View Full Version : Теч на бензин
Колеги, сутринта изтръпнах, като видях, че някъде изпод колекторите съм имал обилен теч на бензин! Добре, че не е капало върху нагорещените части от мотора, а се е изпарявало... На някого случвало ли се е нещо подобно?
The_Game
23-03-2008, 17:59
Колеги, сутринта изтръпнах, като видях, че някъде изпод колекторите съм имал обилен теч на бензин! Добре, че не е капало върху нагорещените части от мотора, а се е изпарявало... На някого случвало ли се е нещо подобно?
Да. Провери маркуча (маркучите) който води към тръбичката на инжекторите.
При мен с първото палене направо си се пръсна единия.
И скобите ги изхвърляш и си сложи едни обикновенни.
Маркуча е специален за високо налягане :wink: търси го там където се занимават с разни хидравлики на машини.
При мен същия този маркуч(за който говори The_Game) се беше напукал и го смених с обикновен маслоустойчив маркуч от първата железария и засега нямам проблеми :roll:
Наскоро и аз имах подобен инцидент - директно върху алтернатора и компресора на климатика течеше. Това стана след сваляне на горивната рейка, когато използвах да сменя единия маркуч че много се беше напукал. Другия очевидно беше сменян сравнително скоро защото беше в добро състояние. И точно този сменяния "майстора" така го беше сложил че взе да пръска от долната част, която въобще не пипах при ремонта. То верно си е гарно да се стегне тази скоба под колектора но все пак с бензина шега не бива.
Така че, както казват колегите, най-добре да вземеш маслоусточив маркуч и нови скоби и да смениш всичко там. Маркуча не е необходимо да е за високо налягане - там е около 2-3 атмосфери и практически всеки маркуч ще издържи - аз лично сложих 8мм/12мм (вътрешен/външен диаметър) и няма проблеми (да не викам дявола :) ) - струва около 5 лева метъра и го има навсякъде. А скобите е по-удобно да са от типа които може и с гаечен ключ да се стегнат, че иначе едната е голям чанч с отвертката.
PEPI-2ALFA
24-03-2008, 21:52
Аз преди около година смених маркуча след рейката , който връща излишния бензин в резервоара. Пръскаше точно върху динамото. След това при някакъв ремонт смених и маркуча преди рейката. Той не течеше , но беше доста напукан. Преди 1 седмица усетих , че тече точно като при теб- под вскмукателния колектор. Там има една джаджа , която е ... според схеми и речници- амортисьор , гасител (на въздушни течения) , успокоител...и т.н. Предполагам , че е да се подава по-плавно бензина от помпата. За радост успях да го сваля без да свалям колектора и за по-сигурно смених и маркуча до него. Нормален масло-устойчев маркуч с ф-7.5 или 8мм. Ако го сваляш смени го. Следващата сглобка е точно зад предната дясна гума. От сглобката до "джаджата" :D е 50 см.Маркуча , който аз купих беше Семперит -6.6лв/м.
Ще опитам да кача схема на джаджата. Ето това нещо с № 14 е. На него не видях да има стрелки за посока. Успех
Маркучът беше сменен още сутринта и вече не ухае на бензин. Нооо... разходът 13/100 си остана :cry: . Дали е възможно да е изтекло много бензин докато са сменяли маркуча или имам серииозен проблем? :?
И как го засече този разход 13/100 да го...
Вчера смени маркуча, днес вече си го засякъл :)
Или връткаш по 300-400 градско на ден ?
Маркучът беше сменен още сутринта и вече не ухае на бензин. Нооо... разходът 13/100 си остана :cry: . Дали е възможно да е изтекло много бензин докато са сменяли маркуча или имам серииозен проблем? :?
Разхода какво общо има със смяната на маркуча???? :?
Ами като тече като лейка - как няма да има отражение ?
И как го засече този разход 13/100 да го...
Вчера смени маркуча, днес вече си го засякъл :)
Или връткаш по 300-400 градско на ден ?
Ми то като видях че таксиджиите изкарват повече от юристите и се преориентирах :lol: .
Разходът, шефе, е извънградско. София- Плевен.
13/100 извънградско.
Ибааааааааа
Кърти мифффки направо :)
Еми ламбда :? Или си карал с над 160 :shock: :lol:
Ама и при заминала ламбда на мен ми даваше 10/ 100 извънградско Севлиев- София, което си е същия маршрут...
Furious 155
26-03-2008, 20:39
Еми ламбда :? Или си карал с над 160 :shock: :lol:
Ама и при заминала ламбда на мен ми даваше 10/ 100 извънградско Севлиев- София, което си е същия маршрут...
Tо зависи в каква посока си е заминала ламбдата. При мен не реагираше вече акуратно и в градски условия гореше 20/100, но надълго се стабилизраше и пак беше между 6 и 7 :). Свети ли ти лампата за двигателя от време на време?
Tо зависи в каква посока си е заминала ламбдата. При мен не реагираше вече акуратно и в градски условия гореше 20/100, но надълго се стабилизраше и пак беше между 6 и 7 . Свети ли ти лампата за двигателя от време на време?
Мда, така е. При мен беше прецакан нагревателя на ламбдата и в града ми правеше 15+/100км, извънградско със 100-110, около 8 а на магистралата със 160+ ми беше около 10. Така че 13 извънградско е мноооого кофти :(
Ами като тече като лейка - как няма да има отражение ?
Аз ли да гледам че са му сцепени маркучите на колегата?
[quote="pr_00f":3debl6cs]Ами като тече като лейка - как няма да има отражение ?
Аз ли да гледам че са му сцепени маркучите на колегата?[/quote:3debl6cs]
Aми той си го е написал още в първият пост в тези тема :)
[quote="chokoladka_73":2d3ug2pe][quote="pr_00f":2d3ug2pe]Ами като тече като лейка - как няма да има отражение ?
Аз ли да гледам че са му сцепени маркучите на колегата?[/quote:2d3ug2pe]
Aми той си го е написал още в първият пост в тези тема :)[/quote:2d3ug2pe]
:lol:
Маркучът беше сменен още сутринта и вече не ухае на бензин.
Хайде бе :wink: а кечето напоено с бензин не мирише нали , че въздуха отива точно в филтъра за купето.
Аиииде и аз днес по същата процедура.
Абе мирише ми сутринта на бензин не се трае.
Вдигам капака - маркуча мокър ( маркуча ми беше с платнена оплетка отвън)
Звъня на Румен , няма как де ме приеме.
Най- близкият магазин за части - 1/2 метър маркуч за бензин и масло - 20 бара за 1.50 лв.
И 15 минути работа.
После загледах старият маркуч - бяха ми го сменяли в Александър Ауто преди 2 и 1/2 години. Стените на маркуча бяха наполовина по тънки в сравнение с новият. Ба.... ма...
Да не говорим че когато ми го сменяха там ми счупиха на раширителният съд за антифриза тръбичката в която влиза маркуча с горещата течност че после го сменяьх за моя сметка. Просто без думи. :twisted: :evil: :twisted:
Бесен съм, колата пикае бензин а аз газ.
Колеги. как го сменяте за 15 минути този маркуч. който е натикан под колектора. Моят не тече но е силно напукан и предпочитам да го сменя преди да е станала белята. Ако обичате обяснете по-подробно как да откача и съответно закача този маркуч без да свалям входящият колектор.
.....И с какво се откача старата скоба ???
Значи - шибаните маркучи за бензина са 2, или поне за толкова знам аз.
Еднинят се намира от страната на разширителният съд за антифриз , а другият от другата страна на двигателя ( близо до сервото на спирачките)
Аз сменях този до антифириза - той е по лесен.
Този който е до сервото наистина изглежда малко по кофти за смяна- вчера го гледах. Но с дълга отверка може да се стегне скоба без особенни проблеми.
На пръв поглед всичко в двигателният отсек изглжда ужасно за смяна, но после се свиква. Трябват само малко гумени пръсти и като резултат надрани кокалчета по ръцете. :)
Оригиналните скоби може с клещи да се откачат или с отверка. Абе не е токова трудно. А после си сложи скоба която се стяга.
Благодаря колега! Става въпрос за по-трудният маркуч. но след като ме окуражихте и под мъдрото ръководство на баща ми вярвам. че ще се справя !
PEPI-2ALFA
18-04-2008, 15:33
Значи - шибаните маркучи за бензина са 2, или поне за толкова знам аз.
Еднинят се намира от страната на разширителният съд за антифриз , а другият от другата страна на двигателя ( близо до сервото на спирачките)
+ тоя който довежда горивото до "гасителя на течения :roll: ..." , под всмук. колектор - 3 общо. Аз си смених и него, а той е най-шибан :(
anthony , не е много сложно - ще се справиш.
П.П. Ако не знаеш още- най-лесно влиза маркуча като го намажеш с течен сапун. Иначе ако е сух... мъка. Успех.
Я сподели каквъв е този гасител на течения ?
Ако правилно съм разбрал и става въпрос за маркъча от бенз. регулатор до рейката с дюзите (отбелязан с червене стрелка) , то смяната е много лесна .Единствено може малко малко да те затрудни ако е с оригиналните скоби, понеже тази откъм регулатора е на тясно. При мен беше (и още е) със обикновена натягаща се скога, като болта й за натягане сочи нагоре и с малко по-дълга отвека се сменя за няколко минути без да се нищо друго .
ПП : По-добре си вземи някой по-скъп и хубав маркуч, защото моя есента го смених с обикновен и сега пак е напукан :frown:
PEPI-2ALFA
18-04-2008, 15:40
Я сподели каквъв е този гасител на течения ?
Не съм сигурен в превода , но съм качил схема от е-пера в 1 пост на предишната страница.
Май имаш предвид маркуча от регулатора надолу ? За него май ще трябва канал :roll:
PEPI-2ALFA
18-04-2008, 16:00
Не не трябва. Маркучът излиза зад предното дясно колело. Гумата може да се свали за по-удобно. Аз го правих на тротоара пред нас.
Кой номер е на схемата ти ?
http://clubalfaromeo.com/forum/files/bbbb_115.bmp
Аз виждам 2 маркуча - номер 1 и 10 ама така като глеадм номер 10 го има 2 пъти :)
Виждаш 2 защото 3-тия не е даден на схемата. Ако погледнеш по-горе на картинката,която съм дал ще го видиш .С номер 10 са обозначени 2-та маркуча от 2-те страни на рейката- единия за постъпващото гориво, а другия за "излишното" , а номер 1 е нещо друго .
PEPI-2ALFA
18-04-2008, 17:04
Кой номер е на схемата ти ?
http://clubalfaromeo.com/forum/files/bbbb_115.bmp
Аз виждам 2 маркуча - номер 1 и 10 ама така като глеадм номер 10 го има 2 пъти :)
На моятя схема №14 е бенз. регулатор. Вижда се само маркуча към рейката , от другата страна не е нарисуван маркуч.
На схемата на hsr се виждат и двата маркуча - и тоя към рейката и тоя от резервоара, който излиза при предната дясна гума.
Айде да възкреся тази тема малко...колеги помагайте, как не се запалих не знам, карам си аз и гледам все нямам бензин, сипвам, сипвам и няма и няма, точно паркирах пред нас, светвам отдолу с телефона и гледам направо капе, стича се по резервоара, и някъде по-от високо идва теча...ако се е случвало на някой, ще се радвам да ме упъти за решението на проблема...или по-точно, как и какво се разглобяваше отзад по седалката и корите за да отворя капачето на помпата, нали има два щуцера..бързи връзки и се моля някоя от тях да се е извадила, дано не е спукала маркуч, на тоя студ целия протекох, и маркуч на хидравликата дето са двете гумени наставки при серпентината сдаде багажа и го смених набързо, ама това с бензина ми дойде в повече, и без това харчи като камион, а всичко от-до е сменено с оригинални части, свещи, дебитомер, ламбда, кабели, лули....всичко възможно, колата е 156 1.8TS 98г. седан.
ecotronic
23-12-2016, 20:51
Имах подобно приключение и се оказа спукана пластмасата в зоната на изходящия щуцер. Доколкото разбрах после, това е често срещано явление.
http://snimki.be/store/1/901482520008.jpg
Благодаря за бързия отговор колега, а това на каква кола е, или те са подобни ? Имам спомен понеже съм отварял там да чистя цедката преди много време, и не съм сигурен дали изглеждаше точно така, но може и същото да е, отдавна беше...
ecotronic
23-12-2016, 21:23
Благодаря за бързия отговор колега, а това на каква кола е, или те са подобни ? Имам спомен понеже съм отварял там да чистя цедката преди много време, и не съм сигурен дали изглеждаше точно така, но може и същото да е, отдавна беше...
Това е на 166 - ца, но доколкото знам, помпата и кошницата са сходни с тази при 156.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.