Log in

View Full Version : За маслен радиатор?



pesho ot vraca
06-04-2008, 20:33
Колеги искам да ви питам знае ли някой каде се намира (монтира) масления радиатор на Алфа 155.

АЛФА 155 1.8TS 94г.

Alexanderbb
06-04-2008, 20:49
пред предната дясна гума. въздуховода му започва от куката за теглене

pesho ot vraca
06-04-2008, 21:05
А случайно да знаеш каде се монтира да неби да е на планката която държи бронята.

АЛФА 155 1.8TS 94Г.

Alexanderbb
07-04-2008, 09:25
Успоредно на нея но се държи на негови си планки.

Z:)m
07-04-2008, 16:38
Според спецификациите посочени от производителя, такъв радиатор основно се монтира на 2.0 двигатели. Естествено, в сучая се забелязва и присъствието на термостат, управляващ потока в маслената магистрала към радиаторчето, което се намира пред предна дясна гума (от гл.т. на шофьора).

PEPI-2ALFA
07-04-2008, 19:32
Я виж в тоя руски сайт. В началото си вписваш ВИН а и ти изкарво всички части по колата.
http://www.detali.ru/cat/fi/fi.dll?mk=R

kris11
07-04-2008, 20:10
Има 1 вертикална колонка - на нея е хванат. Ако е удряна колата тази колонка се подгъва назад . Радиатора лесно се наблъсква с кал и преди лятото е добре да се измие. Ако се свали предната броня/ 2 болта горе, 4 отдолу и се издърпва напред/ има прекрасен достъп .
Ако има провиснала броня- страничните болтове - ексцентрични или са счупени или подвити .

Alexanderbb
07-04-2008, 22:54
дето вика онзи от рекламата вертикалната планка на брониата ДА ДА. Окачването си е сериозно а не някаква си ламаринка

pesho ot vraca
08-04-2008, 17:36
Моята няма маслен радятор но съм решил да слагам. Даже започнах да сабирам части. Трябва да сменя и основанието на масления филтер. Много благодаря эа помоща и снимката. :lol: :lol: :lol:

ALFA 155 1.8TS 94г.

XaBu4ko
09-04-2008, 16:16
И що ти е???? Аз трудно си загрявам маслото на мойто каране....

pesho ot vraca
09-04-2008, 19:58
До каква температура загряваш твоето масло. При мен лятото с извън градско каране с 4 човека и малко багаж с какане с120/130 км. си държи 100 гр. което ме претиснява до извастна степен.

АЛФА 155 1.8TS 94г.

Furious 155
09-04-2008, 21:11
До каква температура загряваш твоето масло. При мен лятото с извън градско каране с 4 човека и малко багаж с какане с120/130 км. си държи 100 гр. което ме претиснява до извастна степен.

АЛФА 155 1.8TS 94г.

Притеснява те, защото го виждаш. На друга кола няма да го виждап и ти е все тая... та по темата - виж данните на производителя и ще видиш параметър - визкозност при 100 градуса! Има и други дето пак се мерят на тази температура. Според мен това е нормално, аз в задръстване стигам и до 80 градско без да я напъвам. Ивънградското ми като теб е около 90-95 по уреда дето го позказва! :roll:

XaBu4ko
09-04-2008, 22:09
За да не са сложили заводски радиатор , значи не е нужен....
Аз градско на натискане ( винаги си я карам в обороти :twisted: ) не вдигам повече от 90....
Плюс това може да ти е заминал датчика а и маслото ако е по горещо от двигателя значи ще се охлажда от самия двигател.... Няма логика маслото да се нагрява много повече от двигателя.....

Ама за мен лично няма смисъл да си даваш парите и времето.....
Толкоз години е нямала радиатор и си е ОК

pesho ot vraca
09-04-2008, 23:09
Колеги като ви чета мненията май наистина взех да се раздумвам, но ако набавя части може и да го направя за да видя тогава какво ще стане. :lol: :lol: :lol:

АЛФА 155 1.8TS 94г.

arieca155
09-04-2008, 23:26
доколкото знам 100 градуса са абсолютно нормални за температура на маслото,критичните са над 120 .
темп.на маслото няма нищо общо с темп. на водата.

Furious 155
10-04-2008, 00:44
Колеги като ви чета мненията май наистина взех да се раздумвам, но ако набавя части може и да го направя за да видя тогава какво ще стане. :lol: :lol: :lol:

АЛФА 155 1.8TS 94г.

Ами пак ще е така, защото там има маслен термостат който мисля отваряше на 97 градуса напълно, така че просто ще позволява да не минава много над 100 градуса, но ще си ги стигаш пак ;)

PEPI-2ALFA
10-04-2008, 00:50
Ами пак ще е така, защото там има маслен термостат който мисля отваряше на 97 градуса напълно...
Значи моя все си е отварен или го няма. Кое точно е термостата на скицата. :roll:

Alexanderbb
10-04-2008, 09:21
Абе не сте много прави. Масления радиатор си оказва сериозно влияние. А темпераури над 100 градуса в никакъв случай не са много полезни. Не знам точно на колко отваря термостата но мога само да споделя че при разместена пластмаса отвеждаща въздуха към него температурата на маслото при 140 км/час отива към 115-120 градуса а когато си е на мястото седи на 90 градуса

kris11
17-04-2008, 22:17
дето вика онзи от рекламата вертикалната планка на брониата ДА ДА. Окачването си е сериозно а не някаква си ламаринка

Да да но при мен не е така. Радиатора е вертикално разположен и се държи на 1 колонка. / по спомени - като кутия от ламарина / като цяло кутията е с дебелина около 4 см с големи отвори :wink: Не ми прилича на допълнително монтиран :roll: Не съм сигурен . Но е 2 л мотор.

Z:)m
22-04-2008, 14:15
Към колегата, който иска да си присади маслен радиатор:
- мисля, че достатъчно добър ефект ще се получи, а е и много по-ефтино и просто, ако си сложиш heat exchanger (не знам как точно да го преведа, но да го речем топлообменник). Такова нещо има на 16 клапановите туинспарк двигатели и представлява една плочка, с 4 щуцера (2 за антифриза и 2 за маслото) на която се завива масления филтър.По този начин циркулиращия антифриз, отнема от топлината на циркулиращото моторно масло. Монтажа на това нещо е с 2 болта, т.е. е супер елементарен.
Успех!

Furious 155
22-04-2008, 15:08
Към колегата, който иска да си присади маслен радиатор:
- мисля, че достатъчно добър ефект ще се получи, а е и много по-ефтино и просто, ако си сложиш heat exchanger (не знам как точно да го преведа, но да го речем топлообменник). Такова нещо има на 16 клапановите туинспарк двигатели и представлява една плочка, с 4 щуцера (2 за антифриза и 2 за маслото) на която се завива масления филтър.По този начин циркулиращия антифриз, отнема от топлината на циркулиращото моторно масло. Монтажа на това нещо е с 2 болта, т.е. е супер елементарен.
Успех!

Интересно е това за топлообменника - интересно обаче че първо ще топли маслото до 90 градуса, а после ако случайно маслото мине 90 градуса, може би ще топлоотнема от маслото, ама незнам дали 10 градуса ще са ефект... аз съм без радиатор за маслото и досега съм го пращал до 90 и няколко градуса на 140 км/ч.

pesho ot vraca
22-04-2008, 21:45
По принцип имам такъв топлообменник от 156 2.0 16v и мислех да го слагам него но свързването му с охладителната система никак няма да е лесна работа, и сам чувал че при проблем или неправилен монтаж смесва водата с маслото.

АЛФА 155 1.8 TS 94г.

Z:)m
23-04-2008, 16:07
В интерес на истината не съм проследявал в детайли от къде точно се отделят водата и маслото за топлообменника и къде точно влизат след това. Тогава, когато имах възможността да клецам под една 156-ца, все още не ме вълнуваше въпроса с охлаждането на маслото и въпросния елемент просто ми се наби в очите, като интересно решение. Та в този ред на мисли, може и да се окажеш прав за евентуалните проблемите при пригодяването на топлообменника към нашите мотори. Иначе, самия топлообменник се прикрепваше посредством два болта към блока на двигателя (по спомен), но не мисля, че ще е проблем да се закрепи и на някое др. подходящо място.

Furious 155
20-12-2008, 19:45
По принцип имам такъв топлообменник от 156 2.0 16v и мислех да го слагам него но свързването му с охладителната система никак няма да е лесна работа, и сам чувал че при проблем или неправилен монтаж смесва водата с маслото.

АЛФА 155 1.8 TS 94г.

какво стана с масления радиатор.... и аз съм се замислил за един... масления термостат отваря на 87 градуса...
какво трябва да се смени на такава бз радиатор, за да може да се сложи радиатор?

pesho ot vraca
20-12-2008, 21:28
Колега за сега сам в затишие по проблема. Събрал съм части горе долу но ситрябва свободно време защото разкачването е доста.

АЛФА 155 1.8TS 94г.

Furious 155
20-12-2008, 23:54
Колега за сега сам в затишие по проблема. Събрал съм части горе долу но ситрябва свободно време защото разкачването е доста.

АЛФА 155 1.8TS 94г.

дай инфо какво трябва и колко разглобяване има...освен сваляне на предна броня?

pesho ot vraca
21-12-2008, 18:30
Клега основните елементи са маслен радятор, маркучи за високо налягане, пластмасов дифузор към масления радиатор които да насочва въздушната струя от бронята към радиатора, защото той е отстрани. Още трябва метална планка за монтаж на масления радиатор слага се под танпона на мотора този от към ангранажа. Трябва също и едно основание което се поставя пред масления филтер на основанието на блока на двигателя. На него има холендри за завиване на маркучите на масления радиатор и в наго също се намира така наречения термостатен клапан на маслото. Когато маслото е студено не го пропуска през радиатора. Това е кажи речи основното. Имам и снимки на някои елеманти но не знам как да ги кача, за да те стане по ясно.

АЛФА 155 1.8TS 94г.

Furious 155
21-12-2008, 18:54
ще трябва да разгледам моята как е и една 155 с маслен радиатор и да видя какво ще трябва!

Иначе маслото си го охлаждам на магистрала най-лесно, като покараш по инерция на празен ход на някое спукскане!

Z:)m
22-12-2008, 15:54
"pesho ot vraca" е цитирал съвсем точно кои/какви елемнти ти трябват за да се сдобиеш с допълнително охлаждане на маслото. Най-лесно обаче ще решиш проблема, ако откриеш в някоя морга 2.0 ТС 155 и да свалиш в комплект нужните ти елементи.
Аз по този начин реализирах моя вариант с присаждането на маслен радиатор. Сега остава да си вържа и температурния датчик за маслото към някакъв уред в кокпита, за да видя ефекта от цялата гимнастика.

alfaromeo155
29-12-2008, 21:06
Някой да ме светне как по дяволите да си излекувам вариатора тъй като не се вкл. след 2500 оборота както по принцип правеше преди.Някой ако може да даде хелп да пише плс.Алфата е:
155 2.0 Super T.Spark 16v

undy
05-01-2009, 11:28
евала за сайта