Log in

View Full Version : Няколко въпроса за 155



Alfoso
13-03-2008, 16:23
(1)Почти не остана нещо,което не го знам по тая кола,но ми е чудно дали има ТПС(http://en.wikipedia.org/wiki/Throttle_position_sensor) ?
(2)Бях чел някъде,че ECU-то събирало информация от датчиците и така колата се наглася според вида на каране...звучи ми малко измислено,вярно ли е?
(3)Хидравликата на волана има ли охлаждане?(удължени тръби за течността,спираловидно извити)
(4)От какво също могат да ми играят оборотите(под 850 не падат никога)...загряла или не в 80% от случаите като пусна газта стрелката не пада под 1200-1300
(5)Смених термостата(Vernet) и охл.течност на дълго заковава на не повече от 75 градуса.Градско се опитва да гони 110 !Нито перки,нито нищо не се включва !Пак ли нов термостат е решението :evil: ?

Друго май няма засега :)
Кой каквото знае да пише :idea:
Благодаря на отзовалите се :)

bass
13-03-2008, 16:35
1. Мчи той е на много видно място и изглежда като на снимката в уикипедия;
2. Нагласянето не е точно според вида на карането май, но има такъв момент - след ресет компютърът има нужда от малко "статистика", за да вкара нещата в оптимален режим (ако правилно интерпретирам секцията за инжекциона от сервизното ръководство);
3. Има серпентини и се чудех от къв зор са сложени :-) ;
4. :roll:
5. :roll:

Furious 155
13-03-2008, 16:38
На 1 отговора мисля е ДА, тъй като към дроселовата клапа има закачен куплунг с кабели и е за това. За 2 има май нещо такова, ама аз досега не съм усетил разлика след ресет и преди това, ма тя и рядко има нещо дето да не и е за правене :):)

pr_00f
13-03-2008, 16:39
Еми като е със жило 8в 155 колата , никак не ми се връзва да има ТПС :)
За 16в не знам
Ама нали талянците обичат да е сложно може и 2 ТПС-а да са сложили :)

Wolfy
13-03-2008, 16:46
Еми като е със жило 8в 155 колата , никак не ми се връзва да има ТПС :)
За 16в не знам
Ама нали талянците обичат да е сложно може и 2 ТПС-а да са сложили :)

Е жилото направо към компа ли да го вържат :D

XaBu4ko
13-03-2008, 18:25
Такааа отговор на въпросите..... :D

1. 8в двигателите нямат точно тпс но имат потенциометър на дросела( а той е механичен... ), който потенциометър познава къде се намира дросела в момента...... :!:

2. 16в двигателите са електронен дросел и при тях ТПС се намира вътре в моторчето за празен ход - МПХ... :!:

И от там е разликата че при 8в двигателите при пуснат педал на гаста дросела е напълно затворен и МПХ играе роля на клапан който пуска въздух в цмукателните колектори който не минава през дросела....
А при 16в двигателите при затворен дросел МПХ електрически отваря(регулира) дросела. :idea:

А за клатенето на оборотите ... Може да е от толкова много неща... :roll: Та:
>МПХ ( тпс е вътре ).
>Температурен датчик.
>Вакумче
>Дебитомер
>Процепи/дупки след дебитомера ( смуче неотчетен въздух )
>Дросел ( замърсява се и не може да се затваря докрай )
>И др.... :twisted:

А Сега за Компютъра.. Той събира информация от датчиците и чрез нея определя сместа... При нефункциониране на даден датчик Компа включва сервизен режим и обогатява горивото по един и същ начин независейки от датчиците ( Усеща се с мнооого вицок разход ) :cry:

Е това е което знам..... 8)

Zdravko
13-03-2008, 21:04
виж свещи и кабели

Ilko Ivanov
13-03-2008, 22:30
Такааа отговор на въпросите..... :D


Е това е което знам..... 8)
Колега незнам откъде ги знаеш тези неща,ама не са точно така.
ТПС буквално значи датчик за положението на дроселовата клапа - имат го и 8в. и 16в. и е на едно и също място - на оста на дроселовата клапа.
При 16в.моторите не е електронна дроселовата клапа,а си е с жило.
И при двата мотора МПХ прави едно и също,просто конструктивно са различни.
Нали за 155-ца става въпрос де?При 156-ца може и да е както ти казваш.

PEPI-2ALFA
13-03-2008, 23:38
...Градско се опитва да гони 110 !Нито перки,нито нищо не се включва ...
За това си провери датчика , който включва перката.

XaBu4ko
14-03-2008, 07:45
Ами мое приятелче се сблъска с такъв проблем и казвам какво обясниха майсторите..... А за ТПС при 16в и 8в не е много еднакъв....

Alfoso
16-03-2008, 22:24
Благодаря на всички за проясненията и идеите :!:
Който има нещо да добавя ,да разцъква темата :P

Furious 155
17-03-2008, 16:02
Друго питане имам аз - има едно отопление на дроселовата клапа - каква му е идеята на него? Идва тънък маркуч от двигателя с топъл антифриз и влиза в дросела. Айде кажете за какво му е на дросела отопление от двигателя?!

Alfoso
17-03-2008, 16:24
Друго питане имам аз - има едно отопление на дроселовата клапа - каква му е идеята на него? Идва тънък маркуч от двигателя с топъл антифриз и влиза в дросела. Айде кажете за какво му е на дросела отопление от двигателя?!
:shock: :gruebel:

dcntd
17-03-2008, 18:58
Друго питане имам аз - има едно отопление на дроселовата клапа - каква му е идеята на него? Идва тънък маркуч от двигателя с топъл антифриз и влиза в дросела. Айде кажете за какво му е на дросела отопление от двигателя?!

И аз много съм се чудил и май никой не знае. Един познат предположи че е за да не се получава конденз върху клапата но това не ми изглежда много логично.
Сега се сещам, навремето на запорожеца имаше една клапа "З(има)/Л(лято)", като в положение зима двигателя смучеше топъл въздух... може би с цел подобряване на смесообразуването или нещо такова. Просто предположение :)

gallena
17-03-2008, 20:26
При температури около 10 градуса и по-големи скорости може да се получи обледеняване в следствие на високата скорост и разреждане на флуида в дифузора и заклинване на дроселовата клапа. Затова има отопление :-)

XaBu4ko
17-03-2008, 23:47
Глей кви работи ...... тва италианците за сичко мислят ве :roll: