PDA

View Full Version : избор на Алфа 166???



alvanovo
04-05-2008, 20:23
с какъв бензинов двигател да си я търся - 2,0 , 2,5 , 3,0 , 3,2 и защо?
какви са предимствата на различните мотори и недостатъци съответно

valjo
04-05-2008, 20:42
3.2
ако можеш да си го позволиш :)
ако не ти се плаща акциз - 2.4JTD :)

alvanovo
04-05-2008, 20:58
3.2
ако можеш да си го позволиш :)
ако не ти се плаща акциз - 2.4JTD :)


питах за бензиновите мотори
но защо този дизел ми предлагаш? не е ли по-добре 2,0 бензин?

code
04-05-2008, 21:37
Затова са различните двг за различните клиенти :wink: Виж кой ти пасва на амбициите и джоба и давай :go: така са им подредени скоростите, че всички вървят като бесни, разбира се при големия мотор емоцията е друга . . А дизела се е запътил към 2,50 ама всеки си харесва своето и да не я започваме пак :?

valjo
04-05-2008, 23:56
3.2
ако можеш да си го позволиш :)
ако не ти се плаща акциз - 2.4JTD :)


питах за бензиновите мотори
но защо този дизел ми предлагаш? не е ли по-добре 2,0 бензин?ами .... 166 е голяма кола, и 2.0ТС-а ... поне по мои наблюдения издиша... претоварва се , харчи прекалено много на бензин, и се троши - виж темите на колегите с този мотор конкретно на 166
пак повтарям това си е мое усещане, не искам да обидя никой

2.4JTD има една хубава работа - въртящия момент, която му позволява да мести тоя шлеп :)

особено от гледна точка чип тунинг, 2.4JTD е мотора... с чип върви като 2.5 V6 ,без да му плащаш акциза, и без да ти гори 22 градско

мисля че събрани накуп, са съществени аргументи

моята мания е 3.2, разбира се, но... но но но но
мания ми е и 599 Фиорано ... точно толкова непостижимо изглежда;)

code
05-05-2008, 00:05
особено от гледна точка чип тунинг, 2.4JTD е мотора... с чип върви като 2.5 V6
Най-малкото, даже съм чувал че върви като 3.0 :wink: :lol: И редиш предавки в несвяст, 1-та е къса като на микробус Ивеко. :)
Айде пак я започнахме valjo :lol: Бензин vs Дизел - честно казано и двете ги мразя! Най-добре си е динозавърска пръдня - 10лв/100км.

pinko
05-05-2008, 00:16
особено от гледна точка чип тунинг, 2.4JTD е мотора... с чип върви като 2.5 V6
Най-малкото, даже съм чувал че върви като 3.0 :wink: :lol: И редиш предавки в несвяст, 1-та е къса като на микробус Ивеко. :)
Айде пак я започнахме valjo :lol: Бензин vs Дизел - честно казано и двете ги мразя!

За вървене - върви.

Справка въртящия момент - 2,4 жтд с чип има над 400 Нм, а 3.2 V6 24V е 289 Нм, и то чак при 4800 об/мин

code
05-05-2008, 00:20
Въртящия момент върши много добра работа. Например за теглене на ремаркета. Аз предпочитам киловати. Ето какво дават по книжка:
2,0TS - 155к.с. - 187Nm - 0-100 - 9.6сек
2,4JTD - 136к.с./явно по-старото/ 304Nm/почти двойно/ - 9,9сек.
2,0 турбо /айде да сравняваме турбо с турбо/ 205к.с. 279Nm/пак по-малко/ - 8.1сек
Въобще от всички мотори JTD е с най-слаби показатели, айде по-новия мотор ще върви с най-слабия бензинов на едно. :Yoda:

gigi
05-05-2008, 00:35
Всички останали без 2.0. Защо ли ами защото съм карал и 145 с тоз мотор и не е като за кола тон и шестотин, а и 166-ца без скапал се Т.С незнам, има бая писано защо. Някои спомена че редиш много предавки при дизела, ами не е точно така защото пък при изпреварване си от 2000 оборота пилот а на бензо треа ръгаш обороти че.... абе всички знаят че съм си бензинджия и не мъ кефи тоз катран ама за 166 това е най удачния мотор, освен ако не си преглътнал че трябва да дадеш на държавата повече от цената на половината кола като акциз и после на всеки 22 литра вместо на 10 да плащаш пак като луд ддс-та акцизи екотакси и секви кефове. :wink:

gigi
05-05-2008, 00:37
Въртящия момент върши много добра работа. Например за теглене на ремаркета. Аз предпочитам киловати. Ето какво дават по книжка:
2,0TS - 155к.с. - 187Nm - 0-100 - 9.6сек
2,4JTD - 136к.с./явно по-старото/ 304Nm/почти двойно/ - 9,9сек.
2,0 турбо /айде да сравняваме турбо с турбо/ 205к.с. 279Nm/пак по-малко/ - 8.1сек
Въобще от всички мотори JTD е с най-слаби показатели, айде по-новия мотор ще върви с най-слабия бензинов на едно. :Yoda:
Тъй е но с един чип какво правим с JTD-то :roll: а ако Т.С-а го караш както си трябва ще ражда на всеки 50 000км :wink:

code
05-05-2008, 00:45
Само за сведение 2,0TS по книжка е 1420кг /с 70 по-малко от JTD/ има коли с такава маса и мотори по 80к.с. :wink: И знам доста TS-и които си вървят без ремонт, просто са имали невероятния късмет да им сменят маслото и да не ги карат в лютеницата, а турбините на JTD-то са мечтата на мазохиста като изкихат идва страшната икономия. Една турбина струва колкото осн.ремонт на TS-а. А да, слагайте и чипове да видим коя ще роди по-напред. Аз като си сложа чипче . . Ами аз ако си сложа компресор и нитро? Ами ако баба ми беше мъжка - щеше да има дръжка :shock:

Следва бунта на нафтата . . . :lol:

RoMAN
05-05-2008, 00:57
Ами аз ако си сложа компресор и нитро?

Ще си най-големият балък, защото ще излезе по-скъпо от един голям хубав двигател?

code
05-05-2008, 01:02
Ами аз ако си сложа компресор и нитро?

Ще си най-големият балък, защото ще излезе по-скъпо от един голям хубав двигател?
Въх сериозно ли е? :twisted: точно се бях засилил към денонощния да си купувам :twisted: айде лека на всички утре ще видя докъде е стигнал вечния сериал :lol:

RoMAN
05-05-2008, 01:57
"Въъъййй" Ми сериозно ;)

alvanovo
05-05-2008, 03:44
защо 2,0TS винаги се прецаквал?
какво му става?
защо го хвалят за 156, а при 166 се прецаквал?
а тази турбина при дизела не се ли налага често да се сменя?
и ако се постави чип на дизела как се оправяте полсе със съезинителя и каретата на полуоските?

p3shku
05-05-2008, 08:57
Колега аз лично преди да си купя мойта Алфа изчетох всички теми в 166 форума.... Като цяло подръжката им е доста скъпа, но ( без да се опитвам да създавам ненужни спорове) останах с впечатлението че 2.0ТС двигателя се чупи доста по често и се хвърлят доста по често пари за него. Естествено (недай си Боже) ако се повреди дизела няма как ще трябва да се хвърли една доста солидна сума за да се оправи но пък ще е веднъж. Голям + на дизела са и 6те предавки (поне за мен). Това е първата дизелова кола която притежавам и съм много много доволен.

code
05-05-2008, 09:00
А :o темата много застанала, рано съм си легнал :lol: alvanovo, гледай сега приятелю - не ги слушай специалистите, по принцип всичко по колите е направено глупакоустойчиво и при бензина и при дизела трябва да има някаква много голяма причина /обикновено задкормилното устройство, или несменяне на консумативи/ за да се строши. Никой не прави двг-ли да раждат на всеки 50 000км :!: най-малко пък Алфа. А дизелждиите не могат/не искат да разберат, че дизела при леките коли бавно и сигурно си отива там откъдето е дошъл :? Един приятел си взе Пасат V6 TDI, гори му 30лв градско, качи на Алфата и като му ги наредих до 4-та и вика еййййййй трябваше пак бензин да си взема :frown:

TaNo
05-05-2008, 11:26
2.0 ТС (толкова чупещия се двигател) за година и половина близо съм се разминал само със смяна на съединител :idea: вече взех да се плаша за мойта кола.. просто неще да се счупи (само да не я урочасам) Иска си хубаво масло, изобщо обслужване на време и си ок.
Аз просто не мога да си представя, че горивото което е за топлене ще ме предвижва :lol: бензина си е истинското гориво за автомобил. Макар, че за нащи ефтини чуруци дет единственото им предназначение им е да те закарат от едно място до друго дали ще е бензин, дизел, на газ на метан е се в гъз, друг е въпроса ако си обичаш колата и фъргаш пари по нея :)

valjo
06-05-2008, 01:27
Ами аз ако си сложа компресор и нитро?

Ще си най-големият балък, защото ще излезе по-скъпо от един голям хубав двигател?
Въх сериозно ли е? :twisted: точно се бях засилил към денонощния да си купувам :twisted: айде лека на всички утре ще видя докъде е стигнал вечния сериал :lol:ама и ти хептен не искаш да погледнеш истината в очите... :)

аз след втория основен ремонт на бензинов туинспарк прогледнах де, остава ти още един ;)

и предпочитам да сменя 5 турбини (не че някой досега ги е сменял, ама да кажем) отколкото основен ремонт в БГ на 16в ТС

за присаждането на лимузина от клас 166 на вторични уредби, подходящи за Поло моноинжекция и прочие, въобще не коментирам, че там ще зачекнем тежки социални аспекти:)

valjo
06-05-2008, 01:34
особено от гледна точка чип тунинг, 2.4JTD е мотора... с чип върви като 2.5 V6
Най-малкото, даже съм чувал че върви като 3.0 :wink: :lol: И редиш предавки в несвяст, 1-та е къса като на микробус Ивеко. :)
Айде пак я започнахме valjo :lol: Бензин vs Дизел - честно казано и двете ги мразя! Най-добре си е динозавърска пръдня - 10лв/100км. ти си чувал, а аз ти цитирам човек карал и двете

1вата била къса, а на бензинката 2рата поема ли при движение в задръстване или ?? ааа да угасне, айде нема нужда имал съм 16в ТС, знам кво е.... JTDто може да се кара на 3та в диапазона от 10 до 80км/ч ... което в градски условия си е автоматик направо;) ама това едва ли е най важното :)

valjo
06-05-2008, 01:37
Въртящия момент върши много добра работа. Например за теглене на ремаркета. Аз предпочитам киловати. Ето какво дават по книжка:
2,0TS - 155к.с. - 187Nm - 0-100 - 9.6сек
2,4JTD - 136к.с./явно по-старото/ 304Nm/почти двойно/ - 9,9сек.
2,0 турбо /айде да сравняваме турбо с турбо/ 205к.с. 279Nm/пак по-малко/ - 8.1сек
Въобще от всички мотори JTD е с най-слаби показатели, айде по-новия мотор ще върви с най-слабия бензинов на едно. :Yoda:това са аргументите на интернет рейсър в стил тунинг.бг

колко е акциза викаш на 2.0 V6 TB?? колко точно е прост за обслужване 6 цилиндров турбо бензинов мотор ?:) и прочие...

от гледна точка на чип тунинг, само турбо моторите имат съществен прогрес от тази процедура - т.е. JTD и 2.0 V6TB

втория има 5к акциз ако е 148кВ, и не мога да смятам до толкоз -ако е 151кВ
за 5000лв грешни пари дадени на държавата мое си земеш чисто ново турбо, перфектен чип и комплект високоскоростни гуми, примерно;)
това съчетано с разход 8-9 при скорости 180-200 ....

където 2.0V6TB просто ще ти строши главата от харч:)

alvanovo
06-05-2008, 07:14
Въртящия момент върши много добра работа. Например за теглене на ремаркета. Аз предпочитам киловати. Ето какво дават по книжка:
2,0TS - 155к.с. - 187Nm - 0-100 - 9.6сек
2,4JTD - 136к.с./явно по-старото/ 304Nm/почти двойно/ - 9,9сек.
2,0 турбо /айде да сравняваме турбо с турбо/ 205к.с. 279Nm/пак по-малко/ - 8.1сек
Въобще от всички мотори JTD е с най-слаби показатели, айде по-новия мотор ще върви с най-слабия бензинов на едно. :Yoda:това са аргументите на интернет рейсър в стил тунинг.бг

колко е акциза викаш на 2.0 V6 TB?? колко точно е прост за обслужване 6 цилиндров турбо бензинов мотор ?:) и прочие...

от гледна точка на чип тунинг, само турбо моторите имат съществен прогрес от тази процедура - т.е. JTD и 2.0 V6TB

втория има 5к акциз ако е 148кВ, и не мога да смятам до толкоз -ако е 151кВ
за 5000лв грешни пари дадени на държавата мое си земеш чисто ново турбо, перфектен чип и комплект високоскоростни гуми, примерно;)
това съчетано с разход 8-9 при скорости 180-200 ....

където 2.0V6TB просто ще ти строши главата от харч:)



защо си правил основни ремонти на бензиновия си мотор, поради каква причина, какво се е случило?

valjo
06-05-2008, 23:13
Въртящия момент върши много добра работа. Например за теглене на ремаркета. Аз предпочитам киловати. Ето какво дават по книжка:
2,0TS - 155к.с. - 187Nm - 0-100 - 9.6сек
2,4JTD - 136к.с./явно по-старото/ 304Nm/почти двойно/ - 9,9сек.
2,0 турбо /айде да сравняваме турбо с турбо/ 205к.с. 279Nm/пак по-малко/ - 8.1сек
Въобще от всички мотори JTD е с най-слаби показатели, айде по-новия мотор ще върви с най-слабия бензинов на едно. :Yoda:това са аргументите на интернет рейсър в стил тунинг.бг

колко е акциза викаш на 2.0 V6 TB?? колко точно е прост за обслужване 6 цилиндров турбо бензинов мотор ?:) и прочие...

от гледна точка на чип тунинг, само турбо моторите имат съществен прогрес от тази процедура - т.е. JTD и 2.0 V6TB

втория има 5к акциз ако е 148кВ, и не мога да смятам до толкоз -ако е 151кВ
за 5000лв грешни пари дадени на държавата мое си земеш чисто ново турбо, перфектен чип и комплект високоскоростни гуми, примерно;)
това съчетано с разход 8-9 при скорости 180-200 ....

където 2.0V6TB просто ще ти строши главата от харч:)



защо си правил основни ремонти на бензиновия си мотор, поради каква причина, какво се е случило?ми щото се опитвах да го накарам да върви ... каране на цялата газ ... и то колко му трябва....
чипосвах го, файда никва.... и така
ама това се пак е 1.6туинспарк, не 2.0, но и на 145ца а не на 166ца...

alvanovo
07-05-2008, 06:38
Въртящия момент върши много добра работа. Например за теглене на ремаркета. Аз предпочитам киловати. Ето какво дават по книжка:
2,0TS - 155к.с. - 187Nm - 0-100 - 9.6сек
2,4JTD - 136к.с./явно по-старото/ 304Nm/почти двойно/ - 9,9сек.
2,0 турбо /айде да сравняваме турбо с турбо/ 205к.с. 279Nm/пак по-малко/ - 8.1сек
Въобще от всички мотори JTD е с най-слаби показатели, айде по-новия мотор ще върви с най-слабия бензинов на едно. :Yoda:това са аргументите на интернет рейсър в стил тунинг.бг

колко е акциза викаш на 2.0 V6 TB?? колко точно е прост за обслужване 6 цилиндров турбо бензинов мотор ?:) и прочие...

от гледна точка на чип тунинг, само турбо моторите имат съществен прогрес от тази процедура - т.е. JTD и 2.0 V6TB

втория има 5к акциз ако е 148кВ, и не мога да смятам до толкоз -ако е 151кВ
за 5000лв грешни пари дадени на държавата мое си земеш чисто ново турбо, перфектен чип и комплект високоскоростни гуми, примерно;)
това съчетано с разход 8-9 при скорости 180-200 ....

където 2.0V6TB просто ще ти строши главата от харч:)



защо си правил основни ремонти на бензиновия си мотор, поради каква причина, какво се е случило?ми щото се опитвах да го накарам да върви ... каране на цялата газ ... и то колко му трябва....
чипосвах го, файда никва.... и така
ама това се пак е 1.6туинспарк, не 2.0, но и на 145ца а не на 166ца...



значи в такъв случай може да се предположи, че при една нормална експлоатация 2,0TS би се представил не по-лошо от всички останали мотори на Алфа?

gigi
07-05-2008, 11:42
Може обаче ако аз съм я карал преди това все по магистрали с над 200 като колата постоянно седи в 7000 оборота шанса да се скапе е 40 пъти по голям от това ако е дизел, или голям бензинов мотор, пък ти ако искаш и с 20 я карай като купиш. За пореден път пиша и аз харесвам повече бензин, но за 166 2.0Т.С не е подходящ. Всеки сам си избира обаче погледнете пак има и то QV за продажба зарад счупен мотор. А и това където дизела бил по скъп хич не е проблем защото Т.С извънградско съм докарвал до към 15 при абсолютно изрядна кола докато дизела повече от 9 не ще каквото и да го правиш. И имайте предвид че за 7000 8000 читава 166 няма с какъвто и мотор да е ще има ядове :wink:

code
07-05-2008, 12:45
Айде сега няма да си убием децата, Алфите са хубави с каквито и да са мотори, лаф да става. Иначе на мен ми гори градско 14 газ, извънградско 9, + малко бензин разбира се. И това като се има впредвид, че колата се кара постоянно в режим 80%, което си е яко каране. И аз не съм привърженик на каране постоянно в критични обороти, за мен 2.0TS с тая скоростна кутия не трябва да се кара с над 200 :roll: Относно дизела положението е все още търпимо, дискусия да върви 8) Поздрави на всички участници :Yoda:

alvanovo
07-05-2008, 20:52
едва ли мотора 2,0 ще се скапе толкова бързо, колкото пишете
а и 200 не се карат всеки ден

valjo
07-05-2008, 21:20
едва ли мотора 2,0 ще се скапе толкова бързо, колкото пишете
а и 200 не се карат всеки денособено ако колата е нова от магазина, със сигурност ...

ако не .... :priest: :priest: :priest:

всеки е свободен да прави избори, и да си носи последиците от тях:)

RPWWD
08-05-2008, 00:04
А :o темата много застанала, рано съм си легнал :lol: alvanovo, гледай сега приятелю - не ги слушай специалистите, по принцип всичко по колите е направено глупакоустойчиво и при бензина и при дизела трябва да има някаква много голяма причина /обикновено задкормилното устройство, или несменяне на консумативи/ за да се строши. Никой не прави двг-ли да раждат на всеки 50 000км :!: най-малко пък Алфа. А дизелждиите не могат/не искат да разберат, че дизела при леките коли бавно и сигурно си отива там откъдето е дошъл :? Един приятел си взе Пасат V6 TDI, гори му 30лв градско, качи на Алфата и като му ги наредих до 4-та и вика еййййййй трябваше пак бензин да си взема :frown:
Колега, що тогава караш на газ като бензина бил много икономичен :D

code
08-05-2008, 14:36
Така я взех :)

Stefan Caromov
13-05-2008, 00:14
тук мога и аз да кажа няколко думи. Имам 2.0 тс .... ей богу за две години , сега за пръв път колата ми върви ,както трябва.изключвам оригиналния двигател - с който взех колата и ,който по моя вина сдаде багажа.Значи съгласен съм с колегата Вальо .. за сто шейсет и шест си треа нафта. Мразя нафтите , но тоя тс двулитровия се чупи през 50 километра -поне при мен ... е вина имаха майсторите ,но аз карам пенсионерската с не повече от 80 .Откакто сложих двигателя на Ники от кюстендил проблеми не съм имал , но и не карам бързо. туин спарка ,особено двулитровия си прави проблеми ,кой квото ще да ми казва -говоря за CF2 мотора. Сега си харесах страшна сто шейсет и шест ,дизел ,с всички екстри и до месец ще я взема .... надявам се .цената и е 12 к а ми продават за 7к 2.0 тс .... е нема сравнение ... няма да я взема въпреки че имам още един двигател на склад на балкона вкъщи

oriono
19-05-2008, 23:10
Аз карам 164тс и определено искам да си купя 166, ама с тази тема тук ме разбихте. Първо аз свърших един мотор, ама това е друга тема. Просто се събраха доста неща накуп, а и определено си беше вината в начина на каране. Тя алфата си иска обороти иначе не върви - карал съм и 155 и 156 - все тая обороти - ИНАЧЕ НЕ Е АЛФА! Ама все пак аз искам да не карам, като пенсионер. Ама тази тема ме преби. Или си чешете езиците или просто трябва да се откажа от Алфа?!!!

valjo
19-05-2008, 23:17
Аз карам 164тс и определено искам да си купя 166, ама с тази тема тук ме разбихте. Първо аз свърших един мотор, ама това е друга тема. Просто се събраха доста неща накуп, а и определено си беше вината в начина на каране. Тя алфата си иска обороти иначе не върви - карал съм и 155 и 156 - все тая обороти - ИНАЧЕ НЕ Е АЛФА! Ама все пак аз искам да не карам, като пенсионер. Ама тази тема ме преби. Или си чешете езиците или просто трябва да се откажа от Алфа?!!!е кой ти каза че дизеловата 166 се кара кат пенсионер;)
е малко се иска чалъм и чип, но ефекта е много добър, с много усилия пак може да счупиш мотора !!!!не се притеснявай, може да се уреди :)))

просто малко по трудно от бензиновия:) но има шанс, и аз работя в тая посока, да видим .....

Stefan Caromov
20-05-2008, 01:06
Аз карам 164тс и определено искам да си купя 166, ама с тази тема тук ме разбихте. Първо аз свърших един мотор, ама това е друга тема. Просто се събраха доста неща накуп, а и определено си беше вината в начина на каране. Тя алфата си иска обороти иначе не върви - карал съм и 155 и 156 - все тая обороти - ИНАЧЕ НЕ Е АЛФА! Ама все пак аз искам да не карам, като пенсионер. Ама тази тема ме преби. Или си чешете езиците или просто трябва да се откажа от Алфа?!!!е кой ти каза че дизеловата 166 се кара кат пенсионер;)
е малко се иска чалъм и чип, но ефекта е много добър, с много усилия пак може да счупиш мотора !!!!не се притеснявай, може да се уреди :)))

просто малко по трудно от бензиновия:) но има шанс, и аз работя в тая посока, да видим .....
ти работиш в тая насока от 145 цата насам Вальо ::)) ама не ти връзвааа

gigi
20-05-2008, 01:50
Споко и аз работа ама туй ще излезне здраво бе.... :roll:

truck_boy
23-05-2008, 13:45
Колеги, имам един въпрос.Почти всички теми изчетох за Алфа Ромео 166.Това ми е супер любима машина и искам да си купя такава.Прочетох и плюсовете и минусите на 2.0TS и 2.4JTD.Някой да може да даде плюсовете и минусите например и за 2.5V6 и 3.0V6?Не прочетох почти никъде нищо за тези двигатели.Убеден съм, че всичко по поддръжката на такъв двг. е по-скъпо,но ми е интересно, дали са по-надеждни и т.н.Харчлъка не го гледаме,все пак всеки, който е на път да си купи такава кола, е наясно,че бърка в джоба :) , но пък тръпката е невероятна.И само още един въпрос - каква е разликата между 166 и 166 SUPER?Благодаря и се надявам да получа отговори :)

valjo
23-05-2008, 21:28
2.5 и 3.0 са акцизни, което само по себе си е проблем

3.0 е много по добър вариант, тъй като разхода му е като на 2.5 , а вървежа - доста различен

на тема ремонти, драмата е и голяма, но и има оправия;)

пари да имаш ....:)

truck_boy
23-05-2008, 22:18
Valjo,много ти благодаря за отговора :) .А имаш ли на идея, колко е акциза на 3.0?Колкото до разхода - да,знам, много подробно направих сравнение и обща взето 3-ката харчи малко повече, иначе на коне е по-яка също.За 6000евро видях една много яка 3-ка.2001 година на 88000км. в германското МОБИЛЕ.Изкефи ме отвсякъде.Добра инвестиция ли е според теб и изобщо според вс. от форума.Давайте мнения :) И колко по-скъпо излизат частите на 3.0 от 2.0 например?Мерси

truck_boy
23-05-2008, 22:24
Ето я и машината

pinko
23-05-2008, 22:50
Valjo,много ти благодаря за отговора :) .А имаш ли на идея, колко е акциза на 3.0?Колкото до разхода - да,знам, много подробно направих сравнение и обща взето 3-ката харчи малко повече, иначе на коне е по-яка също.За 6000евро видях една много яка 3-ка.2001 година на 88000км. в германското МОБИЛЕ.Изкефи ме отвсякъде.Добра инвестиция ли е според теб и изобщо според вс. от форума.Давайте мнения :) И колко по-скъпо излизат частите на 3.0 от 2.0 например?Мерси

Добра инвестиция? Точно па Алфа изобщо не може да се разглежда като добра инвестиция. По-скоро обратното...

Ще я купиш за 12 000 лева, с акциза ще стане 23 000 лева, с първоначалното обслужване и смяна на това-онова по окачването още 2-3 000 лева минимум - станаха ~26 000 лева, и то по най-груби и оптимистични сметки. Данъка и е над 1000 лева за две години.

И след 2 години ако успееш да и вземеш 10 000 лева, трябва да черпиш :lol: :lol:

Та инвестицията ще изглежда така - купуваш нещо за 26 000 лева и след 2 години го продаваш за 10 000(оптимистичен вариант).

8 000 лева загуба на година каква инвестиция е? Добра?

Иначе кеф цена няма, това вероятно ти е ясно. А кефа на големия шестак при Алфа е гарантиран.

Изобщо нямам желание да те разубеждавам, но покупката на точно тая кола е всичко друго, но не и добра инвестиция.

Та на фона на тия разходи даже и един основен ремонт за 2-3 000 лева ще ти се стори стотинки :D

truck_boy
23-05-2008, 23:34
Е добре, как се смята този акциз?Какъв процент от цената е той?Принципно вече такава ли е системата за бензините?А също така според мен може да не се налага да се дадат 2-3000лв, в смисъл такъв, че много е важно, в какво състояние е колата и как се експлоатира впоследствие.Колкото до парите, които трябва да се вложат задължително като се вземе този автомобил, колкото и да са много, това не трябва да спира един истински "Алфист".Препоръчайте ми с какъв двигател е най-добре.

pinko
23-05-2008, 23:43
Е добре, как се смята този акциз?Какъв процент от цената е той?Принципно вече такава ли е системата за бензините?А също така според мен може да не се налага да се дадат 2-3000лв, в смисъл такъв, че много е важно, в какво състояние е колата и как се експлоатира впоследствие.Колкото до парите, които трябва да се вложат задължително като се вземе този автомобил, колкото и да са много, това не трябва да спира един истински "Алфист".Препоръчайте ми с какъв двигател е най-добре.

Чл. 40. (1) Акцизната ставка за употребяваните автомобили е, както следва:
1. за автомобили с мощност на двигателя над 120 kW до 150 kW по системата DIN - 35 лв. за 1 kW;
2. за автомобили с мощност на двигателя над 150 kW по системата DIN - 60 лв. за 1 kW;
3. за автомобили с мощност на двигателя над 126 kW до 157,5 kW по системата SAE - 33,33 лв. за 1 kW;

4. за автомобили с мощност на двигателя над 157,5 kW по системата SAE - 57,14 лв. за 1 kW.
(2) Акцизната ставка за новите автомобили е:
1. седемстотин (700) лева + 90 лв. за 1 kW за разликата над 120 kW по системата DIN;
2. седемстотин (700) лева + 85,71 лв. за 1 kW за разликата над 126 kW по системата SAE.

2.Информация относно термините DIN и SAE:

SAE = “Society of Automotive Engineers”. Това е американския стандарт – при него замерванията се правят без прикачени динамо, маслен и въздушен филтър и т.н. Тук мощността се мери по-скоро Бруто. Относителната разлика между DIN и SAE варира между 10-15%. Списание Road&Track дават следната формула за преобразуване:
DIN = SAE - 10%

DIN = “Deutsches Institut fur Normung” (известно още като Deutsche Industrie Normen) или с други думи това е Германски стандарт. Той е най-често ползван от производителя. Тук измерените показатели са най-близки до реалните (т.е. до whp). Анализът се прави с прикачени динамо, маслена и водна помпа + допълнителни товари, равняващи се на създаваните от бензиновата помпа, инжекционната система, въздушния и масления филтър.
Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar и 200 градуса по Целзий.

Смятай колко ще е.

ако Алфата е 220 коня - акциз 9 700 лева

ако е 240 коня - 10 588 лева

truck_boy
24-05-2008, 00:41
Да, много интересно наистина, но проблемно.То затова в Бг може би, не се срещат толкова 166-ци с 2.5 и 3.0л, да не кажа, че е рядкост. То егати, за тоя акциз дето ще платиш за 3.0литровата, ще си купиш още една 2-литрова Алфа :lol: Значи, колкото и да ми е кофти, този вариант отпада и ще се спра или на 2-литрова Алфа TS, или на 2.4JTD.Виждам доста често по улиците 2.4JTD,което само по себе си е показателно.Ама като прочетох във форумите,че е хубаво да сложиш чип и след това Q2диференциал......доста работа си е.А за 2-ката пък пишеше, че много се чупели тези мотори.Вярно е,че всеки сам решава за себе си, но вие като собственици, какво ми препоръчвате?Благодаря ви отново :)

Stefan Caromov
24-05-2008, 01:18
Да, много интересно наистина, но проблемно.То затова в Бг може би, не се срещат толкова 166-ци с 2.5 и 3.0л, да не кажа, че е рядкост. То егати, за тоя акциз дето ще платиш за 3.0литровата, ще си купиш още една 2-литрова Алфа :lol: Значи, колкото и да ми е кофти, този вариант отпада и ще се спра или на 2-литрова Алфа TS, или на 2.4JTD.Виждам доста често по улиците 2.4JTD,което само по себе си е показателно.Ама като прочетох във форумите,че е хубаво да сложиш чип и след това Q2диференциал......доста работа си е.А за 2-ката пък пишеше, че много се чупели тези мотори.Вярно е,че всеки сам решава за себе си, но вие като собственици, какво ми препоръчвате?Благодаря ви отново :)
Вземи си дизел . 2л4 дж т д 140 коня с чип става над 170 и удоволствието е уникално ,а харчлъка минимален

EMo0o
24-05-2008, 09:28
Дизел.. :wink:

truck_boy
24-05-2008, 09:42
Мерси колеги, супер сте и съм ви супер благодарен, че отговаряте на купищата ми въпроси, ама знаете как е :lol:, гледаш да направиш по-добрия избор.И все пак интересно ми е, каква е разликата между 166 и 166 SUPER?При втората повече екстри ли има?

truck_boy
24-05-2008, 10:17
Извинявам се за спама, няма да се повтори.Ама намерих отговора на въпроса ми за 166Super :)

Коки
26-05-2008, 23:03
Мерси колеги, супер сте и съм ви супер благодарен, че отговаряте на купищата ми въпроси, ама знаете как е :lol:, гледаш да направиш по-добрия избор.И все пак интересно ми е, каква е разликата между 166 и 166 SUPER?При втората повече екстри ли има?

По-добрият избор е ЖТД.

Коки
26-05-2008, 23:07
Аз карам 164тс и определено искам да си купя 166, ама с тази тема тук ме разбихте. Първо аз свърших един мотор, ама това е друга тема. Просто се събраха доста неща накуп, а и определено си беше вината в начина на каране. Тя алфата си иска обороти иначе не върви - карал съм и 155 и 156 - все тая обороти - ИНАЧЕ НЕ Е АЛФА! Ама все пак аз искам да не карам, като пенсионер. Ама тази тема ме преби. Или си чешете езиците или просто трябва да се откажа от Алфа?!!!е кой ти каза че дизеловата 166 се кара кат пенсионер;)
е малко се иска чалъм и чип, но ефекта е много добър, с много усилия пак може да счупиш мотора !!!!не се притеснявай, може да се уреди :)))

просто малко по трудно от бензиновия:) но има шанс, и аз работя в тая посока, да видим .....

И аз работя по тоя въпрос вече 11 000 км, ама не е мръднала. Сигурно трябва да пробвам с по-голям чук :lol:

Иначе карам пенсионерската ... само дето никой вече не ще да се вози при мен :(

Коки
26-05-2008, 23:14
...Т.С извънградско съм докарвал до към 15 при абсолютно изрядна кола докато дизела повече от 9 не ще каквото и да го правиш...

Гиги, много си напреднал! На мен максимумът на извънградско ми е 7.8 :wink: Иначе се старая - на магистрала карам със 150 - 180, иначе - зависи от пътя, ама обикновено не намалявам като свърши магистралата :lol:

valjo
26-05-2008, 23:31
...Т.С извънградско съм докарвал до към 15 при абсолютно изрядна кола докато дизела повече от 9 не ще каквото и да го правиш...

Гиги, много си напреднал! На мен максимумът на извънградско ми е 7.8 :wink: Иначе се старая - на магистрала карам със 150 - 180, иначе - зависи от пътя, ама обикновено не намалявам като свърши магистралата :lol: :shock:
8.4 при мен, последните 900км - софия враца преслав враца софия - тоя уикенд

Lucky
27-05-2008, 10:14
Бе от 5.5 до 12/13 съм имал разход :D Стандартно извън градско 6.5.

EMo0o
27-05-2008, 23:17
При мен извънградско най-много до 8-8.5 като я натискам много иначе 7 :wink:

truck_boy
28-05-2008, 20:30
А тези разходи при дизели с каква мощност са?Защото има 136 и 150 коня.А някой да е с чип и Q2?? :)

pinko
28-05-2008, 20:35
А тези разходи при дизели с каква мощност са?Защото има 136 и 150 коня.А някой да е с чип и Q2?? :)

Аз :lol: :lol: :lol:

truck_boy
28-05-2008, 22:03
Pinko,как е с чип,сигурно лепи яко :) До 180 коня ли си го ъпгрейднал?Аз съм убеден,че с 180 коня можеш да дръпнеш доста сериозни бензини.На старт не,но след това...... :D 180 коня дизел се равняват поне на 240 бензин, така поне аз знам.

truck_boy
28-05-2008, 23:30
Има страшни Алфи дизеларки по 150 коня в немското "Мобиле". Харесах си една просто перфектна - 2004 година на 86 000км с ксенон и всякакви глезотии, фуул екстри, ама много бее - 9 999 евра. повече от 7500 евра ми е доста да дам, щото после има и др разходи, не е само да я купиш...... :(

EMo0o
29-05-2008, 00:27
При мен са само 136 магарета :wink: