View Full Version : Обороти и моторче за празен ход
Тъй като колата понякога гаснеше необяснимо на празен ход и не поемаше газ, се поразрових из форума и видях че много колеги препоръчват промиване на моторчето /клапата/ за празен ход. Промих го обилно с WD-40, на следващата сутрин го монтирах и установих нещо много странно. Оборотите на празен ход са 500, като варират до към 520-530 и това покачване и спадане е много равномерно. Винаги досега при нормална работа оборотите на празен ход са били около 950, както си е по книжката. Възможно ли е оборотомера да не точита правилно? Най-странното е че въпреки ниските обороти колата не тресе, даже скоростният лост почти не вибрира. Всъщност претриса по 1-2 пъти на минути приблизително. Като изключа ДВГ се чува една детонация някъде откъм ауспуха.
Някой има ли идея каква може да е причината?
Май ще се ходи на сервиз. Някой имал ли е работа със свестен майстор по ДВГ във Варна? Някъде мярнах името Севдалин, в района на гарата -там ли е още?
Бе то стана цяла новела, но пък "с питане до Цариград се стига"
Обади се на Севдалин, а човека който ги разбира уж най наще коли се казва Бончо и работи в сервиза на Севдалин.
Благодаря. Ще отида утре да я видят защото чувствам че нещо не е съвсем на ред.
По-добре му звънни на Севдо, защото доколкото знам са доста заети - 0888/ 759-343
Говорих със Севдалин. Каза че проблемът не е за тях и ме праща в "Киров-Бош" с/у Метро. Там имали диагностичен център. Ами утре отивам и ще ви пиша за резултата. Дано да е +.
DJ_STIVAN
18-04-2008, 20:35
Да кажеш задължително какъв е резулатата,че и аз съм същия. На празен ход към 550об/м и проблеми с прекъсвача имам (поне по товав което показва оборотомера между 5500 и 6000 ) :shock:
Греда! В събота не работят!
mitaka_cs
19-04-2008, 18:23
Тук в края на клипчето се виждат оборотите на празен ход. Пак са около 500 ,но ДВГ е 1.3 с карбуратор :? Не звучи зле ,както вие казахте и за вашите 33-ки, но такива обороти и на мен ми се струват притеснително ниски :o
http://www.youtube.com/watch?v=kbitFuT1p7U
valentino
20-04-2008, 13:53
колега оборотите трябва да са около 950-980 роне за моя мотор са такива обаче не знам за инжекциона да ли имат разлика с карбураторния двигател
Оборотите са ти повече от добре !
А и колицата си я бива , 4х4 ли е ?
Ако въпросът е към мен: не, не е 4x4.
Що се отнася до оборотите от 15 г. я карам тая кола и досега винаги са били около 950 пък и толкова пише в книжката на колата. Според мен нещо оборотомера не отчита вярно защото досега паднеха ли оборотите под 750 тресеше здравата а сега при 500 не тресе. Надявам се в понеделник да разбера нещо.
valentino
20-04-2008, 21:14
да прав си при мен разликата е 50-70 оборота ро малко
Ходих първо при Галин. Неговият уред откри две грешки: 1. Вентил обезвъздушаване на резервоар-прекъсване/свързване на маса. 2. Неразпозната неизправност. За 20 лв. толкова. Каза ми да отида при Ицо, който имал италиански тестер и можел по-точно да локализира проблема. Отидох. Неговият уред отчете една грешка: Неразпозната неизправност. Тук платих 25 лв. Ицо ми обясни, че това означава че причината не е в електрониката и трябва да се търси другаде. Той беше сигурен, както и Галин междупрочем, че проблемът е в свещите/кабелите.
Утре тръгвам на лов за свещи и кабели.
Та това е. Засега.
mitaka_cs
21-04-2008, 22:12
Ходих първо при Галин. Неговият уред откри две грешки: 1. Вентил обезвъздушаване на резервоар-прекъсване/свързване на маса. 2. Неразпозната неизправност. За 20 лв. толкова. Каза ми да отида при Ицо, който имал италиански тестер и можел по-точно да локализира проблема. Отидох. Неговият уред отчете една грешка: Неразпозната неизправност. Тук платих 25 лв. Ицо ми обясни, че това означава че причината не е в електрониката и трябва да се търси другаде. Той беше сигурен, както и Галин междупрочем, че проблемът е в свещите/кабелите.
Утре тръгвам на лов за свещи и кабели.
Та това е. Засега.
Дано има положителна промяна след новите кабели и свещи :? Загуба на мощност отчиташ ли?
vikoalfa
21-04-2008, 22:33
Ходих първо при Галин. Неговият уред откри две грешки: 1. Вентил обезвъздушаване на резервоар-прекъсване/свързване на маса. 2. Неразпозната неизправност. За 20 лв. толкова. Каза ми да отида при Ицо, който имал италиански тестер и можел по-точно да локализира проблема. Отидох. Неговият уред отчете една грешка: Неразпозната неизправност. Тук платих 25 лв. Ицо ми обясни, че това означава че причината не е в електрониката и трябва да се търси другаде. Той беше сигурен, както и Галин междупрочем, че проблемът е в свещите/кабелите.
Утре тръгвам на лов за свещи и кабели.
Та това е. Засега.
Как не ги беше грях да ти вземат парите :shock: Какво значи неразпозната неизправност :shock: Какво общо има свещите и кабелите с оборотите при 16ка боксер :shock: Виж дали скоро си ги сменял и ако идва края си купи иначе не се набутвай с пари.Намери някой с 16ка работеща и пробвайте нейните свещи и кабели.Ебаси как можеш да нямаш проблем в електрониката пък да има неразпозната грешка-шок и ужас :shock: :shock: :?
Иначе колата форсирали се вървили си добре?Виж си винтчета на дроселите.Виж и четирите вакумчета дали са си вкарани по местата да не са се извадили или напукани.Свещите или кабелите или работят или не-се едно полубременна :x Свали свещите ако са почернели хвърляй ама да ги смениш заради оборотите за първи път чувам :o
Помисли преди да се набуташ още пари по-добре ела до София при свестни майстори :!:
В момента положението е следното: на празен ход оборотите са около 500 при което ДВГ работи нормално, без да тресе. На моменти обаче об. падат с около 50-60 /на око/ при което ДВГ започва да тресе, не гасне, но е на границата. Ако в този момент подам газ колата изобщо не реагира. След 2-3 отпускания и натискания на педала за газта изведнъж нещо сякаш се отпушва и колата се форсира нормално. Това се случва и когато колата е в движение, обикновено на по-ниските обороти. Притеснява ме, че така е опасна за каране - ако изпреварвам на нагорнище или дори на равно и спре да поема газ може и някоя беля да стане.
Кабелите са оригиналните, а свещите твърдо са над 100К така че са си за смяна и бездруго.
"Неразпозната неизправност" означавало, че проблемът не е свързан с електрониката. Тези уреди не можели да идентифицират механични, електрически и т.н. грешки.
Някой със 16V сменял ли е скоро кабели за да ми препоръча марка, че се оплакват от турски боклуци. За свещите се спрях на Denso IK20.
Здравй колега свещите добре си ги избрал -добро качество на добра цена = 5-6 лв. бр. , за кабели вземи Бош -добро качество на добра цена = 20 -25 лв. Гарантирам ,че промяна ще има ,но ме съмнява да е само оттова ,според мен са доста неизправностите но за сметка на това са дребни ! Имах същия проблем , мога да те насочя какво да побутваш ! Свещи,кабели на свещите ,входящ ток към бубината ,ламда сонда , моторче за празен ход ,вакум маркучи и дюзи , горивен филтър , почистване с контактен спрей всички букси и свръзки , невярвам някой майстор да направи всичко това ,защото са дрболийки но ти гарантирам ,че ако направиш тея интервенции ще забравиш за проблема !
Успех !
Благодаря за идеите. Ще ги осъществявам поетапно. Засега съм почистил моторчето за празен ход. Утре като сменям свещите и кабелите ще видят и горивния филтър. Ако пак няма ефект ще търся някъде да ми почистят дюзите /някой знае ли във Варна къде го правят с ултразвук?/ Ако и това не помогне вдигам ръце и си я карам такава каквато си е.
Смених свещите с Денсо K20PBR по 8 лв./бр. но кабели не успяхме да намерим подходящи и остана за утре. Въпреки това има осезателна разлика - оборотомерът пак показва 500 об/мин на празен ход, но ДВГ спря да тресе и колата форсира нормално на всякакви обороти. Няма и загуба на мощност. На два светофара се случих на pole position и така се изстрелях че ще трябва да си купувам някакво увеличаващо огледало за обратно виждане че много бързо ги изгубвам тези след мен :lol: :lol: :lol:
Кажете някакви читави кабели, че два са направо за боклука.
Сложих кабели Тесла за Мицубиши лансер, тъй като за Алфа не успях да намеря. Смених дистрибуторната капачка и палеца на делкото. След всичко направено дотук подобрението е чувствително във всички аспекти: стабилни обороти на празен ход, никакви вибрации, форсиране, мощност и ускорение като за Алфа. Утре ще сменя горивния филтър. В сервиза ме посъветваха вместо да вадя дюзите и да ги чистя с ултразвук да сипя добавка за инжекцион и си взех една на STP. При първото зареждане с бензин ще я сипя и ще видим какъв ще е резултата.
В крайна сметка се оказа прав колегата RAIDER който писа, че причините са дребни но са няколко.
Весели празници на всички.
Въпрос - къде се намира въпросното моторче за празен ход и някакви тънкости покрай сваляне/чистене/поставяне ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.