View Full Version : Тунинг на Fiat Punto GT почна се
какво ще подобри алуминиевия радиатор ???? на практика
защото тези са медни , а до колкото съм запознат алуминия е с по ниска степен на топлоотдаване от медния
освен да го направят по дебел и с повече писти от отвътре , май това е начина
ще го мерна и ще пиша
Меден ?! Доста ще е безценен ако е такъв! ;) Да не би да е месингов?
Не.Меден е,аз не съм чувал за месингов?????
На много италианки е меден,дори и на мойта.
WhitePower
15-06-2010, 23:30
бе на 80 % от колите май са медни дори и на ладата беше беден и съм го запоявал
бе на 80 % от колите май са медни дори и на ладата беше меден и съм го запоявал
Москвичовите и жигулските са месингови, не медни
mimouzunov
16-06-2010, 00:50
Москвичовите и жигулските са месингови, не медни
Сигурен ли си на 100%!?
WhitePower
16-06-2010, 10:42
че менсиговите запояват ли се с поялник
Меден или сребърен припой, зависи мед или месинг ще вариш :) И се заварява с оксижен :)
WhitePower
16-06-2010, 13:52
Меден или сребърен припой, зависи мед или месинг ще вариш :) И се заварява с оксижен :)
радиатора на ладата си го запоих с поялник 100В с тинол
а сега кажи какъв ми е радиатора
както и да е тамат беше с какво са по добри алюмина от бакъра
Медта има по добра топлопроводимост, двойно повече от алуминия. Но пък алуминия по добре "отдава" топлината.
Те затова май интеркулерите са алуминиеви ....
И радиатора на климатика,но там няма как да го споиш с поялник и тинол,защото налягането е "малко" по-голямо от водния радиатор...
Медта има по добра топлопроводимост, двойно повече от алуминия. Но пък алуминия по добре "отдава" топлината.
Те затова май интеркулерите са алуминиеви ....
Не точно, тук се гледа кое е по-евтино. Цената на алуминия е почти 2 пъти по-ниска от тази на медта.
Топлопроводността е свързана тясно с "отдаването" на топлина. Тоест имаме един, но съвкупен процес:
топлопреминаване = топлопредаване(конвекция=отнемане на топлината с обтичане) + топлопроводност(кондукция - тук играе роля ламбдата на материала) + топлопредаване(пак конвекция, но от вътрешната страна на кулера)
Извода е - медта е с ламбда 380 W/m*K, а алуминия с 230 W/m*K. Тоест, медта е 1,65 пъти по-подходяща и 3-4 пъти по-скъпа. Забравих и относителната плътност, медния кулер ще е 3-4 пъти по-тежък :)
detelazurno
16-06-2010, 17:27
какво ще подобри алуминиевия радиатор ???? на практика
защото тези са медни , а до колкото съм запознат алуминия е с по ниска степен на топлоотдаване от медния
освен да го направят по дебел и с повече писти от отвътре , май това е начина
ще го мерна и ще пиша
Не точно, тук се гледа кое е по-евтино. Цената на алуминия е почти 2 пъти по-ниска от тази на медта.
Топлопроводността е свързана тясно с "отдаването" на топлина. Тоест имаме един, но съвкупен процес:
топлопреминаване = топлопредаване(конвекция=отнемане на топлината с обтичане) + топлопроводност(кондукция - тук играе роля ламбдата на материала) + топлопредаване(пак конвекция, но от вътрешната страна на кулера)
Извода е - медта е с ламбда 380 W/m*K, а алуминия с 230 W/m*K. Тоест, медта е 1,65 пъти по-подходяща и 3-4 пъти по-скъпа. Забравих и относителната плътност, медния кулер ще е 3-4 пъти по-тежък :)
Е Ники, братче, ти така им го обясни, че ако не се бях занимавал с тия неща никога щях да гледам като теле в железница. А сега им обясни какво е ламбда и защо мерната и единица е ват на метър за келвин :)
Най-общо казано медта по-лесно приема топлината, а алуминия по-лесно я отдава.
Аз казвам, че в случая алуминиевия радиатор ще има по-голяма ефективност. При медния създаваш една среда, която ще погълне общата температура по-добре, но заради по-лошото и топлоотдаване ще вдигне средната температура. Докато алуминия се охлажда с много по-голяма скорост и като прибавиш факта, че е непрекъснато обдухван от насрещния въздух то самото тяло ще има по-ниска средна температура за много по-дълъг период от време (да не говорим, че за целите за които ще се използва в случая фактора време е пренебрежим). А за топлоотдаването да задържиш охлаждащия елемент с по-ниска темепратура е много важно.
Накратко казано в случая са важни средните стойности на температурата. Максималните пикове и падове не играят.
...Най-общо казано медта по-лесно приема топлината, а алуминия по-лесно я отдава...Тук не съм съгласен, коефициента на топлопреминаване се повишава с нарастването на коефициента на топлопроводност (ламбда). Няма как при еднакви условия алуминиева тръба, стена и т.н.т. да пренесе повече топлина от медна такава.
Подкрепям писаното по-горе, че предимството на алуминиевите радиатори е, че са по-евтини и леки.
Истината е в плътността, просто при меда има акумулация (натрупване на топлина), а при алуминия не, тоест на медта и трябва неземна конвекция(обдухване и отнемане на топлина). И на последно място- тежестта. Алуминиев кулер може да го оребриш много сериозно = огромна площ за топлопредаване, но запазваш сравнително малкото тегло и себестойност, за сметка на по-малка ефективност. Тук което не можеш с коефициент ламбда да дигнеш, дигаш го с площ - голям и лек кулер :)
Само ,че забравяте няколко факта,и те са,че обикновенният радиатор,в случая медния,е с пластмасови казанчета(изолатор),много по тънка пита(по малка площ) и на къстъм радиаторите,посоката на движение на охладителната течност е променена.
При турбо колите не проблема какъв е радиатора,а каква е ефективноста му .Там имаме и затруднено обдухване заради челните интеркулери,повишено топлоотдаване ,заради завишената мощност.
Смятам занаете какво става когато пред водният радиатор има примерно 700/180/65мм кулер и той е загрят ,примерно на 40 градуса.
Има и други допълнителни опции за подобряване на топлообмена,един от тях е намаляване диаметъра на шайбата на водната помпа,за по бърза циркулация на охлаждащата течност.
Но най лесния е като се подмени водният радиатор с къстъм изцяло от алуминий и по дебела пита.
WhitePower
17-06-2010, 03:32
добре де но не се ли оеднаквяват нещата
ако медта е 1.68 пъти има по добро топлоотдаване . значи като цяло алуминиевия трябва да е поне с 2-3 пъти по добре направен да топлоотдава от медния за да има видим ефект
п.с занимавам се с комютри , на всички китайчета радиаторите са им от алуминии само на по скъпичките слагат медни . Защо ли ?
малко се кантарят нещата ,
спомням си едно веме човек който се занимаваше с климатични инсталации и поръчахме да ни направи кулер по поръчка и човека ни пита медел или алюмин
като ни обясни че медния е по добър но ще ни излезе по скъпо , явно човека знаеше много добре какво прави , защото изчисляваше кулери далече по голями и по сложни от автомобилните
неговите кулери бяха нещо от сорта 2м на 3 метра и ...
За медта имаш нужда от сериозни вентилатори или обдухване, за да отнемеш топлината бързо, тоест скъпо и ефективно. А алуминиевия може да го направиш по-голям или по-оребрен, но ще е евтин. Медта има нужда от повече време да отдаде топлината си, заради акумулационните си свойства (висока плътност). Ако кулера е открит и се обтича от въздуха безпроблемно в идеален случай, тогава си за меден, но ти гониш и време - искаш бързо охлаждане, а си ограничен от пространство под капака. Това свойство го има алуминия - да не акумулира и бързо да отдава топлина. Просто ефективността може да я компенсираш с повече ламелки(площ) при тях. Това се използва и за обикновените алуминиеви радиатори за бита - евтини, леки и яко оребрени, с цел постигане по-голяма повърхност и от там мощност. Или както се казва - което не става с качество, става с количество :)
detelazurno
17-06-2010, 16:01
Тук не съм съгласен, коефициента на топлопреминаване се повишава с нарастването на коефициента на топлопроводност (ламбда). Няма как при еднакви условия алуминиева тръба, стена и т.н.т. да пренесе повече топлина от медна такава.
Подкрепям писаното по-горе, че предимството на алуминиевите радиатори е, че са по-евтини и леки.
Съгласен съм и няма как да не съм при положение, че това е самата истина. Ама нали знаеш, че тука винаги има едно "но". Е в случая то е, че в конкретния случай алуминия има необходимите качества да създаде среда с по-ниска средна темепература. С Pastora общо взето се повтаряме в последните 2-3 поста и все това казваме - медта акумулира топлината, а това е враг на отдаването й (забавя топлоотдаването). Това авоматически без никакви изчисления ти подсказва, че средната температура ще се завиши. За охлаждане на меден радиатор ще имаш нужда от голям дебит свеж въздух, който просто няма как да го докараш само с насрещния вятър. Pastora e споменал и плътността. Обърни внимание и на това защото там се крие истината. Та, ето защо продължавам да твърдя, че един сходен по размери, но малко по рестриктивен спрямо обухващата го въздушна струя, алуминиев кулер ще има по-голяма ефективност от многократно по-тежкия и скъп меден кулер.
добре де но не се ли оеднаквяват нещата
ако медта е 1.68 пъти има по добро топлоотдаване . значи като цяло алуминиевия трябва да е поне с 2-3 пъти по добре направен да топлоотдава от медния за да има видим ефект
п.с занимавам се с комютри , на всички китайчета радиаторите са им от алуминии само на по скъпичките слагат медни . Защо ли ?
малко се кантарят нещата ,
спомням си едно веме човек който се занимаваше с климатични инсталации и поръчахме да ни направи кулер по поръчка и човека ни пита медел или алюмин
като ни обясни че медния е по добър но ще ни излезе по скъпо , явно човека знаеше много добре какво прави , защото изчисляваше кулери далече по голями и по сложни от автомобилните
неговите кулери бяха нещо от сорта 2м на 3 метра и ...
Първо, при алуминия можеш да си позволиш много повече волности - размери, брой ламели, различни конструктивни своеволия поради лесното му обработване....
Второ, компютрите не ги гледай. При тях играе фактора време, който по-горе го изключихме в конкретния случай. Защо? Защото комютъра работи часове наред и там имаш едно почти непрекъснато повишаване на температурата. Задръжки на температурата са според натоварването и дори те след часове работа се повишават с няколко градуса. Ето защо там се гони повече самото топлоотнемане от процесора да речем. Това е качество, което ни дава медта. И тук вече идва най-голямата разлика. Охлаждането е активно! Да не говорим, че при компютрите въздушния дебит се определя спрямо натоварването, а ако е на вода или още по-екстремни охалждания тогава вече нещата седят по съвсем различен начин.
Трето....твоя човек с климатиците добре е слагал медни радиатори, но тук разликата е пак като при компютрите - активно охлаждане!
За мен в конкретния случай на пасивно охлаждане при наличие на естествен въздушен поток най-ефективен продължава да бъде алуминия.
WhitePower
17-06-2010, 16:32
не разбрах много много
но смятам да мушна два броя спалл и да видя дали има ефект
Съгласен съм и няма как да не съм при положение, че това е самата истина. Ама нали знаеш, че тука винаги има едно "но". Е в случая то е, че в конкретния случай алуминия има необходимите качества да създаде среда с по-ниска средна темепература. С Pastora общо взето се повтаряме в последните 2-3 поста и все това казваме - медта акумулира топлината, а това е враг на отдаването й (забавя топлоотдаването). Това авоматически без никакви изчисления ти подсказва, че средната температура ще се завиши. За охлаждане на меден радиатор ще имаш нужда от голям дебит свеж въздух, който просто няма как да го докараш само с насрещния вятър. Pastora e споменал и плътността. Обърни внимание и на това защото там се крие истината. Та, ето защо продължавам да твърдя, че един сходен по размери, но малко по рестриктивен спрямо обухващата го въздушна струя, алуминиев кулер ще има по-голяма ефективност от многократно по-тежкия и скъп меден кулер.Доста извън темата отиваме, но не съм съвсем съгласен. Това, което казваш е вярно само за определен преходен режим на работа на топлообменника.
Акумулирането на топлина от материала на радиатора оказва влияние само при промяна на режима на работа на топлообменника. Казваш, че “медта акумулира топлината, а това е враг на отдаването й” аз ще добавя - следователно и приятел на приемането й!
Пример: Ако в радиатор рязко се повиши температурата на входа, средната температура (до установяването на стационарен режим) на изхода ще е по-ниска при радиатор, на който материала му акумулира повече топлина (по-голям топлинен капацитет). Това лесно се доказва математически.
Физиците ! :machinegunner: Не разбрахме какво ще се слага сега на Пунтото? Ще се поръчва или ще се мисли поръчково?
Абе,Батките,и двамата сте прави ,НО тука изпускате тънката нишка,а тя е ,че тука се говори за температурен дисбаланс от 20-30 градуса .
Тук нещата стоят по коренно различен начин защото имаш зададена температура примерно 80 градуса,термостат който по принцип нормалната му работа е пулсация,но когато радиатора не успее да се охлади до такава степен ,че на следващата пулсация на термостата да намали температурта на двигателя и да накара термостата да затвори отново(това е дисбаланс от 10 градуса).
Тогава радиатора се загрява прогресивно и какво правим тогава,включваме перки, а какво става ако и перките не свалят температурата на радиатора до положние в което термостата да затвори??
Добри теоретици сте ,но на практика има фактори които не приемате ,че оказват влияние,а всъщност имат голямо знаение.
WhitePower
18-06-2010, 10:45
демек 2 вместо една перка и то от по бързооборотните и по спортните може би ще решат проблема , + един температурен датчик който да ги пуска малко по рано
http://www.spalusa.com/IMAGES_PRODUCT/30102056_XL.JPG
detelazurno
18-06-2010, 11:29
Доста извън темата отиваме, но не съм съвсем съгласен. Това, което казваш е вярно само за определен преходен режим на работа на топлообменника.
Акумулирането на топлина от материала на радиатора оказва влияние само при промяна на режима на работа на топлообменника. Казваш, че “медта акумулира топлината, а това е враг на отдаването й” аз ще добавя - следователно и приятел на приемането й!
Пример: Ако в радиатор рязко се повиши температурата на входа, средната температура (до установяването на стационарен режим) на изхода ще е по-ниска при радиатор, на който материала му акумулира повече топлина (по-голям топлинен капацитет). Това лесно се доказва математически.
Защо да сме извън темата. Според мен водим много добра и обоснована дискусия, а такива "спорове" са винаги приятни и полезни ;)
Съгласен съм. Но не забравяй, че при движението си флуидите се охлаждат. Следователно премеинавайки през радиатора, който се явява среда с по-ниска температура ще се установи топлообмен който в никакъв случай няма да е по-лош от материал, който ще отнеме топлината но за сметка на това ще я задържи по-дълго време. Плюс това може да се играе със сечението на входа/изхода с цел повишаване на налягането и съответно по-добър контакт на флуида с материала (мед или алуминий в случая). Може да се играе с рестриктивността на радиатора с цел промяна на скоростта на движение на флудиа през радиатора. Може да се играе с дебелината на стените. Може с доста неща да се играе, които да изравнят силите между двата материала.
Общо взето съм напълно съгласен с това доводите ти, но за мен най-големия плюс на алуминия в случая е, че се охлажда с голяма скорост. В крайна сметка един добре изчислен за капацитета на този двигател кулер ще си върши необходимата работа нзависимо дали е от мед или алуминий. Тук вече се намесват и факторите цена и тегло, които определено накланят везните към алуминия.
Абе,Батките,и двамата сте прави ,НО тука изпускате тънката нишка,а тя е ,че тука се говори за температурен дисбаланс от 20-30 градуса .
Тук нещата стоят по коренно различен начин защото имаш зададена температура примерно 80 градуса,термостат който по принцип нормалната му работа е пулсация,но когато радиатора не успее да се охлади до такава степен ,че на следващата пулсация на термостата да намали температурта на двигателя и да накара термостата да затвори отново(това е дисбаланс от 10 градуса).
Тогава радиатора се загрява прогресивно и какво правим тогава,включваме перки, а какво става ако и перките не свалят температурата на радиатора до положние в което термостата да затвори??
Добри теоретици сте ,но на практика има фактори които не приемате ,че оказват влияние,а всъщност имат голямо знаение.
Е чакай малко. Ти тука вече ни взе за мезе. Условието ти е малко от типа на "скачате с парашут ама той не се отваря, не се отваря и резервния какво правите?". Еми отговора е размазваме се.
Система в която един от елементите не работи просто не е ефективна и това е. Нали затова обясняваме, че тия неща трябва да се пресметнат правилно. А повярвяй ми ако трябва да обосновем абсолютно всичко теоретично и да го пресметнем поста само на един потребител ще излезне сумати страници. Тук отворихме тема конкретно за радиатора и то за самия материал, а не за цялата система по охлаждането.
WhitePower
21-06-2010, 14:04
Последния тунинг на Колата
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC01310.jpg
ludkanar
23-06-2010, 18:55
Последния тунинг на Колата
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC01310.jpg
Евала,маниашка е
WhitePower
02-11-2010, 14:46
ето че и интериорния тунинг започна , първо с смяна на седалките после с претапициране на корите ( и таблото може би )
очакваме инсталация
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/2010%20Punto%20gt/DSC00017.jpg
WhitePower
04-11-2010, 14:01
ето че и инсталацията започна
мамата си е ебало нищо не пасва , но не знаех че ще е такъв чанч .Цялата кола е в болчита и гайки и всичко е разглобено до тенекия, изкурубих и седалките , връщане на зад няма
едната вече е сложена , довечера ( тази нощ) и шоферската ще монтирам
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/2010%20Punto%20gt/DSC00024.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/2010%20Punto%20gt/DSC00023.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/2010%20Punto%20gt/DSC00022.jpg
WhitePower
05-11-2010, 10:33
ето я и с инсталирано седаки , продължаваме с корите на вратите и д.р
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/2010%20Punto%20gt/DSC00028.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/2010%20Punto%20gt/DSC00027.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/2010%20Punto%20gt/DSC00026.jpg
много добре се е получило.... Браво
П.П. колко пара тия седла( може и на лично)
Мноо фешън е станал пунтака ама Орлине на мен ли ми се струва или тия седалки стоят по-високо от старите?
Мноо фешън е станал пунтака ама Орлине на мен ли ми се струва или тия седалки стоят по-високо от старите?
И на мен ми се вижда като да са по-високо вдигнати.
Иначе добре върви проекта :clap: :-) очакваме и другите новости по интериора...
WhitePower
07-11-2010, 18:18
само дясната е по вискока с 2 см иначе лявата се сваля и се вдига с оригиналния механизъм и си е като преди
иначе визуално наситина изглеждат по високи защото са по дълги от оригиналните ( по дълга е облегалката ) но са страшно удобни , но пък са по твърди от оригиналните , наподобяват на седалките на алфата
иначе да целта е да стане шоурумкар и след това ще се продава , като ми омръзне, за да се захвана с друг проект , но това е в много далечно бъдеще като план
все още има какво да се прави по колата и за това ми е интересна
браво станало е екстра;) тя женската седалка треее да е по висока...
А отзад как ще се влиза ?
Тъй като не виждам механизъма за бутането на облегалката напред.
Иначе колата е станала 1 път.Поздравления! :big_beer:
А отзад как ще се влиза ?
Тъй като не виждам механизъма за бутането на облегалката напред.
Иначе колата е станала 1 път.Поздравления! :big_beer:
На бегачка защо са и задни седалки ;-)
WhitePower
07-11-2010, 22:28
А отзад как ще се влиза ?
Тъй като не виждам механизъма за бутането на облегалката напред.
Иначе колата е станала 1 път.Поздравления! :big_beer:
ми няма да се влиза ;) не щото не може ,а щото няма седалки ;)
иначе механизма вече не е на облегалката ,а на едно лостче до колана ,а и седалките си имат механизъм за облегалката , така че като го дръпеш облегалката си се премесва сама в максимално прендо състояние
Разбирам,благодаря за разяснението :)
WhitePower
11-11-2010, 10:10
Тази вечер на 202-ра имаше някакво замерване с I-phone
И резултата беше 167 коня , 14.7 за 400м и 6.8 от 0-100
колко е достоверно незнам но това бяха резултатите .
е кажи нещо повече, де! Тоя Ай-фон къв двигател е, нещо правено ли му е, кубатура, турбо.....кой би? Има ли клипче?
Дай малко по-сериозно :metal:
WhitePower
11-11-2010, 11:06
те ти инфо ;)
Apple iPhone 3G модел преди 2 години , не е мой на на едно момче беше дошло , някакъв софтуер вътре в него и мери с акселерометара сложен на таблото на пунтото
и тва показа с момчето дето е 90 кила и пълен резервоар с гориво
detelazurno
11-11-2010, 11:26
те ти инфо ;)
Apple iPhone 3G модел преди 2 години , не е мой на на едно момче беше дошло , някакъв софтуер вътре в него и мери с акселерометара сложен на таблото на пунтото
и тва показа с момчето дето е 90 кила и пълен резервоар с гориво
А дали го закрепихте добре, че за да са достоверни данните, не трябва да мърда телефона? В противен случай всяко мърдане и трептене дава отклонеие.
WhitePower
11-11-2010, 11:50
е да го закрепиш колко да го закрепиш ;)
държеше го там момчето за таблото бе добре е ;) аз съм доволен ;) цели 160 коня имам
Споко на мен по същия начин ми показваше някви 125 на колелата и подобни времена :D
Трябва си калибриране и здрава основа!
WhitePower
11-11-2010, 22:03
аз не съм притеснен
така поне мога да се бягам с ТС татаи да ме подценяват ;)
:roll2: :P
Удобни ли са ти седалките?
Васил Петров
12-11-2010, 00:21
:roll2: :P
Удобни ли са ти седалките?
Ако тоя I-phone 3,ако е точен значи мойта е 200кс. Лично аз му нямям му вяра.Пунтото повече върви от 199кс.
WhitePower
12-11-2010, 09:51
:roll2: :P
Удобни ли са ти седалките?
зависи колко кила си , трябва да се седне
в началото ми бяха не удобни защото на пунтото са супер меки , после им свикнах и сега на алфата ми се струват неудобни
но са теснички
не са да големи "задници"
добре де, добре - разбрах! Няма да се возя! :moon:
WhitePower
12-11-2010, 15:00
добре де, добре - разбрах! Няма да се возя! :moon:
ти кажи че искаш , за возене няма проблеми , въпроса е дали ще ти е удобна сеадлката или ще те убива
( само под секрет да ти кажа че е направена да лови ученички )
ти кажи че искаш , за возене няма проблеми , въпроса е дали ще ти е удобна сеадлката или ще те убива
( само под секрет да ти кажа че е направена да лови ученички )
Изобщо не се бях сетил! леле, леле жена ти ако те чуе!!!
WhitePower
13-11-2010, 22:34
имам в предвид че е за малки задни части ;))))
а жената знае че съм безопасна игла
WhitePower
27-01-2011, 21:44
:baby_bringin:гълъбът си беше загубил една лагерница GT2854R и реших да не му я връщам и мисля на едно ГТ да я сложа и да видим какво ще излезе
снимки при по приятно време като се почне смяната
Браво,значи напролет наистина се очертава интересно ;)
WhitePower
27-01-2011, 22:41
Ми ще видим , то е ясно че паур ще има ,другото ме притеснява :) как да я накараме на стъпи на пътя
Васил Петров
27-01-2011, 22:45
Ми ще видим , то е ясно че паур ще има ,другото ме притеснява :) как да я накараме на стъпи на пътя
Ми ще ме возиш като чувалче цимент до теб :) :cheers:
Gosheto30v6
27-01-2011, 23:50
Ми ще видим , то е ясно че паур ще има ,другото ме притеснява :) как да я накараме на стъпи на пътя Ми с един добьр шпер предполагам ше трябва да даде все няква разлика:go:
WhitePower
28-01-2011, 10:28
Ми с един добьр шпер предполагам ше трябва да даде все няква разлика:go:
това псоледното е скъпо - 2000 левчета ги мернах че струват
WhitePower
03-04-2011, 00:48
ето го и първото по добро замерване но както се вижда старта е адски зле
без гуми толкова
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/puntob.jpg
DJ_STIVAN
04-04-2011, 10:09
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=58825
Тея гуми няма ли да ти свършат работа... мисля че са на далавера?
WhitePower
04-04-2011, 12:43
трябва да е нещо семи слик
badmadafaka
04-04-2011, 14:54
Ми те тия са максимално близо до семи сликове... :drool:
WhitePower
04-04-2011, 16:19
Ми те тия са максимално близо до семи сликове... :drool:
за сега почивка , няма финанси и за това ще си доизносваме пластмасите
все пак времената не са всичко и не търся победа на всяка цена
DJ_STIVAN
04-04-2011, 18:47
за сега почивка , няма финанси и за това ще си доизносваме пластмасите
все пак времената не са всичко и не търся победа на всяка цена
Така е, ама такава далавера едва ли ще изкочи скоро... що ли небяха моя размер.....
WhitePower
04-04-2011, 23:25
може да е далавера ама тука са пак толкова
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=88796105.153.13465&typ=R-135586&ranzahl=4&Breite=195&Quer=50&Felge=15&Speed=V&weiter=60&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=153&sowigan=So
тази година почивка , догодина ако имам финанси ще се семи сликове на йокохама адван ад08
WhitePower
09-05-2011, 15:11
Вчера след малко надуване на колата че ме удари скуката напоследък се появи голям проблем
от 0-100 за 2-3 секунди ги вдига ;)по километраж
и пилежа на гуми е до 140 и след това на 4 предавка започва да се доускорява и не буксува толкова
май ще трябват семи сликове :no:
колата утра-мега ненормална и на моменти ме плаши да я карам
Jivko7777
09-05-2011, 15:27
Вчера след малко надуване на колата че ме удари скуката напоследък се появи голям проблем
от 0-100 за 2-3 секунди ги вдига ;)по километраж
и пилежа на гуми е до 140 и след това на 4 предавка започва да се доускорява и не буксува толкова
май ще трябват семи сликове :no:
колата утра-мега ненормална и на моменти ме плаши да я карам
Е похвали се де, нещо турбината сменял ли си я, че нали предната загина, на колко караш, не бъди скромен :)
badmadafaka
09-05-2011, 15:29
Аз днес сутринта ако не съм се объркал, че е твоята, гледах някакви тръби излизат от предната броня, бе почва на квазимодо и тя да прилича лека-полека, верно кажи какви ъпгрейди си набил :jason2:
Вчера след малко надуване на колата че ме удари скуката напоследък се появи голям проблем
от 0-100 за 2-3 секунди ги вдига ;)по километраж
и пилежа на гуми е до 140 и след това на 4 предавка започва да се доускорява и не буксува толкова
май ще трябват семи сликове :no:
колата утра-мега ненормална и на моменти ме плаши да я карам
Мдаа на 1.8 бара идва паура както трябва явно - умната ей ;)
WhitePower
10-05-2011, 12:16
Мдаа на 1.8 бара идва паура както трябва явно - умната ей ;)
Не на 1.6 е ;)
незнам ще мина да погледнем , не може да държи права линия като и се дава гас , чувствам че е като блондинка ;)
ми паркирах я в гаважа и май ще намалявам на 1.4 пак
не ми се умива млад
WhitePower
10-05-2011, 14:02
888 :grandpa:
прекалено скъпо за мене
прекалено скъпо за мене
Е, нещо втора цедка може да потърсиш :static:
WhitePower
10-05-2011, 20:45
Е, нещо втора цедка може да потърсиш :static:
надали , предпочитам нещо ново
да не стане да сменяш кутии през ден само
WhitePower
11-05-2011, 15:02
да не стане да сменяш кутии през ден само
или кутия или карета или съединителя е следващото дето ще излети ;))
Шпера е инсталиран
http://medias.forum-auto.com/uploads/200407/zappee_1089231302_parada11.jpg
WhitePower
14-05-2011, 11:24
а ето и резултата от шпера
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/orlin.jpg
DJ_STIVAN
16-05-2011, 16:01
Супер, 2 стотни от едни гуми.... остава да кажеш и как е сцеплението сега в сравнение с Максиса?
Супер, 2 стотни от едни гуми.... остава да кажеш и как е сцеплението сега в сравнение с Максиса?
Абе той ако пак се измери ще падне под 14 със сигурност, научи се да я кара яко и на старта е като турпила :evil:
WhitePower
16-05-2011, 23:06
а и гумите си имат значение ;)) иначе евала на добри че обади как да се правят нещата
WhitePower
28-06-2011, 00:38
Нека силата мине в тъмната страна
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=99&t=210591
Това пък защо, бе друже? Какво не й харесваш?
WhitePower
28-06-2011, 10:16
Това пък защо, бе друже? Какво не й харесваш?
А някой да е казал че не я харесвам ???
Аз за по малко от 10000 няма да я дам , от което се виджа колко я обичам
Имам раздвоение на личността и чесно казано мисля да минавам в скандинавския клуб 400++ коне , който пак сам трабва да си ги охраня
ти си знаеш, но точно това си мислих на драг дея - няма по абсурдно изглеждаща кола за тунинг от СААБ. Ако е някой от по-новите 95 или 93 аеро да, ама ......
WhitePower
28-06-2011, 12:03
ти си знаеш, но точно това си мислих на драг дея - няма по абсурдно изглеждаща кола за тунинг от СААБ. Ако е някой от по-новите 95 или 93 аеро да, ама ......
ще видим , още нищо не се знае , пунтото си е при мене и си е моето бебе , сега започва и проекта с салона и алкантарата :)
WhitePower
28-06-2011, 22:11
нещо ми се върти в главата , корите на бъдат алкантара + карбон
пластмасата да е карбон , а платът да е алкантара
под карбон визираш фолио или истински карбон?
WhitePower
29-06-2011, 11:11
под карбон визираш фолио или истински карбон?
е истински в купето вътре няма как да ми направят корите на вратите
е истински в купето вътре няма как да ми направят корите на вратите
има, имааааааа :)
при добро желание и малко повече кинтаж може да ти изработят всякакъв детайл. Другото е да си поръчаш от нетя карбонови платна и специална смола и да си направиш корите сам с истински каброн. На един познат така направихме задния дифузер на БМВ-то.
WhitePower
29-06-2011, 12:11
има, имааааааа :)
при добро желание и малко повече кинтаж може да ти изработят всякакъв детайл. Другото е да си поръчаш от нетя карбонови платна и специална смола и да си направиш корите сам с истински каброн. На един познат така направихме задния дифузер на БМВ-то.
ще поразгледам но ще е малко трудно , смисъл няма как да се направят дръжките на вратите и висчки извивки
WhitePower
29-06-2011, 16:16
другия замисъл е таблото да пунтото да се пръсне черничко с структура за брони , хем да е мат хем черно
Аз пръсках разни пластмаси по интериора на Алфата и стана много добре,спрея е 400 мл. в Бриколаж за 13 лв.
Препоръчвам го :)
WhitePower
30-06-2011, 11:35
Аз пръсках разни пластмаси по интериора на Алфата и стана много добре,спрея е 400 мл. в Бриколаж за 13 лв.
Препоръчвам го :)
Оуу тука не става дума за спрей а за устойчива на надраскване материя
аматиорски неща не харесвам , предпочитам или да не го правя или да стане като хората ,за да не ме дразни след това
а това си е цяло табло
WhitePower
13-10-2011, 23:05
ето и още мъничко по спирачките
ЕБЦ гриин накладки за бегачката
WhitePower
11-11-2011, 19:42
проба за дино :)
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/puntoDino.jpg
Какво ще рече "проба за дино"??
Качва ли я или не???
Качи я ама диното не я искаше :D
Jivko7777
11-11-2011, 20:25
Качи я ама диното не я искаше :D
Това е от свръх мощност :bounce8: :)
WhitePower
11-11-2011, 20:28
аа пунтото беше при Дино , ама не иска да бъде премерено , то толкова малко коне не може да мери ;)
Пунто и Дино заедно ;)
за спомен на форума ;) щото надали ще се повтори някога пак ;)
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/P1040232.jpg
WhitePower
15-11-2011, 17:41
И малко видео от диното
http://www.youtube.com/watch?v=1SESymzSles
WhitePower
22-02-2012, 11:55
Зимата не спим а работиме по стайлинга
уредите са инсталирани , плазментото табло и то ,
ето видео малко кофти се вижда ама с телефона толкова на живо са много по хубави
http://s202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/?action=view¤t=MOV00399.mp4
и малко снимки
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC00289.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC00290.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC00288.jpg
WhitePower
09-06-2012, 16:56
а ето и времената от измервателната техника на Кондофрей драг челиндж
13.846
14.061
13.987
14.324
за състезанието колата се изискваше напълно обурудвана с седалкии всичко
температурата на околната среда около 30 35 градуса ;):on_da_beach:
Jivko7777
09-06-2012, 17:06
а ето и времената от измервателната техника на Кондофрей драг челиндж
13.846
14.061
13.987
14.324
за състезанието колата се изискваше напълно обурудвана с седалкии всичко
температурата на околната среда около 30 35 градуса ;):on_da_beach:
ми супер си бе! Браво, клипове нещо да видим как е обстановката?
WhitePower
10-06-2012, 00:57
http://www.youtube.com/watch?v=rT4usnXvn7A&feature=plcp
едно видео
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/drag4.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/drag3.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/drag2.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/drag1.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/drag5.jpg
WhitePower
10-06-2012, 01:28
http://www.youtube.com/watch?v=4LPtFCz1iMY&feature=youtu.be
старт ама камерата от жегата малко се бъргна
то аз се бъгнах камло ли техниката
WhitePower
11-06-2012, 11:30
http://www.youtube.com/watch?v=GyGwTybr8MA&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=8YS0IwWTduo&feature=youtu.be
още видео
WhitePower
20-06-2012, 23:29
и понеже продължаваме с проекта ето и малко екстри
реших след 4 години да си монтирам спойлера , ама понеже не ме кефят лампичките и подмених вътрешността с диодна матрица
между другото бояджията е страшен
за пръв път да ми хареса как е боядисано всичко
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC004251.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC004261.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC004271.jpg
WhitePower
21-06-2012, 23:07
ето и бронята боядисана , евала на бояджията , сега колата изглежда матова в сравнение с новобоядисаните детайли
но след полиране ще се изравни блясъкът
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC00430.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC00429.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC00428.jpg
WhitePower
26-07-2012, 11:28
едно ново замерване
http://imageshack.us/photo/my-images/684/93840777.jpg/
:sleepy:
WhitePower
08-08-2012, 11:54
Малко екстри , за сега само са сложени , трабва да станат бели диодни и ксенонови :)
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC00464.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC00462.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC00461.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC00460.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC00459.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC00458.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC00457.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/DSC00456.jpg
---------- Post added at 11:54 ---------- Previous post was at 11:52 ----------
аз с 130 килограма човек срещу един много бърз дизел - На Dagi Алфа ГТ то , чесно казано узори ме , демек колата е много бърза
http://vbox7.com/play:5c36c8ada4
летящ от 40 до 200
Разлика в теглото премери ли оригинали/''тунинг'' фарове?
И ако позволиш една градивна критика...боядисай интейк тръбата в черно:innocent:
WhitePower
08-08-2012, 17:29
Разлика в теглото премери ли оригинали/''тунинг'' фарове?
И ако позволиш една градивна критика...боядисай интейк тръбата в черно:innocent:
ми не съм се замислял за това , ама тя е алуминиева , та нищо няма да е запостоянно върху нея , а и е флекси и няма как боята да се задържи цяла
ми не съм се замислял за това , ама тя е алуминиева , та нищо няма да е запостоянно върху нея , а и е флекси и няма как боята да се задържи цяла
Акрил поне година ще държи:innocent:
WhitePower
29-09-2012, 01:34
http://www.youtube.com/watch?v=iss6v0zsvsg&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=5PUI2mslC0U&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=nhjsG30nZw8&feature=youtu.be
Цел камион разлика :big_bow_down:
За какво ги снимате като нищо не се вижда?
WhitePower
29-09-2012, 10:11
ми ако имаш професионална снимачна техника на ношно виждане , да й да снимаме с нея
Jivko7777
29-09-2012, 10:44
За какво ги снимате като нищо не се вижда?
как да не се вижда по добре от това здраве му кажи
haljscho
29-09-2012, 11:07
как да не се вижда по добре от това здраве му кажи
Бой на негри в тъмна нощ........
Убао, че в другата тема има пояснения......:wow:
WhitePower
02-10-2012, 15:40
http://www.youtube.com/watch?v=HQRrSgYNzaQ&feature=plcp
в ролята на оператор -Миро ;)
от 0 до 200
Цел камион разлика :big_bow_down:
Какво разстояние,работата е кантар. :grandpa:
Какво разстояние,работата е кантар. :grandpa:
ДА. БЕ НЕ !
WhitePower
03-10-2012, 09:46
кантар е
http://bansko.net/files/obiavi/photos/p_20111028_094735_23403.jpg
кантар е
http://bansko.net/files/obiavi/photos/p_20111028_094735_23403.jpg
Тука си прав така изглеждат двете коли на кантара хахахахахаа:twisted:
100 - 200 км/ч за 16 секунди сигурно е голяма тръпка в тази малка кола. ;)
WhitePower
05-10-2012, 09:16
ми весело е , не е като в някой голям мерцедец , там тръпка няма
WhitePower
06-10-2012, 21:02
http://www.youtube.com/watch?v=42E8yQJ83yk
Първия онборд
очаквайте многооо видео
http://www.youtube.com/watch?v=AmYR9rudv1A&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=30JqS0eyNL0&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=WZJ8CGfqE6E&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=JAkbL23HRb0&feature=youtu.be
ето и с телефона :) явно снима 100 пъти по добре от камерата
http://www.youtube.com/watch?v=jTiXSjYeOiQ&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=LLyQZQ4m_bs&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=YPSJgVTKwdQ&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=42E8y...ature=youtu.be
Първия онборд
очаквайте многооо видео
Няма такова видео..?
http://www.youtube.com/watch?v=42E8y...ature=youtu.be
Първия онборд
очаквайте многооо видео
абе Орлине, на мен само това ми излиза: This video does not exist. :shock:
WhitePower
06-10-2012, 22:14
абе Орлине, на мен само това ми излиза: This video does not exist. :shock:
Оправено и в тази тема ще добавям всичките клипове че са около 20
WhitePower
06-10-2012, 23:25
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/20121006_111310.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/20121006_111256.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/20121006_111247.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/20121006_100550.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/20121006_100456.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/20121006_100449.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/20121006_100443.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/20121006_095908.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/20121006_095838.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/20121006_095822.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/20121006_133736.jpg
100 - 200 км/ч за 16 секунди сигурно е голяма тръпка в тази малка кола. ;)
ми весело е , не е като в някой голям мерцедец , там тръпка няма
Оф, какво му е веселото бре Орлине, нали точно за това се опитах да ти намекна като те питах за времена 0-200 и 100-200 ;)
Наще коли, като моята, на RASTIL ;) също, правят 0-200 около 16-те секунди ;) а 100-200 се върти около 10-те сек ;)
WhitePower
07-10-2012, 20:34
http://www.youtube.com/watch?v=H5x0O6Lp0cA&feature=plcp
понатупах некво алди
Евала на коментатора :)
... а 100-200 се върти около 10-те сек ;)
С5-цата го прави това за 19 сек и пак е бързо, а за 10 сигурно ще е като в совалка. Завиждам благородно. ;)
WhitePower
08-10-2012, 15:07
Оф, какво му е веселото бре Орлине, нали точно за това се опитах да ти намекна като те питах за времена 0-200 и 100-200 ;)
Наще коли, като моята, на RASTIL ;) също, правят 0-200 около 16-те секунди ;) а 100-200 се върти около 10-те сек ;)
като мушна гтека ще направя едно замерване до 200 и от там сам ще си дръпнеш необходимото инфо
WhitePower
16-06-2013, 12:35
Днес на божурище мойто пунто даде 13,7 и няколко 13.8 после имаше и некви 14 ама там я скорост да изпусна я старта
Брата (BlackPower) дето не умее да кара даде 14,3 с ужасяваща смяна на предавки
Пистата е отвратителна и много друса и е неравна
http://www.youtube.com/watch?v=H5x0O6Lp0cA&feature=plcp
понатупах некво алди
Евала на коментатора :)
Много добре и взе старта на А4-ката.
пунтото пак незнаеее...Бравоо !!!
WhitePower
18-06-2013, 14:10
http://www.youtube.com/watch?v=5yCnZOY3cuA&feature=youtu.be
от събота май и единсвения сниман от вънка
WhitePower
15-09-2014, 17:49
Състезателния сезон е закрит с много успехи
на 13.09 бях на пистата на Кондофрей и останах доволен от колата
Реално сетъпа на колата си е същия нищо не е променено , просто са сменени малко понапукани маркучи
а ето и времената 13.3 е за сега най-дброто време като 13.4 е постоянно време давано на всеки старт
Температурата на вънка е около 26-28 градуса , изпекахме се като пилета на пистата , страшна жега
ето няколко клипа
https://www.youtube.com/watch?v=8omt--0kF-k
https://www.youtube.com/watch?v=0RqZD40MDcg
https://www.youtube.com/watch?v=T68CTTS-FaI&list=UUgSxd_jnZcdPMRz27cun8XA
https://www.youtube.com/watch?v=wrTaHYU0JL0&list=UUgSxd_jnZcdPMRz27cun8XA
https://www.youtube.com/watch?v=B1P5y73eGCw&list=UUgSxd_jnZcdPMRz27cun8XA
SF2 е пунтото на бележките
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/2010%20Punto%20gt/IMG_20140913_192309_zpsa3ndxae6.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/2010%20Punto%20gt/IMG_20140913_192304_zps4pl3nexl.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/2010%20Punto%20gt/IMG_20140913_192257_zpsg9cnctbb.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa151/orlingenchev/2010%20Punto%20gt/IMG_20140913_192227_zpsmjwfcsed.jpg
какво е нужно да се свали времето надолу ?
thecleaner
15-09-2014, 22:51
какво е нужно да се свали времето надолу ?
Мислим старта да се оправи. Белата сила много си харесва Парадите, ма според мен нищо не става от тех. Ако старта падне на 2,1 отива в много висока 12ка или равна 13ка. Ако не сатне само с гуми трябва и шпер. Мое мнение, не ангажирам никои. За по надолу трябват плюс изброеното още кончета, а това си е вече много пара.
WhitePower
16-09-2014, 01:11
Въпроса е не какво е нуждно а кому е нуждно това
за кончета има още резерв под капака , могат и сликове да се сложат ма неразбирам идеята защо трябва още
don_pepone
16-09-2014, 10:41
Коолкото повече, толкова повече :grandpa:
пример
аз съм фен и искам да купя колата обаче с тия времена ми е бавна ,,, искам да дава ниски 12 ки .
какво е нужно да се направи като продукт и като пари
ако си фен и искаш в ниски 12ки с пунто трябва да направиш тези стъпки:
1.Строук към 1.6(трябва ти блок от типо/делта/пунто спортинг и бутала) или 1.9(трябва ти блок от типо/делта/пунто1.6 , бутала и кол.вал от стило 1.6 2003год.)
2.трябва ти Big Valve Head демек глава от 1.6 с овърсайз клапани 40/35мм
2.1 разпределителен вал 324 градуса с 12 лифт и мех повд.. (главата както и вала и клапани може да закупиш от тук http://simefiatpower.tripod.com/index.html)
3.Изпускателен колектор + генерация 76мм
4.Турбо т3/4 за по евтино или 3071 или 2871 или от сорта
5.Смукателен колектор задължително за над 300конски сили около 750 лв излиза в бг изработката като ще смениш естествено и дросел-а
6.Ако на 1во време колата няма по сериозна електроника и не се кара с нитро може да се мине към Big MAF conversion от ВР6 първите мотори или ц20лет (2.7 мотроник) има коли по над 300 коня със стандартния мотроник
7. за ниски 12ки трябва задължително нитро система с като няма да ти трябва по голяма дюза от 75к.с.
8. Олекотяване тук там .. има неща дето може да се махнат и ще е добре ако се кара без шпер.. всъщност едно от най силните пунтото които съм виждал е без LSD но е сериозно олекотено
9. ако искаш да си караш спокойно без да чупиш скорости често ще ти трябва и конверсия към кутия от купе турбо 16в .. има си специално изработени мога да дам сайт ако те интересува
Забележка: Като пиша бутала имам в предвид Ковани такива :) 1.6 строук-а е по-добрия вариант според мен понеже колата спокойно се върти до над 8500 оборота 1.9ката има сериозни дертове мисля след 8000... Не забравяй ,че ти трябват и гуми .. За повече подробности може да питаш и Пунто Рошауди има и други решения на някои неща
WhitePower
17-09-2014, 17:25
ако си фен и искаш в ниски 12ки с пунто трябва да направиш тези стъпки:
1.Строук към 1.6(трябва ти блок от типо/делта/пунто спортинг и бутала) или 1.9(трябва ти блок от типо/делта/пунто1.6 , бутала и кол.вал от стило 1.6 2003год.)
2.трябва ти Big Valve Head демек глава от 1.6 с овърсайз клапани 40/35мм
2.1 разпределителен вал 324 градуса с 12 лифт и мех повд.. (главата както и вала и клапани може да закупиш от тук http://simefiatpower.tripod.com/index.html)
3.Изпускателен колектор + генерация 76мм
4.Турбо т3/4 за по евтино или 3071 или 2871 или от сорта
5.Смукателен колектор задължително за над 300конски сили около 750 лв излиза в бг изработката като ще смениш естествено и дросел-а
6.Ако на 1во време колата няма по сериозна електроника и не се кара с нитро може да се мине към Big MAF conversion от ВР6 първите мотори или ц20лет (2.7 мотроник) има коли по над 300 коня със стандартния мотроник
7. за ниски 12ки трябва задължително нитро система с като няма да ти трябва по голяма дюза от 75к.с.
8. Олекотяване тук там .. има неща дето може да се махнат и ще е добре ако се кара без шпер.. всъщност едно от най силните пунтото които съм виждал е без LSD но е сериозно олекотено
9. ако искаш да си караш спокойно без да чупиш скорости често ще ти трябва и конверсия към кутия от купе турбо 16в .. има си специално изработени мога да дам сайт ако те интересува
Забележка: Като пиша бутала имам в предвид Ковани такива :) 1.6 строук-а е по-добрия вариант според мен понеже колата спокойно се върти до над 8500 оборота 1.9ката има сериозни дертове мисля след 8000... Не забравяй ,че ти трябват и гуми .. За повече подробности може да питаш и Пунто Рошауди има и други решения на някои неща
Само ще кажа че половината неща са леко излишни
На Рошалди колата не е критерии за бързина но все пак има доста излишни неща и в нея
Преди всичко трябва олекотяване на колата ( така колата е 980 кг без мен и горивото
2 .Тази задна броня е много красива но гребе въздуха като лопата :) , без нея 0.2 на долу
за останалото може би една метална гарнитура за да се надува над 2 бара ако има желание ,
Всяка седалка тежи по 15,3 кг :) от тежките са :)
има неща , за който има желание
за мене това време е перфектно за така направения красив уникален и бърз автомобил
Никога в мойте ръце колата няма да заприлича на това орязано до неознаваемост возило
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/550962_530809566944745_990699445_n.jpg
Аз затова казах че може да се направи и с други по евтини части.Но за време 12.1 няма да стане с 1.4 и метална гарнитура ще трябва много повече.. Понеже колегата над теб питаше..Не е добре да забравите факта че главите на тия коли са най рестриктиктивните в света
digitalundgrd
17-09-2014, 20:33
Добре де, ако ще се ползва колата само за драг, не е ли по-лесно да се бодне една 2-ка шеснаеесе турбо и да се приключи доста по-лесно и безболезнено като отпаднат точки : 1,2,5,6,7,9
Трябва да се мисли за сцеплението, ондичките дет шляпат ниски 12ки дават 2.0-2.1х на 20м (а то не само там е въртенето де)...
don_pepone
17-09-2014, 21:00
Добре де, ако ще се ползва колата само за драг, не е ли по-лесно да се бодне една 2-ка шеснаеесе турбо и да се приключи доста по-лесно и безболезнено като отпаднат точки : 1,2,5,6,7,9
Е па тва е истината ;)
само да кажа че тва с 2.0 16 турбо е добра идея, но 500 коня фиат браво дава 12.7-8 начи правете си сметка ,че ниски 12ки няма да е лесно и шеснайска турбо , ще иска много правене и там.
digitalundgrd
17-09-2014, 21:37
Каквото и да си говорим реално предимството на пунтото е, че фабрично е ЛЕКО (под 1000кг). Бравото с тоя петак и пълен интериор не вярвам да е под 1300кг, и то без шофера!
със сигурност е МНОГО под тия КГ това не ти е алфа 145 поинтересувай се колко тожи браво 1.6 и 2.0 20в :) и ще разбереш тук при мен на 2 крачки има 20в турбо браво 1150 кг :) без климатик. Другото което е браво 1.6 с малките спирачки и т.н. тежи 1050кг а пунто с 1.4 мотор тежи 980 кг :) ако сложиш 20в или 16 в турбо ще е над тон
WhitePower
17-09-2014, 22:16
Кви 1050 за браво , пунтото заводско си е 1000 кг на кантара а то мойто си е заводксо просто липсват 14 кг задни седалки и резервната гума
Недостатъка на 2.0 16 е че е тежи но пък и коне носи повече
има си и + на едното и -
12.1 е близо до 11 Викам направо в 11 да го вкараме а къде 11 тами 10 ки :)
Всичко е теория като цяло - видя се на пистата че пунто има неподозиран талант и то само на 1.7 бара , а някои хора дори и с много над тези коне са далече от тези времена
Ето и олекотената версия с 250 HP с по малко коне от моето
http://www.youtube.com/watch?v=uiGQsz9DT9k
Да се изкорми една кола е най-лесно , да създадеш красива и бърза кола е много по трудно
Грях му на душата, ако някой ден някой ми осакати и изкорми колата правена с толкова много любов,пари и желание
juliano155
18-09-2014, 23:11
Каквото и да си говорите истината е че:Трябва да сте по леки и със сликове.Мой познат с корса А (олекотена)887кг(с него в колата).с 3.0 литров в6 мотор от омега който е минимално доработен(до 237кс.на мотора) +120 кс. шот нитро дава 10.95.А колата е с стандартна скоростна кутия.Така че,без флекса да играе трябват мн. мн. коне за да се дават 10-ки.
колега за какви 10тки говориш ? според мен е невъзможно в България италианска кола да даде 10ка на предно предаване ...
thecleaner
19-09-2014, 00:02
колега за какви 10тки говориш ? според мен е невъзможно в България италианска кола да даде 10ка на предно предаване ...
и 11ка даже.
juliano155
19-09-2014, 22:16
Не споря колеги,споделих мнение.Мисълта ми е,че олекотяването е правилната крачка според мен.
DJ_STIVAN
23-09-2014, 17:08
само да кажа че тва с 2.0 16 турбо е добра идея, но 500 коня фиат браво дава 12.7-8 начи правете си сметка ,че ниски 12ки няма да е лесно и шеснайска турбо , ще иска много правене и там.
Каквото и да си говорим реално предимството на пунтото е, че фабрично е ЛЕКО (под 1000кг). Бравото с тоя петак и пълен интериор не вярвам да е под 1300кг, и то без шофера!
със сигурност е МНОГО под тия КГ това не ти е алфа 145 поинтересувай се колко тожи браво 1.6 и 2.0 20в :) и ще разбереш тук при мен на 2 крачки има 20в турбо браво 1150 кг :) без климатик. Другото което е браво 1.6 с малките спирачки и т.н. тежи 1050кг а пунто с 1.4 мотор тежи 980 кг :) ако сложиш 20в или 16 в турбо ще е над тон
1-во Бравото когато даде 12.7-8 беше с преплъзващ съединител и на по-ниско налягане ( имаше си проблеми). В момента колата се настройва наново,защото след смяната на съединителя колата обедя и сега се донастройва. На 11 ще видим какво може!
2-ро Точно след състезанието колата е замерена на кантар - 1300кг точно. Малко след това замерихме и купето 20ВТ - 1350кг. За това тази зима мотора от бравото влиза в пунто 2 :)
digitalundgrd
23-09-2014, 18:00
2-ро Точно след състезанието колата е замерена на кантар - 1300кг точно. Малко след това замерихме и купето 20ВТ - 1350кг. За това тази зима мотора от бравото влиза в пунто 2 :)
Бе и аз така знам за килограмите, но рекох да замълча, понеже колегата много убедено скочи :wow:
Според мен лека италианка НЯМА независимо дали е фиат или алфа (сравнено с хонда или опИл да речем от същия клас)!
Само да спомена че купе 20в е точно 1315-20 кг или кантара е мн грешен или мерите с пьлен до горе резервоар..платформата на браво не е по тежка от пунто 2
П.п моя грешка исках да напиша 20ВТ
а фиат имат конкурентни коли всъщност по килограми и год на производство:) Жалкото е ,че като комфорт и качества отстъпват много но все пак ако става въпрос само за драг ето ги :)
хонда д16 110 к.с. 4ген 87г (950) е по тежка от уно турбо 105 к.с. Мк1 86г (840кг)
хонда 2ген 750кг (1979 – 1982г) е по тежка от фиат 126 585кг (1973 г. – 1981 г.)
Както те могат да си ползват моделите от 91г за драг (црх/сивик) така и ние можем евентуално да ползваме 0т 85г примерно.Въпроса е кой ще се хване да прави уно или 126-ца :)
DJ_STIVAN
23-09-2014, 18:29
Само да спомена че купе 20в е точно 1315-20 кг или кантара е мн грешен или мерите с пьлен до горе резервоар..платформата на браво не е по тежка от пунто 2
Както съм написал купе 20ВТ. Като прибавиш на това 20в което сте мерили турбина, генерация от неръждавейка, по здрава кутия със шпера и някои други екстри като кулери, турбо пътища, по-големи спирачки и ето ти ги килограмите. Пунтото за донор вече е закупено (хгт) скоро ще бъде замерено на същия кантар както ще има и контролно мерене след трансплантацията.
WhitePower
26-09-2014, 00:03
ето и официалните времена
Орлин Генчев, Fiat Punto - Състезателен номер F02
Време / Скорост / Реакция / 60ft
F2 13,381 176,93 0,609 2,349
F2 13,401 175,44 0,86 2,35
F2 13,45 174,77 1,117 2,326
F2 13,474 174,98 1,537 2,296
F2 13,482 175,36 1,117 2,367
F2 13,486 17,93 1,254 2,406
F2 13,487 176,5 1,401 2,365
F2 13,602 176,25 1,158 2,383
тва 60фута те бута ....
къв е варианта да се сложи шпер ?
колко още може да се надува с тази турбина без ядове?
WhitePower
26-09-2014, 20:31
тва 60фута те бута ....
къв е варианта да се сложи шпер ?
колко още може да се надува с тази турбина без ядове?
quaife diff ако искаш шпер
Ми нямам си и на представа ,несъм я изнасилвал на1.8 и пада на 1.7
Без слокове съм
а с надува, турбината е като нова , щото я свалих преди драга и пак я сложих заради гарнитурата между колектора и нея
скъп ли е дифа .. имах предвит с налягането на турбото ко ще се случи в мотора .... до колко ще издържи той
Rado145QV
26-09-2014, 23:21
Работата е ясна ,,1912,, ще кара Пунто.Ники с твоите килограми трябва да караш на 1.9буст за да дадеш времената на Орлин
don_pepone
27-09-2014, 08:48
Работата е ясна ,,1912,, ще кара Пунто.Ники с твоите килограми трябва да караш на 1.9буст за да дадеш времената на Орлин
:yes: Така ми изглежда и на мен работата.
Според мен (макар и некомпетентно) , ако няма проблем да се понадуе още турбинката и с едно хубаво шперче +пълен слик гума могат да се докарат доста по-добри времена без да се оглозгва колата.
П.С. Тея пунтото са неочаквано тежички за външният си вид и размери
WhitePower
27-09-2014, 13:07
скъп ли е дифа .. имах предвит с налягането на турбото ко ще се случи в мотора .... до колко ще издържи той
Ники питаш ме въпрос на който никой не може да ти отговори , всичко е теория на вероятностите
има хора дето карат и да 2.2 бара
Наистина нямам отговор , аз не съм от изнасивачите на мотори
идеята ми е следната кара ми се няква кола по бърза обаче от 13 секундна
и ми минават мисли за пунтото но ме мъчат разни въпроси
1- шпер -как стоят нещата
2 друга 16 волта глава ?
3 гт28рс турбина
4 до колко държи вътре мотора ..
това е в основни линии
идеята ми е следната кара ми се няква кола по бърза обаче от 13 секундна
и ми минават мисли за пунтото но ме мъчат разни въпроси
1- шпер -как стоят нещата
2 друга 16 волта глава ?
3 гт28рс турбина
4 до колко държи вътре мотора ..
това е в основни линии
На тоя мотор няма как да сложиш глава с 16 клапана.
WhitePower
27-09-2014, 22:29
ми мисля че Жорко ( рошалди ) има шпер даже ,трябва да се говори с него
за Турбото незнам не съм карал с такава
На 4 въпрос, само господ може да ти отговори или да го надуя лека полека и като се пръсне да ти кажа -"Ей толкова държи "
Със сигурност едни кованяци щедържат повече и една керамика и един шпер и .....
питаш менеща който аз не мога да ти отговоря
за 16клапана глава забрави :) за другите както WhitePower каза трябва лично да ги пробваш за да узнаеш ..
haljscho
28-09-2014, 09:37
идеята ми е следната кара ми се няква кола по бърза обаче от 13 секундна
и ми минават мисли за пунтото но ме мъчат разни въпроси
1- шпер -как стоят нещата
2 друга 16 волта глава ?
3 гт28рс турбина
4 до колко държи вътре мотора ..
това е в основни линии
Изчакай Миро да сложи 5-ка в HGT-то и после го купи!
Че с тия мисли в главата да не те налегнат стари мъки.....
WhitePower
30-09-2014, 21:32
Изчакай Миро да сложи 5-ка в HGT-то и после го купи!
Че с тия мисли в главата да не те налегнат стари мъки.....
Предизвиквам това горепосочеото пунто на чертата , щото само с присаждане на мотор не става
Предизвиквам това горепосочеото пунто на чертата , щото само с присаждане на мотор не става
Това според мен би била една супербезсмислена кола. Тежък мотор в малка кола винаги е била лоша идея.
Ще върви само направо.
WhitePower
01-10-2014, 04:44
Това според мен би била една супербезсмислена кола. Тежък мотор в малка кола винаги е била лоша идея.
Ще върви само направо.
Ти го каза , а и има вече черна хроника от такива експерименти .
Това според мен би била една супербезсмислена кола. Тежък мотор в малка кола винаги е била лоша идея.
Ще върви само направо.
човека иска 13сек...
WhitePower
01-10-2014, 17:42
човека иска 13сек...
Пожелавам му успех и да се пази много
човека иска 13сек...
13 e възможен резултат и с 1.4 мотора. Няма смисъл от излишен труд. А 13 сек с петака ще ги постигне и без Пунто. Във едно Купе с петак е далеч по-безопасно, а и 13 секунди не са проблем да ги постигне.
След като ще правят Пунто със силен петак е добре да започнат да работят първо по спирачки и окачване, после по мотор, въпреки, че това ще си бъде опасно МПС.
haljscho
01-10-2014, 22:25
Само да кажа че Пунтото е от по-новите и е 1.8 HGT.
В момента с Бравото има записано 12.9 на официален драг, колата е 500к.с!
Ако другата седмица ходят на Сливен, дай боже да подобрят времето, тя колата има потенциал да видим...
Предполагам се борят поне за висока 11-ска с новия замисъл на проекта с Пунтото.....
Сега какво, как ще се прави аз нямам ни най-малка идея...
Надявам се да им се получат нещата както им се иска!
Сори, че поизцапах темата на Орлин!:handshake:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.