Log in

View Full Version : Пръчка за масло?



Bullit
22-04-2008, 11:04
Здравейте колеги. имам въпрос - сутринта погледнах пръчката за масло и беше цялата оклепана до горе.... Преди си показваше точно до средата (преди месец). И няколко пъти я бърсах вкарвах, бърсах вкарвах....естествено на студен мотор в хоризонтално положение...
Някакви идеи?

StarChild
22-04-2008, 11:21
мисля, че е за смяна можеби затова се е покачило и нивото или колатати е започнала да добива и произвечда масло.... :lol: :wink:

Bullit
22-04-2008, 11:32
хахахахаахаха :lol: Ами не е за смяна, преди 5-6000км е сменяно, иначе няма да е лошо да започна производство на селения 20к, ще я продавам на специална цена за форума 10 лева литър, хахахахаха :D аз подозирам, че някак си хвърля масло..... странна работа....

StarChild
22-04-2008, 11:40
хахаа наистина добро начало за нов бизнес :wink: но майтапът на страна най-добре на диагностика да се останови.

tonov
22-04-2008, 22:43
Е чак пък диагностика за едно масло :shock:

Колега, какво значи оклепана... Като я избършеш и я вкараш внимателно трябва да покаже. Опитай пак няколко пъти. Дори и бензин в маслото да вкарва, пак не може да вдигне нивото кой знае колко. А и на мирис ще го усетиш.

Nasko_77
22-04-2008, 23:30
И какво викаш е маслото? Селения?
Според мен... самия улей в който се вкарва щеката, нещо ти е много замърсен и не се отича добре маслото. За това може би ти я омазва така, много. Опитай да го почистиш и пак пробвай. Би трябвало, нивото му ясно да се види след това.

StarChild
23-04-2008, 13:43
И какво викаш е маслото? Селения?
Според мен... самия улей в който се вкарва щеката, нещо ти е много замърсен и не се отича добре маслото. За това може би ти я омазва така, много. Опитай да го почистиш и пак пробвай. Би трябвало, нивото му ясно да се види след това.


Това трябва да е най-разумното обяснение. :?

Bullit
23-04-2008, 14:46
Ами доста е странно... Не вкарва бензин, не мирише на бензин, просто щеката е до пружинестата част в масло и пробвах много пъти и пак се омазва догоре.... пак казвам студена и хоризонтална кола.... сега то маслото няма как да си качи само нивото толкова явно някак си пръска нагоре по улея, знам ли....доста шантаво....

Още нещо се чудя - последно време като сипвам бензин и като отварям капачката съска яко - излиза въздух - става някакво налягане в резервоара.... сега очакваме колата да започне да си произвежда сама и бензин, хахахаха :D

Speeder
23-04-2008, 15:01
Ами доста е странно... Не вкарва бензин, не мирише на бензин, просто щеката е до пружинестата част в масло и пробвах много пъти и пак се омазва догоре.... пак казвам студена и хоризонтална кола.... сега то маслото няма как да си качи само нивото толкова явно някак си пръска нагоре по улея, знам ли....доста шантаво....

Още нещо се чудя - последно време като сипвам бензин и като отварям капачката съска яко - излиза въздух - става някакво налягане в резервоара.... сега очакваме колата да започне да си произвежда сама и бензин, хахахаха :D
Относно съскането от резервоара- почисти си клапана , който е в капачката. Разглабя се нежно с ножче!

Viktor_
23-04-2008, 17:12
Още нещо се чудя - последно време като сипвам бензин и като отварям капачката съска яко - излиза въздух - става някакво налягане в резервоара.... сега очакваме колата да започне да си произвежда сама и бензин, хахахаха


Относно съскането от резервоара- почисти си клапана , който е в капачката. Разглабя се нежно с ножче!


- Говорите за различни неща - ако колегат а с боксера има надналягане в резервоара значи проблема му не е в капачката, а в неотварянето на клапана за засмукване на бензиновите пари след въгленовия филтър, който се управлява от инжекциона - т.нар. canister purge valve. Ако в резеровоара се получава вакум тогава Speeder има права - не се засмуква въздух и с намаляването на количеството бензин в резервоара се свива самия той. Тъй-че трябва да е ясно какъв е със сигурност симптома като се отвори капачката - навън ли излиза въздух/бензинови пари или се засмуква въздух от резеровоара.

Bullit
24-04-2008, 10:24
Със сигурност въздухът излиза навън.... къде е този клапан?

Viktor_
24-04-2008, 12:23
Ами пърно има клапанче в резервоара от което тръгва маркуча за бензиновите пари към отпред където е кутията с активен въглен. Клапанчето в резервоара е обикновено механчино клапанче със сачма, което се отваря на +0,2 примерно бара налягане и тръгват парите към въгленовия филтър в голямата кутия. После на изхода на тази кутия се намира canister purge valve-а, който се управлява от еку-то и при наличието на дадени условия се отваря и се изсмукват тези пари към смукателния колектор. В workshop manual-a има описание на системата и може да погледнеш за повече подробности там. Проблема може да е на различни възли от тази верига. Иначе някой екю-та като на TS-а позволяват де се прави тест на този клапан, за да се види дали работи, т.е. ако идеш при някой с диагностичен интерефйс може да се погледне как е положението, ако проблема е там, а не преди него. Ако искаш може и при мен да се погледне това, ако еку-то ти потдържа тестове на тази си периферия.

Bullit
24-04-2008, 15:00
Ами еку-то по приницип не ще да се връзва с буксата към тест, казаха ми че е пипана електрониката..... Така че не мога да правя никаква диакностика.... от друга страна не ми се разглобява резервоара....
Дали не може да карам с леко отворена капачка, която да пропуска въздух в двете посоки... така или иначе хем не се заключва, хем няма много бензин, хем трудно ще го изтоат от паркинг?

Viktor_
24-04-2008, 19:52
Ами може да си махнеш изобщо гуменото уплътнение на капачката и да кефиш. Иначе буксата ти за диагностика и да не е в ред може да се закачи директно и на пин-а идващ от еку-то. Както и да е де. Не съм казал да си разглобяваш резервоара.

Bullit
25-04-2008, 11:46
МЕрси много за идеите, значи капачката я оставям засега леко отворена и "диша", (тя като се навие докрай и започва да щрака); а това с маслото засега няма да му обръщам внимание и след няколко хиляди км като го сменя ще видим.... Мерси още веднъж:)

-Bobby-
13-04-2011, 10:41
Да използвам тази тема, която ми изплю търсачката, че в нея за същото става въпрос - 'начи тва пръчката за мерене на масло на Туин Спарк, е най-малоумното нещо, дето съм виждал в света на автомобилостроенето. Дори на Лада е направено повече с акъл.
Още като сменях маслото, мотора глътна 5 литра, а на пръчката - под минимума. Отляхме половин литър, дори малко отгоре, щото по книга иска 4,4. Мерим - почти нищо, нещо там на върха на пръчката само. Ферариста ми даде акъл да проверим тръбата на пръчката дали ляга плътно, ако не - разхлабване на болта, леко набиване надолу, да легне. ОК, сторено, взе да показва маааалко по-нормално. Ама кое му е нормалното, да си сипал 4,4 литра в мотора и да ти показва милимунда над минимума??? При това, въпросното "показание" излиза само след въртене и ръчкане на пръчката в различни посоки, иначе ако само я боднеш и извадиш - напълно различно ниво показва. Да не говорим как, докато се усуче по тръбата и извивките й, се омазва пръчката и на моменти седиш и гледаш като изстребител тия петна - нивото на маслото ли са или не.
Минах и аз през момента дали не е по-къса моята и да е от друга кола - виждам се с Феро, сравняваме двете пръчки от моя и неговия ТС - 1:1.

Да му изсъхнат ушите на тоя, дето е измислил тая гениалност... на Реното в подписа ми е една къса пръчка, по-ниско разположена, но която се набива в една права тръба. Бодваш, вадиш - нивото ти го показва като отсечено с нож. Няма тва-онова... изививки на тръбата, пружинеста огъваща се пръчка, бла бла... 'талянци, братче...

The_Game
13-04-2011, 12:22
На баща ми Ленд Крузера (LJ70 87 набор) щеката е завряна така навътре, че ако ти я извадя и ти я дам после няма да намериш къде да я забодеш обратно. Отделно че трябва да се катериш по бронята за да я завреш. Иначе е тънка пластинка метър дълга и мери идеално всеки път ама за лично успокоение да знаеш че не само на TC му е шибана щеката :)



п.п. Това обаче вярно е най-голямата тъпотия щеката за маслото да не е мери както трябва :D

Alamo
13-04-2011, 15:17
Боби, на реното от подписати има и електронна щека - показва ти нивото на маслото в купето. Аз докато имах рено само при смяна на маслото съм дърпал щеката. Уредчето си показваше уникално точно.

-Bobby-
13-04-2011, 18:30
Така е, доста вярно мери и електронната щека. Леко лъже, по мои наблюдения, и показва малко по-малко от механичната щека, но това е като че ли в рамките на съвсем допустимото, някоя и друга чертичка макс...

digitalundgrd
24-11-2011, 10:46
Минах и аз през момента дали не е по-къса моята и да е от друга кола - виждам се с Феро, сравняваме двете пръчки от моя и неговия ТС - 1:1.

...

Вярно, че темата е дърта, но все пак може да е полезно инфото за някой....

Пръчките са еднакви на дължина, НО това, в което пъхаш пръчката е различно като дължина при различните мотори. Или поне при мен от 1.6ТС мотора беше различно като дължина от това на 2.0ТС :yes:

От там идва и разликата в показанията, защото едва ли не като е по-дълъг "кобура", реално и пръчката отива по-нагоре и вместо да е на МАХ, тя показва МИН....

Всичко, описано до тук е от личен опит :big_flowers:

b_angelov
26-11-2011, 08:28
На моята щека и е счупена ръкохватката с детелинката отгоре.
Купих една щека от Спайдър, Ф2 2.0 ТС - излезе по-дълга.
След това купих от 156 2.0 ТС - още по-дълга.
Намерих 3-та щека от ГТВ Ф1 2.0 ТС - по-различна дължина и от 3-те мои щеки...
Накрая на едната щека й направих нови белези с ножовката по моятаИ двете щеки които ми изптатиха дойдоха с тръбички. Сравних и трите тръбички (+ моята оригинална) - абсолютно 1:1...
Баси, тези италианци на око е петък следобед ли са ги рязали тези щеки с клещите?
Възможно ли е за един двигател да има 4 различни (като форма или обем) картера и от там да идва разлика в дължините на щеките?