View Full Version : Нещо става с волана
Здравейте хора,
от няколко месеца си търкалям една адски симпатична 145-ца, с която до сега не бях имал абсолютно никакви проблеми.
Добре, но преди няколко дена се появи една много странна миризма идваща някъде от шофьорската врата, която напомня на изгорели кабели и това доста ме притесни. Така или иначе колата си се държи нормално, а и все още немога да открия източника на миризмата.
Другия проблем, който ме безпокои доста повече открих тази сутрин като тръгнах с колата за работа. При завъртане на волана (без значение от посоката) почват да се чуват някакви умопомрачителни звуци и волана почва нервно да вибрира!!!
Ако някой има идея на какво може да се дължи това, нека сподели. Така или иначе ще карам колата на сервиз, но поне да имам някаква бегла представа какво може да е.
Благодаря ви предварително
:wink:
Мисля че нещото което най мн натоварва кабелите е машинката на стъклото ако си с ел. стъкла .ама за да си сигурен тря да махнеш кората и да видиш кой кабел загрява. ако изобщо е кабел тва дето мирише. :D иначе за тропането на волана при мен беше се разбила рейката дано при теб да не е, че си е бая пара.
Sergey_gigov
08-04-2008, 10:58
за миризмата наизгоряло погледни си колекторните тръби ,дали няма залепнал някой найлонов плик там - доста често от високата температура залепват ,разтапят се и започва да мирише на изгорял кабел :)
Barovski
08-04-2008, 12:06
При мене в началото като взех мойта 145-ца имаше едно бучене като въртях волана. Слабо,но се чуваше. Закарах я в сервиз и ми казаха,че било там нещо си на хидравликата станало. Срещу 20 лева вече го нямам този проблем
Мерси за отговорите момчета.
Тия дни ще скокна до някой сервиз и ще пиша какво е станало.
Що не вземеш преди да ходиш в сервиз, първо да провериш нивото на хидравличната течност? Ако има теч от рейката като нищо може да е спаднало нивото под минимума.
Съжелявам ако въпроса ми е тъп, но съм пълен лаик по отношение на колите, та как по-точно мога да проверя нивото на хидравлична течност? Т.е. мога ли сам да го направя?
Можеш и сам. Отвиваш капачката на казанчето за хидр. течност (монтирано е на панела пред предното стъкло до казанчета за спирачна течност) и отдолу на него има разграфена пластмасова линийка. Нивото трябва да е м/у min и max.
Успех :wink:
Такам да се вклуча и аз..Като вартиш волана само вибрира или се чува и едно като виене от кам двигателя ??Да те олесня при намирането на казанчето - като отвориш капака и гледаш горе в левия ъгъл не тояно в ъгала как да го кажа абе гледаш нагоре и малко по вляво и до мой спомени капачката е червена на цвят и кам нея има едно малко маркуче за оттичане ако има течно с повече но това не е важно в случая,важното е че капачката беше червена ... Успех !!! :wink:
Аз имам неща наум !
Със съединителя имаш ли проблеми?
Само да не е лагери на амортисиорите или нещо по рейката !
Много сте отзивчиви, за което ви благодаря!
Токущо погледнах под капака на колата, значи казанчето, което предполагам че е за хидравлична течност е монтирано точно пред предното стъкло на капачката има стикер със символ, който наподобява волан, та там течноста е далеч под означението за минимум.
Също така до казанчето, което за течността за чистачките има друго, което несъм сигурен за какво е точно, но и то е дста под минимума, с други думи май предния собственик не е обръщал кой знае какво внимание на количката :(
Относно другите въпроси:
acko88 - да не само вибрира волана, но и се чуват някакви адски звуци!
RaIDeR Със съединителя също имам проблем, когато ходих да обслужвам колата при Бобо установихме че лагера на съединителя трака на умирачка, та и него трябва да сменям скоро.
Още веднъж мерси за мненията!
Спирачната течността трябва да е жълтеникаво прозвачна тя също се ползва и за съединителя ,ако не е добре обезвъздушен съединителят отделя лошо ,хидравликата на волана сама се обезвъздушава ! Другото казанче е с червена течност тя е за хидравликата ! Смени ги и двете общо ще ти струва 20-тина лева без труд !
Виенето е нещо съвсем нормално все пак има огромно улилие особенно на място ! А тея вибрации немога да си ги представя (опиши по-подробно) и все пак започни от смяна на течностите !
Течността на хидравликата трябва да е жълтеникаво прозвачна тя също се ползва и за съединителя ,ако не е добре обезвъздушен съединителят отделя лошо ,хидравликата на волана сама се обезвъздушава ! Другото казанче е с червена течност (спирачна)-абразивна....
Глупости!
Червената течност е САМО за хидравликата! Жълтеникавата течност е спирачна течност и се използва за СПИРАЧКИТЕ И СЪЕДИНИТЕЛЯ :idea:
Айде мислете малко преди да пишете. Ше прочете някой и ше вземе да сипе спирачна течност в хидравликата та циркът да е пълен.
Колеги, извинявам се за нахалството, но преди няколко дни забелязах, че в казанчето за хидравликата на волана няма никой. Искам само да попитам какво се налива в него? Нещо специално ли е, хидравлично масло ли или какво? Благодаря за разбирането!
Налива се масло за автоматични скоростни кутии, иначе казано ATF. Рубиненочервено е и струва към 10-15 лв литъра.
Nasko_77
13-04-2008, 23:20
И следете ги малко тея работи де :? Антифриза, маслото, спирачната течност, хидравличната...
От време на време поне.
-tonov
Поправих се !
Грешка на мисълта :lol: !
Много сте отзивчиви, за което ви благодаря!
Токущо погледнах под капака на колата, значи казанчето, което предполагам че е за хидравлична течност е монтирано точно пред предното стъкло на капачката има стикер със символ, който наподобява волан, та там течноста е далеч под означението за минимум.
Също така до казанчето, което за течността за чистачките има друго, което несъм сигурен за какво е точно, но и то е дста под минимума, с други думи май предния собственик не е обръщал кой знае какво внимание на количката :(
Относно другите въпроси:
acko88 - да не само вибрира волана, но и се чуват някакви адски звуци!
RaIDeR Със съединителя също имам проблем, когато ходих да обслужвам колата при Бобо установихме че лагера на съединителя трака на умирачка, та и него трябва да сменям скоро.
Още веднъж мерси за мненията!
Колега, това казанче до казанчето за чистачките е антифриза!!!
Трябва да долееш, защото идва топлото време - ще имаш ядоеве! Следиш ли температурата?
Въобще на тебе май всички течности не са ти ОК, трабва да си провериш и всичко да долееш.
А и аз да попитам, при мене има един ефект - като навия пълен волан на спряло положение се чува едно като изсипване на ситни топчета шумене и оборотите падат за малко, казаха ми че хидравликата товарела двигателя и нищо не можело да се направи, имате ли идеи по въпроса?
А и аз да попитам, при мене има един ефект - като навия пълен волан на спряло положение се чува едно като изсипване на ситни топчета шумене и оборотите падат за малко, казаха ми че хидравликата товарела двигателя и нищо не можело да се направи, имате ли идеи по въпроса?
Тоя ефект и при мен го има, мисля че е нормално. Все пак като навиеш волана до край и хода му свърши, помпата на хидравликата не спира, а си работи и се мъчи малко, защото няма накъде повече. Нормално е, когато помпата се товари повече, това да се отразява на оборотите, защото тя все пак се задвижва от ремъка на двигателя. На други автомобили с хидравлика на волана съм забелязвал подобен ефект също.
А и аз да попитам, при мене има един ефект - като навия пълен волан на спряло положение се чува едно като изсипване на ситни топчета шумене и оборотите падат за малко, казаха ми че хидравликата товарела двигателя и нищо не можело да се направи, имате ли идеи по въпроса?
Тоя ефект и при мен го има, мисля че е нормално. Все пак като навиеш волана до край и хода му свърши, помпата на хидравликата не спира, а си работи и се мъчи малко, защото няма накъде повече. Нормално е, когато помпата се товари повече, това да се отразява на оборотите, защото тя все пак се задвижва от ремъка на двигателя. На други автомобили с хидравлика на волана съм забелязвал подобен ефект също.
А лекия шум чува ли се при тебе? То едно много слабо състене някакво.
На всички коли с хидравлика го има това. Има клапан, който пропуска маслото когато е навъртян воланът до крайно положение.
На всички коли с хидравлика го има това. Има клапан, който пропуска маслото когато е навъртян воланът до крайно положение.
Абе, чак на всички, айде... да го няма или поне да не се чува, карам от време на време 2 различни служебни коли 2006 набор и нищо не се чува и това с падането на оборотите го няма, а хидравлика си имат все пак. Може би това си е някакъв фабричен недостатък на Алфата, щом казвате, че при всички го има.
Здравейте всички....
За огромно мое съжеление се оказа че хидравличната помпа е заминала. Пича от сервиза, в който оставих колата каза, че ще се опита да намери втора ръка, да видим какво ще направи.
Някой може ли да ме ориентира как вървят цените на тия чарколяци... нови и вотра ръка.
Във форума успях да открия някакво инфо за 155 но не и за 145.
Поздрави х )
Здравейте всички....
За огромно мое съжеление се оказа че хидравличната помпа е заминала. Пича от сервиза, в който оставих колата каза, че ще се опита да намери втора ръка, да видим какво ще направи.
Някой може ли да ме ориентира как вървят цените на тия чарколяци... нови и вотра ръка.
Във форума успях да открия някакво инфо за 155 но не и за 145.
Поздрави х )
А кофти миризмата и тя ли е била от помпата?
SigSauer
18-04-2008, 20:23
А и аз да попитам, при мене има един ефект - като навия пълен волан на спряло положение се чува едно като изсипване на ситни топчета шумене и оборотите падат за малко, казаха ми че хидравликата товарела двигателя и нищо не можело да се направи, имате ли идеи по въпроса?
Тоя ефект и при мен го има, мисля че е нормално. Все пак като навиеш волана до край и хода му свърши, помпата на хидравликата не спира, а си работи и се мъчи малко, защото няма накъде повече. Нормално е, когато помпата се товари повече, това да се отразява на оборотите, защото тя все пак се задвижва от ремъка на двигателя. На други автомобили с хидравлика на волана съм забелязвал подобен ефект също.
Да този ефект е нормален - падат оборотите заради напреженението върху ремъка. Този ефект съм го имал и с Nissan Primera и с Volvo 460
и аз го имам проблема с адския звук при въртене на волана, но при мен се получава само когато е пуснат климатика. до колкото знам повечето простотии са на един ремък, който се натоварва бая. лагерът на климатика ми е добре (смених го вече) така, че остава да проверя генератора, ремъка и някаква паразитна ролка която има. Та ако някой има подобен проблем да знае, че може да е от някое от горе изброените неща и не може да се каже със сигурност точно от кое е :)
Boxer_Power
22-04-2008, 22:29
Видях в темата че става въпрос за спирачна течност,та въпроса ми е има ли значение точно каква марка трябва да се слага или каквато си купя? :?
Видях в темата че става въпрос за спирачна течност,та въпроса ми е има ли значение точно каква марка трябва да се слага или каквато си купя? :?
Марката не е фатална, важното е да е DOT4.
Пичове, тия дни долових един кофти звук при навиване на волана. Не е виене, а като прискърцване (металически звук) и се чува малко преди да навия волана напълно. проверих нивото на хидравличната течност - над минимума е, но течността епочти черна, няма нищо общо с червеното. Идеи? рейка?
vlado_iv
31-10-2008, 21:00
Между другото ако нивото на спирачната течност падне светва лампа - червена!! :busted_cop:
Nasko_77
01-11-2008, 01:38
Пичове, тия дни долових един кофти звук при навиване на волана. Не е виене, а като прискърцване (металически звук) и се чува малко преди да навия волана напълно. проверих нивото на хидравличната течност - над минимума е, но течността епочти черна, няма нищо общо с червеното. Идеи? рейка?Смения я течноста... ако не си го правил. Те също не са вечни и си губят качествата след време.
Nasko_77
01-11-2008, 01:51
Между другото ако нивото на спирачната течност падне светва лампа - червена!! :busted_cop:червена ама тази:"!".... Но преди това, ще започне постоянно да примигва в движение на... неравности, ускорение, намаляне... абе всичко което разтройва хоризонталното положение на спирачната течност в казанчето.
П.П само допълних колега
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.