View Full Version : колко е макс. допустимата ст-ст за CR?
Става въпрос за атмосферен туинспарков 8 клапанов двигател. Абе по-конкретно за моя двигател иде реч. Понеже съм решил или да го строша или да го направя "по-приятен" за каране (е, за предпочитане е да си остане здрав де), та поразпитах тук-там за мненние от специалисти... Проблема е обаче, че колкото човека попитам, толкова различни мнения получавам и пак не знам къде е истината :(.
Нека всеки, който има разумно и обосновано мнение по въпроса (или достатъчно опит) да го сподели тук!
Благодаря предварително на всички отзовали се колеги! ;)
alexma3x
19-03-2008, 15:45
степента на сгъстяване е прякозависима от дизайна на горивната камера и типа гориво който мислиш да използваш
при нашите качествени бензини трудно можеш да подържаш мотор със степен на сгъстяване над 10:1 без да го счупиш т.е. постоянно ще трябва да сипваш хубав бензин което ми се струва невъзможно в нашите условия...
...така или иначе в момента си карам колата само Shell V-Power Racing 100, колкото и безумно да звучи това.
11:1 до към 11.3:1
сложи по-големия радиатор и маслен радиатор
11:1 до към 11.3:1
сложи по-големия радиатор и маслен радиатор
...за допълнителното охлаждане го имам пред вид, ама ти много ме обезкуражаваш ве... ;)
Аз бях готов дет'са вика - да вървим и да трещим :lol:
Някой случайно да има опит със степен на сгъстяване от рода на 13:1?
:jumping:
аз карам на 11,2-1 ,върви с всякакъв бензин,но степен на згъстяване по голяма от 12-1 не е препоръчителна,тази за която питаш 13-1 ти трябват други бутала и биели евентуално,иначе познавам такива хора които карат на 13-1 ,но само за драг,не и за редовно каране
относно загряването,само помисли за маслен радиатор(или по голям)
става и с 13:1 но не с бензин :wink:
ама там нещата са по-сложни
голямата риба
20-03-2008, 09:31
за ежедневна кола ли става на въпрос
за ежедневна кола ли става на въпрос
По-скоро става въпрос за кола, с която да си джъткам на къси разстояния (100-200км) през уйкендите. За ежедневка смятам да си намеря някое дизелче. Смятам тази да си я оставя за заигравка (ша си зимъм занаят) ;).
Цялата ми идея (някои са запознати с нея) е да си ползвам моите бутала (ф83,4) и да сложа колянов вал и биели от 2,0ТС, които са с ход 90мм вместо сегашните 80мм. Това ще доведе до повишаване степента на сгъстяване до 11,1:1. Следващата стъпка е да шлайфам главата до макс 1мм ( => CR=12,4:1). Друг е въпроса, че не знам дали това е възможно, защото до колкото знам моя двигател е от интерферентен тип (хода на буталото се пресича с хода на клапаните).
Мисля, че ти ("голямата риба) беше правил навремето някакви замервания с пластелин за разстоянието м/у клапана и челото на буталото..?! Ще споделиш ли?
Предварително Благодаря!
аз карам на 11,2-1 ,върви с всякакъв бензин,но степен на згъстяване по голяма от 12-1 не е препоръчителна,тази за която питаш 13-1 ти трябват други бутала и биели евентуално,иначе познавам такива хора които карат на 13-1 ,но само за драг,не и за редовно каране
относно загряването,само помисли за маслен радиатор(или по голям)
Моя модел по принцип върви без маслен радиатор. Та затова ще си взема от една морга маслед радиатор от 2.0ТС - предполагам, че ще е достатъчно?!
:offtopic:
-колата от подписа твоя ли е? Питам, защото мисля че я видях миналата неделя на входа на Димитровград, до една автокъща. Ние бяхме с една черна 155-ца. Това ти ли беше или е бил някой друг?
...е в тая тема само аз си пиша :( Никой ли няма информация за максималните критични нива за CR?
Тогава въпроса ми към специалистите по турбо конверсиите е:
- как определяте с колко да разредите двигателя и след това на какъв надув може да настроете турбината? Предполагам, че има някакви формули за смятане на налягането, което ще се получи в цилиндъра?
Или другия вариант е някой ако знае зависимостта м/у CR и налягането в цилиндъра...
http://www.autocomponenti.com/images/compress.gif
Abizianata
26-03-2008, 00:50
аз искам да направя съштото с моята ама незнам как да го слойа тоя маслен радиатор а за биели и колянов вал имам човек ама де да знам с по куси биели по добре маи незнам ако мойе някои да ми обясни ше го черпа 1 бира :? :? :? :? :? :?
Базирайки се на инфото, дадено ми от j1v, според което, на стандартни бутала и със стандартни настройки, неговата ку4ка може да се кара на *1,1bar boost, при CR8,1:1 от графиката дадена от търтей4о (много благодарности!) се вижда, че ефективната статична степен на сгъстяване е около 12,0:1. При това, стандартно на ку4ката й дават да работи с бензин Н95!
От тук си правя извода, че няма пречки и при мен да модифицирам степента на сгъстяване поне до 12,0:1... или пак нещо ми убягва?
Всъщност, не съм сигурен стандартното ЕКУ на моя автомобил в какви граници може да регулира аванса и качеството на горивната смес. Някой има ли инфо по въпроса?
*1bar~15psi
Гледам темата съвсем изпадна в забвение...
Никой ли няма отговори на поставените въпроси, или хората, които са компетентни, вече не четат постовете в този форум и раздел?
Относно моите намерения - за сега съм се спрял на CR=11,2:1. Тук обаче почват съмненията ми, дали стандартното ЕКУ има нужните карти за да може да управлява коректно процесите на горене в двигателя (предварението на запалването и момента и количеството на впръскване на горивото) или ще трябва да се ремапва?
Има ли някой инфо по въпроса или да карам по метода проба - грешка? :bash:
Ако си решил да правиш нещо, аз имам някой части дето ще са ти от полза :wink: Всмук колектор, кулер, маслен радиатор и тн
Ако си решил да правиш нещо, аз имам някой части дето ще са ти от полза :wink: Всмук колектор, кулер, маслен радиатор и тн
Колега, сигурен ли си, че имаш части точно за колата от подписа ми?
Питам, защото някъде из форума видях, че продаваш части за 156-ца и за GTV.
колега,най трудно е да решиш какво точно да правиш (турбиниране или доразработване на атмосферка)
ако искаш да доработваш атмосферка,трябва: да намериш фазите и лифта на твойте валове,да портваш и полираш портоверте на главата,да напаснеш портовете на смукателният колектор с портовете на главата,да полираш смукателният колектор,нова сметната изпъскателна генерация,чип-съобразен с горните промени,или по добрият но по скъп вариант нова електроника,олекотяване(вал,маховик,биели и прочие)
решавашче примерно това гореписаното те устройва и смяташ да го изпълниш-сваляш мотора ,разглобяваш на основни части и се почва едно мерене смятане докато постигнеш това което си наумил(НИКОГА НЕДЕЙ ДА ПРАВИШ НЕЩО ,ХАУТИЧНО-пример:главата я стържем до макс)
ако нещо не ти е ясно питаш тук там и тогава продължаваш с ъпгрейда
а м-у другото дето си ме видял в д-град-аз бях,то кат мойта нема друга :D
а ако икаш суперчарджър-това е друга бира :D
повишаването на компресията само води до доста символични повишавания в мощността на двигателя. при състезателни двигатели степента на сгъстяване е доста висока, защото там валовете са доста агресивни (всмукателния седи отворен до късно), т.е. реално сместта почва да се сгъстява по-късно в хода на буталото ->компресията не е толкова висока колкото при нормални валове. някъде ако намеря ще пусна таблицата, но по спомен от 10->12 ще качиш около 6%. след това става по-малко. при стандартно всичко 12:1 може да се кара с 98 бензин стига горивната камера да е в прилично състояние и запалването да не е прекалено агресивно. реално, ако си играеш с запалването ще можеш да изкараш същите коне... като цяло само по себе си упражнението не е особено ефективно. степента на сгъстяване винаги върви заедно с валовете и от там идват конете.
това което каза колегата за намаляване на съпротивлението в всмукателните пътища е добра идея. като цяло атмосферния тунинг е доста голяма играчка с резонанси.
малко накъсано, но се надявам, че има нещо полезно
На този етап намеренията ми са:
1. Повишаване степента на сгъстяване до 11,1:1 (чрез промяна хода на буталото от 80->90мм) или до 11,2:1 (чрез промяна на хода 80->90мм+промяна диаметъра на буталото)
- горепосочените мероприятия ще доведат и до повишаване на работния обем на двигателя
2. Портване + полиране на главата + напасване отворите на смукателния колектор към главата
- лошото е, че това действие ще трябва да го правя сам, а нямам много опит... никой от майсторите в града не се наема да си играе с грайндера.
Ако до тук не се счупи нищо и двигателя си работи нормално (не знам стандартното ЕКУ как ще се държи) =>
3. Спортен филтър + чип
4. Направа на нова изпускателна система, съобразена с променените работни характеристики на двигателя.
Всичко, изброено по-горе ще бъде малко разтегнато във времето и ще се осъществява последователно и поетапно. Осъзнавам, че крайния ефект ще е неповече от 150к.с., но трябва да си начеша крастата просто ;)
Вместо да набиваш ужасно много пари..Продай си колцата добави 1000лв. и си купи 2.0 150коня-която ще става и за ежедневка :P Иначе ми се струва че ще набиеш 2000++лв. + и ще имаш кола, която пак за нищо няма да става...
Другия вариант е да си купиш евтина 2.0 без екстри като ще е само за гонки...ЗА 2000лв-2500лв. има..Като продадеш твоята даже ще ти останат пари за такава.
Да и да се почне всичко пак от 1-ви клас - `а`е мерси - без мен. Тъкмо, почти, изчезна нуждата от ремонти (които няма как да не излизат за 15+ год. кола) и даже може да се инвестира в някоя и друга шукария и да я подаря на някой, който следващите 2-3-5 години само ще сменява масло и носачи (те на нашите толкова в БГ не могат да изкарат май), а аз през това време да работя за стягането на поредната. Така си ми е ок. Предполагам, че и Z:)М е стигнал до същото заключение :D.
БТВ Не знам колко ми е степента на сгъстяване, но знам, че като ми шлайфаха главата - и изпускателните (ако не се лъжа) клапани отнесоха малко бонус шлайфане. Проблеми нямам 16-17 хил. км вече. Колата принципно се кара спокойно - с временни проблясъци на "рацерство" (тогава си е на мах ръчкането).
Напълно подкрепям мнението на TRENDI.
Мисля, че достатъчно пари съм налял в тази кола за да мога съвсем уверено да седна зад вола на й и да потегля на път. Достатъчно време сме били с нея заедно, та да съм спокоен, че не би могла да ме изненада (е, известен риск винаги си има де ;) ), а и изпитвам някакъв сантимент вече към нея.
Винаги мога да продам тази и да си купя друга, с по-мощен двигател, но както колегата каза - не бих желал да се вкарвам пак в същия филм. А и ако от този проект излезе нещо (дай Боже да е сполучливо), за мен ще си остане удовлетворението, че нещо съм направил сам. Те тази тръпка не може да се купи само с пари ;)
Или с др. думи - увеличаването на мощността не е самоцелна. Просто си чешем крастата :)
chenkette
16-04-2008, 22:14
По добре си вземи един мотор 2.0 8V ТS ,поне базата ти ще е 143 к.с (толкова колкото евентуално би постигнал с твоя мотор) Като искаш да я сгъстиш може да си намериш и бутала от Фиат 2.0 двувалка ,Темпра ,Типо, Ритмо и т.н все са еднакви. Челото им е с около 3мм по-високо от Алфовите. А това със замяната на коляновия вал , тези 10мм ти идват адски много. Първо доколкото се сещам разтоянието от челото на буталото до пъвия компресионен сегмент е около 10мм ,ако не и по-малко,което ще рече че при горна мъртва точка сегмента ще стига до ръба на ризата. Също и камерата на главата няма да ти позволи да вкараш тези 10мм в нея, ще трябва да скосяваш челата доста.
А това със замяната на коляновия вал , тези 10мм ти идват адски много. Първо доколкото се сещам разтоянието от челото на буталото до пъвия компресионен сегмент е около 10мм ,ако не и по-малко,което ще рече че при горна мъртва точка сегмента ще стига до ръба на ризата. Също и камерата на главата няма да ти позволи да вкараш тези 10мм в нея, ще трябва да скосяваш челата доста.
...намерил съм си по-къси биели, така, че буталото да не си блъсне челото в главата при положение в г.м.т. ;)
За сега ще се спра на CR 11,2:1 и ще видя до какво ще доведе това. Ако всичко е ОК, за в бъдеще ще мислим за още сгъстяване + някакви по-отворени разпределителни валове.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.