Log in

View Full Version : Инжекцион на боксер 1.4



mihailenator
04-05-2008, 20:36
Здравейте колеги :)
От вчера съм с една 33-ка, 94-та година, 1.4 инжекцион. Може ли някой да ми каже какъв е модела на самият инжекцион, ако изобщо тези мотори са били оборудвани с повече от един вид инжекции? Аутодатата показват за 94-та само един модел на 33 с 1.4 мотор, кода му е 307.55, номера на моя двигател е AR30753010158. Първите четири цифри съвпадат, а последната не. В крайна сметка това ли е моят мотор или не? Питам защото днес си търсих датчика за температурата на въздуха, този който е на въздухопровода. Продавача в един магазин за части за Алфи ми обяснява, че колата ми била с някакъв инжекцион Вебер, който е изключително рядко срещан и датчик за него няма да си намеря никъде. Тук няколко часа читанкам и не мога да намеря потвурждение на думите му, като си гледам колата и схемите на мануалите, моята хранителна система по всичко ми прилича на Мотроник МП3.1 ...така ли е или има възможност и да е някаква друга?
И сега ново шест :) Излиза, че двигателя ми е -
1.3 I. E. mot AR 307.53 IAW :) Къде да си намеря тоя температурен сензор за въздуха? И какво е това IAW накрая? :)
Май сам ще си отговарям на въпросите :) Излиза, че IAW е именно инжекционната система...а тя има ли нещо общо с Мотроник МП3.1, щото като им гледам схемите на двете, не намирам някакви разлики...дали и сензорите им за темп. на входящият въздух ще са едни и същи?

rasho 33 imola
04-05-2008, 23:38
Инжекцията ти е Magneti Marelli IAW.За сензор провери в магазина на бул. "Ал. Стамболийски" 155,преди няколко месеца струваше 38лв.

mihailenator
04-05-2008, 23:42
Благодарности :) Утре ще мина от там.

RaIDeR
05-05-2008, 01:18
Колега какво му има на твоя ?

mihailenator
05-05-2008, 11:20
Колега какво му има на твоя ?
Ами както казах колата е от два дена при мен. Проблемчетата са няколко. Първо бензиновата помпа е в багажника, увита в дунапрен :) :) :) Сигурен съм, че не й е там мястото, но това не е голяма болка. Второ въздушният филтър е на парцали :) това ясно. Накрая идва тоя сензор - като взех колата от собственичката й, буксата му беше изключена, колата си вървеше прилично, но все пак си личеше че може и още и нещо я "поспъва" така да се каже. Когато включих буксата към датчика, колата присецква при ускорение, максималните обороти стават до 4000 и после все едно не й стига бензина за повече. Допускам, че датчика може и да работи, но заради скъсания филтър въздуха който минава през сензора е с по-голяма скорост от нормалното и това да дави колата или да ограничава притока на бензин :) Затова първо ще сменя филтъра, но после ако не се оправи датчика е наред :)

Kris
05-05-2008, 13:26
Е какво мислиш, зимай един филтър и кажи има ли разлика :wink: А мястото на бензиновата ти помпа е зад задната лява гума, не се ли чува в купето много?

mihailenator
05-05-2008, 16:06
Е какво мислиш, зимай един филтър и кажи има ли разлика :wink: А мястото на бензиновата ти помпа е зад задната лява гума, не се ли чува в купето много?
Мисля си само така, в движение :) Смених филтъра, включих буксата към датчика и положението си е по старому. Значи като ускорявам на втора, трябва да натискам газта плавно, ако настъпя докрай колата заглъхва и забива муцуната. След няколко секунди започва да се съвзема, ускорява супер добре между 3000 и 4000 оборота и над 4 пак запецва. Когато тоя датчик е изключен колата върви прилично, вдига оборотите над 4, но както казах има някаква спънка и просто бавно ускорява, със сигурност може и още. Явно тоя датчик(обикновен терморезистор си е) работи, щом има разлика, когато е включен и когато е изключен. Въпроса е дали датчика не е за моята система или просто се получава така, че когато е изключен той инжекцията си подава гориво по някакви осреднени стойности? В смисъл - датчика да си е наред, проблема да е другаде, но с изключването на датчика компа да преминава в "авариен режим" и заради това да изглежда, че проблема е в него?
А помпата - чува се, но съвсем слабичко без музика, с музика изобщо няма да се чува. Не знам дали няма шанс да подпали дунапрена в който е увита при продължително каране :)

Много ми е интересно за какво му е на тъпия инжекцион да знае с каква температура му влиза въздуха? :) Единственото за което се сещам е че когато влиза повече въздух, скороста с която протича се увеличава, от там температурата му пада - да не би с помощта на тая температура да изчислява дебита на въздуха? Но тогава чувствителността на тоя резистор не трябва ли да е доста висока и да изглежда по-скоро като жичка, а не да е такъв корпусен, какъвто е моя?

Kris
05-05-2008, 17:46
Води я направо при батко Лисан да ти я прави, ще си спестиш почти сигурна авантюра :wink:

mihailenator
05-05-2008, 18:44
Води я направо при батко Лисан да ти я прави, ще си спестиш почти сигурна авантюра :wink:
Е то така и баба може :) В краен случай ще я закарам, ама не е в това въпроса :) Но сега с нов филтър и изключен датчик ми харесва как върви. Ще видя какво ще може да се измисли за по нататък. Сега на дневен ред идва термостата - 40 кинта :) От къде може да се намери по-евтина алтернатива?