с червячни , че щатните нямат поставяне . След смяната мърка на ПХ и си пали нормално , вдига обороти , като загрее спадат.
И аз се бях запътил към темп. датчик.
Огледай също и оребрената гумена тръба , понякога и тя се напуква.
Гумената тръба не е спукана. Имал съм този проблем с нея , но той се проявява и при загряла кола. Гумените съединения ще ги погледна утре. а иначе като я запаля и изгася , при следващо палене проблема си остава. Това беше по повод съвета на колегата vovata
Днес ходих на диагностика и се оказа , че са запушени дюзите. В интерес на истината малко след като загрееше пак се форсираше с известен проблем, та и на мен ми мина на ума за дюзи , но се разколебах.
Та сега въпроса ми е друг. Колата ми трябва всеки ден и нямам време да я оставям на майстори за почистване на дюзите. Имам един комплект от старата Алфа и тя е със същия мотор. Работеха перфектно. Въпроса ми е дали мога да сложа тях и дали от стоене не им е станало нещо? Стояли са около половин година на сухо място в найлонов плик. И има ли някакава особеност при смяната. Благодаря!
Днес ходих на диагностика и се оказа , че са запушени дюзите. В интерес на истината малко след като загрееше пак се форсираше с известен проблем, та и на мен ми мина на ума за дюзи , но се разколебах.
Та сега въпроса ми е друг. Колата ми трябва всеки ден и нямам време да я оставям на майстори за почистване на дюзите. Имам един комплект от старата Алфа и тя е със същия мотор. Работеха перфектно. Въпроса ми е дали мога да сложа тях и дали от стоене не им е станало нещо? Стояли са около половин година на сухо място в найлонов плик. И има ли някакава особеност при смяната. Благодаря!
Днес ходих на диагностика и се оказа , че са запушени дюзите. В интерес на истината малко след като загрееше пак се форсираше с известен проблем, та и на мен ми мина на ума за дюзи , но се разколебах.
Та сега въпроса ми е друг. Колата ми трябва всеки ден и нямам време да я оставям на майстори за почистване на дюзите. Имам един комплект от старата Алфа и тя е със същия мотор. Работеха перфектно. Въпроса ми е дали мога да сложа тях и дали от стоене не им е станало нещо? Стояли са около половин година на сухо място в найлонов плик. И има ли някакава особеност при смяната. Благодаря!
davidoff_306
15-03-2008, 11:48
Същия проблем с дюзите просто откачи едната клейма на акомулатора изпуши една цигара или ако не пушиш оставия 5 минути след това я закачи и сичко се оправя недей сменя нищо пробвай и кажи какво стана.
П.С. При мене номера стана беше същото и се оправи пробвайте сички който имате такъв проблем.Поздрави и дано да стане.
А как разбраха, че са запушени ?
незнам , но казаха , че всичко друго е ок!
Пробвах и с откачането на акумулатора н но няма ефект. Дали не може да е от свещи или кабели?
Преди малко откачих едната от лулите на произволна свещ и в гнездото на свеща започна едно пукане и прескачане на искри. Струва ми се , че това не е нормално :unsure:
При запален двигател, ако махнеш някой от кабелите и го приближиш на няколко сантиметра до маса (или до свещта от която си го извадил) задължително трябва да прескочи искра иначе по кабела няма ток .Така се пробва дари ти дава ток на свещите, ако не дава значи има избил кабел/изход на бобина, изгорял комутатор и т.н. Ако искаш можеш по този начин да си проваш всичките свещи, но ти препоръчвам да използваш ръкавици, щото може да ти изтръпнат пръстите :lol:
А има ли вариант без да има кабел на свещта около нея да прескачат искри?
:shock: Щом питаш...авно има :D ама си нямам идея откъде ще дойте тоя ток :roll:
Утре ще си върна старите свещи и ако няма оправия може да си поиграя с кабелите . Имам някои неща в резерв :(
Cuore_Sportivo
16-03-2008, 10:24
А като за начало преди сичко защо не проверите ЕСТ-то - т.е. датчика който е отгоре на термостата и подава информация на компютъра за температурата на мотора . . . ако е дал фира самия датчик от там идва проблема . . .
успех
Благодаря за съвета, но не били трябвало на диагностиката да се хване , ако този датчик си е заминал?
Там ми казах , че всичко е ок , а само са ми били запушени дюзите!
Имам и още нещо- ако е от температурен датчик, свещи или кабели , не би ли трябвало и на газ да се проявява този проблем. Защото на газ колата се държи идеално :?
Имам и още нещо- ако е от температурен датчик, свещи или кабели , не би ли трябвало и на газ да се проявява този проблем. Защото на газ колата се държи идеално :?
Ако е от свещи или кабели би трябвало да ти прави проблеми и на газ .При темп. датчик обаче има значение каква ти е газовата у-ба .Тоя датчик доколкото знам подава инфо на ЕКУ-то, а ако си с обикновена газова то не играе почти никаква роля, а сместа гориво-въздух се регулира от изпарителя и ЕКУ-то, ламбдата, датчиците и т.н. не участват . Дори и дебитомера да не е много вред пак няма да имаш проблеми на газ.
Освен това при обикновената ГУ наистина има голяма вероятност да ти са запушени дюзите, ако не караш достатъчно често на бензин .
смених свещи. Не е от тях. И все пак обаче се забелязва известна разлика, защото малко по-бързо се форсира. Но като цяло проблема си остава и май работатат отива на дюзи. А, вярно ли е , че след като се почистели дюзите трябва до десетина минути да се поставят на автомобила. А, не мога ли аз да си ги сваля и да ги дам да ги почистят , след което да си ги монтирам и да карам? :)
Моя проблем е подобен - от 1-2 месеца като е студена колата и ниските обороти въобще ги няма. При рязко подаване на газ за момент се зачудва, следва детонация(не много силна) и след това си се изфорсирва. И така докато загрее. Тогава проблеми няма. Проверявах всичко, дето може сам да си проверя (т.е. всякакви гадости във всмукателния тракт, кабели, свещи, датчици, вкл. дебитомер), карах я на диагностика и в крайна сметка миналата седмица се оказа че единия инжектор не е много в час (имаше съпротивление 9 ома а не 16 колкото трябва да е) - но това го разбрах неделя следобяд вече след като бях свалих горивната рейка . В момента чакам друг инжектор от колега от форума и тези дни пак ще разглобявам.
Така че преди да сваляш инжекторите за чистене, провери им първо съпротивлението с един омметър - за 1 минута работа е, пък никой, вкл. и аз не се беше сетил да го направи.
А колкото до почистването - ако имам възможност ще ида да мина и четирите инжектора на ултразвукова вана при една позната. Ако не, ще пусна малко коресилин под налягане през тях и ще се надявам да има ефект (това го видях от форума на Ланча, благодарности :)
И последно, не знам кой ти е споменал че трябва веднага след чистенето инжекторите да се сложат но аз поне не виждам причина това да е така
Успех и пиши за резултата :)
А , как да измеря съпротивлението? На някои от изводите за буксата ли
Да, махаш съединителя към инжектора и мериш съпротивлението между двата извода - няма как да се обърка. Само внимателно с пластмасите на съединителите - при мене се счупиха три от четирите :(
Измерено! Около 16 ома са и четирите. Остава сега само да ги дам да ги почистят и предполагам , че ще е ок!
Пка ще попитам дали има проблем ако аз си демонтирам дюзите и после си ги монтирам обратно скед като са почистени. Имам предвид дали не трябва някакви настройки , когато се монтират на мотора?
vaklinator
17-03-2008, 21:00
Съвети от патил:
1. Не изпробвай кабелите за високо напрежение като на "МОСКВИЧ" ! Фирясват комутаторите и компютъра регистрира грешка.
2. Ако проблема с оборотите на "студено " е свързан и с висок разход на гориво - ламбда сонда.
Въпрос колко ти харчи колата?
Почисти си контактната клема на дебитомера.
Не сваляйти ПЛЮСА от акумулатора преди минуса или изобщо не го сваляйте.
Успех!
Благодаря за съветите!
Аз съм на газ и не ми е направило впечатление на бензин да се е повишил разхода! А , за дюзите какво ще кажеш-мога ли да ги демонтирам и почистят , след което да си ги монтирам обратно?
vaklinator
18-03-2008, 10:26
Аз също карам на газ.
При това положение дюзите не играят никаква роля.
Да , но ако си чел малко по-нагоре аз съм писал , че проблема е когато карам на бензин. На газ нямам проблеми!
През зареждане на резервоар догоре сипвам STP - 5лв . Като я взех не беше карана много/ проблеми с ПХ,изфорсиране , едно глъхнене , но се получи добра комбинация от STP to
lulin racing
22-04-2008, 08:57
Здарвейте колеги!
Търсих подобна тема , но не открих. значи , проблема е , че колата си пали нормално , но веднага след запалването оборотите падат и коларта започва да се тресе до неузнаваемост. Ако се опитам да я изфорсирам, първоначално започва едно "боботене" и тогава колата се изфорсирва. Трябва да държа с педала на газта около 1500 оборота , докато позагрее малко и после всичко е ок!
Незнам ако отида на стенд дали , когато колата е загряла , този проблем ще се хване от компютрите?
Колега имах същия проблем.След почистване на мпх (моторче за празния ход),инжекторите,свещите и 10 минути със откачена клема от акумолатора........ сега резачката е без грешка!ПОЗДРАВИ :)
lulin racing
22-04-2008, 08:58
Драсни на ЛС като го направиш,да видя дали съм бил прав
Rider_alfa155
23-04-2008, 18:03
аз имам друг проблем при паленето ... интересно когато я паля не ще да запали от раз и това е ... винаги първо въртя веднъж по дълго и след това вече само докато се задае на оризонта ключа и вече мърка като коте ... ама от раз неще и неще,,,, и доста често става така че ако я изтърва един два пъти и краи отиде одавя се и после :not-fair: :wallbash: ... трябва да викам някой да дава ток да паля :(
Колега данеби да ти е фирясала помпата отзад в резервоара????? А то там оня ден ми разправяха че някви филтри имало !?!?!?! нз дали е вярно
Здравейте и от мен! И аз от скоро съм в кюпа. Същите симптоми като на колегата отворил темата. На студен двигател първоначално падат оборотите, не се форсира, пука в изпускателните колектори и мирише на неизгорял бензин. Това е първите няколко минути докато загрее малко, след това се пооправя в известна степен. Въздушните съединения са проверени, не е от тях (то те се проявяват и при топъл двигател). Да кажа докато ме нападнете - Диагностика направена! Имаше една грешка за лабдата която след изчистване не я даде повторно (казаха ми, че е нормално на газ да се появява от време на време) След изчистването нямаше абсолютно никаква промяна. Това го прави само на бензин, като обърна на газ и няма проблеми! Не знам с каква програмка направи диагностиката но имаше данни за температурния датчик (показваше темп. на вода и входящия въздух) от който се съмнявах, но явно работи добре. Ламбдата беше с добри показатели по думите на майстора, нямаше грешки за дебитометър. Газовата е сложена преди няколко месеца и едва ли ще са запушени дюзите! Познанията ми се изчерпват до тук, ако някой има идея какво може да бъде нека сподели.
Да допълня към предишния си пост преди да ми отговорите :D Кабели свещи проверени, МПХ почистено(дебитометъра и него преди около 1000км). Свещите са на има няма към 3000км и доколкото видях за работили всичките и то относително добре. Последното за което се сещам е да е от бензина кото заредих предпоследния път Carerra 95 за 20лв, след което естествено долях Carerra 100 да не би да е от него но уви!
Сменяш ламбда и готово. Диагностиката се прави на топла кола. а на студена ламбдата издава багажа. И Задължително провери мястото където колекторите ( изходящите ) се връзват с генерацията. Демек да не би да ти изпуска преди ламбдата и да я лъже.
Това е от мен.
И температурен датчик. На диагностиката дава температура входящ въздух ( дебитомер ) А не датчика за температурата който е в термостата. Той много лъже. на студено.
Диагностиката е направена на топла кола. Температурния датчик за водата показваше точни параметри (това имах впредвид). Ламбдата беше в норми и не виждам смисъл да се сменя и както казах след изчистване на грешката тя не се повтори повторно. Единственото здраво място в генерацията ми е преди лабдата след това я няма никаква но това не мисля, че оказва влияние освен шума :D
Е аз това ти казвам. На топло няма ядове. Моята и тя беше така! Оказа се изгорял нагревател на ламбдата!
При мен беше същото. На студен двигател придърпваше, вуни на бензин Отврат. Щом загрее всичко е 6. На диагностиката ламбдата си е в норма и така...... Направете диагностика на студен двигател.
Така де търсете проблема там където го има. :wink:
Да речем, че си прав! А мога ли да я откача изцяло лабдата и да върви без нея, че тя без туй на газ не ми е нужна. Бях чел някъде, че ако се откачи лабдата при изключен акумулатор и след като се свърже пак акумулатора компютъра я игнорира и така върви без нея на сервизен режим. Мисълта ми е дали ще ми прави пак магариите на студен двигател, пък тя ако е заминала без туй ще си гори като газка? Ааа да питам нещо преди да забравя - двата куплунга зад дросела бяха за нея нали?
И аз искам помощ :!:
Колата ми забива муцуна...Това буквално...Значи когато иска го прави...някой път в движение на 2ра няколко пъти дори не мога да дръгна от светофар...тръгва забива тръгва забива тръгва забива...направо подскача цялата :x :x После някак не работи добре..Оборотите падад и някак все едно колата " бърза" да загасне...и ако я пусна от предавка и угасва...
Снощи пък излизах да я пробвам и минах едно 15км карах спокойно и не ми направи проблем...И после по едно време пак започна едно забиване и подскачане... Много е гадно...
Днес като я паля...След цяла нощ... Тръгва запали и веднага избягаха обороти и загасна...След това 2мин въртене и запали...Подадох леко газ и почна да си работи много добре...Без да мени обороти дори се опитах да я задавя като подавам и пуска рязко газ но колата се справи и нямаше проблеми...
Ей сега преди малко отидох пак...Гледах букси пипах...Запали от първия път и работеше супер нормално загря си падна на 800об и не мръдна...по едно време както работеше леко заглъхна и опита да угасне за една секунда....След това пак работи окей 1мин и пак за секунда се опита да загасне....След това стоя 5мин на място и не промени обороти нищо....
най-кофти е в движение случи ми се при изпреварване на 3та...заби муцуна тръгна заби и пак тръгна :x
Пртеди 3000км имах същия проблем със забиването..правеше го когато си поиска по всяко време... в ниски и вискои обороти...забива тръгва забива тръгва това става за половин секунда..колата направо подксача, но тогава колата ми не загасваше... а сега ми загасна на 2 пъти...Загасна в движение като съм освободил от скорост не докато хълца.. И тогава проблема го реших като почистих буксата за дебитомера...беше много клеясала и пълна с мръсотия...И тогава всичко се оправи...Сега пак я почистих...И всички букси...На бубините там двете на ламбдата.. на моторчето за празен ход...всички които намерих....Но пак го прави... Когато си поиска :roll: Някакви съвети какво друго да пипна? Няколко пъти свалях букста на акумолатора рекох някоя грешка, макар че ми казаха че няма да има...
Имам чувството, че ще е нещо дребно както миналия път, обаче ще е някое гадно кабелче скрито някъде :? :? :? Кабелите са окей...свещите са окей... Чудя се какво още да проверя..>бутах докато е запалена всички букси и маркучи и никъде не направи гаф колата :? :x
Симптомите не са постоянни...Лесно си пали, само някой път май :?
Ето едно клипче...Това е запалване вчера сутринта...След цяла нощ като е стояла колата...После въртях няколко мин докато запали и се оправи... Докато въртях ми направи впечатление че оборотите се покачват до 1000 но колата не пали...
http://www.youtube.com/watch?v=TEeljluTjug
Имам бензинов филтър на 8хил км... Бензина е изцяло 100октана...омв карера..
Да речем, че си прав! А мога ли да я откача изцяло лабдата и да върви без нея, че тя без туй на газ не ми е нужна. Бях чел някъде, че ако се откачи лабдата при изключен акумулатор и след като се свърже пак акумулатора компютъра я игнорира и така върви без нея на сервизен режим. Мисълта ми е дали ще ми прави пак магариите на студен двигател, пък тя ако е заминала без туй ще си гори като газка? Ааа да питам нещо преди да забравя - двата куплунга зад дросела бяха за нея нали?
Да това са буксите.
Абе и без да си махнал акумулатора компа си влиза в сервизен режим като откачиш ламбдата, Ама лампата за инжекторите ще ти свети постоянно. Тя така и така е развалена защо ще я откачаш?
А До колегата VFTI Много интересно се получава при тебе.... А датчика на Хол провери ли го?
Сега прочетох за и ще търся начин да го намеря и почистя :roll:
Само незнам какво прави туй чудо и как изглежда :roll:
Днес забелязах нещо интересно! Бензиновата помпа ужасно почна да бучи и се питам дали не може да е причинатра за тези аномалии. Или каква може да е причината за виенето на тази помпа? Малко няма логика с проблема ми да прави мизерии само като е студена но вече не знам от къде да почна! Дайте идеи защото не ми се разглобява точно там, че се пада точно под газовата бутилка.
Ох какво да ти кажа. Аз уж го реших този проблем ама от време на време сутрин като запаля една такава се дави........ Ако е бензинова помпа би трябвало да не и стига горивото а то е в излишък.....
Утре ще си върна старите свещи и ако няма оправия може да си поиграя с кабелите . Имам някои неща в резерв :(
:idea: ....не си играй с кабела, без да има свещ на лулата :idea: ...има възможност да го изгориш.... :roll: .... чувал съм за различни съпротивления при наште кабели...нещо такова... :roll:
При запален двигател, ако махнеш някой от кабелите и го приближиш на няколко сантиметра до маса (или до свещта от която си го извадил) задължително трябва да прескочи искра иначе по кабела няма ток .Така се пробва дари ти дава ток на свещите, ако не дава значи има избил кабел/изход на бобина, изгорял комутатор и т.н. Ако искаш можеш по този начин да си проваш всичките свещи, но ти препоръчвам да използваш ръкавици, щото може да ти изтръпнат пръстите :lol:
:D :D :D ..или сам да си прецакаш кабела :wink:
Сега прочетох за и ще търся начин да го намеря и почистя :roll:
Само незнам какво прави туй чудо и как изглежда :roll:
...това е едни четец...който седи близко до шайбата на коляновия вал....но ако е заминал...изобщо няма да запали колата!...може да го почистиш... :idea: ...може и да има ефект при твоя случай.... :roll:
nuvolari
02-06-2008, 16:12
Пробвай да размениш релетата които са зад акумулатора,или налей друг бензин........успех!
Нека да споделя извода до който стигнах. От няколко дена работата се влоши още повече и като е студена въобще не иска да се форсира а най интересното е, вече няколко пъти ми гърми във въздушния колектор което вече говори за бедна смес! След обстойна проверка на всички въздушни съединения на колектора, смяна на свещи работата не се оправи. На газ колата си върви перфектно а на бензин до като не стигне някакви градуси не може да отлепи. Та май работата клони към запушени дюзи. Може ли някой да сподели как със сигурност мога да разбера дали ми са запушени инжекторите.
Сега прочетох за и ще търся начин да го намеря и почистя :roll:
Само незнам какво прави туй чудо и как изглежда :roll:
Сега като се замисля абсолютно същия проблем беше при мен! Мени обороти , гасне, забива муцуна на ниски обороти и т.н. а най лошото, че ми гърмеше кат картечница на газ. Сложих си старите свещи и от тогаз насам не ми е гръмнала на газ. Другите бяха DENSO Q22PU на 3-4хил. километра които на външен вид изглеждаха перфектно но май си правеха мизерията! Та ако не си решил проблема можеш да пробваш с други свещи за всеки случай (а ако си със същите свещи като моите задължително).
като купих мойта първите 3 дни и тя така глъхнеше когато си иска . докато един ден паркирам пред нас и какво да видя :shock: о боже 4 метра кола и 20метра коса от ауспуха. извлачих още няколко километра и колата спря да прави номера но пък стана осезаемо шумна. та ако сте с ориг гърнета не пречи да проверите за срамни косми в дупката отзад :lol:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.